برای کوفتگی بدن چیکار کنیم؟

مقالات

کوفتگی عضلانی فعالیت‌های روزمره افراد را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ گاهی منشاء اصلی این دردها فقط کوفتگی بدن است که با چند راهکار ساده و تغییر سبک زندگی تسکین می‌یابد. اغلب افراد به دلیل سبک زندگی اشتباه و بی‌تحرکی به دردهای مزمن دچار می‌شوند؛ بنابراین شناخت چند راهکار ساده و اثربخش به بهبود وضعیت جسمانی کمک می‌کند. اگر شما نیز بعد از انجام فعالیت سنگین احساس خستگی می‌کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. با اجرای روش‌های معرفی شده در این متن خستگی خود را به‌سرعت درمان کنید.

1. استفاده از سونای بخار و خشک؛ روشی برای رفع اسپاسم‌های عضلانی

سونای بخار و خشک در حد ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تاثیر مطلوبی برای رفع گرفتگی‌های عضلانی دارند. افزایش گرما در بدن باعث بهبود خون‌رسانی می‌شود. علاوه‌بر این، افزایش خون‌رسانی منجر به بهبود تامین مواد مغذی و ویتامین‌های بدن منجر می‌شود.

سونای بخار حتی برای ریکاوری کوفتگی عضلات در ورزشکاران حرفه‌ای نیز تاثیر دارد. با‌این‌حال در استفاده از سونای خشک و بخار زیاده‌روی نکنید؛ سونای بخار طولانی‌مدت منجر به شل شدن بیش از حد عضلات می‌شود که تاثیری منفی بر کوفتگی بدن دارد. معمولا در مراکز سونا صندلی‌های ماساژ هم قرار دارد تا استفاده از آن‌ها اثربخشی سونا را افزایش دهد. وسایلی مثل صندلی ماساژ با ایجاد ارتعاش در همه قسمت‌های بدن به التیام خستگی مفرط منجر می‌شوند.

التیام گرفتگی‌های بدن با سونای بخار

2. پیاده‌روی روزانه؛ از راهکارهای رفع کوفتگی در طولانی مدت

یکی از دلایل کوفتگی بدن و دردهای عضلانی مزمن بی‌تحرکی است. با افزایش فعالیت روزانه خود ریسک ابتلا به دردهای عضلانی مزمن را کاهش دهید. انجام ندادن فعالیت در روزهای متوالی و تحرک کم منجر به تضعیف عضلات بدن می‌شود؛ بنابراین بعد از یک روز انجام فعالیت سنگین احساس درد و کوفتگی شدیدی خواهید کرد. برای مثال پیاده روی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه و تحرک وسط روز از فعالیت‌های موثر برای رفع کوفتگی هستند.

علاوه‌بر بالا بردن تحرک از طریق پیاده‌روی، فعالیت‌های ورزشی مداوم را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید. برنامه‌های تمرینی به‌مرور عضلات بخش‌های مختلف بدن را تقویت می‌کنند. تقویت بافت عضلانی ریسک ابتلا به اسپاس و رگ به رگ شدن قسمت‌های مختلف بدن را کاهش می‌دهد.

اگر بعد از فعالیت روزانه احساس خستگی داشتید برای ریکاوری سریع از ماساژورها استفاده کنید. این ابزارها با ایجاد فشار عمقی در عضلات باعث رفع تنش خواهند شد. هر یک از دستگاه‌های ماساژور، ویژگی‌های مختلفی دارند که برای بخش‌های مشخصی از بدن قابل استفاده هستند. در سایت مبل ماساژ می‌توانید به‌طور‌کامل با ویژگی انواع ماساژور‌ها و صندلی ماساژور آی رست آشنا شوید.

فعالیت سبک روزانه از روش‌های رفع کوفتگی بدن

3. ماساژ درمانی؛ روشی موثر برای رفع کوفتگی بدن

یکی از روش‌های رفع کوفتگی بدن ماساژ دادن عضله است؛ ماساژ درمانی با افزایش ترشح هورمون دوپامین و کاهش هورمون کورتیزول، تنش را در فرد کاهش می‌دهد. تکنیک‌های مختلف ماساژ با ایجاد فشارهای کم تا متوسط در نقاط مختلف بدن یا ایجاد ضربه‌های مکرر و پشت سر هم به رفع درد بدون ایجاد کوفتگی بیشتر کمک می‌کند. برای بهره‌مندی از فواید ماساژ درمانی دو راه مراجعه به کلینیک‌های ماساژ و استفاده از دستگاه‌های ماساژور وجود دارد. اگر زمان کافی برای مراجعه به مراکز ماساژ درمانی ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع ابزارهای ماساژور مثل صندلی ماساژ، ماساژور گردنی irest، تفنگی، ماساژور پا و زانو است.

انواع دستگاه ماساژور؛ از سریع‌ترین روش‌های رفع کوفتگی بدن

4. رفع کوفتگی بدن با افزایش مصرف پروتئین، منیزیم و مایعات در رژیم غذایی

پروتئین یکی از مواد مغذی است که تاثیر مهمی بر ریکاوری عضلات و رفع کوفتگی بدن دارد. افراد ورزشکار بعد از جلسه‌های تمرینی حتما مصرف پروتئین یا مکمل‌های آن را در وعده غذایی خود قرار می‌دهند.

مصرف منابع سرشار از پروتئین مثل گوشت سفید مرغ و ماهی، سفیده تخم مرغ و عدس به بازسازی عضلانی و درمان کوفتگی بدن کمک می‌کند. به نظر شما چه نوع مواد مغذی دیگری برای بهبود درد عضلانی موثر هستند؟ در پاراگراف بعدی به جواب این سوال می‌رسید.

افزایش مصرف پروتئین در برنامه غذایی؛ روشی برای تسکین خستگی

علاوه‌بر مصرف پروتیین، استفاده از دستگاه‌های ماساژور برای رفع کوفتگی بدن موثر است. برای استعلام قیمت صندلی ماساژور روتای با فروشگاه اینترنتی مبل ماساژ تماس بگیرید.

5. مصرف منیزیم و سبزیجات؛ تسریع ریکاوری عضلات بدن

رژیم غذایی بیشتر از آنچه که تصور کنید بر بهبود وضعیت جسمانی شما موثر است؛ الگوی غذایی سالم و مناسب به تامین همه مواد مغذی موردنیاز بدن شما کمک می‌کند. مواد مغذی مورد نیاز بدن در طیف وسیعی از مواد غذایی مثل سبزیجات و میوه‌هایی با قند کم یافت می‌شود.

بدن هر فرد بالغ باتوجه‌به وزن و میزان فعالیت او به ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم مصرف روزانه منیزیم نیاز دارد. این ماده مغذی با بالا بردن حساسیت سلول‌های عصبی ماهیچه باعث ریلکس شدن آن‌ها می‌شود. در نهایت مصرف منیزیم به ریکاوری سریع عضلات و تسکین کوفتگی بدن کمک می‌کند. برای افزایش دریافت این ماده منابع غذایی مثل بادام زمینی، اسفناج و برنج را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

6. برای رفع کوفتگی به عضلاتتان استراحت بدهید

استراحت دادن به عضلات از آسیب‌های اسکلتی-عضلانی و خستگی مفرط جلوگیری می‌کند. در فعالیت‌های روزمره، بین ست‌های ورزشی و بعد از فعالیت‌های سنگین حتما به عضلاتتان استراحت دهید. این کار به ریکاوری سریع‌تر عضلات و رفع کوفتگی بدن کمک می‌کند. سرد کردن بدن بعد از ورزش یک نوع استراحت دادن به بدن است که عضلات را به منبسط‌ترین حالت خود می‌رساند.

استراحت دادن به عضلات گاهی با ایجاد کشش انجام می‌شود؛ برای مثال افرادی که روزانه بیشتر از ۵ ساعت پشت میز می‌نشینند در معرض کوفتگی شدید بدن قرار دارند. به همین دلیل انجام تمرین‌های کششی در کمتر از ۵ دقیقه نوعی استراحت دادن به عضلات محسوب می‌شود تا خستگی افراد رفع شود. همین‌طور درمان رگ به رگ شدن کمر با ماساژ از روش‌های استراحت دادن به عضلات به شمار می‌رود.

اغلب افرادی که در طول شبانه‌روز ۸ ساعت نمی‌خوابند احساس خستگی بیشتری می‌کنند. این موضوع در نهایت منجر به ایجاد حس کوفتگی می‌شود. از‌این‌رو، خواب کافی برای درمان کوفتگی را فراموش نکنید.

خرید دستگاه ماساژور از فروشگاه‌های معتبر؛ موثرترین راهکار رفع کوفتگی بدن

در این مقاله به بررسی چند راهکار آسان و موثر برای رفع کوفتگی بدن پرداختیم. تامین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن از اولین راه‌حل‌هایی است که برای تسکین خستگی شدید بدن استفاده می‌شود. همین‌طور انجام فعالیت‌های سبک روزانه به مدت کوتاه نیز به التیام دردهای عضلانی و کوفتگی‌های شدید جسمی کمک می‌کند.

سونای بخار و خشک، تمرین‌های ورزشی، مصرف منیزیم و ماساژ درمانی از راه‌های دیگر برای رفع کوفتگی بدن هستند. ماساژ درمانی به بهبود کیفیت خواب، رفع تنش، ریکاوری عضلات و تقویت فیزیک بدن کمک می‌کند. همه فواید ماساژ درنهایت به رفع کوفتگی بدن منجر می‌شوند؛ بنابراین از ماساژ به‌عنوان یک راهکار جامع و کاربردی برای درمان خستگی بردن استفاده کنید.

برای تهیه دستگاه‌های ماساژ به مراکز فروش حضوری و اینترنتی ماساژورها مراجعه کنید. اگر برای خرید بهترین ماساژور نیاز به مشورت دارید و یا برای اطلاع از قیمت ماساژور صندلی آی رست sl-a100  با فروشگاه‌های معتبر مبل ماساژ تماس بگیرید. همین‌طور اگر در مورد کارکرد این وسایل و اثربخشی آن‌ها ابهامی دارید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

مشاوره