آیا ماساژ برای بهبود واریس تاثیر دارد؟

مقالات

ماساژ یکی از روش‌های پرریسک برای درمان واریس به شمار می‌رود. اعمال فشار بر رگ‌های واریسی باعث پاره شدن لخته خونی می‌شود؛ بنابراین محدودیت‌های متعددی برای ماساژ درمانی در فرد مبتلا به واریس وجود دارد. با‌این حال، ماساژ عضلات اطراف منطقه واریس برای افزایش گردش خون و تسکین نشانه‌های این عارضه موثر است. البته ماساژ درمانی محدودیت‌های متعددی برای درمان واریس دارد؛ بنابراین برای دریافت پاسخی مطمئن برای «آیا ماساژ برای واریس خوبه» حتما با پزشک مشورت کنید. همین‌طور با مطالعه این متن در کمتر از ۳ دقیقه نکات مفیدی را از فواید ماساژ درمانی برای واریس را خواهید شناخت.

بررسی پاسخ «آیا ماساژ برای واریس خوبه» در بلاگ مبل ماساژ

ماساژ درمانی برای واریس؛ ممنوع بودن اعمال فشار بر لخته‌های خونی

«آیا ماساژ برای واریس خوبه؟» برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است توضیحاتی درباره واریس بدهیم. فواید ماساژ درمانی برای واریس محدودیت‌های بسیاری دارد؛ البته این به معنای ممنوعیت کامل ماساژ برای افراد مبتلا به عارضه واریس نیست. ماساژ با در نظر داشتن نکات و حساسیت‌های خاصی مثل فشار ندادن لخته‌های خونی برای بهبود واریس مفید است. به‌طورکلی ماساژ درمانی برای افزایش گردش خون، سلامت کلی بدن و تقویت عضلات کاربرد دارد.

ماساژورهای حرفه‌ای هم از اعمال فشار بر ناحیه رگ‌های عروقی جمع‌شده خودداری می‌کنند. بااین‌حال ماساژ دادن اطراف واریس با مشورت پزشک تا حدی نشانه‌های واریس را کاهش می‌دهد. افزایش گردش خون در زمان استفاده از انواع ماساژور مثل تفنگی، گردنی و مبل ماساژور برای درمان واریس خفیف موثر است، اما از هیچ دستگاه ماساژ پا برای واریس بدون مشورت پزشک استفاده نشود.

آیا ماساژ برای واریس خوبه؟ ماساژ برای درمان واریس می‌تواند مفید باشد

دلایل منع ماساژ دادن رگ‌های واریسی؛ افزایش احتمال خونریزی با اعمال فشار

در عارضه واریس رگ‌های خونی به دلیل ضعیف شدن مویرگ‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند؛ بنابراین احتمال آسیب رگ‌های خونی وجود دارد. افراد مبتلا به واریس باید قبل استفاده از ماساژ درمانی یا خرید ماساژور پا، تفنگی و گردنی حتما با پزشک مشورت کنند تا شدت واریس تشخیص داده شود. باتوجه‌به شدت واریس می‌توان از تکنیک‌های مختلف ماساژ با میزان فشارهای مختلف بهره‌مند شد.

واریس بر اثر تضعیف رگ‌های خونی و دریچه‌های میترال ایجاد می‌شود. خون در همه بخش‌های بدن به سمت قلب حرکت می‌کند؛ بنابراین در صورت ضعیف شدن رگ‌ها و به واسطه نیروی جاذبه، خون با لخته‌شدن، رگ‌های واریسی را تشکیل می‌دهد.

نمایان شدن رگ‌ها بر اثر واریس به معنی ایجاد کشش و برآمدگی در آن‌ها است. در این زمان احتمال پاره شدن رگ‌ها و خونریزی افزایش می‌یابد؛ بنابراین ماساژ دادن یا اعمال کوچک‌ترین فشاری، خونریزی رگ‌ها را به‌همراه خواهد داشت.

افزایش احتمال خونریزی رگ‌های واریسی با ماساژ درمانی

بهبود گردش خون با ماساژ؛ روشی برای رفع علائم ناخوشایند واریس

گردش خون صحیح در بدن از ایجاد عارضه‌های متعددی مثل واریس جلوگیری می‌کند. واریس بر اثر ضعیف شدن دیواره مویرگ و از کار افتادن دریچه میترال ایجاد و به دنبال آن لخته‌های خون در پا مشاهده می‌شود. درمان گردش خون ضعیف در بدن علاوه بر بیماران واریسی، برای افراد دیابتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو ماساژ درمانی برای افراد دیابتی در صورت صلاحدید پزشک نیز توصیه می‌شود. چنانچه قصد دارید با تاثیرات ماساژ برای افراد دیابتی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” ماساژ پا برای افراد دیابتی ” را مورد مطالعه قرار دهید.

بهبود جریان خون از طریق اعمال فشار در عضلات باعث التیام عارضه واریس می‌شود. همین‌طور گرم کردن عضلات از طریق خرید ماساژور بدن برای التیام واریس موثر است. البته قبل از استفاده از انواع ماساژ پا برای واریس حتما از پزشک مشورت بگیرید و از ماساژورهای حرفه‌ای استفاده کنید.

افزایش گردش خون با ماساژ درمانی؛ یکی از روش‌های بهبود واریس

ماساژ درمانی؛ یکی از روش‌های جلوگیری از واریس

ماساژ درمانی یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از واریس است. اگر هنوز به واریس مبتلا نشدید حتما از انجام ماساژ با دستگاه یا افراد متخصص برای جلوگیری از بروز این عارضه کمک بگیرید. برای مثال استفاده از بهترین ماساژور زانو و پا برای تقویت عضلات پایین‌ تنه و سیستم گردش خون به‌عنوان راه‌حل‌های پیشگیری از واریس به شمار می‌روند.

ماساژ سوئدی و شیاتسو؛ دو راه‌حل درمانی موثر بر واریس

ماساژ شیاتسو با ایجاد کشش سراسری در بدن تنش‌های عضلانی را کاهش می‌دهد. ماساژ شیاتسو یکی از روش‌های ماساژ درمانی منطبق بر ایجاد کشش در همه عضلات بدن است؛ به این معنی که نیازی به اعمال فشار زیاد بر قسمت‌های خاصی از بدن نداریم. افزایش گردش خون برای پیشگیری از واریس و بهبود علائم آن موثر است؛ بنابراین ایجاد کشش سطحی در عضلات برای بهبود گردش خون موثر است.

ماساژ سوئدی یکی دیگر از روش‌های موثر بر بهبود وضعیت واریس به شمار می‌رود. این نوع ماساژ براساس ایجاد فشار متناوب و در بعضی موارد تکنیک‌های ضربه‌ای اجرا می‌شود. اگرچه ماساژ سوئدی برای گردش خون موثر است، بااین‌حال افراد مبتلا به واریس باید هنگام استفاده از این روش حتما با پزشک مشورت کنند؛ فشار و اجرای نادرست این نوع ماساژ احتمال بدتر کردن وضعیت واریس را دارد. برای افزایش اطلاعات خود در زمینه تکنیک‌های ماساژ پا می‌توانید مقاله «ماساژ ساق پا چگونه انجام می شود» را مطالعه کنید.

موارد منع استفاده از ماساژ برای واریس؛ تشدید واریس با فشار بر عروق خونی

فواید ماساژ درمانی برای بهبود واریس قابل چشم‌پوشی نیست؛ بااین‌حال ماساژ دادن قسمت‌های برآمده و لخته شده خون منجر به تشدید بیماری می‌شود. رگ‌های عروقی واریس نباید تحت فشار قرار بگیرند؛ بنابراین ماساژورها فقط قسمت‌های بدون اثر واریس را ماساژ می‌دهند. موارد زیر از ممنوعیت‌های ماساژ افراد مبتلا به واریس هستند:

  • وجود زخم
  • مشاهده تغییراتی روی پوست
  • داشتن رگ‌های برجسته واریسی
  • احساس درد در ناحیه رگ‌های واریسی

لازم به یادآوری است که بدون مشورت با پزشک از ماساژ درمانی خودداری کنید؛ همچنین در صورت صلاحدید متخصص از ماساژورهای حرفه‌ای برای درمان کمک بگیرید.

ماساژ درمانی نادرست؛ یکی از عوامل تشدید واریس

ماساژ درمانی؛ روشی برای بهبود واریس با تجویز پزشک

در این مقاله به بررسی پاسخ‌های مناسب برای سوال «آیا ماساژ برای واریس خوبه» پرداختیم. واریس به‌دنبال تضعیف دیواره رگ‌های خونی در پاها ایجاد می‌شود. اعمال فشار بر این قسمت‌ها احتمال خونریزی و پاره شدن رگ‌های واریسی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بدون مشورت با پزشک از ماساژ درمانی استفاده نکنید. ماساژ درمانی همواره برای درمان بیماری‌های مختلف موثر است؛ بااین‌حال تکنیک‌های ماساژ در افراد مبتلا به واریس محدودیت‌های بیشتری دارند.

ماساژ دادن با افزایش گردش خون برای پیشگیری از ابتلا به واریس و کاهش نشانه‌های این بیماری موثر است. بااین‌حال ماساژ درمانی در افراد مبتلا به واریس تحت نظر پزشک و ماساژورهای حرفه‌ای انجام می‌شود. پزشک با‌توجه‌به شدت عارضه محدودیت ماساژ را برای فرد مشخص می‌کند تا علائم بیماری تشدید نیابد؛ بنابراین بدون تجویز پزشک از ماساژ برای واریس پا و درمان آن خودداری می‌شود.

مشورت با پزشک و عمل طبق دستورات درمانگر منجر به تسریع روند بهبود واریس و پیشگیری از شدت یافتن بیماری می‌شود. اگر شما هم پاسخی برای سوال «آیا ماساژ برای واریس خوبه» دارید، در قسمت نظرات با مه به اشتراک بگذارید.

مشاوره