چگونه از ماساژور برقی استفاده کنیم؟

مقالات

شاید تصور کنید طرز استفاده از ماساژور برقی نیاز به آموزش نداشته باشد، بااین‌حال در نظر نگرفتن نکات مهم در استفاده از ماساژور برقی منجر به ایجاد آسیب‌دیدگی و گاهی تشدید درد می‌شود؛ بنابراین در این مقاله قصد داریم تا روش استفاده از ماساژور برقی را به‌طورکامل بیان کنیم. همچنین رعایت کردن نکاتی مثل مدت زمان ایجاد ارتعاش روی عضله با این وسیله را توضیح خواهیم داد. با مطالعه نکات بررسی شده در این مقاله، می‌توانید بهترین و موثرترین بهره‌وری را از ماساژور برقی خود داشته باشید.

بررسی نحوه استفاده از ماساژور برقی در بلاگ مبل ماساژ

روشن کردن دستگاه؛ اولین مرحله طرز استفاده از ماساژور برقی

اکثر ماساژورهای برقی به‌راحتی و با استفاده از یک دکمه شروع به کار می‌کنند. اگر با فشار دادن یکباره دستگاه روشن نشد، دکمه استارت را برای چند ثانیه نگه دارید. قبل از روشن کردن ماساژور حتما از اتصال سَری مورد نظر و محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در‌صورتی‌که در استفاده از ماساژور برقی مبتدی هستید، سری‌های توپی بهترین انتخاب به شمار می‌روند. چرا که سری توپی فشار ملایمی را به عضله وارد می‌کند که برای همه بافت‌های بدن سازوکاری مناسبی خواهد داشت.

درصورتی‌که از ماساژور صندلی استفاده می‌کنید، سازوکار به‌مراتب راحت‌تر خواهد بود؛ چراکه این دستگاه، مانند ماساژور تفنگی نیازی به انتخاب سری‌های خاص ندارد و فقط با یک دکمه روشن و خاموش می‌شود. بااین‌حال لازم است نحوه تنظیم صندلی ماساژ برقی را نیز برای کار با این وسیله بدانید. معمولا در بروشورهای همراه صندلی ماساژور، نکات لازم برای استفاده از دستگاه را مشخص شده است.

تنظیم ماساژور روی شدت مورد نظر متناسب با هدف استفاده از دستگاه

انواع ماساژور برقی وزن بالایی ندارند؛ بااین‌حال ممکن است حمل چند دقیقه‌ای و نگهداشتن این وسیله برای بسیاری از افراد خسته‌کننده باشد. همینطور تمرکز فرد از نگه داشتن صحیح روی نقاط مشخص شده را از بین برود. البته شکل و ساختار دستگاه ماساژور برقی منطبق بر استانداردهای ارگونومی است. در نتیجه نگه داشتن دستگاه برای ماساژ، فشاری به سایر عضلات وارد نمی‌کند. با‌این‌حال بهتر است نحوه صحیح استفاده از ماساژور برقی را برای بهره‌مندی بهتر از آن رعایت کنید.

برای استفاده از دستگاه ماساژور تفنگی سری این وسیله را صاف روی عضله قرار دهید. دستگاه برقی ماساژور به‌سادگی قابل استفاده روی عضلات بزرگ و کوچک است. این وسیله برقی با سری‌های متعدد و سازوکار ارتعاشی متفاوت برای انجام ماساژ درمانی به روش‌های مختلف کاربرد دارد. ماساژور تفنگی برند روتای ۶ سری مجزا با ۴ سازوکار ارتعاشی دارد؛ این دو ویژگی مهم باعث افزایش کاربرد این وسیله برقی برای عضلات مختلف می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مثل قیمت ماساژور تفنگی با فروشگاه مبل ماساژ به‌عنوان نمایندگی برند روتای در ایران تماس بگیرید.

قرار دادن سری ماساژور روی عضله هدف؛ یکی از مراحل استفاده از ماساژور برقی

قرار دادن سری ماساژور روی عضله هدف؛ عملکرد ماساژور شروع می‌شود

برای رسیدن به حداکثر کارآمدی ماساژ، دستگاه باید در بهترین زاویه با عضله هدف قرار بگیرد. عضله هدف در قسمت‌های مختلف بدن وجود دارد؛ بنابراین برای دسترسی راحت‌تر به عضلاتی مثل کف پا دراز بکشید. نکات مربوط به نحوه نگهداری هر دستگاه باتوجه‌به عملکرد و نوع ارتعاش در دفترچه راهنمای ماساژور برقی درج شده است. بااین‌حال در این بخش به یادآوری نکات مهم برای روش صحیح استفاده از ماساژور برقی می‌پردازیم.

حتما سری ماساژور را نسبت به عضله هدف صاف نگه دارید. وسیله برقی ماساژور برای ماساژ بافت‌های ماهیچه‌ای مختلف در بدن کاربرد دارد؛ بااین‌حال استفاده از انواع ماساژور مخصوص برای هر عضله، انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌رود. برای مثال ماساژ دادن عضلات پا با دستگاه ماساژ کف پا نتایج بهتری را نسبت به دستگاه ماساژور چندکاره به‌همراه خواهد داشت؛ چراکه این وسیله برقی برای عضلات پا طراحی شده است.

نحوه قرارگیری ماساژور؛ موثر بر عملکرد این وسیله برقی

نکته اول؛ دستگاه ماساژور را از روی لباس استفاده کنید

هنگام دریافت ماساژ از دستگاه‌های ماساژ برقی، حتما لباس یا حائل پارچه‌ای را میان پوست و دستگاه قرار دهید. این کار از آسیب دیدن پوست بر اثر تماس مستقیم با ماساژور جلوگیری می‌کند و هم باعث رعایت بهداشت پوست می‌شود؛ یعنی با این کار از شیوع بیماری تا حد چشمگیری جلوگیری خواهد شد. البته بعضی از ماساژورها مثل بهترین ماساژور گردن و کتف نیازی به لباس پوشیدن ندارند؛ چراکه خود دستگاه ماساژور از پارچه پوشیده شده است.

پوشیدن لباس؛ راهکاری برای جلوگیری از ایجاد حرارت بالا روی پوست

نکته دوم؛ توجه به نوع حرکت دستگاه روی عضله هدف برای تاثیر بیشتر

سازوکار ماساژورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است؛ بااین‌حال حرکت دایره‌ای ماساژور بهترین شکل برای افراد مبتدی در استفاده از ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات به شمار می‌رود. هنگام حرکت دادن سری این وسیله برقی از اعمال فشار بالا و متمرکز برای طولانی‌مدت روی یک نقطه اجتناب کنید. در‌صورت احساس درد یا ایجاد ناراحتی، ماساژ را متوقف کنید. همچنین مراجعه به پزشک برای جویا شدن علت درد پیشنهاد می‌شود.

بهترین زمان استفاده از ماساژور برقی؛ بیشتر از 20 دقیقه استفاده نکنید

برای تعیین مدت زمان استفاده از ماساژور برقی حتما با پزشک مشورت کنید؛ درمانگر باتوجه‌به شرح حال بیمار و نوع ماساژور، بهترین زمان و طرز استفاده از ماساژور برقی را تعیین می‌کند. البته در دفترچه راهنمای ماساژورهای برقی نیز نکات مهم و کاربردی برای استفاده از این وسیله درج شده است.

به‌طورکلی در استفاده از ماساژ برقی هر نقطه ماشه‌ای (در اصطلاح) تریگر پوینت را برای حداکثر 30 ثانیه ماساژ دهید. این مدت در نقطه‌هایی با درد مزمن و عضلات بزرگتر به 60 ثانیه نیز افزایش می‌یابد. در هر عضله چندین نقطه تریگر برای ماساژ دادن وجود دارد؛ ازاین‌رو زمان ماساژ تا چند دقیقه برای هر عضله محاسبه می‌شود.

سازوکار بیشتر ماساژورهای برقی به‌نحوی است که بعد از 10 الی 20 دقیقه ماساژ به‌طور خودکار خاموش می‌شود؛ چراکه ماساژ دادن هیچ بخشی از بدن بیش از 20 دقیقه مناسب نخواهد بود. بعد از اتمام ماساژ بلافاصله به فعالیت‌های سنگین و تنش‌زا مشغول نشوید. به عضلات و پوست زمان کافی برای استراحت بدهید.

انتخاب سری مناسب؛ یکی از مراحل استفاده از ماساژور برقی

تعداد دفعات مناسب برای استفاده از ماساژور برقی

ماساژورها حس خوب و فواید روحی و جسمی متعددی را برای افراد به‌همراه دارند. به همین دلیل هر وقت که به نیاز به دریافت ماساژ برای رفع گرفتگی، خستگی، بهبود کیفیت خواب و ریکاوری بدن داشتید، از ماساژور برقی استفاده کنید.

بااین‌حال استفاده بیش از حد ماساژ و با مدت زمان بالا اصلا توصیه نمی‌شود. برای تعیین دقیق تعداد دفعات تکرار ماساژ در طول هفته حتما به پزشک مراجعه کنید. درمانگر باتوجه‌به شرایط فرد، سبک زندگی، میزان فعالیت و دردهای جسمانی به استفاده از ماساژور تجویز می‌کند. علاوه‌بر زمان ماساژ به نکات دیگری مثل طرز استفاده از ماساژور برقی نیز توجه کنید. برای اطلاع از نحوه کار با ماساژور از بروشورهای همراه دستگاه و راهنمایی افراد متخصص کمک بگیرید. نمایندگی‌های صندلی ماساژور از بهترین مراکز فروش ماساژ هستند که برای اطلاعات بیشتر مثل قیمت صندلی ماساژ irest نیز می‌توانید به سایت آن مراجعه کنید.

استفاده از ماساژورهای برقی؛ راهکاری مناسب برای درمان دردهای مزمن عضلانی

در این مقاله به بررسی طرز استفاده از ماساژور برقی پرداختیم. این وسیله براساس عملکردهای مختلف و برای عضلات هدف در قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. ازاین‌رو هر ماساژور برقی عملکردی مخصوص به خود را دارد که در دفترچه راهنمای این وسیله نوشته شده است. با رعایت نکات خاص سلامت خود را به خطر نیندازید.

استفاده از ماساژورها در حد معقول عوارضی به‌همراه ندارد؛ بااین‌حال زیاده‌روی در مدت زمان استفاده یا کاربرد غیراصولی منجر به آسیب به شما و دستگاه می‌شود. همچنین برای ماساژ درمانی حتما با پزشک مشورت کنید. متخصص با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی بیمار و عملکرد ماساژور برقی بهترین راهنمایی استفاده را در اختیار فرد قرار می‌دهد.

استفاده از ماساژور در مواردی که فرد درگیر بیماری اسکلتی-عضلانی باشد، عارضه را ممکن است تشدید کند. ازاین‌رو این افراد نباید بدون تجویز پزشک از ماساژ درمانی استفاده کنند. اگر سوالی در مورد نحوه استفاده از ماساژور برقی و یا صندلی ماساژ روتای را دارید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

مشاوره