نگهداری صندلی ماساژور

مقالات

صندلی ماساژور وسیله‌ای است که در صورت عدم نگهداری مناسب به راحتی آسیب دیده و عملکرد آن دچار مشکل می‌شود. به علاوه هزینه‌های تعمیر یا تعویض قطعات آن گاها بالاست. از این رو آگاهی به روش‌های نگهداری صندلی ماساژور اهمیت بالایی پیدا می‌کند. در این مطلب چند مورد از مهم‌ترین این روش‌ها را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

روش های نگهداری صندلی ماساژور

نگهداری صحیح از صندلی ماساژور همواره یکی از مهم‌ترین نکات برای افزایش عمر و بهبود عملکرد آن است. در واقع اگر به روش‌های مناسب نگهداری از این وسیله حساس آگاه باشیم قادر خواهیم بود عمر مفید آن را به چندین سال بیشتر از حالت معمول افزایش دهیم. برخی از مهم‌ترین روش‌های نگهداری صندلی ماساژور را در ادامه آورده‌ایم.

۱. تمیز کردن صندلی ماساژور

یکی از بهترین روش نگهداری صندلی ماساژور تمیز کردن آن در فاصله‌های زمانی منظم است. برای این کار در ابتدا توجه کنید که اگر روکش صندلی یا مبل ماساژور از جنس چرم است از شوینده مناسب برای تمیز کردن آن استفاده شود. چرا که شوینده‌های قوی در طولانی مدت به روکش چرم صندلی آسیب می‌زند و چرم را خشک و پوسته پوسته می‌کند.

همچنین می‌توانید برای صندلی‌های سفید رنگ دستمال مخصوص کنار گذاشته و هر بار فقط از آن برای تمیز کردن دستگاه استفاده کنید. هنگام تمیز کردن صندلی، دستمال را نم دار کرده و بلافاصله سطح آن را خشک کنید تا آثار شوینده و رطوبت به طور کامل از بین برود.

روش های نگهداری مبل ماساژور

پس از خشک کردن تمامی قسمت‌ها و درزها، قطعات جداشده را در جای خود نصب کنید. گفتنی است قبل از انجام هر کاری حتما صندلی را از برق جدا کرده و تا خشک شدن کامل سطح و تمامی قطعات آن، دستگاه را به برق وصل نکنید.

در سالن‌های تخصصی ماساژ مراحل بالا را پس از هر بار تست مشتری و دریافت ماساژ انجام دهید و از تمیز بودن صندلی برای مشتری بعدی اطمینان حاصل کنید. برای صندلی‌های شخصی نیز به طور منظم و در فواصل زمانی کوتاه تمیز کردن سطح صندلی و درزهای آن را انجام دهید.

۲. روغن کاری صندلی ماساژور

یکی دیگر از بهترین روش نگهداری صندلی ماساژور روغن کاری آن است. برای نگهداری صحیح از صندلی ماساژور لازم است پس از هر بار تمیزکاری، روکش چرم را روغن کاری کرد تا از خشک شدن آن جلوگیری شود. برای این کار می‌توانید از روغن‌های مخصوص موجود در بازار خریداری کرده و پس از هر بار شستشوی صندلی از آن‌ها استفاده کنید.

روغن مخصوص را می‌توانید روی یک پارچه ریخته و روی روکش بکشید یا داخل ظرف اسپری ریخته و آن را روی سطح صندلی اسپری کنید. مدتی صبر کنید تا روغن به طور کامل به خورد روکش چرم برود. در نهایت به کمک یک پارچه تمیز و خشک سطح صندلی را از روغن باقی مانده تمیز کنید.

۳. سایر نکات نگهداری صندلی ماساژور

برای نگهداری صحیح از صندلی ماساژور نکات دیگری نیز وجود دارد که رعایت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال به هیچ وجه صندلی ماساژور را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار ندهید. چرا که در طولانی مدت اثرات تخریبی بسیاری روی روکش چرم صندلی خواهد گذاشت. به علاوه گرمایی که نور آفتاب می‌تواند بر گرمای حاصل از کارکرد صندلی اضافه کند، منجر به آسیب به سیستم الکتریکی دستگاه خواهد شد.

از طرفی عدم استفاده طولانی مدت می‌تواند به صندلی آسیب برساند. بنابراین اگر بعد از مدت طولانی تصمیم به استفاده از صندلی گرفته‌اید بهتر است برای محافظت و نگهداری صندلی ماساژور قبل از روشن نمودن دستگاه قطعات آن را روغن کاری کنید. به علاوه تمیز کردن درزهای صندلی از هر گونه گرد و خاک و پرزهای احتمالی می‌تواند از نفوذ آن‌ها به درون صندلی جلوگیری کند.

یکی دیگر از بهترین روش نگهداری صندلی ماساژور رعایت حداقل وزن وارده به آن است. هنگام استفاده از صندلی بهتر است از اضافه کردن هر گونه وزن بیشتری علاوه بر وزن خود به صندلی جلوگیری کنید. به عبارتی از به آغوش گرفتن فرزندان یا حیوان خانگی یا هر گونه وسیله‌ای با بیش از ۵ کیلوگرم وزن خودداری کنید.

نگهداری مبل ماساژ

سخن پایانی

در نهایت هنگام کارکرد صندلی اگر هر گونه صدای غیرمعمولی از صندلی شنیدید بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و با افراد متخصص یا خدمات پس از فروش آن تماس بگیرید.

در این مطلب چند مورد از بهترین روش نگهداری صندلی ماساژور را معرفی کردیم. هر چند که هر کدام از صندلی‌های ماساژور نکات تخصصی برای نگهداری دارند که در بروشورهای مخصوص آن هنگام خرید از نمایندگی صندلی ماساژور داخل بسته بندی وجود دارد. برای نگهداری صحیح از صندلی ماساژور و افزایش عمر مفید آن، رعایت تمامی نکات ضروری است.

مشاوره