فواید ماساژ برای ورزشکاران چیست و چگونه به آن‌ها کمک می‌کند؟

مقالات

اگر شما هم در زمرۀ ورزشکاران قرار دارید، لازم است بدانید که ماساژ ورزشی یکی از شیوه های درمانی برای بهبودی و پیشگیری از حوادث و آسیب دیدگی ورزشی است. ماساژ یکی از قدیمی ترین، مفیدترین و آسان ترین نوع درمان برای تسکین درد و سایر نشانه‌های بیماری و آسیب است و فواید ماساژ برای ورزشکاران قابل چشم پوشی نیست. اگر قصد خرید ماساژور دارید، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

از این روش درمانی به کرات برای افزایش گردش خون به یک قسمت مبتلا، کمک به تخلیه ی ترشحات ناحیه ی دیگر، شل کردن عضلات و کم کردن احتمال تحلیل رفتن عضلات استفاده می شود. ماساژ همچنین در درمان آرتریت ها، پیچ خوردگی ها، کبودی ها و درد ناشی از کشش ساکرو ایلیاک مفید است.

بررسی فواید ماساژ برای ورزشکاران

ماساژ ورزشی چیست

ماساژ ورزشی نوعی ماساژ است که برای درمان آسیب های بافت نرم و از بین بردن دردها و آسیب های ناشی از فعالیت های ورزشی و تفریحی استفاده می شود. این نوع ماساژ می تواند، با کاهش ضربان قلب و فشار خون، گرفتگی و سستی عضلات را کم کرده و آرامش بدن را افزایش دهد.

ماساژ ورزشی امروزه به جزئی جدا ناپذیر از ورزش تبدیل شده و بسیاری از ورزشکاران معروف دنیا از ماساژ استفاده می کنند. ماساژ ورزشی فقط در هنگام به وجود آمدن مشکل و آسیب استفاده نمی شود، بلکه بعضی از ورزشکاران پیش از ورزش و برای آمادگی و استقامت بیشتر در طول رقابت های ورزشی از این ماساژ استفاده می کنند.

ماساژ ورزشکاری چیست

فواید ماساژ برای ورزشکاران

فواید ماساژ در بدن سازی رقابت شما را با افزایش عملکرد و کمک به شما در رسیدن به پتانسیل جسمانی را بهبود می بخشد. اثرات تمرینات سخت و صدمات می تواند، پیشرفت شما در بدنسازی را مختل و دچار مشکل کند. حال باید بدانید ماساژ درمانی چیست و تاثیرات آن چیست؟ این نوع ماساژ می‌تواند می تواند با تاثیرات منفی بدنسازی مقابله کرده و حتی در عضله سازی هم به شما کمک کند.

ماساژ می تواند باعث پیشرفت شما در این زمینه شده و به شما کمک کند تا یک هیکل متناسب و متقارن را به دست آورید. ماساژ ورزشکاران در بدن سازی می تواند، یک انتخاب خوب در زمان ریکاوری بین تمرینات ورزشی باشد که به افزایش عملکرد شما منجر خواهد شد.

فواید ماساژ برای ورزشکاران

بهبود عملکرد اندام ها با ماساژ

یکی از نکات ماساژ برای گردن این است که در هنگام ماساژ مراقب باشید که به مهره های گردن آسیب نرسد و یا حرکات شما ناگهانی و یا با فشار ناگهانی بر روی مهره های گردن نباشد. یکی دیگر از این ماساژها برای اندام ها ماساژ پا است. ماساژ پا یکی از راه های احساس آرامش در پا و گاهی کل بدن است.

بیشتر بخوانید : فواید ماساژ برای سلامتی بدن

از فواید ماساژ برای ورزشکاران می تواند به جریان خون در پا اشاره کرد. ایستادن و راه رفتن به مدت طولانی می تواند موجب فشارهای زیادی به فاشیار کف پا شود که موجب احساس خستگی و یا درد پا می شود، که ماساژ پا می تواند در برطرف کردن این احساس خستگی و درد کمک کند. اندام هایی که با ماساژ پا می توانند بهبود پیدا کنند؛ سلامت چشم و درمان سردرد، بهبود در روده ی کوچک، درمان ریه، درمان کمردرد، رفع درد گردن، آرامش قلبی، زانو درد، بهبود معده، مشکل تیروئید و بهبود کبد است.

بهبود عملکرد اندام ها با ماساژ

بهبود عملکرد مغز توسط ماساژ و ریلکسیشن

از آنجا که عملکرد مغز به خون رسانی آن بستگی دارد، می توان گردش خون را با حرکات ماساژ ساده یا طب سوزنی افزایش داد. گردش خون ضعیف ناشی از فشار بیش از حد، خستگی یا استرس می تواند به سردرد، از بین رفتن حافظه، واکنش کندتر، عدم توانایی در تمرکز و یا حتی سردرگمی ذهنی منجر شود.

گوش ارتباط مستقیمی با مغز دارد، بنابراین ماساژ دهانه ی بخش خارجی و قابل رویت گوش، باعث افزایش جریان خون رسانی به مغز می شود. ماساژ لاله ی گوش بسیار موثر است، به عنوان مثال، نقطه ی مرکزی لاله ی گوش با بینایی در ارتباط است. بینایی می تواند با ماساژ دادن به آن یا فشار دادن محکم این نقطه بهبود یابد. ماساژ پوست سر و همچنین ماساژ گردن نیز می تواند خون رسانی به مغز را بهبود ببخشد.

بهبود عملکرد مغز توسط ماساژ و ریلکسیشن

ماساژ با صندلی ماساژور برای ورزشکاران

وجود صندلی ماساژور در خیلی از باشگاه های ورزشی و استفاده ی افراد ورزشکار از آن می تواند به رفع خستگی و کسب انرژی از دست رفته ی ورزشکار کمک شایانی کند. ورزشکاران می توانند از مبل ماساژور استفاده کنند. زمانی که آنها تمرینات سخت انجام می دهند، پس از ورزش و سرد کردن بدن برای جلوگیری از بروز دردهای مفصلی و عضلانی نیاز به گردش خون بالا دارند و برای همین امر می توانند، از انواع صندلی ماساژ استفاده کنند و یکی از انتخاب ها برای کسانی که می خواهند یک ماساژ حرفه ای ببینند، مناسب است. ورزشکاران همچنین می توانند در صورت بروز گرفتگی عضلات نیز از این صندلی های ماساژور استفاده کنند. بخاطر بسپارید که محصول خود را حتما از مراکز معتبر و نمایندگی صندلی ماساژور سفارش دهید.

ماساژ با صندلی ماساژور برای ورزشکاران

اهمیت ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی اگر توسط افراد خبره و حرفه ای اعمال شود می تواند مزایای بسیاری برای شخص ورزشکار به همراه داشته باشد. جلوگیری از بروز آسیب دیدگی در آینده، ماساژی مستمر و برنامه ریزی شده، درمان و کاهش دردها، گرفتگی عضلانی، ایجاد تعادل در سیستم اسکلتی بدن، بهبود عملکرد ورزشکار، کاهش سطح هورمون های استرس همانند کورتیزول، احساس آرامش و کاهش اضطراب، جلوگیری از تشکیل بافت اسکار در محل آسیب دیدگی و افزایش محدوده ی حرکتی مفاصل از فواید ماساژ ورزشی است.

نیاز ورزشکاران به ماساژ

خیلی ها تعجب می کنند که با تمرین ورزش بسیار زیاد، چرا ورزشکاران به ماساژ نیاز دارند! اما باید بدانید که ماساژ منظم به ویژه ماساژ ورزشی مهم است و از فواید ماساژ برای ورزشکاران، تاثیر زیاد در آمادگی روانی آن ها دارد.

یک ورزشکار باید ذهن و بدن آرام داشته باشد، تا سریع هوشیار و کارآمد باشد و یا به دلایلی بسیاری از جراحات که در زمین اتفاق می افتد به ماساژ احتیاج دارند. ورزشکاران هم مانند هر فرد معمولی نیاز دارند که گاهی بدن خود را ریلکس کنند. نیاز ماساژها یک راه محبوب برای افزایش کارایی و توانمندی یک ورزشکار است.

نیاز ورزشکاران به ماساژ

نتیجه گیری

با توجه به تحقیقات و مطالعاتی که محققان و سازمان های مختلف پزشکی ورزشی انجام داده اند به تاثیرات و فواید ماساژ برای ورزشکاران اشاره کرده اند. گرفتن ماساژ پس از انجام فعالیت ها و تمرینات سنگین ورزشی برای ورزشکاران می تواند بسیار مفید باشد، به طوری که ورزشکار درد کمتری را احساس کند. امیدوارم که ورزشکاران محترم آرامش و رضایت مندی بیشتری از ماساژ درمانی در کنار فعالیت های ورزشی خود داشته باشند.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فواید ماساژ برای ورزشکاران چیست و چگونه به آن‌ها کمک می‌کند؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره