آموزش ماساژ سلولیت و بهترین تکنیک های درمان آن

مقالات

سلولیت نوعی بیماری عفونی است که در لایه های زیر پوست ایجاد می شود. همه ی ما سلول های چربی داریم، هر چند ممکن است همه ی ما دچار این نوع بیماری شویم اما برخی ها بیشتر مستعد این مشکل هستند. سلولیت نوعی چربی است که به شکل های متفاوت روی پوست ظاهر می شود، این چربی بین عضلات و فیبرهایی که پوست را به عضله وصل می کند گیر می کند و با فشاری که کیسه های چربی به بافت پوست وارد می کند ظاهر پرتقالی شکلی به پوست می دهد.

هر چه قدر سن بیشتر شود، احتمال ابتلا به این نوع بیماری بیشتر می شود، چون که پوست بدن نازک تر می شود. درصد مبتلا شدن خانم ها بیشتر از آقایان است چرا که خانم ها فیبر بیشتری در بدنشان موجود است. اگر عضلات به اندازه ی کافی چربی را نگهداری نکنند؛ این چربی ها روی هم جمع می شوند و تبدیل به سلولیت می گردند. داشتن سلولیت با وجود طبیعی بودن، برای برخی ناخوش‌آیند است و ممکن است از داشتن سلولیت و رد آن روی بد رضایت نداشته باشند. یکی از روش های رفع آن ماساژ سلولیت است که میشود ان را در منزل انجام داد.

ماساژ سلولیت چیست؟

ماساژ درمانی یکی از درمان های موثر سلولیت به شمار می‌ آید. با ماساژ دادن، ابتدا فشاری به عمق پوست وارد می شود که تجمع سلولیت ها را می‌شکند، بعد گردش خون را بهبود می بخشد و در آخر باعث تخلیه ی مایع لنفاوی می گردد. مایع لنفاوی، سموم و مواد زائد را از بدن دور می کند. شما این اثرات را بعد از چند هفته در اندام خود خواهید دید.

ورزش و رژیم غذایی هم می تواند موثر باشد. برای خلاص شدن از اثر پوست پرتقالی که این بیماری ایجاد می کند، یک روش قطعی برای کاهش و حتی درمان آن وجود دارد و آن هم ماساژ دادن مناطق مورد نظر است. یکی از دلایل کمک ماساژ به درمان سلولیت این است که ورزش  بر مناطقی مانند ران فوقانی یا بالاتر و ناحیه ی داخلی زانو عمل نمی کند و ماساژ به راحتی می تواند به درمان سلولیت این مناطق کمک کند.

انواع مختلفی برای درمان این نوع بیماری، از جمله ماساژ سلولیت وجود دارد، شما می توانید با استفاده از صندلی ماساژور، برس خشک یا فنجان مخصوص خود به درمان این بیماری بپردازید. این موارد به ویژه زمانی مفید است که بودجه شما برای جلسات ماساژ درمانی منظم در مرکز حرفه ای ماساژ کافی نباشد.

این روش درمانی به زمان و صبر زیادی نیاز دارد. با این حال، ماساژ برای درمان این نوع بیماری به صورت روزانه و در مدت مناسب ده دقیقه، بسته به شدت و مناطقی که تحت تاثیر آن قرار دارند، می تواند رسوبات چربی را تجزیه کند و پوست را نرم و صاف سازد. اگر در ذهن شما این سوال به وجود آمده است که دیگر مزایای ماساژ درمانی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم، ماساژ در کنار درمان بیماری به سرعت بهبود بدن کمک می‌کند. همچنین این کار باعث کشش بافت پوست بدن می شود که در نتیجه تجمع سلولیت را از بدن دفع می کند.

ماساژ از طریق صندلی ماساژ : صندلی های ماساژ یکی از جدیترین ابزار های ماساژ است که میتوانید برای گرفتن ماساژ و هم چنین بهبود و درمان سلولیت نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار دهید.

درمان سلولیت با ماساژ

روش های درمان سلولیت

روش های درمان این بیماری بر پایه ی پاکسازی بدن از مواد زاید سمی و از بین رفتن کیست های چربی است. این پاکسازی نباید روی چربی های موجود در قسمت های دیگر بدن را مثل صورت و سینه تاثیر بگذارد. روش اول برای درمان سلولیت، رژیم غذایی مخصوص این بیماری است. غذاهایی که مصرف می کنید، باید کم نمک و سرشار از پروتئین باشند.

بعضی از غذاهای ممنوع برای مبتلایان به سلولیت عبارتند از: نمک، مایونز، کالباس، سوسیس، چیپس، شکلات، ساردین، خاویار، نوشابه های گازدار و کنسرو ماهی شور هستند.

دفع مواد سمی: بهبود کار ۴ دستگاه بدن که در دفع سموم نقش بسیاری دارند که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها میپردازیم:

  • کلیه ها: آب تنها مایع حیاتی است که می تواند فعالیت کلیه را افزایش دهد، توصیه می شود حداقل ۸ تا ۶ لیوان آب در روز بنوشید. صحیح نیست چند لیوان آب را به صورت یکجا بنوشید، هنگام صرف غذا نیز از خوردن آب خودداری کنید. مصرف آب اضافه اگر با حذف نمک همراه نباشد، وضع سلولیت بدتر خواهد شد. اگر نمی توانید این مقدار آب بنوشید، بهتر است از ادرار آور های طبیعی مانند چای کاکل ذرت یا چای دم گیلاس استفاده کنید.
  • روده: یبوست یکی از بیماری هایی است که سبب افزایش مواد زاید و سمی بدن می شود، بنابراین بهتر است هر چه سریعتر آن را درمان کنید.
  • پوست: افزایش تعریق با استفاده از سونا، سبب کاهش مقادیری از سموم موجود در پوست می شود. سونا باعث باز شدن منافذ عمیق پوست، تحریک و افزایش جریان خون می شود. به خصوص اگر بعد از آن دوش آب سرد گرفته شود. بهترین زمان برای سونا یک بار در هفته و بعد از ورزش کردن است. خوابیدن روی شن های داغ لب دریا به مدت ۲۰ دقیقه نیز روش دیگری برای افزایش تعرق و درمان سلولیت است که باید پس از آن بلافاصله تمام بدن را در آب دریا فرو ببرید.
  • دستگاه تنفسی: تنفس صحیح و اکسیژن رسانی به بدن از دیگر راه های دفع سموم بدن است.

روش درمان سلولیت

درمان سلولیت پا با ماساژ

برای درمان سلولیت پا با ماساژ میتوانید از حرکات و تمریناتی اسفاده کنید که بیشتر روی ناحیه ران، پا و لگن تمرکز دارن و بیشترین تاثیر را روی این نواحی میگذارند. برای مثال تمریناتی مانند  اسکوات، پرش اسکواتی، استپ آپ، گلوت، ضربات پا و… می‌توانند عضلات این ناحیه را استحکام بخشند و سلولیت ها را کمتر کنند. البته ورزش به تنهایی توانایی از بین بردن کامل سلولیت ها را ندارد. پیشنهاد ما استفاده از ماساژ سلولیت و ورزش برای از بین بردن سلولست، به صورت هم زمان است. اگر برای شما امکان مراجعه به سالن های ماساژ نیست، میتوانید از ماساژور تفنگی و انواع ماساژور پا  استفاده کنید.

ماساژ برای رفع سلولیت ران

بهترین روش برای ماساژ و رفع سلولیت در منطقه ران، علاوه بر استفاده از انواع ماساژور پا، بهره گیری از تکنیک‌های خاصی است که به تحریک جریان خون در این منطقه کمک می‌کنند و باعث کاهش سلولیت می‌شوند. این تکنیک ها را در ادامه بررسی می کنیم :

  • روغن‌دهی : قبل از شروع ماساژ، مطمئن شوید که پوست ران‌ها خوب روغن‌دهی شده باشد. این کار به کاهش اصطکاک و بهبود جابجایی دستها در طول ماساژ کمک می‌کند.
  • ماساژ عمقی : این تکنیک شامل استفاده از فشار عمیق بر روی بافت‌های عضلانی ران است. متخصص ماساژ با استفاده از دستها، انگشتان و سایر ابزارها فشار را در جهتی عمودی و افقی به منطقه ران اعمال می‌کند. این تکنیک بهبود جریان خون، لنف و انعطاف‌پذیری عضلات را تسهیل می‌کند.
  • ماساژ لمسی : در این تکنیک، از لمس‌های نرم و نوازشی بر روی پوست استفاده می‌شود. این نوع ماساژ بهبود جریان خون  را آسان می‌کند و در تسکین تنش و استرس عضلانی نیز بسیار موثر است.
  • ماساژ استرچینگ : این تکنیک شامل کشیدن و درازکشیدن عضلات ران است. متخصص ماساژ با استفاده از حرکات نرم و آرام، عضلات را کشیده و سپس آن‌ها را رها می‌کند. این تکنیک به افزایش انعطاف‌پذیری عضلات و کاهش تنش آن‌ها کمک می‌کند.
  • ماساژ فشاری: در این تکنیک، فشار به مناطق خاصی از ران اعمال می شود که سلولیت بیشتر دیده می شود. با استفاده از فشار مناسب، جریان خون  را تحریک کنید و ظاهر سلولیت را بهبود ببخشید.

درمان سلولیت با به کارگیری دستگاه Exilis

استفاده از این دستگاه برای درمان این بیماری، یک مانند ماساژ سلولیت، روش درمانی غیر تهاجمی می باشد که مورد تایید FDA قرار گرفته است. این روش از انرژی فرکانس رادیویی بهره می گیرد و به طور موثر بر روی کاهش میزان چربی های بدن، بهبود حالت “رفع شلی و افتادگی پوست” و کاهش ظاهر نامطلوب سلولیت عمل می کند.

 برنامه درمانی پیشنهادی با استفاده از این برنامه ۶ الی۴ جلسه است که هر دو هفته یک بار تنظیم می شود. تعداد جلسات درمان مناسب برای هر فرد، به شرایط و ناحیه ای که باید تحت درمان قرار گیرد و همچنین نتیجه ای  مورد انتظار بستگی دارد. درمان با Exilis آهسته است؛ به دلیل شکل گیری مجدد ساختار کلاژن و ممکن است ۲ الی ۴ ماه طول بکشد تا بیشترین اثرات درمان مشاهده شود. اما میزان رضایت بیمار در این روش بسیار بالا است چرا که پس از هر ۴ جلسه درمان با فاصله ی ۲ هفته از یکدیگر، بیمار قادر است با از دست دادن حجمی از چربی ها حدود، ۴ الی ۱۵ سانتی متر کاهش سایز را تجربه کند.

درمان سلولیت با دستگاه exilis

نکاتی برای قبل و بعد از درمان سلولیت

قبل و بعد از درمان این نوع بیماری؛ استفاده از یک رژیم غذایی کم کالری و مناسب و نیز نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز، می تواند در دستیابی به نتایج درمانی مناسب سودمند باشد. از بین بردن چربی در زمانی که بیمار مقدار زیادی آب می نوشد، ساده تر است و نوشیدن آب نقش کلیدی در حذف بافت چربی جمع شده در بدن، پس از درمان دارد.

در این شرایط به افراد بیمار توصیه می شود برای حداقل ۳ روز قبل از درمان الکل مصرف نکنند. مواد غذایی روغنی و سرخ شده به همراه غذاهای تند نیز حداقل ۳ روز قبل از درمان این بیماری مصرف نشوند. برای تاکید بیشتر قابل ذکر است که چند ساعت قبل از شروع درمان نوشیدن مقدار زیاد آب می تواند نقش کلیدی در دستیابی به نتایج درمانی بهینه باشد

سلولیت و درمان آن

درمان سلولیت با کمک صندلی ماساژ

ماساژ گرفتن به کمک ماسور شاید برای همه امکان پذیر نباشد و پرهزینه و وقت گیر باشد. اما امروزه با کمک صندلی و مبل ماساژ میتوانید در هر زمان و مکان ماساژ کامل را بهره مند شوید. برای درمان سلولیت میتوانید از ماساژور های حرفه ای iREST و ROTAI استفاده کنید تا به بهبود سلولیت در نواحی مختلف بدن و مقابله با عوارض دیگر کمک شایانی کرده باشید.

فروشگاه مبل ماساژ یکی از بزرگترین وارد کنندگان صندلی های ماساژور با 5 فروشگاه فعال یکی از مرکز خرید ماساژور در تهران است که میتوانید برای مشاوره و اطلاعات بیشتر جهت خرید صندلی ماساژور SL-A100 و سایر مدل های با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش ماساژ سلولیت و بهترین تکنیک های درمان آن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره