ماساژ برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مقالات

ماساژ بدن، باعث تولید گلبول های سفید، افزایش انرژی ذهنی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. بررسی ها نشان می دهد که ماساژ از راه های مختلفی چون افزایش جریان خون در مفاصل، درمان کشیدگی، خشکی و گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد. اگر قصد خرید ماساژور دارید، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

همچنین ماساژ بدن به صورت مداوم، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث آرامش فرد و افزایش انرژی ذهنی می شود، همچنین باعث می شود تا شما در کار خود فعال تر و موثرتر عمل کنید و اضطراب فرد را هم کاهش می دهد. ماساژ درمانی می تواند یکی از راه کارهای بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن باشد.

برای تقویت سیستم دفاعی بدن چه کار کنیم؟

باید بهداشت را رعایت کنیم ، شستن مداوم دست ها، آسانترین روش جهت حفاظت از خود در برابر آلودگی سطوح، دست یا لباس ها محسوب می شود. چنانچه جایی کار می کنید که با افراد زیادی در تماس هستید، این موضوع اهمیت زیادی دارد.

اطمینان حاصل کنید که قبل و پس از غذا، استفاده از دستشویی، عطسه یا سرفه، دست های خود را بشوئید. رژیم غذایی سالم بگیرید، غذاهای سرشار از مواد غذایی سوخت و ساز مورد نیاز بدن، عملکرد مناسب سیستم ایمنی را فراهم می کند. استفاده ی بیشتر از انواع میوه و سبزیجات، روش مناسب جهت تامین مواد مغذی مورد نیاز است.

میوه ها سرشار از ویتامین C، D و روی هستند و نیز آب نوشیدن کافی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. کاهش استرس و ورزش هم برای تقویت سیستم دفاعی بدن مفید است.

برای تقویت سیستم دفاعی بدن چه کار کنیم؟

عوامل موثر بر کاهش سیستم دفاعی بدن

نداشتن خواب کافی باعث می شود که بدن خیلی زود به انواع ویروس ها مبتلا شود و باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی افراد شود. کمبود ویتامین D هم باعث می شود سلامت استخوان ها نرمال نباشد. این ویتامین ها در غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی چرب، شیر و غلات هم وجود دارند. برای کمبود ویتامین D شما می توانید در فصل تابستان هفته ای دو یا سه بار و هر بار ۱۵ دقیقه دست ها، صورت و بازوی خود را در معرض نور خورشید قرار دهید.

ورزش نکردن و سیگار کشیدن هم از دیگر عوامل موثر بر کاهش سیستم ایمنی بدن است. نیکوتین موجود در سیگار یا هر منبع دیگر توانایی بدن را برای مقابله با میکروب ها کاهش می دهد. مواد شیمیایی موجود در دود سیگار سیستم ایمنی بدن را مختل می کند. اضطراب و استرس هم، حتی اگر برای مدت ۳۰ دقیقه هم باشد، منجر به بروز مشکلاتی برای هر فرد می شود و فرد نمی تواند با ویروس هایی مثل: آنفولانزا، تب خال، زونا و دیگر ویروس ها مقابله کند، چرا که سیستم ایمنی فرد ضعیف است.

عوامل موثر بر کاهش سیستم دفاعی بدن

ماساژ چه تاثیراتی بر سیستم ایمنی بدن دارد؟

ماساژ از طریق تولید گلبول سفید و افزایش انرژی ذهنی، باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. ماساژ درمانی باعث افزایش جریان خون شده و از این طریق باعث نشاط و شادابی و تقویت ایمنی می شود. ماساژ باعث آرامش فرپ و افزایش انرژی ذهنی می شود، همچنین باعث می شود تا شما در کار خود فعال تر و موثرتر باشید.

دریافت ماساژ منظم به تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین رفتن سموم کمک می کند و ما را در مبارزه با بیماری ها کمک می کند و ممکن است به کاهش کورتیزول کمک کند. ماساژ استرس و تنش را در کل سیستم های بدن کاهش می دهد تا گردش خون ولیف را بهبود ببخشد و سموم را از بافت های بدن آزاد کند. افرادی که استرس بالایی دارند، بیشتر مستعد آسیب و بیماری هستند. کاهش استرس یکی از مزایای ماساژ است.

ماساژ چه تاثیراتی بر سیستم ایمنی بدن دارد؟

ماساژ با صندلی ماساژور

صندلی ماساژور یکی از بهترین ماساژور های برقی محسوب می شود؛ این دستگاه در یک زمان، تمام بدن را ماساژ می دهد و با عملکرد خاص و هوشمندانه ی خود یک ماساژ خاطره انگیز و وصف نشدنی را برایتان فراهم می کند. صندلی ماساژور می تواند تنها با نشستن فرد با کمک کیسه ی هوا و غلتک فرد را ماساژ دهد.

ماساژ روی صندلی زمانی کارایی دارد که روی صندلی خاص ماساژ باشد. برای ایجاد بهترین تجربه، سعی کنید حتی به شمارش ضربات خود نیز دقت کنید. ماساژ روی صندلی نیاز به انرژی اساسی و توان ماسور دارد، هر چند همیشه نیازی نیست ماسور به بدن خود فشار بیاورد و در واقع می داند، چگونه به شکلی موثر از بدن خود استفاده کند و در نتیجه حالت اهرم بدن خود و وزن بدن را به حداکثر برساند.

ماساژ با صندلی ماساژور

مزیت ماساژ درمانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ماساژ درمانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن با ورزشی که به ماهیچه ها می دهد، می تواند برخی از آسیب های وارده را به این بخش از بدن ترمیم کند. این روش درمانی برای برای کاهش استرس های روزانه مفید است و توصیه می شود برای رهایی از استرس های روزانه، هفته ای یکبار ماساژ درمانی کنید.

البته ماساژ دادن باید زیر نظر افراد متخصص این کار انجام شود، چرا که روش های غیر اصولی می تواند باعث آسیب دیدگی اعضای بدن شود. از مزیت های ماساژ درمانی می توان به افزایش گردش خون، از بین بردن تنش ها، کاستن نگرانی، کاهش اضطراب، تزریق آرامش به کل بدن و بهبود بافت های نرم شامل ماهیچه ها، تاندول ها، بافت های لنفاوی و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

مزیت ماساژ درمانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ماساژ درمانی، آرامش بخش بدن

هنگامی که بدن تحت تحت فشار و مضطرب باشد، مقدار زیاد و ناسالمی از هورمون شناخته شده ی اضطراب، کورتیزول تولیدمی کند. تولید ناسالم این هورمون در بدن موجب افزایش وزن، بی خوابی، مشکلات گوارش و سردرد می شود. ماساژ درمانی طبق مستندات پزشکی، میزان این هورمون را در بدن کاهش می دهد. ماساژ به بدن کمک می کند تا وارد حالت بازیابی ریکاوری شود. علاوه بر این، این شیوه ی درمانی موجب طولانی تر شدن دوره ی آموزش بدن، انبساط خاطر و کاهش اضطراب می شود.

ماساژ درمانی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

باید بدانیم افرادی که بیشتر تحت فشار و نگرانی و آسیب های روحی هستند و یا بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند و یا وقتی که نگرانی مداوم و یا بی خوابی و عدم تغذیه ی مناسب همراه آن باشد، مستقیما بر سیستم ایمنی بدن آنها تاثیر منفی می گذارد. توانایی طبیعی بدن برای مقاومت در برابر باکتری ها و عفونت ها بسیار کاهش می یابد.

مطالعات بسیاری در این باره انجام شده و اعلام شده که ماساژ علاوه بر کاستن استرس و نگرانی، افزایش توانایی بدن برای رساندن مواد مغذی به خود موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. علاوه بر این ماساژ درمانی می تواند به برنامه ی ورزشی افراد افزوده شود. ماساژ درمانی حتی بیش از ورزش و نرمش هم به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می رساند.

ماساژ درمانی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

نتیجه گیری

امروزه ماساژ برخلاف گذشته که روشی کمکی یا فرعی برای درمان بوده، به روشی بنیادین و اصلی برای درمان بدل شده است. امروزه ماساژ درمانی بسیار محبوب و فراگیر شده و همگان برای دوری از اضطراب و رسیدن به آرامش به جلسات روح بخش ماساژ روی می آورند.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماساژ برای تقویت سیستم ایمنی بدن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره