ماساژور صندلی ماشین چیست؟

مقالات

خودروسازی صنعتی است که در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و روز به روز قابلیت‌های جدیدتر و بهتری روی محصولات خود نصب کرده است. برای این که این موضوع بهتر برای شما روشن شود ما قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد یکی از جدیدترین آپشن‌های این صنعت یعنی: ماساژور صندلی ماشین صحبت کنیم و آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با این آپشن استثنایی آشنا شوید و بتوانید به بهترین نحو ممکن از فواید آن استفاده کنید.

ماساژور صندلی ماشین چیست؟

این آپشن یکی از جدیدترین آپشن‌های خودروهای لوکس است که می‌تواند خستگی منتظر ماندن در ترافیک‌های خسته‌کننده را از تن رانندگان بزداید و نشاط از دست رفته‌شان را به آن‌ها بازگرداند. این ماساژور درست مانند صندلی ماساژور عادی عمل می‌کند و می‌تواند ماساژهای مختلفی را روی بدن پیاده‌سازی کند. البته، نا گفته نماند که قابلیت‌های این وسیله تا حد زیادی به میزان لوکس بودن خودروی شما بستگی دارد. به عبارت دیگر خودروهایی که مدل پایین‌تر هستند منوی ماساژ آن‌ها فقط سه گزینه دارد. این در حالی است که در یک خودروی جدید و لوکسی مثل بنتلی، این صندلی پنج برنامه ماساژ متفاوت دارد و راننده می‌توان شدت و حدت آن‌ها را طبق میل خودش تنظیم کند.

ماساژور صندلی ماشین چگونه کار می‌کند؟

در صندلی خودروهایی که ماساژور دارند یک سری کیسه هوا تعبیه شده است. این کیسه‌های هوا به یک کمپرسور وصل هستند. زمانی که کمپرسور روشن می شود این کیسه‌ها طبق دستوری که کاربر به صندلی داده است پر و خالی می‌شوند. به این ترتیب بدن راننده و سرنشینان خودرو ورز داده می‌شود و آن‌ها احساس می‌کنند شخصی بدنشان را ماساژ می‌دهد.

Comfier-Shiatsu-what-is-a-car-seat-massager

ماساژور صندلی ماشین چگونه فعال می‌شود؟

افراد می‌توانند با فشار دادن دکمه‌هایی که روی صندلی یا کنسول وسط  ماشین کار گذاشته شده‌اند، ماساژور صندلی ماشین خود را فعال کنند. البته بد نیست بدانید که در خودروهای لاکچری و لوکس افراد می‌توانند این قابلیت را از طریق مالتی مدیا خودرو فعال کنند و نیازی نیست به دنبال دکمه خاصی بگردند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مدت زمان ماساژ فقط 15 دقیقه است و شما نمی‌توانید در کل طول سفر  خود از آن استفاده کنید.

نسل اولیه ماساژورهای صندلی، روی چه خودروهای نصب شدند؟

اولین برند خودروسازی که از فناروی ماساژور استفاده کرد برند ولوو بود. این برند در سال 2007 این فناوری را روی محصولات خود نصب کرد و توانست توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کند. البته ابتدا این فناوری را فقط روی صندلی راننده نصب می‌کرد. اما بعد از مدتی کم کم آن را روی سایر صندلی‌ها نیز نصب کرد تا همه سرنشینان خودرو بتوانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. قابل ذکر است که فناوری ماساژورهای صندلی ماشین تا به امروز دچار تغییرات چشمگیری شده‌ است. یکی از مهم‌ترین این تغییرات نیز در نحوه قرار دادن کیسه‌های هوا اتفاق افتاده است. این کیسه‌ها در گذشته فقط در قسمت کمر و پهلو سرنشینان قرار داده می‌شدند و امروزه برای بخش‌های پایینی بدن نیز نصب می‌شوند تا خستگی‌ را از پاهای راننده بگیرند و انرژی را به آن‌ها برگردانند.

51PQC0W1GcL._Awhat-is-a-car-seat-massager

انواع ماساژور صندلی ماشین

در کل سه نوع ماساژور روی صندلی‌های خودرو نصب می‌شود که ما در این قسمت آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:
• ماساژورهای کامل
یکی از بهترین ماساژورهایی که روی صندلی خودرو نصب می‌شود ماساژور کامل است. این ماساژور به یک سری غلتک و موتورهای ماساژور قدرتمند مجهز است و به طور هم‌زمان گردن، شانه و قسمت‌های پشتی بدن را ماساژ می‌دهد. راننده نیز می‌تواند زاویه آن را تغییر بدهد و آن را با بدنش هماهنگ کند.
• ماساژورهای کوسن
ماساژورهای کوسن نسبت به نمونه قبلی کوچک‌تر‌اند و شبیه بالش هستند. این نوع ماساژور دارای بخاری است و می‌تواند ماساژهای مختلفی را روی بدن اجرا کند.
البته ساختار آن به گونه‌ای طراحی شده است که بیشتر برای ماساژ دادن قسمت‌های پایین کمر و شانه‌ها مناسب است.
• ماساژورهای گردن
ماساژوهای گردن که از لحاظ ظاهری  درست مانند بالش‌های مسافری هستند، یک فشار ملایم و لرزشی روی شانه‌ها و ستون فقرات راننده اعمال می‌کنند و دردهای این قسمت‌های بدن را تسکین می‌دهند.

آیا ماساژور افتر مارکت وجود دارد؟

از آن جایی که ماساژور صندلی ماشین، می‌‌تواند لذت رانندگی را دو چندان کند افراد زیادی دوست دارند از آن استفاده کنند. به همین دلیل نیز خیلی از برندهای خودروسازی، ماساژورهای افتر مارکت را طراحی کرده‌اند تا خودروهای مدل پایین نیز بتوانند از فواید آن بهره‌منده شوند. ماساژورهای افتر مارکت به گونه‌ای طراحی شده‌‌اند که می‌توان آن‌ها را مانند روکش، روی صندلی پهن کرد. این ماساژورها با برق فندکی ماشین کار می‌کنند و می‌توانند درد و گرفتگی ناشی از رانندگی را به طور کامل از بین ببرند.

تذکر: اگر قصد خرید ماساژورهای افتر مارکت را دارید حتماً به فروشگاه و نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید و قبل از خرید با کارشناسان فروش این مراکز مشورت کنید. شک نداشته باشید که با انتخاب این روش می‌توانید بهترین ماساژور را با قیمتی مناسب و به‌ صرفه خریداری کنید.

مزیت‌های ماساژور صندلی ماشین

با وجود این که ماساژور صندلی ماشین یک آپشن جدید است و فقط چند دهه از ورود آن به صنعت خودروسازی می‌گذرد اما به دلیل مزیت‌های بی‌شماری که داشته خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. اینک برای این که شما نیز بیشتر با این فناوری آشنا شوید و بتوانید از فواید آن بهره‌منده شوید ما به برخی از این مزیت‌ها اشاره خواهیم کرد:
• کاهش استرس
یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های ماساژور صندلی ماشین این است که به طرز معجز‌ه آ‌سایی میزان کورتیزول بدن را افزایش می‌دهد و استرس را از بین می‌برد.
• بهبود کمر درد
یکی دیگر از مزیت‌های این وسیله این است که عضلات کمر را تحریک می‌کند و به تنش‌ها و دردهای مزمن کمر خاتمه می‌دهد.
• بهبود گردش خون
این صندلی، عضلات و ماهیچه‌های بدن را ورز می‌دهد و کاری می‌کند که خون بهتر در رگ‌‌ها جریان داشته باشد.
• بهبود خلق و خو
آخرین مزیت این وسیله منحصر به فرد این است که میزان ترشح اندورفین را افزایش می‌دهد. این هورمون می‌تواند درد و استرس را کاهش بدهد و شادابی و طراوت را به افراد بازگرداند.

مشاوره