ماساژ درمانی چگونه به کاهش درد مفاصل کمک می‌کند؟

مقالات

آیا می‌دانستید حتی یک ماساژ 10 دقیقه‌ای نیز باعث ایجاد حس نشاط و افزایش انرژی در بدن می‌شود؟ از مهم‌ترین تاثیرات ماساژ می‌توان به کاهش درد مفاصل اشاره کرد. ماساژ درمانی برای مفاصل یکی از راهکارهای درمانی با سابقه طولانی‌مدت است که در فرهنگ‌های نقاط مختلف دنیا نیز مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. اگر برای‌تان سوال است که ماساژ درمانی چگونه به کاهش درد مفاصل کمک می‌کند؟ ما در این مقاله به سوال شما با شرح تاثیرات ماساژ برای گرفتگی عضلات پاسخ خواهیم داد. قطعا با مطالعه این مقاله برای انجام ماساژ درمانی مشتاق‌تر خواهید شد.

ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات و تاثیر آن بر بهبود جریان خون

ایجاد فشاری موثر بر بافت‌های مختلف بدن و اندام‌ها، باعث بهبود جریان خون می‌شود. بهبود گردش خون یکی از تاثیرات اصلی ماساژ برای گرفتگی عضلات است. با بهبود جریان خون مواد مغذی لازم در اختیار عضلات و بافت‌های بدن قرار می‌گیرند. به‌این‌ترتیب بدن از توانایی طبیعی خود برای ترمیم آسیب‌های بافتی (مانند کشیدگی عضلات) استفاده می‌کند. هم‌چنین ماساژ برای گرفتگی عضلات باعث پخش متراکم خون غنی‌شده و اکسیژنه در بدن خواهد شد؛ بنابراین فرایند جریان خون نیز به‌راحتی بهبود می‌یابد.

به‌منظور ماساژ درمانی برای مفاصل و در نتیجه بهبود گردش خون می‌توانید از انواع دستگاه‌های ماساژ استفاده کنید. دستگاه‌های ماساژور با امکاناتی که دارند، در کمترین زمان دردهای مفصلی شما را کاهش می‌دهند. انواع مبل ماساژ، صندلی ماساژ و ماساژورهای دستی و تفنگی مختلفی در فروشگاه مبل ماساژور عرضه می‌شود. با خرید و استفاده مناسب‌ترین مدل این دستگاه‌ها براساس نیاز خود می‌توانید به سلامت استخوان‌ها و و مفاصل بدنتان کمک کنید.

بهبود گردش خون با ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات

بهبود حرکت‌پذیری مفاصل؛ یکی از تاثیرات ماساژ برای گرفتگی عضلات

ماساژ برای گرفتگی عضلات کمر، پا و دست تاثیرات شگفت‌انگیزی دارد. با ماساژ درمانی می‌توانید به بهبود حرکت مفاصل کمک کنید و از این طریق دردهای مفصلی خود را کاهش دهید. با افزایش دامنه حرکتی مفاصل از طریق ماساژ درمانی، عروق خونی و لنفاوی تقویت شده و سبب بهبود دردها و التهابات مفاصل نیز خواهند شد. با ماساژ گرفتگی عضلات کتف، شانه، گردن و عضلات دست و پا حرکت مفاصل این نقاط از بدن تسهیل یافته و در انجام حرکت ورزشی نیز به شما کمک می‌کند.

جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ماساژ با سبک‌هایی که از انواع ماساژ ارائه می‌دهند، در بهبود انعطاف‌پذیری عضلات شما موثر خواهند بود. انواع صندلی ماساژورهای برندهای آیرست و روتای با ارائه برنامه‌های متعدد ماساژ برای نواحی مختلف بدن، تاثیر بسیاری بر بهبود حرکات مفاصل داشته و بدین‌ترتیب به شما در کاهش گرفتگی عضلات نیز کمک می‌کنند. شما می‌توانید در قسمت فروشگاهی سایت، قیمت صندلی ماساژور را در برندهای مختلف و مدل‌های ساده و پیشرفته مشاهده کرده و برای خرید اقدام کنید.

بهبود حرکت‌پذیری مفاصل؛ تاثیرات ماساژ درمانی عضلات بدن

کاهش تنش در عضلات به کمک ماساژ درمانی برای مفاصل

 قطعا با گذشت زمان و بروز حوادث مختلف یا به دلیل داشتن فعالیت‌‌های مداوم، امکان دارد تنش‌‌های عضلانی بسیاری در نواحی مختلف بدن افراد اتفاق بیفتد. یکی از تاثیراتی که ماساژ درمانی برای مفاصل دارد، کاهش تنش در عضلات است. برنامه‌هایی که یک پزشک متخصص فیزیوتراپ به شما ارائه می‌کند فشارها و تنش‌های روی مفاصل را کاهش داده و گرفتگی عضلات شما را درمان خواهد کرد. در نتیجه بدون هیچ‌گونه فشار و دردی می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید و خستگی کمتری را احساس کنید.

توجه کنید برای کاهش درد مفاصل، باید به‌طور منظم به برنامه‌های ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات خود پایبند باشید؛ زیرا ممکن است پس از هر دوره تنش عضلانی، شرایط مفاصل به حالت اولیه خود برگردد. اگر زمان کافی برای رفتن به مراکز درمانی ماساژ را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید یک دستگاه ماساژور باشید. با استفاده از انواع دستگاه‌های ماساژ می‌توان در هر زمان و هر مکانی برای ریلکس کردن و کاهش درد مفاصل به وسیله این دستگاه‌ها اقدام کرد. دستگاه‌های ماساژور حرفه‌ای، صندلی‌ها و مبل‌های ماساژور و انواع ماساژور تفنگی روتای و آیرست بهترین دستگاه‌های ماساژور برای کاهش تنش‌ها و دردهای مفاصل هستند.

تاثیر فوق‌العاده ماساژ درمانی بر کاهش تنش و فشارهای عضلات

ترمیم و تقویت مفاصل با ماساژ در نتیجه بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

برای اینکه بتوانید بدون درد مفاصل تمرینات ورزشی خود را انجام دهید، باید سیستم ایمنی قوی داشته باشید. ماساژ درمانی برای مفاصل یکی از روش‌های تقویت سیستم ایمنی بدن است. طبق تحقیقات، مطالعات نشان می‌دهد که ماساژ سطح لنفوسیت‌ها (یکی از انواع گلبول‌های سفید بدن) را افزایش می‌دهد. این سلول‌ها به سیستم ایمنی برای مبارزه با مواد مضر کمک می‌کنند. با تقویت سیستم ایمنی بدن سطح استرس کاهش کاهش پیدا کرده و بدین ترتیب تنش در مفاصل نیز کم می‌شود.

با‌توجه‌به فرآیندی که شرح دادیم، دردهای مفصلی به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابند و عملکرد عضلات بهبود پیدا می‌کند. به همین دلیل با انجام ماساژ برای رفع گرفتگی عضلات، دیگر خبری از خستگی ناشی انجام فعالیت‌های روزانه نخواهد بود. با انجام سبک‌های مختلفی از ماساژ‌ها می‌توان به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و در نهایت کاهش گرفتگی مفاصل کمک کرد. از بهترین سبک‌های ماساژ می‌توان به ماساژ روسی اشاره کرد. ماساژ روسی بر بهبود عملکرد سیستم لنفاوی و پاکسازی بدن از سموم تاثیرگذار خواهد بود. اگر برای‌تان سوال است که تکنیک‌های ماساژ روسی چیست، با مطالعه یک مقاله از مجله مبل ماساژور می‌توانید با این سبک ماساژ آشنا شوید.

افزایش سطح دوپامین و کاهش هورمون استرس؛ تاثیر شگفت‌انگیز ماساژ درمانی مفاصل

هورمون‌ کورتیزول نقش مهمی بر ایجاد استرس و اضطراب در بدن دارد. ماساژ درمانی برای مفاصل به کاهش سطح این هورمون و میزان استرس کمک کرده و بدین‌ترتیب تاثیر بسیاری بر درمان آرتروز و دردهای مفصلی خواهد گذاشت. از طرفی ماساژ درمانی، میزان ترشح هورمون آرامش و شادی (دوپامین و سروتونین) را در بدن افزایش داده و در نتیجه خشم و استرس را از بدن دور می‌کند. این روند باعث می‌شود اندام‌ها و مفاصل بدن به سطحی از آرامش برسند و فشار روی آن‌ها کاهش یابد. با کاهش استرس و فشار روی مفاصل، دردها و گرفتگی عضلات نیز رفع شده و خستگی از بدن خارج می‌شود.

افزایش سطح دوپامین و کاهش هورمون کورتیزول با ماساژ مفاصل

ماساژ درمانی با دستگاه‌های ماساژور؛ راهی موثر بر تسکین درد مفاصل

در این مطلب در مورد تاثیرات ماساژ درمانی برای مفاصل صحبت کرده و نحوه عملکرد ماساژ برای رفع گرفتگی عضلات را بررسی کردیم. حال با‌توجه‌به این ‌که ماساژ درمانی یک امر بسیار حساس است، حتما باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا نتیجه خوبی از درمان حاصل شود. البته شاید ماساژ علت اصلی مشکل شما را درمان نکند، اما بر کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی‌تان موثر خواهد بود.

انواعی از دستگاه‌ها و تجهیزات ماساژ از معتبرترین و نام‌آورترین برندهای خارجی برای کاهش درد مفاصل در فروشگاه مبل ماساژور موجود است. شما می‌توانید با هر سطح نیاز و میزان بودجه‌تان دستگاه مناسب‌ خود را خریداری کنید. چنانچه در مورد این دستگاه‌ها و نحوه کار با آن‌ها نیز سوال داشتید از طریق شماره‌های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماساژ درمانی چگونه به کاهش درد مفاصل کمک می‌کند؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید