بهترین روغن برای ماساژ بدن

مقالات

در این مقاله قصد داریم درباره بهترین روغن برای ماساژ بدن صحبت کنیم. در حال حاضر مزایای ماساژ درمانی برای عموم مردم اثبات شده است. برای تجربه یک ماساژ ایده‌آل فراهم کردن برخی مقدمات ضروری است. انتخاب بهترین روغن برای بدن هر فرد یکی از این مقدمات است. برای آشنایی بیشتر با تاثیر روغن در ماساژ درمانی با ما همراه باشید.

روغن‌های ماساژ، با خواص متفاوتی که دارند، به بهبود گردش خون، کاهش درد عضلانی و افزایش احساس آرامش کمک می‌کنند. روغن‌هایی مانند روغن بادام شیرین، جوجوبا و نارگیل به دلیل جذب سریع و خاصیت مرطوب‌کنندگی بالا، محبوبیت بسیاری دارند. روغن بادام شیرین، سرشار از ویتامین‌های E و D است و به تغذیه و نرمی پوست کمک می‌کند، در‌حالی‌که روغن جوجوبا با ساختار شیمیایی مشابه با سبوم پوست، به حفظ تعادل چربی پوست کمک کرده و مانع از ایجاد جوش می‌شود.

روغن نارگیل نیز با خواص ضدالتهابی و میکروبی خود، پوست را تغذیه کرده و از آن محافظت می‌کند. برای آشنایی با سایر روغن‌های مخصوص ماساژ بدن و خواص آن‌ها، 5 دقیقه از وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.

روغن بادام شیرین؛ اولین روغن مخصوص ماساژ

روغن بادام شیرین یکی از محبوب‌ترین روغن‌ها برای ماساژ درمانی است. روغن بادام شیرین بسیار سبک بوده و به‌راحتی جذب پوست خواهد شد. توجه داشته باشید افرادی که به بادام خوراکی آلرژی دارند، ممکن است استفاده از این روغن برای پوست نیز حساسیت ایجاد کند.

یکی از مزایای روغن بادام به عنوان بهترین روغن برای بدن خاصیت ضد التهابی آن است. به‌لطف این ویژگی روغن بادام، خارش، اگزما و جوش در صورت استفاده مداوم رفع خواهند شد. از سایر خواص ماساژ با روغن بادام می‌توان به کاهش خستگی اشاره کرد؛ به‌نوعی بهترین روغن ماساژ برای گرفتگی عضلات روغن بادام شیرین است. اگر مراکز ماساژ درمانی در اطراف شما نیست، استفاده از مبل ماساژ نیز برای کاهش خستگی‌ها مفید خواهد بود.

روغن بادام شیرین؛ محبوب‌ترین روغن برای ماساژ درمانی

روغن نارگیل؛ روغنی سبک برای ماساژ کوتاه مدت

روغن نارگیل یک روغن بسیار سبک با چربی کم برای ماساژ بدن است. البته این محصول نسبت به سایر روغن‌های دیگر چسبندگی بیشتری دارد و به همین دلیل برای ماساژهای کوتاه مدت مناسب است. اگر علاقه‌ای به بوی نارگیل ندارید، می‌توانید از روغن نارگیل تقسیم شده استفاده کنید که عطر کمتری نسبت به روغن نارگیل معمولی دارد.

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E و آنتی اکسیدان است و ماساژ با این روغن، به کاهش چین و چروک‌های پوست کمک شایانی می‌کند. ماندگاری بالا و قیمت مناسب، باعث شده روغن نارگیل را در لیست بهترین روغن برای ماساژ بدن قرار گیرد. ماساژ با این روغن، نجات دهنده پوست شما از خشکی‌ پوست بر اثر تغییرات فصلی است. البته این روغن تاثیر بسیار مناسبی روی رفع خستگی و درد عضلانی دارد. اگر در طول روز فعالیت بسیاری دارید و سطح خستگی شما بالاست، استفاده از ماساژور irest نیز مفید خواهد بود.

روغن نارگیل؛ بهترین گزینه برای ماساژ کوتاه مدت

روغن اسطوخودوس؛ برای رفع استرس و خستگی‌ها

روغن اسطوخودوس گزینه‌ای عالی جهت ماساژ برای رفع خستگی جسمی و ذهنی است و به‌عنوان بهترین روغن برای دست و پا نیز شناخته می‌شود. بهبود عملکرد سیستم عصبی، افزایش کیفیت خواب، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کاهش چشمگیر اضطراب و رفع خستگی و درد عضلات، از مهم‌ترین مزایای استفاده از روغن اسطوخودوس است.

مطالعات انجام شده در زمینه رایحه درمانی یا آروماتراپی نشان می دهد که عطر ملایم و خوشبوی اسطوخودوس یکی از راه های کاهش استرس و حفظ آرامش است. از‌همین‌رو در مراکزی که از صندلی ماساژ روتای استفاده می‌شود و خدمات ماساژ با دست امکان پذیر نیست، رایحه دلنشین اسطوخودوس در فضا به مشام می‌رسد.

ماساژ با روغن اسطوخودوس؛ برای رفع استرس

ماساژ روغن آفتابگردان حاوی لینولئیک اسید؛ رمز داشتن پوستی نرم

در ترکیبات روغن آفتابگردان لینولئیک اسید وجود دارد که نقش مهمی در حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی ایفا می‌کند. به‌همین‌خاطر از روغن آفتابگردان به‌عنوان روغن بدن برای ماساژ استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم این روغن را در مقادیر بالا تهیه نکنید؛ زیرا روغن آفتابگردان در مدت زمان کوتاهی غلیظ و سفت می‌شود‌. برای جلوگیری از جامد شدن روغن، می‌توانید یک کپسول ویتامین E را داخل ظرف روغن قرار دهید.

استفاده از روغن جوجوبا؛ جادوی جوانسازی صورت با ماساژ

یکی از مهم‌ترین کاربردهای روغن جوجوبا مربوط به ماساژ صورت برای جوانسازی پوست است؛ اما برای ماساژ سایر بخش‌های بدن نیز می‌توان از این روغن استفاده کرد. روغن جوجوبا با انجام پاکسازی و دفع مواد زائد، تنفس پوست را بهبود می‌بخشد. علاوه‌بر این، جذب روغن جوجوبا توسط پوست بسیار راحت انجام شده و فرایند کلاژن‌سازی تسریع می‌شود‌. باتوجه‌به مزایای فراوان روغن جوجوبا می‌توان آن را بهترین روغن برای ماساژ صورت دانست.

برای انجام این ماساژ با نوک انگشتان دست به‌آرامی و با حرکات طولی و عرضی پوست صورت را ماساژ دهید. در ماساژ صورت باید از نوک انگشت شست و یا انگشتان دوم و سوم استفاده کرد. فشار باید بسیار ملایم بوده و حرکات انگشتان‌ها دایره‌ای یا عرضی باشد. این ماساژ علاوه‌بر تنفس و پاکسازی پوست به پیشگیری از ایجاد چین و چروک نیز کمک می‌کند.

روغن سیاه دانه؛ روغن مخصوص رفع دردهای عضلانی

روغن سیاه دانه را می‌توان بهترین روغن برای ماساژ بدن با هدف رفع دردهای عضلانی دانست. استفاده از روغن سیاه دانه برای ماساژ درمانی دیسک کمر و اطراف ستون فقرات قوای بدن را افزایش می‌دهد. همچنین این روغن عضلات را گرم می‌کند که این امر در رفع اسپاسم‌های ماهیچه‌ای موثر است.

روغن رزماری؛ درمان اسپاسم عضلات بدن در ماساژ درمانی

یکی از مهم‌ترین فواید روغن رزماری افزایش سرعت گردش خون است. به همین دلیل استفاده از این روغن با بالا بردن سرعت جریان خون در رفع تنش‌های عضلانی موثر خواهد بود و با عنوان بهترین روغن برای ماساژ مفاصل شناخته می‌شود. مزیت دیگر رزماری پیشگیری از گرفتگی و اسپاسم عضلات است. باتوجه‌به این نکته بهترین روغن برای ماساژ بدن ورزشکاران روغن رزماری است. از سایر مزایای این روغن می‌توان به خاصیت آنتی باکتریال و نقش موثر آن در رفع جوش‌ها و التهابات پوستی اشاره کرد.

خاصیت دیگر رزماری که این روغن را به یکی از گزینه‌های بهترین روغن ماساژ بدن تبدیل می‌کند ویژگی تسکین درد است. در صورت ایجاد هرگونه درد در کمر یا پا، ماساژ آن ناحیه با روغن رزماری می‌تواند نقش موثری در تسکین درد داشته باشد. علاوه‌بر ماساژ با روغن، استفاده از صندلی‌های ماساژ که ماهیچه‌های بدن را تحریک می‌کنند و اسپاسم‌های عضلانی کاهش می‌یابد. برای مثال استفاده از صندلی ماساژ آی رست مدل sl-a389-2 که یکی از خاص‌ترین صندلی‌های ماساژ‌ است، ماهیچه‌های بدن را تحریک می‌کند تا از حالت اسپاسم خارج شده و گره‌های عضلات باز شوند.

روغن رزماری؛ بهترین روغن برای ماساژ بدن با هدف رفع گرفتگی عضلات

روغن اکالیپتوس؛ رفع کننده گرفتگی‌های سینوسی

اکثر افراد از روغن اکالیپتوس در دوره سرماخوردگی و برای رفع گرفتگی‌های سینوسی استفاده می‌کنند. البته جالب است بدانید که ماساژ بدن با این روغن در تسکین دردهای عضلانی و ماهیچه‌ای نیز بسیار موثر است.

به‌علاوه استنشاق بوی اکالیپتوس در کاهش سردردهای شدید نیز تاثیرگذار خواهد بود.

برای رفع سردرد می‌توان چند قطره از این روغن را روی پوست سر ریخته و به‌آرامی ماساژ داد. همچنین روغن اکالیپتوس نقش مهمی در بهبود تنفس پوست و افزایش شادابی آن دارد.

روغن نعناع؛ درمان کننده کانال‌های درد در بدن

روغن نعناع به خاطر دو ویژگی پررنگ، بهترین روغن برای ماساژ بدن با هدف رفع درد عضلات است. اولین ویژگی این روغن، افزایش حرارت بدن در زمان ماساژ است. این کار در رفع گرفتگی و اسپاسم عضلات موثر است. ویژگی دوم مربوط به بوی نعناع است.

استنشاق بوی نعناع باعث مسدود شدن کانال‌های درد در بدن شده و گرفتگی عضلات را برطرف می‌سازد. همچنین بوی این روغن در کاهش اضطراب و از بین بردن حس تهوع بسیار موثر است.

روغن نعناع؛ درمان کننده کانال‌های درد در بدن

نسبت به نوع ماساژ، روغن مناسبی را انتخاب کنید

در این مقاله تلاش کردیم انواع روغن‌های مناسب برای ماساژ درمانی را به شما معرفی کنیم. هرکدام از این روغن‌ها فواید خاصی برای بدن دارند و باید نسبت به نوع ماساژ انتخاب شوند. برای مثال ماساژ مخصوص صورت که باید با روغن‌های معطر انجام شود تا سردردها درمان شوند.

برای ماساژهای عضلانی نیز باید از روغن‌های بادام یا نارگیل استفاده شود. شما چه روغنی را برای ماساژ‌ بدن پیشنهاد می‌کنید؟ شما می‌توانید نظرات خود را از بخش کامنت‌های همین مقاله با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

مشاوره