عوارض ایستادن طولانی مدت چیست؟ چگونه درد ناشی از آن را درمان کنیم؟

مقالات

ایستادن طولانی مدت در محل کار یا ۵ ساعت ایستادن مداوم در طول روز باعث کاهش جریان خون و خستگی در عضلات پا، کمر و باسن می‌شود؛‌ بنابراین اگر به واسطه ماهیت کارتان ساعت‌های طولانی سرپا هستید، بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به مشکلاتی همچون واریس، آسیب مفاصل و درد در ناحیه زانو و پاشنه پا، ورم پاها، گردش خون ضعیف و مشکلات قلبی خواهید بود. در برخی موارد ایستادن طولانی مدت باعث ایجاد مشکلاتی همچون میخچه، صافی کف پا و آرتریت در زانوها و باسن نیز می‌شود. در این مقاله با هریک از این عوارض و راه‌های درمان پا درد و سایر مشکلات بر اثر ایستادن زیاد آشنا خواهیم شد. اگر شما هم به واسطه ایستادن طولانی‌مدت دچار مشکلات مختلفی شده‌اید، بعد از مطالعه این مقاله با راه‌های مدیریت درد ناشی از این عارضه آشنا خواهید شد.

واریس؛ یکی از عوارض ایستادن طولانی مدت در محل کار

یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد واریس و تشدید آن ایستادن مداوم و طولانی‌مدت در شبانه‌روز است. زمانی‌که ساعت‌های طولانی سرپا هستید جریان خون به پاها کاهش می‌یابد. به‌ همین‌ دلیل رگ‌ها منبسط و منجر‌به ایجاد واریس می‌شود. واریس هم ظاهر نازیبایی دارد و هم باعث ایجاد درد و مشکلات عروقی خواهد شد.

برای رفع این مشکل می‌توان از ماساژ‌درمانی بهره‌مند شد. استفاده از ماساژ باعث بهبود جریان خون می‌شود. یکی از راه‌های جلوگیری از واریس هم افزایش یافتن جریان خون است. با تهیه صندلی ماساژ می‌توانید در زمان‌های استراحت از این مزیت مهم ماساژ بهره‌مند شوید. برای اطلاع از  قیمت صندلی های ماساژور می‌توانید به بخش محصولات سایت مراجعه کنید.

واریس از جدی‌ترین عوارض ایستادن طولانی‌مدت

راه‌های جلوگیری و درمان واریس پا در صورت ایستادن طولانی مدت

برای جلوگیری از واریس ناشی از ایستادن طولانی‌مدت در محل کار، می‌توانید اقدامات مختلفی را انجام دهید. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از کفش‌های طبی یا و مناسب با پشتیبانی مناسب برای پاها
  • انجام تمرینات کششی و تقویتی برای تقویت عضلات پا
  • بهره‌مندی از روش‌های تسکینی مانند استفاده از دستگاه ماساژ پا

در مواردی که واریس از نوع حاد باشد برای حل مشکل لازم است که به پزشک مراجعه کرده و از روش‌های درمانی دارویی یا عمل‌های جراحی استفاده کنید.

ارتباط ایستادن طولانی مدت و احساس درد در ناحیه زانو، کف پا و پاشنه

زمانی‌که به‌صورت مداوم و طولانی کارهای‌تان را سرپا انجام می‌دهید، فشار خون در پاها افزایش می‌یابد. در‌ نتیجه خون به قلب باز نمی‌گردد. همچنین مقدار بسیاری خون در ساق پا جمع می‌شود. همچنین ایستادن طولانی‌مدت منجر‌به تحریک و ترشح مواد التهابی در پاها، پاشنه، کف پا و زانو خواهد شد. این موارد باعث تحریک عصب‌ها در مناطق مختلف پا و درد و ناراحتی می‌شود. از طرف دیگر با ثابت ایستادن به‌طور مداوم تضعیف عضلات پا، کاهش جریان خون و درد و تورم در این ناحیه رخ می‌دهد.

همچنین ایستادن طولانی علاوه‌بر درد پا، گرفتگی در قسمت‌هایی همچون کمر و شانه‌ها را نیز به‌همراه دارد. بعد از کار و هنگام رانندگی با استفاده از روکش صندلی ماساژور می‌توانید این دردها را تسکین دهید.

راه‌های درمان درد پا ناشی از ایستادن زیاد با حرکات کششی و دستگاه‌های ماساژ

بهترین کار برای جلوگیری از بروز درد در ناحیه زانو، ساق و درمان درد کف پا ناشی از ایستادن زیاد، تغییر وضعیت بدن (نشستن و ایستادن متناوب) است. یعنی در بازه‌های زمانی مشخص برای مدت کوتاهی بنشینید یا برای تقویت عضلات پا تمرینات ورزشی منظم انجام دهید. همچنین می‌توانید استفاده از آتل یا اسپلینت شبانه را امتحان کنید.

افرادی که از پاهای ورم کرده رنج می‌برند، باید برای درمان آن برخلاف جاذبه زمین عمل کنند. یعنی، در زمان استراحت خود، پاهای‌شان را روی دیوار یا تعدادی بالش قرار دهند؛ قرار گرفتن پاها بالاتر از سطح قلب به کاهش ورم کمک می‌کند. اگر هم که با مشکلات مزمن و شدید مواجه هستید، توصیه می‌کنیم که به پزشک مراجعه کنید.

ماساژ و استفاده از ماساژور یکی از بهترین راه‌های ممکن برای بهبود جریان خون و درمان پا درد بر اثر ایستادن زیاد است. با‌توجه‌به ناحیه دردناک می‌توانید از انواع ماساژورها همچون ماساژور کف پا و ماساژ زانو برای کاهش درد استفاده کنید. مصرف ژل‌های ضد‌التهابی نیز در ایجاد احساس خوب و تسکین درد اثر بسزایی دارد. البته قبل از انجام این کارها حتما از پزشک مشاوره بگیرید.

استفاده از ماساژور ابزاری مناسب برای کاهش درد ناشی از ایستادن طولانی

ایستادن و کمر درد؛ از عوارض ایستادن زیاد روی پاها

ایستادن طولانی باعث تضعیف عضلات در نقاط مختلف بدن خواهد شد. کمر یکی از این نواحی است که به‌دلیل خستگی یا کشیدگی عضلانی، درد در آن احساس می‌شود. زمان ایستادن حدود 20 درصد بیشتر از زمان نشستن انرژی صرف خواهید کرد؛ در این حالت نیروی وارد شده به قسمت تحتانی کمر نیز افزایش می‌یابد. تداوم این فشار باعث آسیب به کمر و ایجاد درد در این ناحیه خواهد شد.

درمان کمر درد ناشی از ایستادن زیاد؛ استفاده از روش‌های پزشکی و غیر‌پزشکی

برای تسکین درد کمر به‌دلیل ایستادن مداوم می‌توانید از روش‌های پزشکی و غیر‌پزشکی متنوعی استفاده کنید. بین کار زمانی برای استراحت در نظر بگیرید. برای لحظاتی کوتاه چرخه ایستادن را قطع کنید و روی یک صندلی بشینید. در‌صورت امکان برای زمان کوتاهی دراز بکشید و پای‌تان را روی دیوار بگذارید تا گردش جریان خون بهبود یابد. در‌صورت شدید بودن درد با مشورت پزشک می‌توانید از درمان رگ به رگ شدن کمر با ماساژ استفاده کنید.

در کنار این موارد به‌صورت منظم تمرینات ورزشی و کششی انجام دهید. برای رفع گرفتگی عضلات کمر می‌توان از مسکن‌های بدون نسخه هم استفاده کرد. رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید. زیرا اگر علاوه‌بر ایستادن طولانی، وزن بالایی هم داشته باشید احتمال ایجاد درد در ناحیه کمر بیشتر می‌شود. در موارد شدید ممکن است به استفاده از فیزیوتراپی نیاز داشته باشید.

پوشیدن کفش مناسب؛ راه‌حل ساده برای جلوگیری از درد کمر برای ایستادن طولانی

بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی بر اثر ایستادن طولانی

خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که بیشتر زمان خود را به‌صورت ایستاده سپری می‌کنند، بیشتر از حالت نشسته خواهد بود. البته نشستن طولانی‌مدت هم مشکلات و عوارض خود را دارد. یکی از آثار منفی ایستادن مداوم و طولانی افزایش فشار خون است. بالا رفتن فشار خون احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی همچون بیماری عروق کرونری و اختلالات ریتم قلب را افزایش می‌دهد.

زمانی‌که بدن برای چند ساعت مداوم در حالت ایستاده باشد، جریان خون به قلب کاهش می‌یابد. در‌ نتیجه انتقال اکسیژن و مواد مغذی به قلب با اختلال مواجه می‌شود. این موضوع در طولانی‌مدت باعث افزایش میزان کلسترول و چربی‌ در خون خواهد شد. مقاومت به انسولین و تنگی عروق از عوارض دیگر ایستادن طولانی هستند که مشکلات قلبی را به همراه می‌آورند.در صورتی که قصد خرید صندلی ماساژور آیرست را دارید به سایت مبل ماساژ مراجعه فرمایید.

راه‌های کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی به‌خاطر ایستادن طولانی‌مدت

ساده‌ترین کاری که برای کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی می‌توانید انجام دهید تغییر وضعیت ایستادن است. سعی کنید که هر ۴۵ دقیقه یک بار به مدت ۱۵ دقیقه بشینید. انجام حرکات کششی و ورزش‌های سبک نیز خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش می‌دهد.

انجام حرکات ورزشی بین ایستادن‌های طولانی برای بهبود جریان خون

تغییر در سبک کاری و زندگی برای کاهش عوارض ناشی از ایستادن طولانی مدت

شاید به‌دلیل ماهیت کار و سبک زندگی‌تان مجبور باشید که کارهای‌تان را در حالت ایستاده انجام دهید و برای مدت طولانی در این حالت بمانید. ما در این مقاله به این نکته اشاره کردیم که با چه کارهایی می‌توان عوارض ناشی از ایستادن طولانی مدت را کاهش داد. کافی است که حین ایستادن یک وقفه کوتاه ایجاد کنید و برای مدتی بنشینید و به پاهای‌تان استراحت بدهید.

استفاده از ماساژور‌های بدن، زانو و پا نیز تاثیر مثبتی بر بهبود گردش جریان خون خواهد داشت. انواع ماساژورهای پرتابل و صندلی ماساژ روتای را می‌توانید از مبل ماساژ تهیه کنید. اغلب این ماساژورها قابلیت حمل دارند و در هر زمان و مکانی به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این نکته را نیز فراموش نکنید که قبل از انجام هر‌یک از راه‌های درمانی برای رفع عوارض ایستادن طولانی‌مدت از پزشک متخصص مشورت بگیرید. اگر شما نیز تجربه‌ای در زمینه عوارض یا راه‌های درمان ایستادن طولانی‌مدت دارید، در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عوارض ایستادن طولانی مدت چیست؟ چگونه درد ناشی از آن را درمان کنیم؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید