راهنمای استفاده از صندلی ماساژ

مقالات

امروز تصمیم داریم به شرح راهنمای استفاده از صندلی ماساژ ، بپردازیم و هدف مان این است که فرصتی برای معرفی بهتر قابلیت های منحصر به فرد این وسیله، فراهم کنیم تا بتوانیم در تسکین درد های آزار دهنده به شما کمک کنیم. البته، اعتقاد ما این است که کارایی مفید این وسیله بر کسی پوشیده نیست اما از آن جایی که آپشن های آن  مدام در حال تغییر است و با گذر زمان ورژن های جدیدی از این وسیله به بازار عرضه می شود، این احتمال وجود دارد که خیلی از افراد جامعه در مورد تمام آپشن های آن اطلاعات کافی نداشته باشند. از این رو ما قصد داریم در ادامه این مطلب به طور کامل آن را مورد بررسی قرار دهیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان این بحث با ما همراه باشید. اگر قصد خرید ماساژور دارید، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

کدام بدن برای کدام صندلی ماساژ مناسب است؟

ماساژ درمانی پروسه ای است که فرآیند گردش خون را بهبود می بخشد و مسلماً تمام افراد به آن نیاز دارند. این در حالی است که خیلی از افراد به دلیل مشغله کاری، به هیچ وجه نمی توانند در جلسات ماساژ درمانی شرکت کنند و معمولاً با درد های مختلفی دست و پنجه نرم می کنند. از این رو، متخصصان به کسانی که در طول روز فعالیت های سنگینی دارند، توصیه می کنند که اگر نمی توانند به طور مرتب در جلسات ماساژ درمانی شرکت کنند، حتماً برای جلوگیری از درد های مفصلی و عضلانی، از مبل ماساژور استفاده کنند. البته، بد نیست بدانید که استفاده از صندلی ماساژ علاوه بر تسکین درد، برای کاهش استرس و افسردگی، تقویت سیستم دفاعی بدن و جلوگیری از بروز بیماری های مثل سرطان نیز بسیار مفید است و  همین فواید بی نظیر او سبب شده است که در قیاس با گذشته، بیش تر مورد استفاده قرار بگیرد.

کدام بدن برای کدام ماساژ خوب است

نحوه استفاده از صندلی ماساژور

اولین مؤلفه ای که در حین استفاده از صندلی ماساژور باید مورد توجه قرار بگیرد، وضیعت جسمانی فرد است. به عبارت بهتر فرد در صورتی که از لحاظ جسمانی وضعیت نرمال و عادی داشته باشد، می تواند از این وسیله استفاده کند و بد نیست بدانید که ساختار این صندلی به گونه ای طراحی شده است که فقط با بدن افرادی که قد 150 تا 190 سانتی متر و طول شانه 35 تا 55 سانتی متر داشته باشند، منطبق می شود و در غیر این صورت نه تنها کارایی مفیدی ندارد بلکه ممکن است به بدن نیز صدمات جدی وارد کند. از این رو توصیه ما این است که موارد مذکور حتماً قبل از استفاده از این وسیله جدی گرفته شود تا میزان بروز آسیب های احتمالی به کم ترین حد ممکن برسد.

 نحوه نشستن مناسب بر روی صندلی ماساژور

در هنگام نشستن بر روی مبل ماساژور ، کمر فرد باید به طور کامل به تکیه گاه صندلی بچسبد. سر او نیز باید بر روی جایگاهی که بر روی صندلی تعبیه شده قرار بگیرد. سایر اجزاء بدن مانند دست و پا نیز باید در راحت ترین حالت ممکن قرار داشته باشند تا این وسیله کارایی لازم را داشته باشد و جالب است بدانید که خوشبختانه نحوه طراحی صندلی های ماساژ مدرن به گونه ای انجام شده است که فرد در صورت لزوم می تواند ابعاد آن ها را تغییر دهد تا صندلی بهتر به تمام اجزاء بدن دسترسی داشته باشد و این امر سبب شده است که کیفیت عملکرد این وسیله در قیاس با مدل های قدیمی تر به صورت قابل ملاحظه ای، افزایش پیدا کند. قابل ذکر است که هر گونه حرکتی در حین استفاده از صندلی ماساژ اعم از صحبت کردن، خوردن و نوشیدن یا حتی تغییر جزئی زاویه بدن، می تواند موجب ایجاد اختلال در عملکرد این وسیله شود.  این در حالی است که اگر فرد تمام موارد مذکور را رعایت کند، می تواند از قابلیت های این وسیله بهترین نحو ممکن استفاده کند.

استفاده از مبل ماساژور

نحوه استفاده از تنظیمات صندلی ماساژور

همان طور که خودتان نیز در جریان هستید، هدف از طراحی و ساخت صندلی ماساژور از بین بردن بیماری ها و درد های آزار دهنده ای است که بهترین درمان برای آن ها، استراحت کامل است. به همین دلیل سعی شده این وسیله به صورتی تولید شود که استفاده از آن، برای فرد آسان باشد. به عبارت بهتر، فرد زمانی که تمایل به استفاده از این وسیله دارد، فقط کافی است که آن را روشن کند و از میان گزینه هایی مثل ماساژ غلتکی، ضربه ای و نیدیگ، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند تا دستگاه به صورت دلخواه او تنظیم شود و از آن جایی که امکان دارد فرد در روز های نخست استفاده از این وسیله، در مورد نحوه تنظیم آن اطلاعات چندانی نداشته باشد، بهتر است که در حین استفاده از آن، تنظیمات اتوماتیک را فعال کند تا با مشکلی مواجه نشود.

بیشتر بخوانید : ماساژ درمانی چیست؟

روش کار با دکمه های صندلی ماساژور

در صورتی که صندلی ماساژور ریموت نداشته باشد و یک پنل مدیریتی بر روی دسته آن تعبیه شده باشد برای استفاده از آن ابتدا فرد باید دکمه on/ off را فشار دهد. بعد از آن یک منو از انواع ماساژ ها بر روی صفحه نمایش پدیدار می شود و بد نیست بدانید که اغلب صندلی های ماساژور به صورت پیش فرض به پنج برنامه نایت، مورنینگ، ویالتی، اکتیویشن و ریلکسیشن مجهز هستند و از آن جایی که این برنامه ها به صورت حرفه ای تنظیم شده اند و تمام مؤلفه های مورد نیاز برای تنظیم آن ها، در نظر گرفته شده است معمولاً اکثر افراد ترجیح می دهند که برای آشنایی بیش تر با طرز کار درست این وسیله، از همین برنامه ها استفاده کنند و حتی اگر هم بخواهند خودشان نحوه عملکرد صندلی را تعیین کنند در عرض چند ثانیه می توانند این کار را انجام دهند. البته، ما در ادامه حتماً جزئیات بیش تری در مورد نحوه تنظیم این وسیله ارائه خواهیم داد تا شما بیش تر با این وسیله آشنا شوید.

روش کار مبل ماساژ

تنظیمات اتوماتیک

برای فعال کردن تنظیمات اتوماتیک صندلی ماساژور ، فرد باید بعد از روشن کردن دستگاه گزینه Automatic را فعال کند و بعد از طی شدن این پروسه دستگاه به صورت اتوماتیک وار کار خود را شروع می کند. در حالت اتوماتیک تمام اجزاء بدن فرد، به وسیله غلتک ها و کیسه های هوا مورد بررسی قرار می گیرند و بعد از این که پروسه اسکن به اتمام می رسد، یک سری پیام های تأیید بر روی صفحه نمایش، پدیدار می شوند و کم کم، فرآیند ماساژ آغاز می شود. جالب است بدانید که زمانی که تنظیمات اتوماتیک صندلی ماساژ، فعال شده باشد نوع و میزان ماساژ  مرتب تغییر می کند و این باعث می شود که فرد در حین انجام فرآیند ماساژ احساس خوبی داشته باشد و بیش تر از انجام ماساژ درمانی لذت ببرد. یکی از معروف ترین دستگاه ها با 12 برنامه صندلی ماساژ روتای مدل RT 8900 می باشد.

تنظیمات دستی

در حین فعال کردن تنظیم دستی صندلی ماساژور ، فرد باید بعد از روشن کردن وسیله نحوه عملکرد آن را طبق میل خودش تنظیم کند. برای این کار  لازم است که او که میزان مواردی مثل سرعت، شدت، نقاط فشاری، زمان و نوع ماساژ را مشخص کند و بد نیست بدانید که یک نکته بسیار مهمی که در این حین باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تمام این موارد حتماً باید طبق ساختار و وضعیت سلامتی فرد تنظیم شوند. از این رو، بهتر است اگر فرد مهارت کافی در این زمینه ندارد، با یک فرد متخصص مشورت کند تا این شانس را داشته باشد که به معنای واقعی از قابلیت های بی نظیر این وسیله استفاده کند و از آن جایی که این موضوع از اهیمت ویژه ای برخوردار است، هر گونه سهل انگاری در مورد آن می تواند عواقب سنگینی برای فرد به دنبال داشته باشد.

مبل ماساژ و طرز استفاده از آن

روش کار صندلی ماساژور به چه صورت است؟

ساختار اغلب صندلی های ماساژور به این شکل است که با استفاده از یک سری اتصالات خاص، غلتک های کوچک و نیروی موتور کار می کنند. به بیان ساده تر، زمانی که فرد بر روی مبل ماساژور تکیه می زند و آن را روشن می کند غلتک ها بر روی یک نوار حرکت می کنند و درست مانند دست یک ماساژور حرفه ای بدن فرد را ماساژ می دهند. البته، بسته به مدل و نوع صندلی ماساژور نحوه ماساژ دادن صندلی می تواند متغیر باشد و طبیعتاً هر چه دستگاه جدید تر باشد، از تکنیک های بهتر و بیش تری برخوردار است و فقط کافی است فرد با استفاده از ریموت یا پنل مدیریتی صندلی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند تا طبق میل خود از صندلی استفاده نماید و اگر فرد به درستی از این وسیله استفاده کند به طور قطع پس از مدت کوتاهی ساختار ستون فقرات او اصلاح می شود و تمام درد های موضعی او به سرعت از بین می رود.

سخن پایانی

ما در این مطلب به بررسی صندلی ماساژور و امکانات آن پرداختیم و سعی کردیم این وسیله مفید را به بهترین وجه ممکن به شما معرفی کنیم تا شما در صورت لزوم بتوانید از قابلیت های بی نظیر این وسیله استفاده کنید. در آخر نیز امیدواریم که مطالبی که درخلال این بحث مطرح کردیم، برای شما مفید بوده باشد و بتواند در تخفیف درد هایتان به شما کمک کند.

راهنمای استفاده از صندلی ماساژ
آنچه در این مقاله میخوانید
مقالات مشابه نظرات کاربران

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای استفاده از صندلی ماساژ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره