ماساژ سیاتیک چگونه درد را بهبود می دهد؟

مقالات

یک مطالعه بالینی در سال 2014 نشان داده است که دریافت 10 جلسه 30 دقیقه‌ای ماساژ بافت عمیق در طول دو هفته نقش موثری در درمان کمر درد، از جمله سیاتیک دارد. به‌همین‌دلیل ماساژ درمانی یکی از روش‌هایی است که برای کاهش درد سیاتیک به‌کار گرفته می‌شود. ماساژ باعث شل شدن عضلات و بهبود تحرک و انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌شود. به‌این‌ترتیب ماساژ اصولی می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش درد سیاتیک داشته باشد؛ اما فراموش نکنید که ماساژ سیاتیک باید به روش اصولی و توسط ماساژورهای حرفه‌ای انجام شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه ماساژ سیاتیک باعث کاهش و بهبود درد می‌شود. همچنین بعد از مطالعه این مطلب با نحوه ماساژ رگ سیاتیک آشنا خواهید شد. 

کاهش فشار روی عصب سیاتیک از طریق آماده‌سازی عضلات محیطی

با دریافت ماساژ، گرفتگی عضلات و گره‌های ملتهب رفع شده و فشار از روی سیاتیک برداشته می‌شود. همچنین ماساژ بافت نرم منجر‌به ترشح اندروفین و افزایش حس سلامت و شادابی خواهد شد. این موضوع باعث بالا رفتن آستانه تحمل درد می‌شود. برای نرم کردن عضلات سفت می‌توانید از صندلی ماساژ استفاده کنید. صندلی‌های ماساژ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تکنیک‌های ماساژ را به‌طورکامل و دقیق اجرا می‌کنند.

نرم کردن عضلات به‌وسیله ماساژ سیاتیک

کاهش درد سیاتیک با ماساژ؛ نقش ماساژ در بهبود جریان خون و اکسیژن

حرکت دست یا مکانیزم‌های به‌کار رفته در صندلی ماساژ روی بافت‌های بدن، منجر‌به بهبود جریان خون و اکسیژن می‌شود. به‌این‌ترتیب میزان انتقال اکسیژن به بافت‌ها و قسمت‌های دردناک بیشتر خواهد شد. این موضوع تاثیر بسزایی در کاهش درد سیاتیک دارد. کیسه‌های هوا، غلتک‌ها، صفحات کربنی، تکنولوژی ویبره، صفحات کربنی و اشعه مادون قرمز از جمله مکانیز‌های به‌کار رفته در ساخت صندلی ماساژ هستند که باعث بهبود جریان خون، افزایش اکسیژن‌رسانی، نرم شدن عضلات و در نتیجه کاهش فشار و درد می‌شوند. باتوجه‌به تنوع حالت‌ها و تکنولوژی‌ها، قیمت صندلی ماساژور هم متفاوت خواهد بود.

بهبود جریان خون و اکسیژن با ماساژ سیاتیک

بهترین نوع ماساژ برای رفع گرفتگی رگ سیاتیک

ماساژ‌های مختلفی برای کاهش درد سیاتیک وجود دارد و به‌عنوان ماساژ سیاتیک شناخته می‌شود. به‌طور‌دقیق نمی‌توان گفت که بهترین نوع ماساژ برای رفع خستگی و رفع گرفتگی رگ سیاتیک کدام است. احتمال دارد یک نوع از ماساژ روی فردی نسبت به فرد دیگر نتیجه بهتری بدهد؛ بنابراین افراد باتوجه‌به تمایلات شخصیشان نوع ماساژ را انتخاب می‌کنند. در ادامه با چند نمونه ماساژ که تاثیر مثبتی در بهبود درد سیاتیک دارند آشنا خواهیم شد.

تاثیر ماساژ بافت عمیق (دیپ تیشو) در کاهش درد سیاتیک

بنابر مطالعات انجام شده در سال 2014 ماساژ دیپ تیشو تاثیری مشابه با مصرف داروهای ضد‌التهابی غیر‌استروئیدی در کاهش درد کمر و سیاتیک دارد. این ماساژ از نوع ماساژ تهاجمی است. تنش و التهاب در ماساژ دیپ تیشو با ضربات آهسته و فشار عمقی انگشت از عضلات و بافت‌های همبند آزاد می‌شود. از آنجایی‌که در این نوع ماساژ تمرکز روی بافت‌های عمیق است معمولا با درد همراه خواهد بود.

اگرچه احساس درد در این نوع ماساژ موضوعی طبیعی است، اما نباید درد وارد شده بیشتر از حد توان فرد ماساژ گیرنده باشد. بهتر است برای کاهش میزان دردی که بعد از دریافت ماساژ احساس می‌کنید، به‌اندازه کافی آب بنوشید تا اسید لاکتیک از بین بافت‌ها خارج شود. توصیه می‌شود به‌جای دریافت ماساژ سیاتیک در خانه به مراکز ماساژ درمانی مراجعه کنید.

بررسی تاثیر ماساژ دیپ تیشو در کاهش درد سیاتیک

ماساژ سوئدی و تاثیر آن در کاهش درد سیاتیک؛ احساس درد کمتر نسبت به دیپ تیشو

فشار وارد شده به بافت‌ها در ماساژ سوئدی به‌نسبت ماساژ بافت عمیق (دیپ تیشو) کمتر است. در این نوع ماساژ برای افزایش میزان جریان خون با استفاده از روغن مخصوص ماساژ از حرکات روان‌کننده و ورز عضلات برای تحریک انتهای عصب در بافت پیوندی استفاده می‌شود. اگر تحمل درد و فشار برای شما دشوار است، از این ماساژ می‌توانید به‌جای ماساژ دیپ تیشو استفاده کنید.

نحوه گرفتن بلندترین عصب بدن با ماساژ کف پا؛ آموزش گرفتن رگ سیاتیک

در ماساژ کف پا، فشار به‌صورت ملایم و یکنواخت بر نقاط مرتبط با اعصاب وارد می‌شود. عصب سیاتیک یکی از بلندترین اعصاب بدن است. با ماساژ رگ سیاتیک می‌توان میزان درد را کاهش داد. نحوه ماساژ رگ سیاتیک از ناحیه کف پا به‌این‌صورت است که ابتدا باید روی یک صندلی بنشینید و همه نقاط کف پا و انگشتان را به‌آرامی ماساژ دهید. سپس با قرار دادن یک دست روی پا و یک دست در قسمت زیر پا، انگشتان را به آرامی ماساژ دهید و به تدریج به سمت قوزک پا بروید. در نهایت دوباره از قوزک به سمت انگشتان پا بروید و این کار را چند مرتبه تکرار کنید.

در مرحله بعد نوبت به فشار انگشتان پا و کشیدن آن‌ها می‌رسد. سپس با در نظر گرفتن یک خط افقی، انگشت شست را روی قسمت بالایی کف پا فشار دهید. قسمت‌های قوس و برآمدگی پا را نیز باید به‌صورت چرخشی فشار دهید. این مراحل را چند دفعه روی کف پای راست و چپ انجام دهید.

نقش دریافت ماساژ کف پا برای بهبود درد سیاتیک

ماساژ موثرترین درمان بدون جراحی با بهبود سیاتیک

در این مقاله به شما گفتیم که ماساژ سیاتیک چگونه درد را بهبود می‌دهد؟ ماساژ سیاتیک یکی از روش‌های مفید برای کاهش درد و جایگزین مناسبی برای داروها و مسکن‌ها محسوب می‌شود. در ناشی از سیاتیک ممکن است موجب ایجاد اختلال در بسیاری از فعالیت‌های روزمره شما شود. با دریافت ماساژ و بهبود عملکرد جریان خون و اکسیژن‌رسانی، احساس درد به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. همچنین ترشح اندروفین بعد از دریافت ماساژ موجب افزایش حس سلامت و شادابی می‌شود.

دستگاه‌ها و صندلی‌های ماساژ با استفاده از مکانیزم‌های پیشرفته تاثیر مثبتی در انتقال حس مثبت، از بین بردن درد و کاهش استرس دارند؛ بنابراین اگر درد سیاتیک خفیف را تجربه می‌کنید، صندلی ماساژور نقش موثری در تسکین و رفع دردهای مقطعی و خفیف خواهد داشت. البته در برخی موارد که میزان درد شدید است، ممکن است درمان سیاتیک نیازمند جراحی باشد. اگر شما نیز تجربه این را دارید که با استفاده از ماساژ سیاتیک، میزان درد را کاهش دهید، خوشحال می‌شویم که نظرتان در مورد نوع ماساژ دریافتی را با ما و خوانندگان عزیز این مقاله در میان بگذارید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماساژ سیاتیک چگونه درد را بهبود می دهد؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید