بهترین تکنیک‌های ماساژ برای درد زانو

مقالات

آیا می‌دانستید مفصل زانو یکی از مفصل‌های مرکزی برای حفظ ایستایی بدن است؟ به‌همین‌دلیل مراقبت از این مفصل و تقویت آن را باید جدی گرفت. زانو درد در سنین مختلفی ایجاد می‌شود و به‌تازگی سن درگیری با این مشکل کاهش یافته است. ماساژ درمانی یکی از بهترین راهکارها برای تسکین التهاب و درد زانو محسوب می‌شود. با انجام تکنیک‌های مختلف ماساژ می‌توان درد زانو را درمان کرد. در این مطلب شما را با بهترین تکنیک‌های ماساژ برای درد زانو آشنا می‌کنیم. بعد از مطالعه این مقاله و به‌کارگیری این تکنیک‌ها می‌توانید به نحو چشمگیری درد زانو را کاهش دهید.

1. تکنیک اصطکاک؛ ماساژ زانو با ایجاد اصطکاک

نقاط ماشه‌ای اطراف کلاهک زانو هدف اصلی تکنیک ماساژ با ایجاد اصطکاک به شمار می‌رود. در تکنیک ایجاد اصطکاک بهتر است از روغن‌هایی مثل اکالیپتوس و نعنا فلفلی استفاده کنید. در این روش دو طرف کلاهک زانو را ماساژ داده و با حرکاتی مثل سر خوردن، زانو را ماساژ دهید. این حرکت را برای ۵ الی ۱۰ دقیقه تکرار کنید. بعد از ماساژ یک زانو، زانوی دیگر را ماساژ دهید. با خرید مبل ماساژور و استفاده از ماساژور گرم‌کننده زانو هم نتیجه مشابهی دریافت خواهید کرد.

2. ماساژ زانو با فشرده‌سازی چهارگانه؛ ماساژ درمانی متمرکز بر نقاط ماشه‌ای

تکنیک فشرده‌سازی چهار سر ران بر نقاط ماشه‌ای این ناحیه تمرکز دارد. عضله چهارسر ران یکی از عضلات بزرگی است که بخش عمده درد زانو از طریق آن منتقل می‌شود. در این تکنیک ماساژ بر نقاط ماشه‌ای فشار اعمال می‌کنیم تا درد کم‌تری به زانو منتقل شود. برای ماساژ زانو با تکنیک فشرده‌سازی چهارگانه، از ورز دادن عضله شروع کنید. ورز دادن با اعمال فشار بر عضله، بالا آوردن عضله و رها کردن آن انجام می‌شود.

عضله‌ها را برای ورز دادن بین انگشت شست و دیگر انگشتان خود قرار دهید. بعد از ورز دادن عضله، باید عضله‌های اطراف را به حالت دایره‌ای ماساژ داد. هر عضله را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با تکنیک فشرده‌سازی ماساژ داده تا تاثیر ماساژ را بر کاهش زانو درد ببینید. برای کاهش درد زانو می‌توانید از ماساژور زانو نیز در هر زمان و موقعیتی استفاده کنید.

ماساژ درمانی برای کاهش درد زانو با فشرده‌سازی عضله چهار سر ران

3. تکنیک بلند کردن زانو؛ راهکار التیام درد مزمن زانو

در تکنیک بلند کردن زانو برای ماساژ این ناحیه باید به عضله‌های بالا و پایین زانو فشار وارد کنید. در هر مرحله از اجرای این تکنیک از ماساژ گیرنده فیدبک دریافت کنید تا میزان فشار وارد شده بر زانو بیشتر از حد تحمل فرد نباشد. در اجرای تکنیک بلند کردن زانو بهتر است که از روغن‌های نعناع فلفلی یا اکالیپتوس استفاده کنید تا تاثیر ماساژ چند برابر شود. در این تکنیک فرد ماساژ گیرنده به پشت روی یک سطح تخت یا تشک دراز می‌کشد. سپس فرد باید زانوی خود را بالا آورده تا ماساژور شروع به ماساژ کند. در این روش ماساژور انگشت شست را زیر زانو و چهار انگشت را بالای زانو قرار داده و انگشت شست خود را از بالا به پایین و بالعکس حرکت می‌دهد. در حین ماساژ باید دست ماساژور از کلاهک زانو فاصله بگیرد.

میزان فشار بنا بر درخواست ماساژ گیرنده تغییر می‌کند. برای هر زانو ۵ الی ۱۰ دقیق ماساژ کافی است. اگر علاوه‌بر زانو، در قسمت کمر و سرشانه نیز احساس درد می‌کنید با استفاده از صندلی ماساژ روتای می‌توانید گرفتگی عضلات قسمت‌های مختلف بدنتان را رفع کنید.

ماساژ با تکنیک بلند کردن زانو؛ یکی از روش‌های درمانی درد زانو

4. تکنیک ماساژ بافت عمیق؛ از روش‌های درمانی تخصصی درد زانو

ماساژ بافت عمیق یکی از روش‌های درمانی تخصصی در زمینه ماساژ زانو محسوب می‌شود. این نوع ماساژ گره‌های عضلانی را با اعمال فشار بر لایه‌های عمیق عضلات برطرف می‌کند. گره‌های عضلانی که با نام چسبندگی‌های عضلانی نیز شناخته می‌شوند، باعث درد و ناراحتی در لایه‌های سطحی و عمیق عضلانی خواهند شد. در ماساژ عمیق، درمانگر یا ماساژور پا به ایجاد اصطکاک عمدی و ضربه در امتداد گره‌های عضلانی اقدام می‌کنند.

در تکنیک ماساژ بافت عمیق، عضلاتی که تحت فشار هستند و تنش بالایی در آن‌ها ایجاد شده باشد، مورد هدف درمانگر قرار می‌گیرند. در این ماساژ فشار بالایی بر عضله زانو نسبت به تکنیک‌های دیگر ماساژ وارد می‌شود. درصورتی‌که فشار بالای ماساژ، با ایجاد درد همراه باشد، باید به درمانگر اطلاع دهید. تکنیک ماساژ بافت عمیق برای درد مزمن زانو و تسکین علائم اسکرو آرتریت بسیار موثر شناخته می‌شود. آسیب‌هایی که فشار تکراری به عضلات زانو ایجاد کنند، با تکنیک ماساژ بافت عمیق قابل درمان هستند.

5. ماساژ شیاتسو؛ اعمال فشار متمرکز و نقطه‌ای برای تسکین درد زانو

در ماساژ شیاتسو درمانگر انگشتان خود را به‌مدت ۲ الی ۸ ثانیه بر نقاط مختلف بدن قرار می‌دهد. گاهی لازم است تا ماساژور از آرنج و ساعد دست خود برای اعمال فشار بیشتر استفاده کند. اساس ماساژ شیاتسو، اعمال فشار متمرکز و نقطه‌ای برای چد ثانیه در هر قسمت از بدن است. هدف اصلی در این نوع ماساژ ژاپنی، بازیابی تعادل بدن شناخته می‌شود که با اعمال نیرو بر نقاط طب‌فشاری بدن برای بهبود جریان انرژی ایجاد می‌شود.

ماساژ شیاتسو در کنار تاثیرات فوق‌العاده‌ای که بر آرتروز زانو دارد، با افزایش انرژی فرد، سرعت بهبود آسیب‌دیدگی را نیز افزایش می‌دهد. هدف از ماساژ شیاتسو در وهله اول کاهش استرس است. در این نوع ماساژ زانو از هیچ روغن یا لوسیونی استفاده نمی‌شود. به‌همین‌دلیل در طول ماساژ شیاتسو بهتر است که لباس‌های گشاد و نخی به بپوشید. اگر نیاز به ماساژور زانو و یا پا و کل بدن دارید می توانید صندلی ماساژور SL-A100 آیرست را تهیه کنید زیرا قابلیت ماساژ انواع نقاط بدن را دارد.

بهبود درد مزمن زانو با ماساژ شیاتسو

6. تکنیک رفلکسولوژی؛ تکنیکی برای درمان درد زانو

یکی از دلایل ایجاد درد زانو، ایستادن به مدت طولانی است. افراد به دلایل مختلفی احتمال دارد که ساعات طولانی در طول روز را به‌حالت ایستاده بگذرانند. تکنیک رفلکسولوژی راه درمانی برای رفع عارضه‌های ناشی از ایستادن طولانی‌مدت به‌شمار می‌رود. تمرکز تکنیک رفلکسولوژی بر مناطق رفلکس دست و پا قرار دارد. تحریک این نقطه‌ها باعث تحریک سیستم عصبی و ترشح اندورفین می‌شود. ترشح اندروفین به تسکین دردهای فرد و متعادل کردن تنش‌های عضلانی کمک می‌کند.

7. ماساژور زانو؛ ابزاری در دسترس برای درمان درد زانو

ماساژور زانو بهترین و در دسترس‌ترین ابزار برای دریافت ماساژ محسوب می‌شود. دستگاه‌های ماساژور مثل ماساژور زانو قابل تنظیم در نوع مکانیسم هستند. میزان فشار در این ابزارها نیز قابل تنظیم است. اگر امکان این را ندارید که به‌طور مرتب در جلسات ماساژ شرکت کنید، تهیه یک دستگاه ماساژور زانو راهی مناسب برای استفاده از خواص ماساژ درمانی به‌شمار می‌رود. ماساژور زانو سطح کورتیزول، دوپامین و سروتونین را افزایش داده و در نهایت اضطراب را کاهش می‌دهد. همچنین قیمت ماساژور زانو نیز به‌نسبت شرکت در جلسات ماساژ به‌صرفه‌تر خواهد بود.

استفاده از ماساژور زانو باعث افزایش گردش خون در اطراف زانو می‌شود و دامنه حرکتی را بیشتر می‌کند. استفاده از این نوع دستگاه ماساژور برای بهبود آرتروز و درد مزمن زانو موثر است. پس از مدتی استفاده از ماساژور زانو، علایم ناراحتی در زانو کاهش یافته و نیازی به جراحی در مراحل پیشرفته بیماری نیست.

استفاده از تکنیک‌های کارآمد ماساژ برای درمان زانو درد

در این مقاله با ۷ تکنیک طلایی ماساژ برای درد زانو آشنا شدیم. دریافت ماساژ نقش موثری در رفع گرفتگی عضلات و کاهش درد و التهاب دارد؛ بنابراین اگر از درد زانو رنج می‌برید، ماساژ یکی از راه‌های درمانی و تسکین‌بخش برای رفع درد و حل مشکل زانو درد است. استفاده از ماساژور زانو نقش موثری در تسکین درد دارد. با استفاده از این دستگاه دیگر نیاز نیست به ماساژور مراجعه کنید و نیاز به کمک شخص خاصی ندارید. مجموعه مبل ماساژ عرضه کننده بهترین ماساژورهای زانو آیرست و روتای در سراسر ایران است. با مراجعه به بخش فروشگاهی سایت می‌توانید ویژگی‌های ماساژورهای مختلف را مشاهده و از قیمت صندلی ماساژور irest مورد‌نظرتان را تهیه کنید.

مشاوره خرید