درباره فواید ماساژور تفنگی چه می‌دانید؟

مقالات

امروزه با پیشرفت فناوری شاهد طراحی و ساخت ماساژورهای جدیدی هستیم که کاربردی‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند. به طوری که علاوه بر ورزشکاران حرفه‌ای، مردم عادی نیز به راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این مطلب فواید ماساژور تفنگی و تعریف و کاربردهای این وسیله را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی فواید ماساژور تفنگی

ماساژور تفنگی چیست؟

در پاسخ به این سوال که ماساژور تفنگی چیست باید گفت ماساژور تفنگی یا ماساژگان یک ماساژور دستی است که به کمک یک باتری کار می‌کند. این نوع ماساژور قابل حمل است و در هر مکانی به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. ماساژور تفنگی می‌تواند در محل مورد نظر ضربات کوبه‌ای و فشاری وارد کرده و درد و اسپاسم عضلانی را از بین ببرد. همچنین تفنگ ماساژ قادر است ضربات لرزشی نیز اعمال کرده و گره‌ها و پیچیدگی در بافت‌های بدن را رفع کند.

سری ماساژ تفنگی

گفتنی است یکی دیگر از قابلیت‌ها و فواید ماساژور تفنگی انواع مختلف سری‌های آن است. این ماساژور چند نوع سری به شکل‌های کروی، دوشاخه، میخی، پیچی و… دارد که هر کدام برای کابردهای مختلف در نقاط متفاوتی از بدن قابل استفاده هستند.

فواید ماساژور تفنگی

فواید ماساژور تفنگی امروزه بر کسی پوشیده نیست. به طوری که در کنار ورزشکاران حرفه‌ای، مردم عادی نیز که دچار اسپاسم عضلانی شده‌اند یا درد و گره مقطعی در برخی از عضلات و بافت بدن خود احساس می‌کنند از آن استفاده می‌کنند. از جمله مهم‌ترین فواید ماساژور تفنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

افزایش کارایی هنگام ورزش

همانطور که گفتیم یکی از مهم‌ترین طرفداران ماساژورهای تفنگی ورزشکاران هستند. ورزشکاران قبل و بعد از تمرینات سنگین از این نوع ماساژور استفاده می‌کنند تا کارایی‌شان بهبود یابد. استفاده از ماساژگان قبل از شروع تمرینات سنگین می‌تواند توانایی و انعطاف پذیری عضلات را افزایش دهد. بعد از تمرین نیز می‌تواند گرفتگی آن‌ها را رفع کرده و فرآیند ریکاوری را سرعت ببخشد.

فواید ماساژور تفنگی هنگام ورزش

 

 

درمان حرفه ای از فواید ماساژور تفنگی

ماساژ گان به طور حرفه‌ای ضربات کوبه‌ای و لرزشی خود به عمیق‌ترین قسمت محل برخورد وارد کرده و تمام سطح ماهیچه را درگیر می‌کند. به طوری که فرآیند طبیعی گردش خون را سرعت بخشیده و تحرک خوبی در بافت‌های ماهیچه به وجود می‌آورد. به علاوه سیستم لنفاوی می‌تواند در نتیجه چنین تغییراتی، به سرعت لاکتیک اسید تولید شده در ماهیچه‌ها را دفع کند. چنین درمان حرفه‌ای بعد از تمرینات ورزشی یا کارهای سنگین که موجب گرفتگی عضلات می‌شوند می‌تواند بسیار مفید بوده و فرآیند درمان را سرعت ببخشد.

تسکین درد بافت عضلانی

از دیگر فواید ماساژور تفنگی می‌توان به تسکین انواع دردهای عضلانی اشاره کرد. ماساژور تفنگی یا ماساژگان یکی از ابزارهای محبوب برای درمان فیبرومیالژیا است. فیبرومیالژیا اختلالی است که منجر به بروز درد، سفتی و خستگی به صورت مزمن و گسترده در بافت‌های عضلات و مفاصل می‌شود.

فواید ماساژ تفنگی برای از بین بردن درد

ماساژگان می‌تواند به کمک ضربات کوبه‌ای و لرزشی حرفه‌ای گره‌ها و گرفتگی‌های عضلات را باز و مفاصل را نرم‌تر کرده و این نوع دردها را کاهش دهد. این نوع ماساژور حتی برای درمان گردن درد و سردردهای عمیق نیز مفید واقع می‌شود.

درمان سیاتیک از فواید ماساژور تفنگی

عصب طویلی از قسمت لگن تا پایین پا وجود دارد که به عصب سیاتیک معروف است. این عصب اگر تحت فشار قرار گیرد تا ملتهب شود، درد شدیدی را منجر می‌شود. فشردگی یا کشش بیش از اندازه عصب سیاتیک می‌تواند به کمک ضربات هدفمند ماساژور تفنگی نرم‌تر شود و درد مقطعی تا حدود زیادی کاهش یابد.

رفع آسیب های جدی و ماندگار

علم فیزیوتراپی به کمک ماساژورهایی مانند صندلی ماساژور آیرست ، ماساژور تفنگی و… می‌تواند آسیب‌های جدی مفصلی و عضلانی را در مدت زمانی مشخص بهبود ببخشد. آسیب‌هایی که هنگام ورز‌ش‌ یا کارهای سنگین به وجود می‌آید می‌تواند ماندگار شده و درد مزمن و همیشگی به وجود آورد. از فواید ماساژور تفنگی برای درمان چنین آسیب‌هایی می‌توان گفت این نوع ماساژور با شبیه سازی تخریب کنترل شده ماهیچه فشار وارده روی آن را کمتر کرده و به مرور آن را ریکاوری می‌کند.

ماساژور تفنگی چه فوایدی دارد؟

به علاوه ماساژور تفنگی می‌تواند دردهایی را که در گردن، شانه و مهره‌های کمر موجب آزار فرد می‌شوند کاهش دهد. این مزیت تنها مختص ورزشکاران نیست. افراد عادی که سبک زندگی روزمره و شغلی‌شان به گونه‌ای است که بیشتر از دیگران دچار چنین مشکلاتی می‌شوند می‌توانند از ماساژگان بیشترین بهره را ببرند.

سم زدایی از بدن

فعالیت‌ها و استرس‌های روزانه و همچنین فعالیت ورزشی سنگین موجب تولید سموم خاصی در بدن می‌شود. این سموم به طور خود به خود از بدن دفع می‌شود. اما برای سرعت بخشیدن به این فرآیند و کاهش دردهای مفصلی ناشی از آن، می‌توان از ماساژورهای حرفه‌ای مانند ماساژور تفنگی استفاده کرد. ماساژ سیستم گردش خون و لنفاوی را بهبود بخشیده و در نتیجه سرعت دفع سموم را افزایش می‌دهد.

فواید ماساژور تفنگی بر روح و روان

دریافت یک ماساژ حرفه‌ای پس از یک روز کاری خسته کننده می‌تواند آرامش روانی فوق العاده‌ای به دنبال داشته باشد. ذهن و روح هر کس پس از فشارهای طاقت فرسای روزانه نیاز به رهایی دارد و این امر می‌تواند به عهده یک ماساژور تفنگی قابل حمل باشد. به علاوه وقتی عضلات و ذهن خسته به آرامش رسید خواب راحت‌تر و آرام‌تری نیز در طول شب حاصل خواهد شد.

از دیگر فواید ماساژور تفنگی می‌توان به کاهش استرس و تنش‌های عصبی، افزایش انعطاف پذیری، افزایش دامنه حرکتی، تحرک بیشتر و آسان‌تر و… اشاره کرد.

در این مطلب فواید ماساژور تفنگی را برشمردیم. ماساژورهای تفنگی از برندهای مخلتف داخلی و خارجی در بازار موجود است. با این حال گفتنی است ماساژور تفنگی irest یکی از بهترین برندهای ماساژورهای تفنگی به شمار می‌رود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “درباره فواید ماساژور تفنگی چه می‌دانید؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره