با بهترین ماساژ برای دیسک کمر آشنا شوید

مقالات

دیسک کمر! واژه‌ای دردناک که یادآور دردهای شدید در ناحیه انتهایی کمر و عوارض پر دردسر در سیستم حرکتی انسان است. متاسفانه افراد بی‌شماری به دلیل قرار گرفتن در موقعیت‌های نامناسب مانند نشستن روی صندلی‌های غیراستاندارد یا بلند کردن اجسام سنگین در معرض بیماری دیسک کمر قرار می‌گیرند. باتوجه‌به شدت بیماری، روش‌های متعددی برای درمان دیسک کمر وجود دارد؛ پزشکان با بررسی شرایط جسمانی، سنی و شدت آسیب درمان‌هایی از جمله عمل جراحی، فیزیوتراپی یا استراحت را پیشنهاد می‌دهند. برخی از پزشکان نیز ماساژ برای دیسک کمر را مناسب می‌دانند. باتوجه‌به‌این توضیحات قصد داریم در این مقاله به‌طورکامل درباره انواع ماساژ برای بهبود دیسک کمر صحبت کنیم؛ اگر پزشک متخصص مجوز انجام ماساژ برای کاهش عوارض دیسک کمر را داده است، اطلاعات این مطلب راهگشای شما برای انتخاب صحیح‌ترین مدل ماساژ خواهد بود.

ماساژ سوئدی؛ اولین تکنیک ماساژ برای دیسک کمر

ماساژ سوئدی؛ پرکاربردترین ماساژ برای کمر درد شناخته می‌شود؛ درمان کمردرد مزمن با منشا نخاعی از طریق ماساژ سوئدی که با ایجاد فشار عمیق، ضربات مکرر و ورز دادن عضلات انجام می‌شود. همسترینگ یکی از عضلات بزرگی است که نقش پررنگی در ایجاد کمر درد ایفا می‌کند؛ یکی از راه‌های تقویت همسترینگ، ماساژ سوئدی محسوب می‌شود. گرفتگی همسترینگ و عضله‌های دیگر در کمر و اطراف آن، تاثیر منفی بسیاری در سلامت کمر و حفظ حالت بدن دارند.

در ماساژ سوئدی بافت‌های عضلانی را نرم شده و به حالت استراحت می‌روند و در نتیجه انبساط عضله، افزایش انعطاف‌پذیری، کاهش التهاب و افزایش خونرسانی را به همراه دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای درمان گرفتگی‌ها، که در نهایت به بهبود کمر درد کمک می‌کند، از ماساژ درمانی گسترده بدن استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که ماساژ علاوه‌بر کاهش آثار درد،‌ باعث بهبود گردش خون در بدن و ایجاد آرامش روانی نیز می‌شود؛ بنابراین با خرید مبل ماساژ که در منزل و محیط کار قابل استفاده است به‌راحتی می‌توانید قسمت‌های مختلف بدن را ماساژ دهید و از بروز دردها و خستگی‌های جسمانی پیشگیری کنید.

ماساژ سوئدی؛ اولین انتخاب برای درمان اسپاسم عضلانی کمر

ماساژ نقطه‌ ماشه‌ای؛ انتخابی برای کاهش التهاب عضلات کمر

حتما می‌پرسید ماساژ نقطه ماشه‌ای چیست یا چگونه انجام می‌شود؟ ماساژ نقطه ماشه‌ای از طریق اعمال فشار بر گره‌های عضلانی صورت می‌گیرد. نقاط ماشه‌ای نقطه‌ای از عضلات محسوب می‌شود که هنگام تحریک عضله، موجب ایجاد درد می‌شود. در نتیجه این نقاط، بیشترین تنش را تجربه می‌کنند و منجر به ایجاد گرفتگی عضله می‌شوند.

ماساژ نقطه ماشه‌ای یک روش سریع برای درمان تنش‌های ایجاد شده در عضله به دنبال ورزش، فعالیت سنگین و گرفتگی‌های عصبی مانند دیسک کمر محسوب می‌شود. نقاط ماشه‌ای عضلات در فرایند ماساژ برای بهبود دردهای مزمن عضلات کمر مثل دیسک کمر مورد‌هدف قرار می‌گیرند و در نهایت با افزایش گردش خون منجر به کاهش التهاب و تسکین درد می‌شود.

جادوی ماساژ تایلندی؛ روشی فوق‌العاده برای بهبود دیسک کمر

در سنت‌های تایلندی، اهمیت به انرژی بدن به‌وفور مشاهده می‌شود؛ تکنیک‌های ماساژ تایلندی نیز در راستای همین سنت‌های قدیمی انجام می‌شود. ماساژ تایلندی که با نام ماساژ یوگا نیز شناخته می‌شود، یکی از موثرترین روش‌های رفع تنش در عضلات با ایجاد کشش عضلانی به شمار می‌رود. در ماساژ تایلندی، عضلات در امتداد خطوط انرژی کشیده می‌شوند تا رهاسازی گره‌های عضلانی، راحت‌تر انجام شود.

اگر به مراکز ماساژ برای استفاده از خدماتشان، دسترسی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا از ماساژورهای برقی استفاده کنید. برای مثال استفاده از ماساژورهای برقی مثل صندلی ماساژ و ماساژور تفنگی از بهترین روش‌های جایگزین ماساژهای حرفه‌ای به شمار می‌روند. البته برای اینکه شاهد سرعت بهبود یا تسکین درد و افزایش دامنه حرکتی عضلات باشید باید از دستگاه‌ها یا صندلی‌های ماساژ به‌درستی استفاده کنید.

ماساژ با سنگ داغ؛ موثرترین ماساژ برای دیسک کمر و اسپاسم عضلانی

یکی از تکنیک‌های جالب و به شدت موثر برای درمان دیسک کمر، استفاده از سنگ گرم بازالت است. سنگ‌های گرم شده بازالت برای ماساژ درمانی نواحی خاصی از بدن استفاده می‌شوند. ماساژ با سنگ داغ یکی از تکنیک‌های درمانی، ایجاد آرامش و کاهش درد مزمن بر اثر دیسک کمر یا سیاتیک به شمار می‌رود. در این نوع تکنیک درمانی به دلیل گم کردن موضعی بدن با سنگ‌های داغ، خواص فوق‌العاده‌ای در روند درمان کمر درد ایجاد می‌کند.

ماساژ با سنگ داغ به افزایش گردش خون و جلوگیری از رگ‌ به ‌رگ شدن عضلات کمر کمک می‌کند؛ بهبود گردش خون نیز منجر به افزایش دفع سموم از بدن می‌شود. برای انجام ماساژ با سنگ‌های بازالت، فرد به پشت دراز می‌کشد و سنگ‌های داغ دو طرف مهره‌های کمر قرار می‌‌گیرند و یک سنگ هم روی باسن گذاشته می‌شود. تعداد و نحوه چینش سنگ‌ها به نوع درد کمر و هدف از ماساژ درمانی بستگی دارد.

ماساژ با سنگ داغ؛ موثرترین طرز ماساژ برای دیسک کمر

ماساژ شیاتسو؛ هنر شفابخشی دیسک کمر با سنت ژاپنی

ماساژ شیاتسو در درمان سیاتیک، دیسک کمر و کمر درد مزمن جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. ماساژ شیاتسو یک نوع ماساژ سنتی ژاپنی است که برای درمان آرتروز و کاهش تنش‌های فیزیکی بر اساس فلسفه تراکم و توزیع انرژی در بدن استفاده می‌شود. در این تکنیک ژاپنی، با اعمال فشار عمیق در نواحی خاصی از بدن مانند پشت و شانه‌ها، سر و گردن، بازوها و دست‌ها، پاها و کمر به کاهش درد، رفع خستگی و تنش کمک می‌کنیم. استفاده از ماساژ درمانی با تکنیک شیاتسو باعث بهبود حال روحی فرد نیز می‌شود.

5 مزیت ماساژ درمانی برای دیسک کمر

ماساژ درمانی برای بهبود عملکرد کلی بدن کاربردهای فراوانی داشته و همین امر به افزایش محبوبیت انواع ماساژ و همین‌طور ابزارهای ماساژ مثل ماساژور دستی بدن منجر شده است. مزایایی مثل رفع تنش، کاهش خستگی، افزایش خون‌رسانی به عضله و بهبود وضعیت بدن از جمله مزایای مهم انواع ماساژ برای دیسک کمر محسوب می‌شود.

مدیریت تنش عضلانی؛ ارتقا سلامت فیزیکی فرد

فراهم آوردن زمان استراحت برای عضلات، با ماساژ درمانی امکان‌پذیر است. یکی از اصلی‌ترین اهداف ماساژ درمانی رسیدن به آرامش عضلانی است. رفع تنش‌های عضلانی با آزادسازی انرژی در عضلات، موجب تسکین دردهای عمومی بدن شده که در آخر سلامت فیزیکی افراد را ارتقا می‌دهد.

ارتقا سلامت فیزیکی کمر؛ مهم‌ترین مزیت ماساژ درمانی

حفظ سلامت فیزیکی بدن، یک راهکار ساده و کم‌هزینه برای پیشگیری از ابتلا به دردهای مزمن و دیسک کمر به شمار می‌رود. بهترین راهکار برای حفظ سلامت فیزیکی و ارتقا آن، دریافت ماساژ در کنار فعالیت ورزشی مداوم است. ماساژ درمانی با تحت تاثیر قرار دادن بخش‌های نرم بدن، سعی دارد تا سلامت فیزیکی بدن را ارتقا دهد. این هدف با بهبود وضعیت سر و گردن در هنگام انجام فعالیت‌های معمول مثل راه رفتن و نشستن انجام می‌گیرد. در حین دریافت ماساژ یا قبل از آن، از افراد متخصص درباره وضعیت عضلانی خود اطلاعات لازم را دریافت کنید.

تسکین تضمین دردهای مزمن با ماساژ درمانی

اگر مصرف مسکن، عوارض مخربی بر سیستم گوارش شما بر جا گذاشته و به دنبال راهکاری با عوارض جانبی کمتر برای تسکین دردهای مزمن هستید، از ماساژ درمانی استفاده کنید. دردهای مزمن از سنین جوانی نیز ممکن است ظاهر شوند؛ بنابراین استفاده از روش‌های پیشگیری از تشدید دردهای مزمن را جدی بگیرید. استفاده از ماساژ درمانی منظم بعد از یک دوره کوتاه، تاثیرات مثبت چشمگیری بر کاهش دردهای عضلانی قسمت‌های مختلف، خواهد داشت.

تسریع زمان بهبودی؛ هدف تکمیلی ماساژ درمانی در درمان آسیب‌دیدگی

ماساژ یک روش مکمل برای درمان درد عضلانی، آسیب‌دیدگی‌های فیزیکی و کوفتگی عضلانی بسیار کاربردی است. فیزیوتراپی و در بعضی موارد، جراحی از اصلی‌ترین راه‌های درمان آسیب‌های جدی عضلانی است، اما ممکن است به تنهایی تاثیر چندانی در روند بهبود نداشته باشد. به همین دلیل در این مواقع از شیوه‌های درمانی متفاوت برای بهبود وضعیت فیزیکی فرد استفاده می‌شود.

ماساژ صحیح یکی دیگر از مواردی است که در اثربخشی ماساژ نقش بسیار پررنگی دارد؛ بنابراین برای دریافت ماساژ، حتما به افراد متخصص این حوزه مراجعه کنید. اگر هم از ماساژورها استفاده می‌کنید، حتما قبل از شروع ماساژ، راهنمای استفاده از صندلی ماساژ و دستگاه‌های مکانیکی ماساژ را مطالعه کنید. در این‌ صورت احتمال آسیب‌دیدگی بر اثر ماساژ نادرست از بین رفته و نتیجه ماساژ را بعد از مدت کوتاهی در وضعیت جسمانی خود مشاهده می‌کنید.

راهکار ساده افزایش گردش خون؛ ماساژ درمانی

اعمال فشار عمیق یا حتی سطحی در عضلات، موجب بهبود سیستم گردش خون می‌شود. سیستم خون‌رسانی وظیفه تامین انرژی و اکسیژن سلول‌ها را بر عهده دارد، در نتیجه اگر عملکرد این سیستم مختل شود، عملکرد عمومی بدن با اختلال جدی روبه‌رو خواهد داشت. ضعف شدید و احساس خستگی مفرط، پیامد سیستم خون‌رسانی ضعیف شناخته می‌شود؛ ماساژ درمانی یک راهکار ساده، اما موثر برای درمان این اختلال به شمار می‌رود.

افزایش گردش خون؛ از تاثیرات ماساژ بر سلامت عمومی بدن

برای رفع گرفتگی‌های عضلانی دستگاه‌های ماساژ استاندارد بخرید

در این مقاله گفتیم که بهترین روش‌های ماساژ برای دیسک کمر شامل ماساژ سوئدی، ماساژ نقطه ماشه‌ای، ماساژ با سنگ داغ، ماساژ تایلندی و ماساژ شیاتسو به شمار می‌روند. هرکدام از تکنیک‌های ماساژ نام‌برده شده، روی یک گروه از عضلات هدف تاثیر می‌گذارند، به همین دلیل ابتدا باید عضله هدف را برای ماساژ درمانی انتخاب کنید. مزایایی مثل افزایش گردش خون، ارتقا دامنه حرکتی و افزایش انعطاف‌پذیری در نتیجه استفاده از ماساژ درمانی ایجاد می‌شوند.

برخی از گرفتگی‌های عضلانی با استفاده از دستگاه‌های ماساژ دستی و خانگی بهبود پیدا می‌کنند. آیا تا به حال تجربه استفاده از مبل‌های ماساژ یا دستگاه‌های ماساژ دستی را داشته‌اید؟ لطفا در قسمت نظرات همین مقاله از تجربیات و نظرات ارزشمند خود درباره بهبود بیماری‌های عضلانی با ماساژ یا معرفی انواع ماساژ برای دیسک کمر بنویسید.

مشاوره