آیا کودکان نیز قادر به استفاده از مبل ماساژ هستند؟

مقالات

 ماساژ این روزها محبوبیت بسیاری یافته است. تا جایی که اغلب افراد با هدف های متفاوتی برای دریافت حرکات ماساژ رغبت نشان می‌دهند. همین امر سبب تاسیس تعداد بالای سالن های ماساژ در سطح هر شهر گردید یا اینکه افراد برای جلوگیری از هدر رفت تایم روزانشان دست به تهیه تجهیزات متعدد ماساژ از جمله مبل ماساژ زدند و آن را به طراحی داخلی منازل خود در کنار سایر کالاها وارد نمودند و دریافت حرکات متعددش را در قالب های گوناگون در قسمتی از برنامه روزانه قرار دادند. کافیست با حضور مبل ماساژ در فضای هر خانه ای فقط یکبار توسط ساکنین مورد استفاده یا امتحان قرار بگیرند؛ از آن پس به سبب دریافت حس خوشایندی که تجربه می‌کنند برای تکرار مجدد آن ترغیب خواهند شد.در این مقاله مبل ماساژ قصد داریم درباره اینکه آیا کودکان نیز قادر به استفاده از مبل ماساژ هستند صحبت کنیم. ماساژ این روزها محبوبیت بسیاری یافته است.

تا جایی که اغلب افراد با هدف های متفاوتی برای دریافت حرکات ماساژ رغبت نشان می‌دهند. همین امر سبب تاسیس تعداد بالای سالن های ماساژ در سطح هر شهر گردید یا اینکه افراد برای جلوگیری از هدر رفت تایم روزانشان دست به تهیه تجهیزات متعدد ماساژ از جمله مبل ماساژ زدند و آن را به طراحی داخلی منازل خود در کنار سایر کالاها وارد نمودند و دریافت حرکات متعددش را در قالب های گوناگون در قسمتی از برنامه روزانه قرار دادند. کافیست با حضور مبل ماساژ در فضای هر خانه ای فقط یکبار توسط ساکنین مورد استفاده یا امتحان قرار بگیرند؛ از آن پس به سبب دریافت حس خوشایندی که تجربه می‌کنند برای تکرار مجدد آن ترغیب خواهند شد.

البته همه چیز به دریافت این حس سبکی و خوشایند ختم نمی‌شوند؛ چرا که آسیب و بیماری متعددی هستند که که گاهی حرکات ماساژ می‌توانند تنها و بهترین راه درمان به واسطه پزشکان متخصص تلقی گردند. اما در کنار مزیت های بیشمار استفاده از صندلی ماساژور آیرست و یا سایر تجهیزات ماساژ، ممنوعیت هایی نیز قائل خواهیم شد که بی توجهی به هر کدام از آن ها می‌تواند سبب ایجاد صدمات جبران ناپذیری به جسم هر فرد گردد. یکی از این ممنوعیت ها استفاده کودکان از مبل ماساژ است.

آیا کودکان قادر به استفاده از مبل ماساژ هستند؟

در میان مزیت های بی نظیر مبل ماساژ به جهت ارتقا سلامتی و بهبود قسمت عمده ای از آسیب ها و بیماری های شایع میان افراد؛ کسانی هستند که مستعد به مخاطره انداختن سلامت جسمی و روانیشان به سبب استفاده اشتباه و یا بی توجهی کامل به ممنوعیتشان برای استفاده از دستگاه می گردند. این افراد شامل کسانی که دچار بیماری های قلب و عروقی حاد، دارای انسداد و عفونت های ریوی، سرطان، فشار خون بالا یا متغیر، افرادی با بیماری های زمینه ای مرتبط به گردش خون، دارای شکستگی و زخم های ایجاد شده بر روی پوست و…. خواهند شد. البته تمامیت این افراد با دچار شدن به این بیماری ها محکوم به عدم استفاده از مبل ماساژ نخواهند بود چرا که؛ تنها کافی است با ملاحظات بیشتری پیش بروند و با گرفتن مشورت از پزشک برای تایم و نوع دریافت حرکات، برنامه را در شرایط نرمال تری آغاز نمایند. در این میان کودکان به ویژه بچه های زیر ۱۰ سال مجوز استفاده از صندلی های ماساژ و برخی از سایر تجهیزات دیگر ماساژ را ندارند. چرا که دریافت حرکات ماساژ با واسطه آن ها سبب آسیب به صفحه رشد استخوانی آن ها می‌گردد که اختلال در رشد استخوان آن ها را با اختلال همراه می‌کند‌.

البته در اواخر سن نوجوانی اش شرایط تغییر خواهد کرد و بدن آمادگی بیشتری را برای دریافت ماساژ به واسطه درمانگر و یا مبل ماساژ خواهند یافت. اما قبل از هر برنامه ریزی بهتر است که از پزشک یا متخصص این حیطه مشورت های لازم را دریافت نمایید. ناگفته نماند که سایر تجهیزات ساده تر ماساژ نسبت به صندلی ماساژ   می‌توانند شروع بهتری برای کودکان و نوجوانان محسوب گردند. در ادامه به سایر این تجهیزات آشنا خواهیم شد.

انواع ماساژورهای ساده

A-variety-of-simple-massagers

ماساژور هشت پا :

ماساژور هشت پا بر خلاف ظاهر معمولی اش دارای طراحی خاص و منحصر به فردی خواهد بود.هشت سر محکم و گرد این نوع ماساژور به جهت ماساژ دادن قسمت های مختلف بدن کاربرد دارد. که باهدف رفع خستگی و درد ماهیچه های بدن و افزایش جریان خون جهت انجام ماساژ توصیه می‌گردد.

head-hand-massager
ماساژور دستی ۴ سر :

ماساژور دستی با ۴ سر برای قسمت های متعدد بدن چون گردن، شانه، کتف، کمر، پشت، دست، پا و کف پا و… به سبب رفع خستگی، گرفتگی و درد عضلات بسیار موثر واقع خواهد شد.جنسیت این ماساژور پلاستیک محکم است که با دخالت دست انسان شروع بکار می‌کند. دو سر کروی قسمت جلویی ماساژور، با سایز کوچک تر و با فاصله ای کمتر برای نواحی کوچکتر بدن و دو سر کروی عقبی، بزرگ تر و با فاصله بیشتر برای که برای قسمت های بزرگتر بدن استفاده می‌شوند.

Head-massager-for-kids

ماساژور سر :

ماساژور سر با یک دسته و دوازده میله اتصال یافته و انعطاف پذیر همراه است. میله ها از جنس فلز هستند  و به سبب جلوگیری از آسیب پوست؛ سر آن ها حالت کروی به خود گرفته است. با حرکت دادن میله های ماساژور روی پوست سر و همراه شدنش با کمی فشار، پایانه های عصبی پوست سر را تحریک می‌کنند. در نتیجه این تحریک در کاهش استرس، ایجاد حس آرامش، افزایش جریان خون، تقویت ریشه مو و حتی ریلکس کردن عضلات صورت نقش موثری را ایفا نقش می‌کند. این  ماساژور برای ماساژ زانو و آرنچ نیز کاربردی خواهد بود.

Mini-massager-for-kids

مینی ماساژور :

مینی ماساژور دارای ۳ پایه پلاستیکی صیقلی با موتور لرزشی ایت که همراه با کمی فشار بر روی بدن؛ کارش را آغاز می‌کند. این ماساژور با ایجاد حالت ویبره روی همه عضلات بدن می‌تواند سبب رفع خستگی، افزایش جریان خون و در نتیجه بالارفتن آرامش فرد گردد.
مینی ماساژور تنها به واسطه ی ۳ باتری قلمی وظیفه اش را آغاز می‌نماید. البته در صورت عدم وجود باتری بی استفاده نخواهند ماند و دست ها نقش راهنما را اجرا خواهند کرد.

massage-for-kids-today

نوزادان می‌توانند ماساژ دریافت کنند؟

نوزادان نیز می‌توانند ماساژ دریافت کنند و حتی توسط برخی از متخصصان این حوزه بسیار سفارش می‌گردد. اما در این روند خبری از تجهیزات ماساژ نخواهد بود و فرآیند حرکات ماساژ تنها به واسطه دست و انگشتان فرد ماساژ دهنده انجام خواهد شد. که شبیه به سایر ماساژ های دارای دو شیوه شرقی و غربی می‌باشد. فراموش نکنید کودکان و نوزادان نسبت به بزرگسالان احساسات را بهتر و قوی تر درک می‌کنند‌. به همین سبب نیاز است تا ماساژ دستی به واسطه افرادی انجام پذیرند که احساسات نزدیکتری را با کودک دارا هستند. در این شرایط کودک و نوزاد خود را به دستان ماساژور می‌سپارند و هیچ مقاومتی نشان نمی‌دهند چرا که همانند احساسی که افراد بزرگسال با نشستن بر روی مبل ماساژ خواهند در شرایط مطلوب و خوشایندی قرار می‌گیرند. این روند تا زمانی که مجوز استفاده از مبل ماساژ را دریافت کنند؛ نتیجه بخش خواهند بود.

آیا کودکان نیز قادر به استفاده از مبل ماساژ هستند؟

گاهی حرکات ماساژ می‌توانند تنها و بهترین راه درمان به واسطه پزشکان متخصص تلقی گردند. قبل از هر برنامه ریزی بهتر است که از پزشک یا متخصص این حیطه مشورت های لازم را دریافت نمایید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیا کودکان نیز قادر به استفاده از مبل ماساژ هستند؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره