ماساژ سوئدی (آموزش ماساژ سوئدی)

مقالات

ماساژ سوئدی یک تکنیک موثر برای القای آرامش و سلامت به بدن است. به همین دلیل استفاده از این نوع ماساژ در حوزه ماساژ درمانی بین مراجعه‌کنندگان و درمانگران محبوبیت بالایی دارد. محبوبیت این ماساژ به دلیل سادگی، ملایمت و القای آرامش به فرد ماساژ گیرنده است. همچنین با دریافت این ماساژ هم گردش خون بدن بهبود می‌یابد هم میزان اضطراب و دردهای عضلانی در افراد کمتر می‌شود. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم شما را با تکنیک‌های ماساژ سوئدی و فواید آن آشنا کنیم. اگر به دنبال آموزش ماساژ سوئدی هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید تا به شما بگوییم ماساژ سوئدی چگونه است.

ماساژ سوئدی چیست؟ نوعی مدیتیشن برای ارتقای سلامت بدن

ماساژ سوئدی یکی از رایج‌ترین و مطرح‌ترین نوع ماساژها در جهان است. ماساژ سوئدی برای رهایی از تنش‌های ذهنی و بدنی، کاهش استرس و شادابی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این ماساژ به‌عنوان یک نوع مدیتیشن شناخته می‌شود. ماساژ سوئدی یک ماساژ کلاسیک است که ریشه و اساس ماساژهای ورزشی، بافت عمیق یا ماساژ دیپ تیشو، ماساژ آروماتراپی و سایر ماساژ‌های مطرح دنیا به‌حساب می‌آید.

شاید برایتان جالب باشد که با خرید صندلی ماساژور می‌توانید از این ابزار کاربردی برای دریافت ماساژ سوئدی در خانه یا محل کار استفاده کنید. این صندلی‌‌ها با استفاده از مکانیسم‌‌های مکانیکی و الکترونیکی، تکنیک‌های مختلف انواع ماساژ را شبیه‌‌سازی می‌کنند.

ماساژ‌ سوئدی؛ نوعی از ماساژ ریلکسی

آشنایی با فواید ماساژ سوئدی و نقش آن بر سلامت بدن

ماساژ سوئدی به دلیل استفاده از تکنیک‌های مختلف ماساژ و ترکیب آن‌ها آثار مثبتی روی عضلات و بهبود عملکرد بدن مثل افزایش گردش خون، کاهش افسردگی و اضطراب، رفع گره‌های عضلانی و تسکین درد دارد. در ادامه با فواید ماساژ سوئدی به‌طور‌کامل آشنا می‌شویم.

افزایش گردش خون با انجام تکنیک‌های ماساژ سوئدی

انجام تکنیک‌های ماساژ سوئدی مانند ورز دادن و ضربه‌ها باعث تشدید و تسریع گردش خون در همه بدن می‌شود. با بروز این اتفاق میزان اعمال فشار بر عروق کاهش می‌یابد؛ بنابراین دریافت ماساژ سوئدی برای افرادی که فشار خون مبتلا هستند بسیار مفید است. دریافت ماساژ سوئدی در افراد مبتلا به فشار خون بالا باعث کاهش ضربان قلب و پایین آمدن فشار خون غیرمعمول می‌شود. همچنین افزایش جریان خون موجب دفع سموم مضر و پسماندهای بدن خواهد شد. اگر به فکر تهیه یک صندلی ماساژ هستید باید بگوییم برنامه اتوماتیک ماساژ گهواره‌ای صندلی ماساژور irest نیز باعث بهبود گردش خون و ایجاد آرامش در فرد می‌شود.

نقش ماساژ سوئدی در کاهش استرس و درمان افسردگی

یکی از راه‌های کاهش استرس، ماساژ درمانی است. ماساژ سوئدی نیز در دسته ماساژهای ریلکسی قرار می‌گیرد؛ بنابراین ارتباط مستقیمی بین این نوع ماساژ و کاهش اضطراب و درمان افسردگی وجود دارد. با دریافت یک ساعت ماساژ سوئدی و با پایین آمدن کلسترول و انسولین موجود در بدن، سطح استرس تا میزان قابل‌توجهی در بدن کاهش می‌یابد.

هنگام انجام ماساژ سوئدی، ماهیچه‌های بدن به‌آرامی کشیده می‌شوند. این امر باعث خروج اسید لاکتیک و در‌نتیجه بهبود عملکرد سیستم لنفاوی خواهد شد. بهبود گردش خون و پایین آمدن فشار خون در نتیجه دریافت ماساژ سوئدی نیز رابطه مستقیمی با رفع افسردگی و استرس دارد. با کنترل هورمون‌های اضطراب در بدن خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی و نارسایی کلیه نیز کاهش می‌یابد. همه این موارد از معجزات ماساژ سوئدی هستند. اگر زمان کافی برای مراجعه به مراکز ماساژ برای دریافت ماساژ سوئدی را ندارید، ما به شما تهیه ماساژور دستی را پیشنهاد می‌کنیم. در هر زمان و مکانی و بدون نیاز به کمک فرد دیگر می‌توانید از این ماساژور و تکنیک‌های مشابه با ماساژ سوئدی استفاده کنید. با‌توجه‌به این مزایا قیمت ماساژور دستی irest به نسبت مراجعه به مراکز ماساژ بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

کاهش استرس و افسردگی با ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یک مسکن مناسب برای کاهش دردهای عضلانی

ماساژ سوئدی هم‌چون یک مسکن برای کاهش تنش‌های عضلانی ناشی از درد‌های مزمن و مفصل‌ها عمل می‌کند. این دردها ممکن است بر اثر فعالیت‌های طولانی، ابتلا به بیماری آرتروز یا آسیب‌های ورزشی به وجود بیایند. با اعمال ضربات مکرر ماساژ سوئدی روی بدن می‌توان این دردها را به نحو قابل‌توجهی تسکین داد. استفاده از ماساژور گردن آی رست نیز نقش بسزایی در رهاسازی گره‌های عضلانی و کاهش درد خواهد داشت.

آموزش ماساژ سوئدی؛ مراحل گام‌به‌گام اجرای ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی به‌عنوان یکی از راه های کاهش استرس، بهبود گردش خون و تسکین دردهای عضلانی شناخته می‌شود. به دلیل فواید مختلف ماساژ سوئدی و تاثیر آن بر حفظ سلامت و شادابی بدن، خیلی از افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که «ماساژ سوئدی چگونه انجام میشود». در ادامه با نحوه انجام این ماساژ توسط درمان‌گر آشنا می‌شویم:

  1. گرم کردن بدن: انجام ماساژ سوئدی و به‌طورکلی هر نوع ماساژی را باید با گرم کردن بدن شروع کنید. این فرایند با حرکات نرم و آهسته دست روی پوست فرد انجام می‌شود. کف دستانتان را چرب کنید و روی گردن ماساژ گیرنده قرار دهید. سپس دستانتان را به‌آرامی از گردن به سمت پایین بکشید. با رسیدن به ناحیه کمر، حرکت دست‌ها به سمت پهلوها تغییر می‌کند و دوباره به سمت گردن برمی‌گردد. در این مرحله فشار کاملا ملایم و حرکات نرم و آهسته هستند.
  2. ورز دادن بافت‌های نرم بدن به‌صورت ریتمیک و دایره‌ای: در این مرحله حرکات ریتمیک و دایره‌ای توسط کف دست و نوک انگشتان انجام می‌‌شود. ورز دادن از قسمت پایین کمر شروع و به سمت بالا کشیده می‌شود. این تکنیک را روی هر دو سمت ستون فقرات و برای ۳ مرتبه تکرار کنید. مرحله ورز دادن با فشار بیشتری نسبت به مرحله قبل انجام می‌شود.
  3. ترکیب گرم کردن و ورز دادن: این مرحله ترکیبی از تکنیک‌های مراحل قبل است. فشار ماساژ در این مرحله نسبت به مرحله ۱ و ۲ بیشتر خواهد بود. ماساژ را از پایین کمر شروع کنید و بعد از کمی گرم کردن بدن سراغ ورز دادن بروید.
  4. ماساژ با حرکات ضربه‌ای: در این مرحله از ماساژ سوئدی از حرکات ضربه‌ای مثل ضربه‌های چکشی یا ساطوری، سیلی زدن و کوبیدن استفاده می‌شود. برای انجام این تکنیک در بخش گردن تا کمر دست‌هایتان را به‌صورت عمود روی بدن شخص نگه‌دارید و ضربه‌های چکشی و ساطوری را به‌صورت متناوب روی بدن وارد کنید.
  5. سرد کردن بدن: بعد از انجام مراحل بالا ماساژ سوئدی به‌طورکامل انجام می‌شود؛ اما نباید سرد کردن بدن بعد از ماساژ را فراموش کنید. برای سرد کردن بدن می‌توانید از همان تکنیک‌های مراحل گرم‌ کردن استفاده کرد.

توجه داشته باشید که انجام ماساژ سوئدی یک فرآیند حرفه‌ای محسوب می‌شود؛ بنابراین بهتر است توسط یک متخصص آموزش دیده و با تجربه انجام شود.

آشنایی با مراحل گام‌به‌گام اجرای ماساژ سوئدی

آشنایی با تکنیک های ماساژ سوئدی

در ماساژ سوئدی برای ایجاد احساس آرامش در افراد و رفع تنش‌های ذهنی و عضلانی از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی تکنیک‌های ماساژ سوئدی می‌پردازیم:

  • تکنیک افلوراژ: مالش‌های طولانی در قسمت‌های مختلف بدن به واسطه کف دستان
  • تکنیک فشار: سبب شل شدن عضلات و افزایش گردش خون می‌شود.
  • تکنیک ضربه: حرکاتی است که به واسطه کف دست و انگشتان به نقاط مختلف بدن وارد می‌شود. این ضربه‌ها نقش موثری در تحریک عضلات در قسمت‌های مختلف بدن و رفع تنش دارد.
  • تکنیک لرزش: برای شل و آرام کردن عضله‌ها حرکاتی با سرعت بالا به قسمت‌های خاصی از بدن وارد می‌شود. در اصطلاح به این تکنیک حرکت لرزش می‌گویند. با استفاده از دستگاه ماساژور پرتابل یا صندلی ماساژ نیز این تکنیک قابل انجام است.
  • تکنیک اصطکاک: این تکنیک با ضربه‌های سریع، با فشار و به‌صورت دایره‌ای با هدف باز شدن گره‌های عضلانی انجام می‌شود.

با استفاده از صندلی ماساژ و به کمک برنامه‌های اتوماتیک می‌توانید همه این تکنیک‌ها را به‌صورت یکجا دریافت کنید. برای اطلاع از قیمت صندلی ماساژ و بررسی برنامه‌ها و امکانات محصول مورد‌نظرتان می‌توانید به بخش فروشگاهی سایت مراجعه کنید.

آشنایی با مهم‌ترین تکنیک‌های ماساژ سوئدی

یک ساعت زمان برای انجام کامل مراحل و تکنیک‌های ماساژ سوئدی

اگر قرار است از ماساژ سوئدی نتیجه بگیرید، باید ماساژ به‌صورت حرفه‌ای توسط یک درمانگر متخصص و در مدت زمان مناسب انجام شود. انجام ماساژ سوئدی معمولا یک ساعت زمان می‌برد. در این زمان همه حرکت‌ها و تکنیک‌های ماساژ سوئدی به‌طورکامل توسط انجام می‌شود.

ممنوعیت دریافت ماساژ سوئدی برای گروه‌های خاص

ماساژ سوئدی فواید بسیاری دارد و معمولا افراد محدودیتی برای دریافت آن نخواهند داشت؛ اما در برخی موارد خاص افراد ممکن است از دریافت ماساژ سوئدی منع شوند. در لیست زیر به گروه‌هایی که نباید از این ماساژ استفاده کنند اشاره کرده‌ایم:

  • افراد مبتلا به هر نوع سرطان
  • افراد مبتلا به آرتروز
  • افراد مبتلا به دیسک گردن
  • افراد مبتلا به پوکی استخوان
  • افراد مبتلا به دیسک کمر

بنابراین قبل از مراجعه به مرکز ماساژ و دریافت ماساژ سوئدی به‌منظور جلوگیری از هرگونه آسیب جدی حتما به این موارد توجه داشته باشید.

بدنی سالم و روانی آرام؛ معجزه ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی در دسته ماساژ ریلکسی قرار می‌گیرد و با استفاده از انواع تکنیک‌های مالشی، ورز دادن و با ضربه‌های ملایم باعث انتقال احساس آرامش به افراد می‌شود. در نتیجه در این مقاله متوجه شدیم که ماساژ سوئدی از کدام نوع ماساژ است.ماساژ سوئدی باعث عملکرد بهتر گردش خون در بدن و سم‌زدایی می‌شود. به‌طور‌کلی هدف اصلی انجام این ماساژ پدید آوردن حس آرامش و راحتی در بدن است. برای دریافت نتیجه بهتر توصیه می‌شود که بعد از دریافت ماساژ سوئدی آب بیشتری بنوشید و مصرف کافئین را به حداقل برسانید.

برای دریافت آثار مثبت مشابه ماساژ سوئدی، کمک به سم‌زدایی بهتر و رهاسازی گره‌های عضلانی می‌توانید به جای مراجعه مراکز ماساژ از انواع ماساژور پرتابل و صندلی‌های ماساژور برقی استفاده کنید. در فروشگاه اینترنتی مبل ماساژ این دستگاه‌ها را از برترین برندهای تولیدکننده دستگاه‌های ماساژ و با گارانتی معتبر می‌توانید تهیه کنید.

مشاوره