ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات + معرفی بهترین دستگاه ها

مقالات

ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات یکی از روش‌های موثر و محبوب است که با تکنیک‌هایی مانند فشار و ضربه به رفع گرفتگی‌ها کمک می‌کند. ماساژهای متفاوتی گرفتگی عضلات را برطرف می‌کنند. در این مقاله از مبل ماساژ به موثرترین و مهم‌ترین ماساژهای درمانی پرداختیم که با دانستن نحوه اثرگذاری آن‌ها می‌توانید بهترین ماساژ را انتخاب کنید. همچنین، دستگاه‌های ماساژ مختلفی وجود دارند که برای رفع گرفتگی عضلات در قسمت‌های مختلف بدن بسیار موثرند. در ادامه نحوه اثرگذاری دستگاه‌ها را نیز بررسی می‌کنیم.

ماساژ سوئدی؛ ماساژ برای رفع گرفتگی عضلات

ماساژ سوئدی با استفاده از ۵ تکنیک افلوراژ، فشار، ضربه، لرزش و اصطکاک به رفع گرفتگی عضلات کمک کرده و تنش و استرس را از بدن دور می‌کند. ماساژ سوئدی مانند سیستم عملکرد به‌کاررفته در مبل ماساژور با تکنیک افلوراژ آغاز می‌شود؛ این تکنیک، مالش‌های طولانی با کف دو دست است که برای گرم شدن عضلات انجام می‌شود. در ادامه با تکنیک‌های فشار، ضربه و لرزش، گردش خون در بدن افزایش پیدا کرده و عضلات شل می‌شوند.

در قسمت‌هایی که گره‌های عضلانی وجود داشته باشد، با استفاده از فشار سریع و حرکت دایره‌ای، گره‌های عضلانی آزاد می‌شوند. از‌این‌رو، ماساژ‌ سوئدی به‌عنوان ماساژی برای گرفتگی عضلات کتف نیز شناخته می‌شود.

ماساژ سوئدی علاوه‌بر از بین بردن اسپاسم عضلانی، به بهبود رنگ پوست، گردش خون در بدن و همین‌طور کشش عضلات کمک می‌کند. از فواید دیگر ماساژ سوئدی به دفع سموم موجود در بدن باید اشاره کرد که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و پس از ماساژ سرحال و شاداب خواهید شد.

ماساژ سوئدی؛ موثرترین ماساژ برای گرفتگی عضلات پا

ماساژ ریمیدیال؛ نوعی ماساژ درمانی برای درمان گرفتگی عضلات

ماساژ ریمیدیال نوعی ماساژ درمانی برای رفع گرفتگی عضلات است. این نوع ماساژ با استفاده از تکنیک‌های مخصوص، کشش‌هایی را در ماهیچه‌ها ایجاد کرده و به‌طورکلی، تمرکز ویژه‌ای به ماهیچه‌ها دارد. خستگی عضلانی باعث گرفتگی شده که در ماساژ ریمیدیال، با ایجاد کشش در ماهیچه‌ها،‌ از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌شود. همچنین کشش‌ ماهیچه‌ها، جریان لنفاوی را افزایش داده و مواد زائد را از عضلات خارج می‌کند.

این فرآیند، باعث جلوگیری و کاهش گرفتگی عضلانی خواهد شد. برای افزایش جریان لنفاوی در ماهیچه‌ها، از ماساژور دستی بدن می‌توان به‌عنوان جایگزین همیشه دردسترس ماساژ ریمیدیال استفاده کرد.

ماساژ بافت عمیق؛ ماساژ گرفتگی عضلات کتف و عضلات دیگر

ماساژ بافت عمیق یا دیپ تیشو با اعمال فشار پایدار و ضربات آهسته و عمیق، لایه‌های داخلی عضلات را تحریک کرده و در کنار افزایش جریان خون، التهاب را کاهش می‌دهد.ماساژ بافت عمیق برای گرفتگی عضلات کمر بسیار مناسب خواهد بود. تصور می‌شود که ماساژ سوئدی و ماساژ بافت عمیق شبیه به‌هم هستند؛ درصورتی‌که در میزان فشار و ضربات ایجاد شده در آن‌ها باهم تفاوت دارند.

در ماساژ بافت عمیق، قدرت ضربات بیشتر از ماساژ سوئدی بوده و تنش را در عمق ماهیچه‌ها از بین می‌برد. علاوه‌بر ماساژ بافت عمیق، ماساژور تفنگی با ضربات، تنش را از عمق ماهیچه‌ها از بین می‌برد و به‌عنوان جایگزین ماساژ بافت عمیق خواهد بود.

ماساژ‌ بافت عمیق؛ ماساژ برای گرفتگی عضلات پشت با افزایش جریان خون

رفع گرفتگی عضلات با استفاده از بهترین دستگاه‌های ماساژ

گرفتگی عضلات به‌دلایل مختلفی از جمله فشار بسیار، استرس، کم‌آبی و گردش ضعیف خون رخ می‌دهد و این گرفتگی با درد همراه است. دستگاه‌های ماساژور درد را تسکین داده و گرفتگی عضلات را رفع می‌کنند، ازاین‌رو گرینه بسیار مناسبی برای بهره‌بری از فواید ماساژ هستند. در ادامه، بهترین دستگاه‌های ماساژ برای دردهای عضلانی را بررسی می‌کنیم. همچنین استفاده از روکش صندلی ماساژور، به‌دلیل مجهز بودن به ۸ گوی ماساژ پشت کمر به همراه مادون قرمز، گرفتگی عضلات پشت را برطرف می‌کند.

مبل ماساژور؛ سریع‌ترین روش برای رفع گرفتگی عضلات

با وجود مبل ماساژور در خانه یا محیط کار، در هر لحظه می‌توانید احساس خستگی را از بین ببرید؛ از‌این‌‌رو، صندلی ماساژور سریع‌ترین روش برای رفع گرفتگی عضلات است. تکنولوژی صندلی ماساژور، نقاط مهم گرفتگی عضلات را هدف قرار می‌دهد و به آزاد شدن تنش‌ها کمک می‌کند. همچنین، با افزایش جریان خون در بدن، خستگی عضلات و بافت‌ها از بین رفته و از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌شود.

استفاده از مبل ماساژ؛ جایگزین ساده آموزش ماساژ برای گرفتگی عضلات

ماساژور دستی بدن؛ قابل استفاده در هر زمان

با استفاده از ماساژورهای دستی بدن که مجهز به سری‌ها و برنامه‌های مختلف هستند، امکان ماساژ همه نقاط بدن را خواهید داشت. استفاده موضعی از ماساژور دستی بدن یکی از مزایای این دستگاه ماساژور محسوب می‌شود. به‌طورمثال، اگر مدت زمان بسیاری را پشت میز می‌نشینید و به‌دنبال ماساژ برای گرفتگی عضلات گردن هستید، از ماساژور دستی بدن در هر زمان و مکانی می‌توانید استفاده کنید.

امکان ماساژ نقاط مختلف بدن با استفاده از ماساژورهای دستی

ماساژور تفنگی؛ راه موثر برای گرفتگی عضلات ساق پا و دیگر نواحی بدن

سری‌های مختلف ماساژور تفنگی، عضلات را به روش‌های گوناگونی ماساژ داده و با وارد کردن ضربات، خستگی را از بافت‌های عمیق عضله خارج می‌کنند. تکنیک ضربه‌ای علاوه‌بر خارج کردن خستگی، التهاب را از بین برده و باعث افزایش گردش خون می‌شود. ابعاد ماساژور تفنگی تقریبا به اندازه یک لپ‌تاپ است. به‌همین دلیل این دستگاه در خانه، محل کار و مسافرت گزینه قابل استفاده و کاربردی محسوب می‌شود.

تکنیک‌های مختلف ماساژ، روشی موثر برای رفع گرفتگی عضلات بدن

برخی از انواع ماساژها، نوعی روش درمانی موثر برای گرفتگی عضلات محسوب می‌شوند. ماساژهای سوئدی، ریمیدیال و بافت عمیق، انواع بهترین ماساژ برای گرفتگی عضلات هستند؛ در کنار آن‌ها، بهترین دستگاه‌های ماساژور مانند مبل ماساژ، ماساژور دستی بدن و ماساژور تفنگی نیز گرفتگی عضلات را رفع می‌کنند.

در این مقاله، نحوه اثرگذاری انواع ماساژ را در رفع گرفتگی عضلات بررسی کرده و در نهایت بهترین دستگاه‌های ماساژ برای گرفتگی عضلات را معرفی کردیم تا بهترین ماساژ را برای خود انتخاب کنید. اگر به‌دنبال درمان نواحی دیگر از بدن خود با ماساژ هستید، پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات ما در وبلاگ مبل ماساژ را مطالعه کنید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات + معرفی بهترین دستگاه ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره