مقایسه ماساژ سوئدی و ریلکسی؛ بررسی دو  ماساژ پرطرفدار

مقالات

ماساژ سوئدی همان ماساژ ریلکسی است. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید؛ اما این موضوع صحت ندارد؛ زیرا می‌توان به هر ماساژی را به ماساژ ریلکسی تعمیم داد. به‌عنوان مثال ماساژ با سنگ داغ نیز در گروه ماساژ ریلکسی قرار می‌گیرد یا حتی ماساژ سوئدی به‌دلیل استفاده از حرکات نرم و آرام و تاثیری که بر رفع اضطراب و استرس دارد، نوعی ماساژ ریلکسی به‌حساب خواهد آمد. در این مقاله با بررسی تکنیک‌های ماساژ سوئدی و ریلکسی به بررسی تفاوت آن‌ها می‌پردازیم. همچنین با بررسی فرق ماساژ سوئدی و ریلکسی با زمان مناسب استفاده از هر‌یک از این تکنیک‌ها آشنا خواهیم شد.

فرق ماساژ سوئدی و ریلکسی؛ دو نوع ماساژ با هدف ایجاد آرامش و رفع تنش

هر دو نوع ماساژ سوئدی و ریلکسی با هدف استرس و دور کردن هر گونه تنش از کل بدن صورت می‌گیرند. به کمک این دو نوع ماساژ مشکلات مختلفی همچون افسردگی، اضطراب، فشار عصبی،‌ کمردرد، تنش عضلانی و سردرد بهبود می‌یابد. این موارد در ماساژ سوئدی با تکنیک‌های مختلفی همچون ورز دادن طولانی به‌همراه ضربات آهسته و موزون انجام می‌شود.

به‌طورکلی هر نوع ماساژی که منجر به ایجاد حس آرامش و کاهش فشار در افراد شود را می‌توان در دسته ماساژ ریلکسی قرار داد. در‌نتیجه می‌توان گفت که ماساژ سوئدی نوعی از ماساژ ریلکسی است. توجه داشته باشید که ماساژ ریلکسی الزاما ماساژ‌ سوئدی نیست. استفاده از ماساژور بدن، استفاده از سنگ‌های داغ، ماساژ تایلندی و هر نوع تکنیک ماساژی که منجر‌به ایجاد آرامش و رفع تنش‌های ذهنی و بدنی شود در گروه ماساژ ریلکسی قرار می‌گیرد.

ماساژ سوئدی از انواع ماساژ ریلکسی

تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسی؛ بررسی تکنیک‌های ماساژ

در ماساژ سوئدی درمانگر از تکنیک استاندارد لرزش (تکان دادن سریع عضلات بدن با کف دست یا نوک انگشتان) و اصطکاک (تقویت گردش خون با تولید گرما از طریق حرکات مالشی دایره‌ای روی لایه‌های سطحی ماهیچه‌ها)، حرکات ضربه‌ای سریع برای شل کردن عضلات و ورز دادن برای رفع تنش ماهیچه‌ها استفاده می‌کند.

تمرکز ماساژ ریلکسی بر آرامش است. این نوع ماساژ با انجام حرکات آرام، لطیف و پیوسته انجام می‌شود. همچنین به‌منظور تمرکز بر آرامش از اعمال فشارهای سنگین یا اجرای تکنیک‌های پیچیده خودداری خواهد شد؛ بنابراین یکی از انواع ماساژ ریلکسی استفاده از تکنیک‌های ماساژ سوئدی است.

با خرید صندلی ماساژور می‌توانید یکی از انواع ماساژ ریلکسی را دریافت کنید. این صندلی‌ها با تجهیز به تکنیک‌های ماساژ سه‌بعدی، هیتر گرمایشی و امکان ماساژ همه نقاط بدن تاثیر بسزایی در ایجاد احساس آرامش ذهنی و رفع خستگی‌های روزمره دارند. برای اطلاع از قیمت صندلی ماساژور می‌توانید به صفحه محصول مورد‌نظرتان در سایت مراجعه کنید.

استفاده از تکنیک کششی و نوازشی در ماساژ‌ سوئدی و ریلکسی

مزایای ماساژ سوئدی و ریلکسی؛‌ از بهبود وضعیت عمومی بدن تا احساس آرامش عمیق

در هر نوع ماساژ ریلکسی، فرد پس از دریافت ماساژ حسی از آرامش عمیق و راحتی را تجربه می‌کند. یکی از این تکنیک‌ها می‌تواند ماساژ سوئدی باشد. البته اجرای تکنیک‌های ماساژ سوئدی علاوه‌بر احساس آرامش و رفع اضطراب و افسردگی، باعث بهبود گردش خون، تسکین دردهای عضلانی و به‌طور‌کلی بهبود وضعیت عمومی بدن نیز می‌شود. با‌توجه‌به نیازها و ترجیحاتتان می‌توانید بهترین نوع ماساژ را برای رفع مشکلات و تسکین دردهای عضلانی به‌کار ببرید.

یکی از آثار مفید ماساژ ریلکسی بهبود کم‌خوابی و بدخوابی است. این مشکل را می‌توان با استفاده از ماساژور پا نیز رفع کرد. این ماساژ را می‌توان به‌راحتی در خانه و در اوقات فراغت و زمان استراحت استفاده کرد. با توجه‌به این مزایا قیمت ماساژور پا به‌نسبت رفتن به جلسات ماساژ درمانی مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

ماساژ سوئدی و ریلکسی برای چه‌ کسانی مفید است؟‌

با‌توجه‌به‌ تمرکز ماساژ سوئدی و ریلکسی بر آرامش، این نوع ماساژها برای افراد مختلفی مفید هستند. ماساژ ریلکسی به‌عنوان یک تکنیک گسترده و ترکیبی از حرکات ماساژهای مختلف، اثرات مثبتی روی بدن و ذهن دارد. این نوع ماساژ و ماساژ سوئدی که در زیر گروه ماساژ ریلکسی قرار می‌گیرد برای افرادی که با تنش‌های روزمره، استرس کاری یا شخصی مواجه هستند مناسب است. همچنین افرادی که خواب نامناسب دارند از ماساژ سوئدی و انواع ماساژ ریلکسی می‌توانند استفاده کنند.

چنانچه بعد از ورزش درد‌های عضلانی دارید دریافت ماساژ سوئدی برای کاهش درد و همچنین تقویت عملکرد عضلات راه‌حل مناسبی است. یک راه‌حل ساده و در دسترس نیز خرید ماساژور تفنگی است. با ایجاد ضربه‌های مکرر، گردش خون بهبود یافته و درد عضلات تسکین می‌یابد.

ماساژ ریلکسی و سوئدی بهترین تکنیک‌ها برای ایجاد آرامش و رفع تنش‌ها

تهیه انواع ماساژور پرتابل و برقی راهی مفید برای دریافت ماساژ در هر زمان و مکان

در این مقاله با فرق ماساژ سوئدی و ریلکسی و فواید این نوع ماساژها برای افراد آشنا شدیم. دریافت ماساژ سوئدی و ریلکسی باعث ایجاد آرامش و تجربه یک احساس خوشایند در افراد می‌شود. ماساژ سوئدی از ترکیب حرکات مختلفی همچون کشش، فشار و ضربه برای ایجاد حس خوب و رفع گرفتگی‌های عضلانی بهره می‌گیرد. در ماساژ ریلکسی میزان فشار معمولا ملایم و نهایتا متوسط است. بیشتر تکنیک‌های ماساژ ریلکسی با نوازش و حرکات آرام و لطیف انجام می‌شود. ما تهیه انواع ماساژور پرتابل و صندلی‌های ماساژور برای دریافت ماساژ ریلکسی دیگر نیاز به مراجعه به مراکز ماساژ درمانی نخواهید داشت. همچنین ماساژورهای پرتابل به‌راحتی قابل حمل و جابه‌جایی هستند. به‌این‌ترتیب می‌توانید در هر زمان و مکانی برای ایجاد احساس آرامش و رفع تنش‌های ذهنی و عضلانی از این دستگاه‌های کاربردی و مفید استفاده کنید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقایسه ماساژ سوئدی و ریلکسی؛ بررسی دو  ماساژ پرطرفدار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید