نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک

مقالات

آیا می‌دانستید ماساژ، یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از عمل لاغری لیپوماتیک است؟ ورم و کبودی از نشانه‌های بارز این عمل هستند که با ماساژ با سرعت بیشتری برطرف می‌شوند. در واقع ماساژ با بهبود و تقویت جریان خون باعث می‌شود تا جای زخم روی پوست از بین برود. با‌این‌حال مهم‌ترین دلیلی که پزشکان ماساژ را توصیه می‌کنند، تحریک بافت اعصاب محل مورد‌نظر است. سه روش ماساژ دستی، استفاده از دستگاه و ماساژ لنفاوی برای غبغب، بازو و شکم وجود دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا با این مواد بیشتر آشنا شویم. اگر شما هم با چالش نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک مواجه هستید، این متن را دنبال کنید.

همه چیز درباره نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک در سایت مبل ماساژ

نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک؛ از غبغب و بازو گرفته تا شکم

تفاوتی ندارد که عمل لیپوماتیک را برای غبغب، بازو یا شکمتان انجام داد‌ه‌اید؛ ماساژ برای هر سه بخش بسیار حیاتی خواهد بود. شما می‌توانید از انواع ماساژهای دستی یا دستگاه‌های برقی استفاده کنید. البته ماساژورها به‌دلیل تنظیمات اتوماتیک، گزینه‌های بهتری هستند. صندلی‌های ماساژ نیز انتخاب مناسبی به‌شمار می‌روند؛ زیرا همه نقاط را همزمان ماساژ می‌دهند. بنابراین اگر عمل لیپوماتیک انجام داده‌اید، صندلی ماساژ انتخاب مناسبی است. در همین راستا شما می‌توانید انواع صندلی ماساژور اقساطی را در بخش فروشگاهی مشاهده کنید. در ادامه با نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک آشنا خواهیم شد.

ماساژ غبغب باید به آرامی انجام شود

مهم‌ترین نکته برای ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک، حرکات آرام است. با‌این‌کار جریان خون افزایش پیدا می‌کند. پس از عمل معمولا غبغب کبود و ملتهب می‌شود. به کمک ماساژور آیرست می‌توانید این تورم و التهاب را از بین ببرید. نحوه ماساژ بعد از لیپوماتیک غبغب بدین شکل است که حرکات باید به‌آرامی و از سمت غبغب به سمت چانه و گردن انجام شوند.

البته به‌دلیل اینکه میزان تجمع چربی در ناحیه صورت و غبغب از نواحی دیگر بدن مثل شکم یا باسن کمتر است، خونریزی، درد و کبودی نیز کمتر خواهد بود؛ بنابراین با یک یا دوبار ماساژ دادن در روز می‌توانید به‌راحتی عوارض ناشی از عمل لیپوماتیک را از بین ببرید.

حرکات آرام؛ مهم‌ترین نکته ماساژ غبغب بعد از عمل لیپوماتیک

در زمان ماساژ بازو به زخم‌ها دست نزنید

بعد از عمل، بخش‌های زیرین بازو کبود می‌شوند و ورم می‌کنند. به‌خاطر مایع میان‌بافتی، خونابه‌ها و ترشحاتی که در قسمت زیرین پوست قرار گرفته‌اند، ممکن است کمی خونریزی نیز در محل جراحی وجود داشته باشد. برای ماساژ دادن بازو می‌توانید به کمک روش‌های مختلف ماساژ، مثل ماساژ دستی یا با خرید صندلی ماساژ روتای این کار را به‌‌خوبی انجام دهید.

سعی کنید هنگام ماساژ دادن به محل برش و بخیه‌ها، دست نزنید. حرکات ماساژ را در اطراف بازو و در فواصل نزدیک به محل زخم‌ها و برش‌ها انجام دهید. دقت داشته باشید نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک بازو باید با حرکات آرام همراه شود.

عدم ماساژ جای زخم؛ اصلی‌ترین نکته در زمان ماساژ بازو

برای ماساژ شکم به یک متخصص مراجعه کنید

ماساژ شکم بسیار تخصصی است؛ بنابراین آن را به یک پرستار یا ماساژور حرفه‌ای بسپارید. در‌صورتی‌که به ماساژور مراجعه می‌کنید، ۴ تا ۵ جلسه برای از بین بردن تورم و کبودی کافی خواهد بود. برای انجام ماساژ شکم، ابتدا کف دستان خود را به سمت بالای شکم ببرید. یعنی باید از زیر قفسه سینه و در قسمت بالایی شکم ماساژ را شروع کنید. حرکت شما ابتدا باید از سمت بالا به سمت پایین باشد. بدین معنا که چند مرتبه این حرکت را تکرار کنید. همچنین دست شما باید با سرعت بسیار کم و به‌آرامی حرکت کند.

بعد از اینکه حرکت بالا به پایین را انجام دادید، باید حرکت دورانی را انجام دهید. مجددا به قسمت بالا شکم بروید. این بار انگشت شست خود را روی سطح بدن قرار دهید. حرکت دورانی شما نباید در جهت عقربه‌های ساعت انجام شود، بلکه باید در خلاف آن باشد. از سمت بالای شکم در همین جهت به سمت پایین شکم حرکت کنید. همچنین حرکت شما نباید مستقیم باشد و باید به شکل دورانی انجام شود. با این کار ترشحات و خونابه‌ها وارد سیستم لنفاوی شده و از این طریق از بدن خارج می‌شوند. پس از اتمام کار بهتر است برای استراحت از ماساژور شانه و گردن آی رست کمک بگیرید تا خستگی و کوفتگی در بخش‌های دیگر بدن باقی نماند.

مراجعه به متخصص؛ بهترین راه برای ماساژ شکم بعد از لیپوماتیک

ماساژ دستی؛ مهم‌ترین اقدام پس از عمل لیپوماتیک

ماساژ دستی یکی از اقدامات مهم بعد از عمل لیپوماتیک است. در این روش بدون استفاده از ابزار و دستگاه‌های خاص می‌توانید ماساژ را انجام دهید. ماساژ دستی برای انواع عمل مثل لیپوماتیک شکم ران یا بازو صورت می‌گیرد. این ماساژ باید به شکل سطحی انجام شود. بدین معنا که کسی که ماساژ را برای شما انجام می‌دهد، نباید فشار عمیقی به بافت زیرین پوست وارد کند. هر چه ماساژ آرام‌تر انجام شود، نتیجه بهتری کسب می‌کنید. در نظر داشته باشید حرکت‌های دورانی و تند می‌تواند به شما آسیب بزند. البته ماساژ دستی به اندازه استفاده از دستگاه ماساژور بدن تاثیر نمی‌گذارد.

ماساژ دستی؛ اساسی‌ترین قدم پس از عمل لیپوماتیک

ماساژورهای برقی؛ بهترین ابزار برای بعد از عمل لیپوماتیک

بهترین ابزار برای ماساژ، استفاده از دستگاه‌هاست. دستگاه‌های ماساژ انواع مختلفی دارند. باید نوعی دستگاه را انتخاب کنید که قابلیت کنترل لرزش داشته باشد. برخی از انواع دستگاه‌های ماساژور ویبره شدیدی دارند که به بدن آسیب می‌رسانند. سعی کنید میزان ماساژ را روی پایین‌ترین حد لرزش قرار دهید. یکی از مزایای استفاده از دستگاه ماساژور برای ماساژ دادن بدن این است که نیازی نیست همراه یا پرستار برای شما این کار را انجام دهند. شما خودتان نیز می‌توانید با کمک دستگاه، فرآیند ماساژ دادن را انجام دهید. سعی کنید دستگاه را به شکل حرکت‌های دورانی ملایم روی سطح بدن بچرخانید و فشار وارد نکنید. با‌این‌حال بهتر است ابتدا با آموزش ماساژ دست، بازو یا غبغب آشنا شوید.

ماساژور برقی؛ بهترین ابزار برای ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک

ماساژ لنفاوی، محل زخم را از بین می‌برد

اگر پس از عمل لاغری با لیپوماتیک ماساژ روی غده‌های لنفاوی صورت بگیرد، تورم با سرعت بیشتری کاهش پیدا می‌کند و همه ترشحات و خونابه‌ها که در نواحی لنفاوی بدن هستند تخلیه خواهند شد. این نوع ماساژ درمانی  باعث می‌شود مواد سمی از بدن خارج شده و با افزایش میزان جریان خون، زخم با سرعت بیشتری ترمیم شود. همچنین محل زخم نیز به‌طور‌کامل از بین می‌رود.

دستگاه‌های ماساژ؛ بهترین راه برای ماساژ بعد از لیپوماتیک

ماساژ دستی، لنفاوی و استفاده از دستگاه‌های ماساژور برقی از اصلی‌ترین روش‌ها برای ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک هستند. تفاوتی ندارد که عمل را روی بخش خاصی از بدن انجام داده‌اید، در هر صورت باید از یکی از این روش‌ها استفاده کنید. با‌این‌حال توصیه می‌کنیم با تهیه یک دستگاه برقی یا صندلی ماساژ علاوه‌بر ماساژ بعد از عمل، از مزایای دیگر آن بهره‌مند شوید. به‌نظر شما نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک باید به چه شکل انجام شود؟ اگر تجربه‌ای از این عمل و ماساژ پس از آن داشته‌اید،‌ آن را با ما و کاربران عزیز دیگر به‌اشتراک بگذارید.

مشاوره