چگونه درد دنبالچه را با ماساژ درمان کنیم؟

مقالات

درد دنبالچه (کوکسیدینیا) نوع منحصر‌به‌فردی از درد کمر است که منجر‌به محدودیت حرکت، اختلال در خواب و در‌نتیجه ناتوانی و کاهش عملکرد بدن می‌شود. استخوان دنبالچه نقش مهمی در تحمل وزن دارد. در‌نتیجه این درد و تداوم آن ممکن است انجام فعالیت‌های روزمره را برای شما دشوار کند. ماساژ به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های ساده برای درمان این درد شناخته می‌شود. در این مقاله شما را با نحوه درمان درد دنبالچه با ماساژ  و نکاتی که برای شرکت در جلسه ماساژ رعایت کنید، آشنا خواهیم کرد.

نحوه درمان دنبالچه با ماساژ عصبی عضلانی

در ماساژ عصبی عضلانی برای درمان درد دنبالچه از فشار متناوب و متمرکز روی نواحی اسپاسم عضلانی استفاده می‌شود. در این نوع ماساژ، فشار به ناحیه تحت درمان معمولا با انگشتان، بند انگشتان یا آرنج وارد می‌شود. مدت زمان اعمال فشار در هر حرکت بین 10 تا 30 ثانیه است. ماساژ عضلات دچار اسپاسم در ناحیه دنبالچه با احساس درد همراه خواهد بود. این حس ناشی از جریان خون نامناسب در عضله است که به آن درد ناشی از بافت عضلانی ایسکمیک می‌گویند.

بعد از دریافت ماساژ عصبی عضلانی، اسپاسم عضلات رفع خواهد شد. همچنین با شل شدن ماهیچه، اسید لاکتیک از بافت تحت درمان خارج می‌شود. این موضوع منجر‌به افزایش سطح اکسیژن، دریافت خون کافی و در‌نتیجه کاهش درد خواهد شد. با خرید صندلی ماساژور می‌توانید اسپاسم عضلات مختلف بدن را به‌راحتی و به‌طورکامل در منزل رفع کنید. صندلی‌های ماساژور حالت‌های مختلف برای رفع گرفتگی عضلات در نواحی مختلف بدن دارند.

نحوه درمان درد دنبالچه با استفاده از تکنیک‌های ماساژ

نکات مهم و مراحل درمان درد دنبالچه با ماساژ

برای شرکت در جلسات ماساژ درمانی برای درمان درد دنبالچه باید به چند نکته توجه داشته باشید و مراحل زیر را انجام دهید.

  • شناسایی نقطه دردناک: قبل از شروع ماساژ دنبالچه باید نقاط و عضلاتی که دچار درد هستند توسط ماساژ درمانگر شناسایی شوند. این نقاط ممکن است به‌صورت گلوله‌ای و کوچک باشند که از طریق فشار و لمس قابل تشخیص هستند.
  • آماده‌سازی: قبل از شروع ماساژ، درمانگر باید دست‌های خود را به‌طورکامل بشوید. همچنین همه ابزارهای مورد‌استفاده همچون ملافه‌ها، حوله‌ها و توپ ماساژ باید کاملا ضدعفونی شده باشند.
  • گرم کردن منطقه: قبل از شروع جلسه ماساژ می‌توانید با استفاده از حمام گرم، دستمال گرم یا پتو، منطقه تحت درمان را گرم کنید. این کار موجب افزایش جریان خون و انعطاف‌پذیری عضلات می‌شود.
  • شروع درمان با استفاده از روغن ماساژ: درمانگر قبل از اعمال فشار و انجام حرکات ماساژ می‌تواند روغن ماساژ را به دستان خود بمالد و به‌آرامی روی منطقه دنبالچه مالش دهد. روغن ماساژ باعث کاهش اصطکاک و سهولت حرکت دست روی پوست می‌شود.
  • اعمال فشار: با استفاده از انگشتان، دستان یا توپ ماساژ، به‌آرامی نقاط دردناک در دنبالچه را فشار دهید. میزان فشارها در ابتدا سبک و به‌تدریج افزایش پیدا می‌کند.
  • حرکات ماساژ: عضلات دنبالچه را می‌توانید با حرکات دایره‌ای، عمودی، افقی یا حرکات رفت و برگشتی ماساژ دهید. این حرکات باعث کاهش تنش و شل شدگی ماهیچه دنبالچه می‌شود.
  • تنفس عمیق: زمان دریافت ماساژ، تنفس عمیق و آرام داشته باشید. این موضوع به استراحت عضلات و کاهش درد دنبالچه کمک می‌کند.

هنگام دریافت ماساژ دنبالچه، به میزان درد وارد شده توجه داشته باشید. ارتباط با ماساژ درمانگر در‌مورد فشار ضربه‌های که وارد می‌کند و اطلاع‌رسانی درباره میزان تحملتان بسیار مهم است. میزان فشار نباید خارج از تحمل شما باشد. همچنین می‌توانید از ترکیب حرکات ماساژ برای درمان درد دنبالچه استفاده کنید. با خرید ماساژور تفنگی و انواع ماساژور پرتابل امکان تنظیم میزان فشار وارده را خواهید داشت.

نکات مهم برای درمان درد دنبالچه با ماساژ

مزایای ماساژ برای درمان درد دنبالچه؛ رفع گرفتگی عضلات به‌طورکامل

ماساژ نقش موثری در کاهش درد و درمان درد عضلات در قسمت دنبالچه دارد. ماساژ باعث کاهش تنش و درگیری عضلات، درد و ناراحتی می‌شود. این روش برای بیماران بدون عوارض و مزایای بسیاری دارد. شما می توانید با استفاده از صندلی ماساژ مدل sl a389 2 آی رست هم می توانید به بهترین شکل گرفتگی عضلات دنبالچه خود را رفع کنیدو نیازی به ماساژ با دست نداشته باشید. در ادامه به مزایای درمان درد دنبالچه با ماساژ اشاره خواهیم کرد.

  • کاهش و رفع تنش عضلانی: ماساژ با استفاده از تکنیک‌های خاص و فشارهای عمیق، تنش و اسپاسم عضلانی را کاهش می‌دهد. کاهش تنش باعث بهبود جریان خون و تغذیه بهتر عضلات می‌شود.
  • افزایش انعطاف‌پذیری عضلات: با اعمال فشار و حرکات ماساژ، انعطاف‌پذیری عضلات بیشتر می‌شود. این موضوع باعث بهبود حرکت و عملکرد عضلات قسمت دنبالچه می‌شود.
  • بهبود جریان خون: با انجام حرکات ماساژ میزان جریان خون در ناحیه دنبالچه افزایش می‌یابد. این موضوع باعث تغذیه بهتر عضلات، از بین بردن ضایعات و بازسازی بافت دنبالچه می‌شود.
  • کاهش التهاب: ماساژ و استفاده از تکنیک‌های خاص موجب تحریک نقاط دنبالچه و کاهش التهاب در منطقه مورد ماساژ خواهد شد.
  • رفع گره‌ها و گرفتگی‌های عضلانی: با انجام ماساژ و اعمال فشار، ماهیچه‌ها شل و به‌تدریج گرفتگی عضلات دنبالچه به‌طورکامل رفع خواهد شد. با رفع گرفتگی‌ها درد ناحیه دنبالچه درمان می‌شود.

یکی از مزایای مهم ماساژ افزایش سطح اندروفین است. تولید این مواد شیمیایی بعد از جلسات ماساژ در افراد احساس خوبی ایجاد می‌کند. این موضوع در کاهش میزان درد نقش بسزایی دارد. حتما قبل از شرکت در جلسات ماساژ درمانی با یک متخصص ماساژ یا پزشک مشورت کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید درمان موثر و متناسب با شرایطتان را انتخاب کنید. اگر علاوه‌بر درد دنبالچه، از درد پا رنج می‌برید با استفاده از ماساژور پا می‌توانید میزان درد در نقطه مورد‌نظر را کاهش دهید.

آشنایی با مزایای درمان درد دنبالچه با ماساژ

ماساژ؛ راه‌حلی طبیعی برای درمان درد دنبالچه

در این مقاله به بررسی نحوه درمان درد دنبالچه با ماساژ و مزایای آن پرداختیم. یکی از دلایل اصلی احساس درد در ناحیه دنبالچه به‌دلیل گرفتگی عضلات و کاهش میزان اکسیژن و افت جریان خون بین عضلات است. با استفاده از تکنیک‌های ماساژ و اعمال فشار مورد‌نظر می‌توان این مشکلات و درد دنبالچه را به‌طورکامل رفع کرد. به‌دلیل کاهش تحرک و فعالیت‌های جسمانی و نشستن طولانی‌مدت روی صندلی میزان گرفتگی عضلات دنبالچه و مناطق دیگر بدن افزایش یافته است.

بسیاری از افراد به‌دلیل گرفتاری‌ها و مشغله‌های کاری امکان حضور منظم در جلسات ماساژ درمانی را ندارند. در این شرایط با تهیه ماساژور دستی بدن می‌توانید گرفتگی عضلات در بسیاری از نقاط بدن را به‌طورکامل رفع کنید. برای تهیه این ماساژور پرتابل و محصول کاربردی می‌توانید به بخش فروشگاهی سایت مبل ماساژ مراجعه کرده و با ویژگی‌های این محصول آشنا شوید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چگونه درد دنبالچه را با ماساژ درمان کنیم؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید