ماساژ تایلندی چیست و چه فوایدی دارد؟

مقالات

آیا می‌دانستید ماساژ تایلندی قدمت 2500 ساله دارد؟ در واقع ماساژ تایلندی یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های ماساژ است. این نوع ماساژ آمیزه‌ای از آیورودای هندی، طب چینی و یوگا است. برای انجام این نوع ماساژ فرد ماساژور باید از گواهی‌های پایان‌دوره ماساژ برخوردار باشد. این نوع ماساژ فواید متعددی برای بدن دارد. باتوجه‌به اثرات مثبت این روش در طول سال‌ها، ماساژ تایلندی به یک سنت جامع و محبوب تبدیل شده است. ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به سوال «فواید ماساژ تایلندی چیست» پاسخ دهیم. اگر به فکر یک تجربه جدید هستید؛ قطعا با خواندن این مقاله به انجام ماساژ تایلندی ترغیب خواهید شد. 

ماساژ تایلندی؛ قدیمی‌ترین تکنیک ماساژ دستی با تاثیری فوق‌العاده

ماساژ تایلندی از فشارهای ملایم و حرکات کششی تشکیل شده است. در این نوع ماساژ برای آرام کردن کل بدن، بهترین و تاثیرگذارترین تکنیک‌ها به کار می‌رود. هدف از این سیستم درمانی باستانی، بازگرداندن انرژی و جوان‌سازی بافت‌های بدن فرد است. برخلاف بسیاری از ماساژهای متداول که در آن‌ها روغن یا لوسیون به کار می‌رود و روی میز ماساژ انجام می‌شوند، ماساژ تایلندی معمولاً روی یک پد یا تشک در سطح زمین انجام خواهد شد.

به‌طورکلی حرکات انجام شده در ماساژ تایلندی با همه مدل‌های ماساژ یا با زمانی که از مبل ماساژور استفاده می‌کنید، متفاوت است. در این روش قدیمی، فرد ماساژ‌دهنده از دست، زانو و پاهای فرد به‌منظور انجام حرکات و کشش­‌های یوگا استفاده می­‌کند.

ماساژ تایلندی؛ قدیمی‌ترین تکنیک ماساژ دستی با تاثیری فوق‌العاده

روحی با‌نشاط و جسمی سالم با ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی مزایای بسیاری برای بهبود عملکرد‌های جسم و روح دارد. در این تکنیک همه حرکات و کشش‌ها با هدف خاصی روی فرد اجرا خواهند شد. ماساژ به سبک تایلندی هم‌چون استفاده از ماساژور گردنی و صندلی ماساژ، فشارهای هدف‌دار عضلات و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با تحریک صحیح و متناسب این نقاط، جریان انرژی سالم‌تری در بدن به وجود می‌آید. در ادامه به‌طور کامل «فواید ماساژ تایلندی چیست» را پاسخ داده‌ایم.

بهبود گردش جریان خون؛ یکی از تاثیرات شگفت‌انگیز ماساژ تایلندی

بهبود گردش جریان خون یکی از تاثیرات اصلی ماساژ است. البته توجه داشته باشید که حتی هنگام استفاده از یک ماساژور دستی بدن نیز گردش خون شما بهبود پیدا می‌کند. با‌توجه‌به اینکه ماساژ تایلندی شامل حرکات کششی نرم می‌شود؛ بنابراین با این تکنیک‌ها به‌راحتی می‌توان فرآیند اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها را بهبود بخشید. بدین‌ترتیب رشد سلولی ارتقا می‌یابد و سطح سلامت قلب نیز افزایش پیدا می‌کند.

بهبود گردش جریان خون؛ یکی از تاثیرات شگفت‌انگیز ماساژ تایلندی

تسکین درد مفاصل و عضلات با ماساژ تایلندی

عضلات سفت بر مفاصل فشار وارد کرده و موجب درد عضلانی اسکلتی می‌شوند. این دردها معمولا شامل کمر درد، درد شانه و گردن درد است. ماساژ تایلندی فشار را از روی مفاصل برمی‌دارد و به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که به جای مناسب خود بازگردند. در نتیجه با انجام این ماساژ، دردهای عضلانی نظیر درد مهره‌های گردن، کمر و ستون فقرات کاهش پیدا می‌کند.

البته اگر شما دچار دردهای این‌چنینی هستید و امکان انجام ماساژ تایلندی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید صندلی ماساژ باشید. انواع صندلی‌های ماساژ با امکانات و قابلیت‌های متفاوت شما را از شر دردهای مفصلی و سفتی اسکلت‌ها خلاص می‌کند.

تسکین درد مفاصل و عضلات با ماساژ تایلندی

با ماساژ تایلندی خبری از اضطراب و استرس نیست!

استرس بیش از حد بر سلامت روحی و جسمی تاثیر منفی خواهد گذاشت. هم‌چنین استرس مزمن یا طولانی مدت ممکن است منجر‌به بیماری‌های جدی از جمله افسردگی و بیماری‌های قلبی عروقی شود. برای جلوگیری از این بیماری‌ها می‌توان از ماساژ تایلندی استفاده کرد. این نوع ماساژ با کاهش سطح قابل‌توجهی از استرس، به ایجاد انرژی در بدن کمک می‌کند. کاهش استرس و ایجاد آرامش پس از ماساژ تایلندی جذاب‌ترین جنبه‌های انجام این نوع ماساژ است.

اگر شما می‌خواهید در هر زمان که خواستید، به‌راحتی استرس روزانه خود را  کاهش دهید، پیشنهاد می‌کنیم یک صندلی ماساژ در خانه یا محل کار خود داشته باشید. از این رو هر زمان که احساس کردید تنش‌های روزانه، روح و ذهن شما را خسته کرده است، به‌راحتی می‌توانید از این صندلی استفاده کنید. برای مشاهده قیمت انواع این صندلی‌ها، به صفحه قیمت صندلی ماساژ مراجعه کرده تا اطلاعات کاملی نیز در مورد نحوه خرید این محصول کسب کنید.

فواید ماساژ تایلندی؛ کاهش استرس و اضطراب

انعطاف‌پذیری و دامنه حرکت را با ماساژ تایلندی افزایش دهید

یکی دیگر از پاسخ‌های مناسب در مورد سوال «فواید ماساژ تایلندی چیست» افزایش انعطاف‌پذیری و دامنه حرکت است. اگر هنگام ورزش، انجام برخی حرکات برای‌تان دشوار است، ماساژ تایلندی به شما کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیری خود را افزایش دهید. با به‌کارگیری حرکات یوگا در این ماساژ، استرس شما کم شده و گردش خون بهبود می‌یابد. این حرکات کششی، گستره حرکتی را افزایش داده و امکان انجام راحت حرکت سخت را برای شما فراهم می‌کند.

ماساژ تایلندی؛ درمانی برای میگرن و سردردهای مزمن

یکی از فواید ماساژ تایلندی، تسکین دردهای میگرنی است؛ بنابراین اگر شما مبتلا به میگرن و سردردهای مزمن هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش شدت این نوع دردها، ماساژ تایلندی است. در چند تحقیق و مطالعه کوچک که شامل بیماران مبتلا به میگرن بود، محققان دریافتند که این نوع ماساژ شدت سردردهای مزمن و پرتنش را کاهش می‌دهد. در نتیجه شما با تکرار این نوع ماساژ به مدت 15 هفته، می‌توانید از دردهای ناشی از میگرن خلاص شوید.

ماساژ تایلندی؛ درمانی برای میگرن و سردردهای مزمن

در این مقاله سعی کردیم، به‌طور مختصر و مفید به سوال «ماساژ تایلندی چیست و چه فوایدی دارد» پاسخ دهیم. با ذکر فواید ماساژ تایلندی هر شخصی ترغیب به استفاده از آن برای بهبود دردهای جسمی و مشکلات روحی خواهد شد. اما توجه داشته باشید که این کار را حتما باید به یک فرد متخصص و ماهر در این زمینه بسپارید. هم‌چنین فراموش نکنید که ماساژ تایلندی ممکن است برای برخی از افراد ریسک داشته باشد؛ بنابراین اگر زمینه بیماری دارید یا قسمتی از بدنتان به درد حساس است، حتما قبل از شروع جلسه ماساژ با پزشک خود مشورت کنید.

در مقابل به این افراد پیشنهاد می‌شود که از صندلی یا مبل‌های ماساژ استفاده کنند. این نوع صندلی‌ها بدون عوارض بوده و خطری برای افراد نخواهند داشت. علاوه‌بر این، استفاده از صندلی ماساژ نیز به بهبود دردهای مفصلی، بهبود گردش خون و کاهش استرس نیز کمک می‌کند. اگر قصد خرید صندلی ماساژ دارید، با مراجعه به صفحات محصولات سایت، می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد مزایای استفاده از این صندلی‌ها و قیمت آن‌ها  کسب کرده و مناسب‌تریت مدل را سفارش دهید.

مشاوره