آموزش ماساژ برای نفخ معده + مزایای مهم

مقالات

ماساژ شکم به‌عنوان یک روش ساده و موثر برای رفع نفخ معده و بهبود حرکت روده‌ها شناخته شده است. این تکنیک طبیعی به شما کمک می‌کند تا از علائم ناراحتی‌های معده و مشکلات گوارشی مختلفی مانند درد و گرفتگی عضلات شکم رهایی پیدا کنید. در واقع نفخ شکم گازهایی هستند که در دستگاه گوارش تجمع کرده‌اند. تجمع گاز در سیستم گوارش، بخشی از فرآیند طبیعی هضم است. در این مقاله، ما نحوه انجام ماساژ برای نفخ معده و استفاده از روغن‌های خاص را برای افزایش اثربخشی این تکنیک مورد بررسی قرار داده‌ایم.

نحوه انجام ماساژ برای رفع نفخ معده؛ کمک به حرکت روده‌ها

ماساژ شکم به حرکت روده‌ها کمک می‌کند؛ ازاین‌رو باعث می‌شود گاز معده به سمت پایین حرکت کند. بهترین ماساژ معده و روده برای دفع گاز باید مسیر روده بزرگ را دنبال کند. ماساژ برای نفخ معده را می‌توانید با انجام مراحل زیر دنبال کنید:

  • ابتدا دست‌های خود را بالا استخوان ران راست قرار دهید.
  • سپس مالش را به‌صورت دایره‌ای با فشار کم به سمت بالا و سمت راست قفسه سینه انجام دهید.
  • در این مرحله دست‌ها را با فشار کم از سمت راست قسمت بالا شکم به سمت چپ هل دهید.
  • از بالا سمت چپ شکم به سمت استخوان لگن چپ دست‌ها را حرکت دهید.

در صورت لزوم این ماساژ را تکرار کرده تا نفخ معده بهبود پیدا کند. اگر ماساژ باعث درد بیشتر شد، فورا آن را قطع کنید. برخی از دستگاه‌های ماساژور نیز با انجام حرکات گردشی در ناحیه شکم، نفخ معده را رفع خواهند کرد. با مقایسه ویژگی‌ها و قیمت بهترین صندلی ماساژور با سایر دستگاه‌های ماساژ می‌توانید یکی از آن‌‌ها را براساس نیاز خود تهیه کنید.

تحریک روده‌ها با ماساژ شکم؛ راه‌حل موثر برای رفع نفخ معده

ماساژ با روغن‌های خاص؛ موثر در رفع نفخ معده

استفاده از روغن‌های طبیعی و ارگانیک هنگام ماساژ خواص مختلفی دارد. باتوجه‌به ناحیه‌ای که از روغن برای ماساژ استفاده می‌شود، خواص آن اثر متفاوتی خواهد گذاشت. استفاده از دستگاه ماساژور یا ماساژ سنتی تاثیر بساری بر تسریع روند اثرگذاری خواص روغن‌ها دارند؛ ازاین‌رو می‌توانید از انواع ماساژور دستی بدن یا ماساژ‌های سنتی به‌همراه روغن برای از رفع نفخ معده استفاده کنید. این دستگاه‌ها را می‌توان برای نقاط دیگر بدن نیز استفاده کرد و وسیله پرکاربردی خواهد بود. در ادامه به معرفی برخی از روغن‌های موثر برای از بین بردن نفخ معده می‌پردازیم.

روغن ماساژ زیره؛ یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ معده

روغن زیره یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ معده و روده محسوب می‌شود که تاثیر بسیاری بر رفع مشکلات معده دارد. استفاده از این روغن برای ماساژ نواحی معده و شکم به رفع درد شکم، یبوست، گرفتگی عضلات شکم و اسهال کمک می‌کند.

همچنین این روغن فشار خون را کاهش می‌دهد و باعث آرامش خواهد. در مواقعی که فشار خون بالا می‌رود، روغن زیره را به بدن خود بمالید و سپس با استفاده از دستگاه‌های ماساژ مانند صندلی ماساژ روتای RT-5862 یا ماساژهای سنتی، فشار خون خود را به‌حالت نرمال بازگردانید.

ماساژ شکم با روغن زیره؛ یکی از بهترین روغن‌ها برای رفع درد معده

روغن ماساژ زنجبیل؛ موثر بر خارج شدن گاز معده

زنجبیل گیاهی ضد نفخ و ضدالتهاب محسوب می‌شود. استفاده از این روغن هنگام ماساژ کمک می‌کند تا گاز راحت‌تر از معده شما خارج شود و نفخ کاهش یابد. همچنین این روغن در رفع گرفتگی و تنش عضلانی بسیار مؤثر واقع می‌شود.

روغن نعناع؛ موثر بر رفع نفخ معده

نعناع گیاهی است که به رفع نفخ و از بین بردن ناراحتی‌های معده و روده معروف است. ماساژ برای رفع نفخ معده با روغن نعناع یکی از روش‌های بسیار موثر است. به‌طورکلی از انواع ماساژ با استفاده از وسیله‌های مختلف برای رفع انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. برای مثال، ماساژ سنگ داغ بهترین ماساژ برای اعصاب محسوب خواهد شد که بدن را بسیار ریلکس می‌کند.

برای استفاده از روغن نعناع در ماساژ درمانی معده و روده پیشنهاد می‌کنیم حدود ۴ قطره از این روغن را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. سپس ترکیب این دو روغن را  روی پوست نواحی شکم و معده بمالید و ماساژ دهید تا جذب شود. اگر قصد خرید صندلی ماساژور آیرست را دارید با شماره 02122010230 تماس حاصل فرمایید.

مزایای مهم ماساژ برای نفخ معده

نفخ معده به‌دلایل مختلفی از جمله مصرف غذاهای سنگین، ورود هوا به معده و حتی استرس ایجاد می‌شود. ماساژ معده به‌عنوان یک راه‌حل طبیعی و کارآمد برای تسکین این مشکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از روش ماساژ درمانی می‌توان از انواع ماساژ سنتی مانند ماساژ روسی و دستگاه‌های ماساژور مانند انواع ماساژورهای دستی استفاده کرد. در ادامه به برخی از مزایا استفاده ماساژ برای نفخ معده می‌پردازیم.

ماساژ شکم برای رفع نفخ؛ راه‌حلی طبیعی و موثر برای کاهش درد شکم

1. کاهش درد و نفخ معده؛ مزیت ویژه ماساژ شکم

ماساژ ناحیه شکم و معده، با افزایش گردش خون در این ناحیه روده‌های را تحریک کرده و گاز معده شروع به حرکت می‌کند. همچنین افزایش گردش خون در ناحیه معده به هضم غذا بسیار کمک خواهد کرد. از این تکنیک برای کاهش درد نواحی دیگر نیز استفاده می‌شود. برای مثال، گرفتگی عضلات پشت علت درد پشت سر است؛ برای رفع این درد با ماساژ درمانی گردش خون در این ناحیه افزایش یافته و عضلات شل خواهند شد.

2. افزایش جریان خون در ناحیه معده؛ تسکین درد معده با ماساژ

ماساژ معده جریان خون را در ناحیه معده افزایش می‌دهد. با افزایش جریان خون، نسبت بیشتری از مواد غذایی و اکسیژن به عضلات معده می‌رسد که به بهبود عملکرد آن کمک می‌کند. همچنین، جریان خون بیشتر در این ناحیه به تسکین درد و رفع نفخ معده کمک بسیاری خواهد کرد.

ماساژ معده یک روش سنتی و موثر برای بهبود عملکرد گوارش است که در اصول طب سنتی از دیدگاه‌های متعددی مورد توصیه قرار می‌گیرد. این ماساژ می‌تواند به تسکین علائم مشابه مانند سوزش معده و گرفتگی نیز کمک کند.

ماساژ شکم با دستگاه ماساژور؛ تسکین درد معده با افزایش گردش خون

رفع نفخ معده با استفاده از روغن‌ها و دستگاه‌های ماساژور موثر

ماساژ شکم به‌عنوان یک روش طبیعی و موثر برای کاهش درد و نفخ معده شناخته می‌شود. با تحریک گردش خون در ناحیه معده، این تکنیک به بهبود عملکرد گوارش کمک کرده و به تسکین علائمی مانند سوزش معده و گرفتگی عضلات شکم کمک می‌کند. همچنین، استفاده از روغن‌های خاص مانند روغن زیره، زنجبیل و نعناع می‌تواند اثربخشی ماساژ را افزایش خواهد داد.

همچنین ماساژ شکم با استفاده از دستگاه‌های ماساژور یا به‌صورت سنتی راه‌حلی بسیار موثر برای مشکلات معده و گوارش است. با مشورت با پزشک می‌توانید از صندلی‌های ماساژ روتای نیز استفاده کنید. درصورتی‌که سوالی در مورد انواع دستگاه‌های ماساژ دارید، در پایین همین صفحه  با ما در میان بگذارید تا کارشناسان مبل ماساژ در کمترین زمان ممکن پاسخگو شما باشند.

مشاوره خرید