ماساژ برای سردرد میگرنی

مقالات

ابتلا به میگرن باعث ایجاد طیف گسترده‌ای از پیامدهای فیزیکی از سردردهای شدید تا تاری دید می‌شود؛ این شرایط در برخی از مواقع منجر به راهی شدن فرد به بیمارستان نیز خواهد شد. به‌این‌ترتیب شناخت راه‌های درمان میگرن از اهمیت بالایی برای بهبود کیفیت زندگی برخوردار است. راهکارهای مختلف دارویی با تجویز مسکن‌های قوی برای درمان میگرن وجود دارد. در لیست روش‌های درمانی این عارضه انواع تکنیک‌های ماساژ درمانی نیز قرار می‌گیرد. در اولین قدم برای تشخیص علت سردردهای شدید و میگرن به پزشک مراجعه کنید. پزشک با بررسی شرح حال شما ممکن است درمان سردرد میگرنی با ماساژ را پیشنهاد دهد. بعد از مطالعه این مقاله متوجه می‌شوید که ماساژ برای سردرد میگرنی چگونه انجام می‌شود. 
میگرن روزانه خیلی ها را راهی اورژانس می کند، این افراد قادر به انجام دادن کارهای روزانه شان نیستند، گاهی آنها برای اینکه از دست این درد خلاصی یابند، رو می آورند به انجام دادن هر کاری که تسکنین شان دهد. یکی از این کارها ماساژ درمانی است که امروزه طرفداران بیشماری دارد.

ماساژ سر برای سردرد میگرنی چه تاثیری دارد؟

ماساژ به‌عنوان یک روش درمانی قدیمی و معتبر، به منظور کاهش درد و استراحت عضلات استفاده می‌شود. این تکنیک توسط فشار و لمس آرامش‌بخش روی نقاط استراتژیک در بدن، تنش‌ها و استرس‌های عضلانی را آزادسازی می‌کند. این امر به دلیل افزایش جریان خون به مغز اتفاق می‌افتد. این جریان خون بهبود یافته، به بهبود عملکرد مغز و کاهش درد مربوط به میگرن کمک می‌کند.

علاوه‌بر تاثیر مستقیم ماساژ برای سردرد در التیام میگرن، حرکات ماساژ برای رفع تنش‌های عضلانی نیز موثر هستند. به‌این‌ترتیب روحیه فرد بهبود یافته و امکان حمله‌های ذهنی به وی کاهش خواهد یافت. به‌منظور بهره‌مندی از فواید متعدد ماساژ پیشنهاد می‌کنیم از انواع ماساژور آیرست و روتای به‌عنوان دو برند برتر تولید‌کننده برای بهبود درد استفاده کنید.

سردرد برای میگرن؛ یکی از روش‌های التیام این عارضه

افزایش گردش خون؛ بهترین اثر ماساژ سر برای میگرن

ماساژ درمانی باعث افزایش جریان خون و رهایی از تنش‌ها در عضلات می‌شود. با اعمال فشار به نقاط استراتژیک بدن، ترشح هورمون‌های آرامش‌بخش مانند اندورفین افزایش می‌یابد و بهبود عملکرد سیستم عصبی ارتوسیمپاتیک را تسهیل می‌کند. این تأثیرات به کاهش سردرد و افزایش راحتی و آرامش شما کمک می‌کنند. بهره‌گیری از ماساژ درمانی به‌عنوان یک روش مکمل، مصرف داروهای مسکن برای رفع دردهای سر را از بین می‌برد.

یکی از ابزارهای کمک‌کننده برای درمان سردرد شدید با ماساژ، استفاده از انواع ماساژورهای برقی است. استفاده از انواع صندلی ماساژور روتای و آیرست برای دسترسی سریع به تکنیک‌های ماساژ درمانی موثر است. ازاین‌رو با پرداخت قیمت صندلی ماساژور، برای همیشه یک وسیله کمک‌کننده برای کاهش سردرد در اختیار خواهید داشت.

بهبود گردش خون؛ از فواید ماساژ برای سردرد میگرنی

بررسی انواع ماساژ برای سردرد میگرنی بر‌اساس تکنیک

تکنیک‌های ماساژ مختلفی به صورت حرکت‌های مختلف یا اعمال فشار بر نواحی خاصی از سر صورت به‌عنوان راهکار درمان میگرن با ماساژ به شمار می‌رود. البته برخی از تکنیک‌های ماساژ برای ایجاد کشش عضلانی سراسری نیز بر درمان میگرن با ماساژ موثر هستند. برای مثال خرید صندلی ماساژ روتای نیز به معنی اجرای تکنیک ماساژ سراسری است که باعث افزایش گردش خون در همه نقاط بدن می‌شود. در ادامه این بخش به بررسی روش‌های صحیح ماساژ برای میگرن در نقاط مختلف بدن می‌پردازیم.

برای میگرن چی خوبه؟ ماساژ سر و صورت

ماساژ صورت با استفاده از حرکات نرم و فشار مناسب روی مناطق سر و صورت، به کاهش تنش‌های عضلانی، افزایش جریان خون و تسکین سردرد کمک می‌کند. ماساژ میگرن با استفاده از اعمال فشار روی صورت بسیار اثربخش خواهد بود؛ بااین‌حال برای همه افراد تاثیر نگذارد و باید برای نواحی دیگر صورت نیز ماساژ را امتحان کرد.

ماساژ گردن و شانه را برای درمان میگرن با ماساژ در نظر بگیرید

ماساژ گردن و شانه با تمرکز بر منطقه گردن و شانه، به کاهش تنش و افزایش انعطاف پذیری عضلات در این ناحیه کمک می‌کند. این تکنیک به‌عنوان راهکار ماساژ میگرن، فشار و سفتی در ناحیه گردن را کاهش داده و علائم سردرد مرتبط با میگرن را تسکین دهد.

ماساژ نقاط فشار با استفاده از نقطه ماشه‌ای؛ یکی از روش‌های درمان سریع سردرد شدید با ماساژ

ماساژ نقاط ماشه‌ای روی بدن، مانند نقطه تقاطع بین انگشتان و سرمه‌ای چشم، به تسکین سردرد و افزایش آرامش کمک می‌کند. این نوع ماساژ با حرکات لمسی آرام و فشار نرم، به تسکین عضلات تنش‌دار و ایجاد حالت آرامش در بدن کمک خواهد کرد. ماساژ می‌توانند در کاهش علائم میگرن موثر باشند. با انتخاب نوع ماساژ مناسب و استفاده صحیح از تکنیک‌های آن، می‌توانید تسکین و آرامش لازم را برای سردرد میگرن تجربه کنید.

ایجاد فشار بر پیشانی و صورت؛ از تکنیک‌های ماساژ برای سردرد

التیام عوارض حال از میگرن؛ از فواید ماساژ برای سردرد

ماساژ به‌عنوان یک روش طبیعی و غیر‌دارویی تاثیرات مثبتی روی عوارض مرتبط با میگرن داشته باشد. با اعمال فشار مناسب و حرکات لمسی به مناطق مشخص بدن، می‌توان به تسکین علائم همراه با میگرن کمک کرد و بهبودی در کیفیت زندگی فراهم کرد.

عوارض دیگری که ممکن است در میگرن دیده شود شامل تهوع و استفراغ، حساسیت به نور و صدا و اختلال در خواب است. با انجام ماساژ به مناطق گردن و شانه، می‌توان تنش‌های عضلانی را کاهش داده و انعطاف‌پذیری در این نواحی را افزایش داد. این اقدام باعث بهبود عوارض مرتبط با میگرن مانند تهوع و استفراغ، کاهش حساسیت به نور و صدا، و بهبود خواب می‌شود.

نکات مهم برای افزایش اثربخشی ماساژ سر برای سردرد میگرنی

اثربخشی ماساژ میگرن به عواملی مانند، سن، تعداد دفعات تجربه میگرن، نوع میگرن، شدت و مدت میگرن، داشتن تهوع و استفراغ و سایر داروهای مصرفی بستگی دارد. داروهای مسکن انواع مختلفی از جمله آسپرین، ناپروکسن، ایبوپروفن و استامینوفن دارند که برای درمان دردهای میگرنی در داروخانه ها موجود هستند. این روش های درمانی برای افراد ۱۸ سال به بالا که در ماه ۱۵ روز یا بیشتر میگرن را تجربه کرده اند، تایید می‌شود. ممکن است ۴ هفته یا بیشتر از تزریق طول بکشد تا شاهد اثرات دیسپورت و کاهش دفعات میگرن باشید و یا نیاز به تکرار تزریق داشته باشید.

برای کاهش شدت علائم میگرن به واسطه استفاده از ماساژ برای سردرد، استراحت در یک اتاق تاریک و ماساژ دادن سر و قرار دادن یک پارچه ی خنک و نمدار روی پیشانی توصیه می‌شود. همچنین برای اثربخشی بیشتر ماساژ برای میگرن، خواب طولانی یا کوتاه نداشته باشید.

ماساژ درمانی با استفاده از دستگاه‌های ماساژ؛ راهکاری مطمئن برای درمان سردرد شدید

در این مقاله به بررسی راهکارهای درمانی سردردهای شدید پرداختی تا بدانیم «برای میگرن چی خوبه». یکی از روش‌های موثر به‌منظور استفاده در مسیر درمان سریع سردرد شدید با ماساژ است. این روش با استفاده از تکنیک‌های مختلف مثل اهمال فشار بر نقاط ماشه‌ای، سر و صورت و پیشانی انجام می‌شود. علاوه‌بر این موارد، استفاده از ماساژورهای برقی برای ایجاد کشش سطحی در بدن نیز اهمیت دارد.

ماساژ گرفتن به کمک ماسور شاید برای همه امکان پذیر نبوده و پرهزینه و وقت‌گیر باشد. با خرید انواع ماساژورهای برقی و انواع صندلی ماساژ از فواید این روش درمانی به‌طورکامل بهره‌مند شوید.

مشاوره خرید