فواید ماساژ برای سلامتی بدن

مقالات

ماساژ موجب فعالیت های بیشتر سلول های پوستی شده و به بازسازی و زیبایی پوست کمک می کند. سلول های مرده ی پوست با ماساژ به راحتی از پوست جدا شده و دفع می شوند. به همین علت است که کسانی که به طور مداوم تحت ماساژ قرار می گیرند، دارای پوستی شفاف تر هستند و جوانتر و شادابترند. اگر قصد خرید ماساژور دارید، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

گفگشرات ماساژ باعث پاکسازی بدن از توکسین ها و رادیکال های آزاد می شود. توکسین ها و رادیکال های آزاد موادی هستند که از تجمع مواد زاید در بدن جمع می شوند و با ماساژ می توان بدن را از این مواد پاکسازی کرد.

از جمله دیگر فواید ماساژ می‌توان به بهبود جریان خون و همچنین بهتر شدن و خوش فرم تر شدن عضلات اشاره کرد. یکی دیگر از تاثیرات ماساژ، کمک به بازگشت وریدی است. بهبود جریان سرخ رگ و تسریع پروسه ی ترمیم از تاثیر ماساژ بر روی سیستم گردش خون است. در صورتی که از بهترین دستگاه های ماساژ نظیر صندلی ماساژور استفاده کنید فرآیند ماساژ برای شما لذت بخش تر و کامل تر می‌شود و تاثیرات بیشتری در بهبود سلامت بدن شما خواهد گذاشت.

ماساژ باعث کاهش خستگی و کوفتگی بدن و وجود استرس ها و هیجان های ناشی از زندگی روزمره و همچنین سبب خستگی و سفتی عضلات می شود. کمک به ریکلیسش، کاهش درد، تسهیل عملکرد رفلکس و کاهش استرس از فواید ماساژ بر سیستم عصبی بدن است.

فواید ماساژ بر قلب

ماساژ یکی از بهترین و موثرترین راه های کاهش استرس و اضطراب است و همین موضوع شرایط را برای افزایش سلامت بدن فراهم کند. همچنین ماساژ عضلات منقبض شما را شل می کند و سبب می شود خون به خوبی در سراسر بدن به جریان بیفتد. ماساژ همچنین می تواند برخی از عوارض جانبی، استفاده از دارو برای درمان بیماری های قلبی را کاهش دهد و به طور موثری در درمان شما نقش موثر داشته باشد.

ماساژ و خطرات تهدید کننده ی قلب

افرادی که داروهای رقیق کننده ی خون، نظیر وارفارین استفاده می کنند؛ باید در استفاده از خدمات ماساژ بسیار محتاط باشند و حتما پیش از رزرو وقت، با پزشک مشورت کنند و از درخواست سبک های پرفشار بپرهیزند و ماساژور باید از ماساژ دادن ناحیه ی اطراف ضربان سازهای قلب، استنت ها یا سایر دستگاه های کاشته شده خودداری کند.

همچنین بیمارانی که علائم نارسایی احتقانی قلب دارند، باید از ابتدا جلسات کوتاه ماساژ را شروع کنند و رفته رفته مدت زمان خدمات را افزایش دهند. قبل از ماساژ دادن ماساژور باید فشار خون شما را بررسی کند.

"</p

فواید ماساژ برای اندام های فیزیکی

ماساژ درمانی اثرات مثبتی دارد، این عمل باعث کاهش گرفتگی در اندام های فیزیکی شما می شود و باعث سختی و فشار عضلانی شما می شود. همچنین باعث افزایش انعطاف پذیری و دامنه ی حرکت مفاصل و عضلات فرد و افزایش سهولت و کارآیی عملکرد اندام ها و مفاصل می شود.

این عمل باعث تسریع در بهبودی آسیب دیدگی بافت های نرم بدن از قبیل کشیدگی عضلات و رگ به رگ شدن رباط ها و نیز کاهش درد و تورم ناشی از این قبیل مصدومیت ها می شود و باعث افزایش آرامش ذهنی و بهبود توانایی تسلط بر ذهن است.

ماساژ و سلامتی بدن

فواید ماساژ برای زیبایی

تجربه و تحقیقات نشان داده که ماساژ صورت به طور باور نکردنی باعث تولید مرفین در بدن می شود و مرفین عامل اصلی احساس آرامش است. شاید به همین دلیل است که افراد از درمانگر ماساژور می خواهد وقت بیشتری روی صورت بگذارند.

این عمل باعث بهبود وضعیت پوست و قدرت عضلات صورت می شود و همچنین عضلات صورت و چشم استراحت می کنند و ریلکس می شوند و باعث بهبود سردردهای تنشی و دردهای صورت می شود. ماساژ گردش خون را تحریک و اکسیژن بیشتری را به صورت شما می رساند و به تولید کلاژن که باعث شاداب شدن و جلوگیری از چین و چروک است منجر می شود.

"</p

تاثیرات ماساژ برای سکسولوژی

بیشتر ارتباطات روزمره ی ما غیر کلامی است و زبان بدن سهم بزرگی در نحوه ی برقراری ارتباط و درک دیگران دارد. بنابراین باید دانست که ماساژ، یکی از صمیمی ترین نوع لمس و بهترین روش برای برقراری ارتباط با همسر یا معشوق است.

ماساژ سکسولوژی عالی است و باعث کاهش تنش و استرس و تسکین درد جسمی می شود و همچنین می تواند به رفع انسداد ذهن نیز کمک کند، زیرا افراد کمتر روی درد و استرس مربوط به آن تمرکز می کنند.

فواید ماساژ

فواید ماساژ با صندلی ماساژور

یکی از فواید استفاده از صندلی های ماساژور برای ماساژ، ترشح هورمون اندروفین است. هورمونی که مسولیت حال خوش و شادی شما را بر عهده دارد. ضمنا این هورمون احساسات و حال ذهنی شما را بالانس می کند. ماساژ با صندلی ماساژور هورمون ملاتونین مغز را برای خوابیدن آماده می کند.

استفاده از این دستگاه منجر به ترشح این هورمون می شود. پس اگر خواب مناسب، آرام و منظمی ندارید، حتما از این دستگاه استفاده کنید. این دستگاه موجب کاهش درد و استرس بیماران قلبی، پس از انجام عمل جراحی می گردد. همچنین باعث کاهش دردهای مزمن به ویژه در ناحیه ی کمر و همچنین کاهش سردرد می شود.

ماساژ با صندلی ماساژور

ماساژ درمانی و افزایش تمرکز

حجم کارهای امروزی آن قدر زیاد است که گاهی وقت ها بعضی چیزها را فراموش می کنیم، این فراموشی هوشیاری را کاهش می دهد. اگر دوست دارید هوشیاری تان بالا برود و تمرکز بیشتری پیدا کنید، حتما ماساژ درمانی را با استفاده از انواع ماساژور پا ، گردن، زانو و… را در برنامه ی هفتگی خود قرار دهید.

یکی از تحقیقات انجام شده که به دنبال پیدا کردن رابطه ای بین بالا رفتن سطح هوشیاری و گرفتن ماساژ بوده است، تایید می کنند، افرادی که به مدت ۱۵ دقیقه روی صندلی های شان ماساژ گرفته اند؛ تمرکز بالاتری دارند و می توانند با سرعت عمل بیشتری مسائل ریاضی را که به آنها داده شده را زودتر حل کنند.

ماساژ درمانی و رفع کاهش تمرکز

ماساژ به سلامتی بدن چه کمکی می کند؟

بیمارانی که دچار افسردگی و عصبانیت هستند، پس از دریافت ماساژ درمانی، بهبود وضعیت داشته اند. محققان می گویند ماساژ نه تنها باعث خواب راحت می شود، بلکه آن دسته از افرادی که از سخت خوابی رنج می برند، می‌توانند خواب راحتی داشته باشند.

ماساژ همچنین می تواند برای آن دسته از افرادی که تحت درمان شیمیایی و یا مواد رادیو اکتیو هستند، هم مفید باشد. ماساژ باعث افزایش گلبول های سفید بیماران می شود. گلبول های سفید نقش اصلی را در دفاع از بدن در مقابل عوامل بیماری زا را ایفا می‌کنند.

مشاوره