بررسی نحوه درمان رگ به رگ شدن کمر با ماساژ

مقالات

رگ به رگ شدن کمر کیفیت زندگی روزانه فرد و حرکات او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. چرخش ناگهانی کمر بر اثر بلند کردن جسم سنگین، انجام فعالیت‌های ورزشی، ضعف عضلات قسمت میانی کمر و اختلالات عصبی از عوامل مهم رگ به رگ شدن کمر محسوب می‌شوند. برای درمان این عارضه باید منشا ایجاد درد را تسکین داده یا به‌طورکامل درمان کنید؛ بنابراین بهترین راه مقابله با این عوامل، تقویت عضلات، رفع گرفتگی‌ها و افزایش انعطاف‌پذیری به شمار می‌روند. درمان رگ به رگ شدن کمر با ماساژ یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای مقابله با سبک زندگی نامناسب است؛ در این مطلب به شرح کامل انواع ماساژ و تاثیر آن‌ها بر گرفتگی کمر می‌پردازیم.

بررسی نحوه درمان رگ به رگ شدن کمر با ماساژ در وبلاگ آیرست

با ماساژ نقطه‌ای؛ عضلات را در نرم‌ترین حالت ممکن قرار دهید

یکی از دلایل رگ به رگ شدن کمر خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین به شمار می‌رود. در این مواقع عضلات مربعی پایین کمر درگیر می‌شوند که ماساژ نقطه ماشه‌ای بهترین راه تقویت این عضلات به شمار می‌رود. سازوکار ماساژور نقطه ماشه‌ای سازوکاری شبیه به ماساژور تفنگی برای افزایش انعطاف‌پذیری عضلات به‌همراه دارد. عضله مربع کمری در امتداد بدن کشیده شده است و خم شدن به طرفین را ممکن می‌سازد. انواع ماساژ درمانی و به‌ویژه ماساژ نقطه ماشه‌ای برای افزایش دامنه حرکتی آن‌ها استفاده می‌شود.

ماساژ نقطه‌ای برای آزادسازی تنش‌های عضلانی انجام می‌شود؛ فشار بر گره‌های عضلانی تا حدی افزایش می‌یابد که عضلات به‌طورکامل نرم شده و گرفتگی‌ آن‌ها از بین برود. این سازوکار در انواع دستگاه ماساژور نیز دیده می‌شود؛ برای درمان دردهای مزمن، کاهش گرفتگی و افزایش گردش خون به‌وسیله از این ابزارها استفاده می‌کنیم؛ بنابراین در ماساژورهای استاندارد مثل بهترین ماساژور زانو، ماساژور تفنگی و ماساژور گردنی، اساس کار بر رفع گرفتگی، باز کردن گره‌های عضلانی و تسکین درد بنا شده است.

ماساژ کمر با سنگ داغ؛ کاهنده سرمای طبیعی بدن و گرفتگی عضله

بعضی از افراد با شنیدن اسم ماساژ با سنگ داغ نگران دمای سنگ‌ها و احتمال سوختگی پوست می‌شوند. بااین‌حال دمای سنگ‌های تراورتن در این نوع ماساژ با دستگاه‌های مخصوصی افزایش یافته و اصلا منجر به سوختگی پوست در حد خفیف هم نمی‌شوند. ماساژ کمر با سنگ داغ برای تسکین دردهای مزمن و گرفتگی‌هایی مثل رگ به رگ شدن راه‌حلی تاثیرگذار به شمار می‌رود؛ گرمای سنگ‌ها و ورز دادن عضلات بعد از برداشتن آن‌‌ها،  به بافت‌های عمیق نفوذ کرده و درد گرفتگی را کاهش می‌دهد.

اگر رگ به رگ شدن کمر بر اثر سرما باشد، با این روش گرمای درونی بدن افزایش یافته و تاثیر دمای پایین بر عضلات این قسمت از بین می‌رود. همچنین از سنگ داغ برای درمان رگ به رگ شدن کمر با ماساژ برای تقویت عضلات استفاده کنید تا گرفتگی ایجاد نشود. ازآنجایی‌که این روش به تقویت عضلات کمر منجر می‌شود، یک روش درمانی با ماساژ برای دیسک کمر هم به شمار می‌رود. بعضی از متخصصین، این نوع ماساژ را مانند راه رفتن روی هوا توصیف می‌کنند. گرمای حاصل از این ماساژ به افزایش انعطاف‌پذیری عضلات کمک کرده و در نهایت به دلیل چرخش ناگهانی کمر، رگ به رگ شدن ایجاد نمی‌شود.

ماساژ سنگ داغ کمر؛ راهکار درمان رگ به رگ شدن کمر

ماساژ سوئدی؛ روش رفع رگ به رگ شدن کمر بر اثر چرخش ناگهانی

رگ به رگ شدن کمر ممکن است بر اثر کشیدگی عضلات این بخش ایجاد شود که ماساژ سوئدی یک راهکار عالی برای رفع این مشکل می‌شود. اصلی‌ترین تکنیک‌ها در ماساژ سوئدی شامل فشار عمیق، ورز دادن و ایجاد ضربه‌‌های مکرر در عضلات محسوب می‌شوند. این نوع ماساژ عضلات را نرم کرده و برای تسکین دردهای کمر با منشا نخاعی مناسب هستند. ماساژ سوئدی مانند روش‌های دیگر ماساژ درمانی، غیرتهاجمی بوده و با افزایش ترشح اندورفین به درمان دردهای مقطعی کمک می‌کند.

در ماساژ سوئدی با افزایش خون‌رسانی و اکسیژن به عضلات کمر، احتمال رگ به رگ شدن در این قسمت و ایجاد دردهای موضعی کاهش می‌یابد. از تکنیک‌های این روش درمانی به‌عنوان یک نوع ماساژ سیاتیک نیز استفاده می‌شود تا گرفتگی‌های بخش پایینی کمر را رفع کند؛ علاوه‌بر این، ماساژ سوئدی برای تسریع ریکاوری نیز کاربرد دارد.

ماساژ سوئدی؛ سریع‌ترین روش درمان گرفتگی کمر

از ماساژ شیاتسو برای کشش عضله و درمان رگ به رگ شدن کمک بگیرید

ماساژ شیاتسو یک نوع ماساژ سنتی در ژاپن است که از طریق اعمال فشار موضعی با انگشتان، آرنج و کف دست انجام می‌گیرد. این نوع ماساژ برای چرخاندن انرژی در بدن شما انجام می‌شود تا دردهای مزمن و موضعی را التیام داده و بعد از یک دوره ماساژ درمانی این دردها را به‌طورکامل رفع کند. یک بخش مهم ماساژ شیاتسو ایجاد کشش بالا در عضلات محسوب می‌شود که به رفع تنش و گرفتگی‌های عضله کمک می‌کند. به‌طورکلی برای حفظ سلامت عمومی بدن و ارتقا آن از ماساژ شیاتسو استفاده کنید.

ماساژ بافت عمیق؛ راه‌حل رفع رگ به رگ شدن کمر با منشا عصبی

ماساژ بافت عمیق تاثیرات جسمی و روانی را همزمان به‌همراه دارد. اگر علت رگ به رگ شدن کمر با منشا عصبی باشد، از ماساژ بافت عمیق استفاده کنید. به‌طورکلی انواع ماساژ درمانی برای کاهش استرس و رفع تنش‌های عصبی کاربرد دارند؛ بااین‌حال ماساژ بافت عمیق با اعمال فشارهای مداوم به وسیله انگشتان دست، تاثیر بسیاری بر رفع گرفتگی‌های عضلات داشته و آرامش فرد را افزایش می‌دهد.

تاثیرات ماساژ برای رگ به رگ شدن کمر به روش بافت عمیق را مشابه با اثرات دارویی ضد التهابی به نام ایبوپروفن می‌دانند. این ماساژ درمانی به‌دلیل تاثیر فراوان بر کاهش استرس عملکردی شبیه به انواع دستگاه ماساژور مثل صندلی ماساژ دارد. البته استفاده از این نوع ماساژ برای افراد مبتلا به پوکی استخوان توصیه نمی‌شود.

ماساژ بافت عمیق؛ راهکار التیام گرفتگی‌های کمر با منشا عصبی

دستگاه ماساژور؛ گردآوری راه‌های درمانی رگ به رگ شدن کمر

اگر به مراکز ماساژ دسترسی ندارید یا مراجعه به آن‌ها زمان بسیاری را از شما می‌گیرد، چرا از انواع دستگاه ماساژور استفاده نکنید؟ این ابزارها روشی غیرتهاجمی برای استفاده از تاثیرات مثبت ماساژ درمانی محسوب می‌شوند. دستگاه‌های ماساژور پرتابل برای اهداف درمانی خاصی ساخته شده‌اند؛ دردهای کمر و عارضه‌هایی مثل رگ به رگ شدن مکرر این قسمت با استفاده از ماساژور به‌راحتی قابل التیام و در بعضی موارد به‌طور کامل برطرف می‌شوند. ماساژورها در بهبود شرایط عمومی بدن و درمان رگ به رگ شدن کمر در خانه کاربرد فراوانی دارند.

انواع دستگاه ماساژور برقی برای رفع تنش‌های نیز عصبی موثر هستند؛ به همین دلیل از ماساژورهای کمر برای بهبود اختلالات عصبی کمک بگیرید تا در نهایت رگ به رگ شدن کمر با منشا اضطراب و تنش‌های روانی از بین برود. دستگاه ماساژور به رفع اسپاسم عضلانی کمک می‌کند و در ادامه آن رگ به رگ شدن کمر ایجاد نمی‌شود. درنهایت تقویت عضلات با این ابزارها از دیگر راهکارهای جلوگیری از رگ به رگ شدن کمر محسوب می‌شود.

انواع دستگاه ماساژور؛ بهترین ابزار برای رگ به رگ شدن کمر

استفاده از انواع دستگاه ماساژور؛ روشی در دسترس برای درمان رگ به رگ شدن کمر

در این مقاله نحوه درمان رگ به رگ شدن کمر با ماساژ را بررسی کردیم. ماساژ عمیق با ایجاد آرامش روانی، ماساژ شیاتسو با ایجاد کشش و افزایش انعطاف‌پذیری عضله، ماساژ نقطه ماشه‌ای با رفع گره‌های عضلانی و ماساژ سنگ داغ با افزایش گرمای عضلات، همگی در بهبود درد کمر و درمان رگ به رگ شدن این قسمت موثر هستند. از انواع خدمات ماساژ موثر بر دردهای مزمن و گرفتگی‌های کمر و دستگاه ماساژور برای درمان رگ به رگ شدن کمر استفاده کنید.

انواع دستگاه ماساژور با اعمال فشار و وارد کردن ضربه به عضلات، برای افزایش سلامت جسمی و رفع دردهایی مثل رگ به رگ شدن کمر موثر هستند. دستگاه ماساژور برای قسمت‌های مختلف مثل کمر اختصاصی شده‌اند تا بهترین تاثیر را بر رفع گرفتگی‌های این قسمت ایجاد کنند. ماساژورهای تفنگی، صندلی ماساژ و ماساژور دستی برای داشتن تجربه مطلوب از ماساژ درمانی گزینه مناسبی هستند. برای درمان دردهای مزمن به توصیه پزشک برای استفاده از انواع ماساژ درمانی عمل کنید.

مشاوره