ماساژ ریلکسی؛ راهکاری برای آرام شدن ذهن و بدن

مقالات

مفهوم ماساژ با ایجاد احساس آرامش گره خورده است. در این میان ماساژ ریلکسی به‌دلیل تاثیرات مثبتش روی ذهن و بدن، محبوبیت بسیار بالایی دارد. از تاثیرات مثبت این نوع ماساژ می‌توان به کاهش استرس و اضطراب، آرامش و راحتی بدن، افزایش انرژی و تمرکز و بهبود کیفیت خواب اشاره کرد. در این مقاله به‌طورکامل با فواید ماساژ ریلکسی برای ذهن و بدن آشنا خواهیم شد. اگر به‌دنبال روشی لذت‌بخش و مفید برای بهبود عملکرد روزانه و کاهش میزان استرستان هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

منظور از ماساژ ریلکسی؛ درمان گرفتگی عضلات با فشار، ضربه و مالش

ماساژ ریلکسی یکی از انواع ماساژ است که به‌منظور ایجاد آرامش و رفع استرس و خستگی بدن و ذهن انجام می‌شود. این نوع ماساژ بر‌اساس تکنیک‌های مختلف و با لمس، فشار و ضربه‌زدن به مناطق خاص بدن صورت می‌گیرد. در ماساژ ریلکسی سرعت حرکت و فشار ضربه‌ها کمتر است. در واقع این نوع ماساژ تاکید کمتری روی باز کردن گره‌ها و گرفتگی‌ها دارد.

در ماساژ ریلکسی، تکنیک‌هایی مانند لمس نرم، نوازش، فشار دادن، استراحت و کشش طولانی روی عضلات و بافت‌های نرم بدن به کار گرفته می‌شود. این تکنیک‌ها منجر‌به بهبود جریان خون، کاهش تنش عضلانی، تسکین دردهای عضلانی و عصبی، بهبود کیفیت خواب و افزایش انرژی خواهند شد. در کشورهای غربی به ماساژ ریلکسی، ماساژ سوئدی نیز گفته می‌شود. اگر تنش‌های روزانه بسیار و اضطراب و استرس دارید، دریافت ماساژ ریلکسی نقش موثری در کاهش عوامل تنش‌زا خواهد داشت. اگر امکان این را ندارید که به‌طور مرتب در جلسات ماساژ شرکت کنید، با تهیه صندلی ماساژور از مبل ماساژ می‌توانید هر زمان که خواستید از مزایای این نوع ماساژ بهره‌مند شوید.

ماساژ ریلکسی درمانی برای آرامش با استفاده از ضربه و مالش

کاهش استرس و اضطراب؛ از فواید ماساژ ریلکسی

یکی از اثرات مفید ماساژ ریلکسی، کاهش میزان استرس و اضطراب است. فشار و لمس نرم در این نوع ماساژ، منجر‌به تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک و کاهش سطح هورمون استرس و افزایش سطح هورمون آرامش می‌شود. ماساژ ریلکسی را می‌توانید از انواع صندلی ماساژ نیز دریافت کنید. تکنیک‌های به‌کار رفته در این صندلی‌ها و ماساژ نواحی مختلف بدن همچون کف پا، کمر، نشیمنگاه و دست، نقش موثری در ایجاد حس آرامش و کاهش اضطراب دارد.

ماساژ ریلکسی باعث آرامش بدن و کاهش تنش‌های عضلانی می‌شود

ماساژ ریلکسی باعث تسکین عضلات و کاهش تنش عضلانی می‌شود. در این نوع از ماساژ، فشار و لمس نرم عضلات تاثیر مثبتی بر بهبود جریان خون دارد. این عمل هم باعث حمل اکسیژن و مواد‌غذایی به عضلات و دفع سموم و مواد زائد از آن‌ها می‌شود. به‌این‌ترتیب با بهبود میزان انتقال اکسیژن به بافت‌های بدن و کاهش تجمع اسید لاکتیک، از تنش عضلانی کاسته می‌شود. با خرید ماساژور پا مجهز به هیتر گرمایشی می‌توان هرگونه تنش و گرفتگی عضله در این ناحیه را رفع کرد.

نقش ماساژ ریلکسی در کاهش تنش‌های عضلانی

رابطه ماساژ ریلکسی و بهبود کیفیت خواب با افزایش ترشح هورمون‌های آرامش‌بخش

با کاهش اضطراب و استرس و از بین رفتن تنش‌های عضلانی مطمئنا افراد خواب راحت‌تر، عمیق‌تر و دل‌نشین‌تری نسبت به گذشته خواهند داشت و در‌نتیجه کیفیت خواب آن‌ها بهبود می‌یابد. همچنین بعد از دریافت ماساژ ریلکسی سیستم عصبی پاراسمپاتیک تحریک و منجر‌به افزایش ترشح هورمون‌های آرامش‌بخش مثل سروتونین و ملاتونین می‌شود. این هورمون‌ها به کاهش زمان لازم برای به خواب رفتن، بهبود عمق خواب و کاهش بیداری در شب کمک می‌کنند.

در‌نتیجه با دریافت ماساژ ریلکسی کل بدن یا استفاده از صندلی ماساژ، خواب با‌کیفیت و عمیق‌تری خواهید داشت. برای آشنایی با نحوه کار صندلی ماساژ پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای استفاده از صندلی ماساژ را مطالعه کنید.

رابطه ماساژ ریلکسی و بهبود کیفیت خواب

دریافت ماساژ ریلکسی به‌منظور افزایش انرژی و تمرکز در طول روز

زمانی‌که استرس و اضطراب، گرفتگی و تنش عضلات کاهش یابد و میزان ترشح هورمون‌های آرامش‌بخش در بدن بیشتر شود، میزان انرژی و تمرکز افزایش خواهد یافت. دریافت ماساژ ریلکسی همه این موارد را پوشش می‌دهد. با کاهش تنش و استرس، عملکرد مغز بهتر و انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزمره وجود خواهد داشت.

در‌حال‌حاضر صندلی‌های ماساژ به فناوری‌های بسیار کارآمدی مجهز شده‌اند. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای افزایش انرژی و تمرکز نیروی کار خود اقدام به تهیه صندلی ماساژ کنند. با مراجعه به بخش قیمت صندلی ماساژور می‌توانید لیست قیمت انواع صندلی ماساژور را برای خرید مشاهده کنید.

نکاتی که برای دریافت بهترین ماساژ ریلکسی مهم هستند

باتوجه‌به اینکه هدف ماساژ ریلکسی ایجاد احساس آرامش ذهنی و بدنی برای مراجعه‌کننده است، جلسه ماساژ درمانی معمولا در محیطی آرام و دلپذیر، با استفاده از روغن‌های عطری و موسیقی آرامش‌بخش انجام می‌شود. اگر می‌خواهید ماساژ لذت‌بخشی داشته باشید، از خوردن غذاهای سنگین قبل از شروع ماساژ خودداری کنید. در مقابل، نوشیدن آب فراوان برای دریافت نتیجه بهتر توصیه می‌شود. این کار منجر‌به دفع سموم از بدن خواهد شد.

همچنین اگر باردار هستید، داروی خاصی مصرف میکنید، به تازگی عمل جراحی داشته‌اید یا به انواع روغن و اسانس‌ حساسیت دارید، حتما ماساژ درمانگر را قبل از شروع جلسه در جریان بگذارید.

نکات مهم قبل از شرکت در جلسه ماساژ ریلکسی

اهمیت ماساژ ریلکسی در بهبود سلامت و عملکرد روزمره ذهن و بدن

در این مقاله با ماساژ ریلکسی و فواید آن برای آرامش ذهن و بدن آشنا شدیم. افراد برای اینکه فعالیت‌های روزمره خود را به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت انجام دهند، به آرامش ذهنی و بدنی نیاز دارند. دریافت ماساژ ریلکسی منجر‌به کاهش اضطراب و استرس، کاهش تنش‌های عضلانی، بهبود کیفیت خواب و عملکرد سیستم لنفاوی و در نتیجه افزایش انرژی و تمرکز می‌شود.

فراموش نکنید که تحمل استرس و اضطراب می‌تواند منجر‌به بیماری‌های مزمن، خستگی، تمرکز ضعیف ذهنی و بیماری‌های ذهنی شده و به سلامت شما آسیب برساند. با دریافت مرتب ماساژ ریلکسی و استفاده از صندلی‌های ماساژ اثرات منفی عوامل استرس‌زا در زمانی کوتاه از بین خواهند رفت.

مشاوره