3 راهکار موثر برای درمان گردش خون ضعیف

مقالات

درمان گردش خون ضعیف برای حفظ سلامت عمومی بدن بسیار حائز اهمیت است. جریان مناسب خون مواد غذایی و مورد نیاز سلول‌ها و بافت‌های بدن را تامین می‌کند و اکسیژن کافی به اعضای بدن می‌رساند. همچنین، با از بین بردن مواد ضایعه و سموم، عملکرد سالم سیستم بدن و قلب و عروق را تضمین می‌کند. گاهی به دلایل مختلفی از جمله نشستن طولانی، استرس و بیماری‌های عروقی، گردش خون در بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. گردش خون ضعیف عوارض جدی مانند ورم، درد عضلانی و کاهش کارایی جسمانی دارد. ازاین‌رو در ادامه به شما ۳ تا از مهم‌ترین راهکارهای درمان گردش خون ضعیف را شرح می‌دهیم.

1. ماساژ درمانی؛ ترفند بسیار موثر برای درمان گردش خون ضعیف

ماساژ درمانی ترفندی است که علاوه‌بر شادابی، باعث گردش مناسب خون در بدن می‌شود. همچنین با ماساژ، فشار‌های وارد شده به بدن تسکین پیدا می‌کنند و بدن به آرامش نسبی می‌رسد. ماساژ درمانی، از طریق تمرکز بر فشار و حرکات خاص روی بافت‌های بدن، توانایی انتقال خون به نواحی مختلف را بیشتر می‌کند.

از سوی دیگر ماساژ، اسید لاکتیک عضلات را از بین می‌برد و گردش مایعات لنفاوی در بدن را بهبود می‌دهد. مایعات لنفاوی، مواد زائد حاصل از سوخت و ساز بدن را از عضلات و اندام‌های داخلی خارج می‌کند و باعث بهبود گردش خون و عملکرد بدن می‌شوند. برای ماساژ درمانی می‌توانید از ماساژهای سنتی دستگاه‌های ماساژ بزرگ و کوچک مانند ماساژور گردنی استفاده کنید. در ادامه موثرترین دستگاه‌های ماساژ را برای بهبود گردش خون معرفی کرده‌ایم.

درمان گردش ضعیف خون در بدن با ماساژ درمانی

استفاده از صندلی ماساژ؛ بهبود گردش خون در همه نواحی بدن

صندلی ماساژ با ترکیب حرکات ماساژ و فشار نقطه‌های خاص، افزایش گردش خون و کاهش تنش عضلانی را به‌دنبال دارد. هنگامی‌ که فشار و حرکات ماساژ به‌درستی اعمال می‌شوند، عروق و عضلات تحت تأثیر قرار می‌گیرند. فشار و حرکات ماساژ باعث انقباض و انبساط عروق می‌شوند که این انقباض و انبساط مستقیماً منجربه تسهیل عبور خون از عروق و افزایش جریان خون می‌شود.

در نتیجه، استفاده از صندلی ماساژ برای درمان گردش خون ضعیف بسیار موثر است. برای موثر بودن صندلی ماساژ در بهبود گردش خون باید به تکنولوژی آن دقت کنید تا به‌روز باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم صندلی‌های ماساژ‌ متفاوت را باهم مقایسه کنید تا بهترین آن‌ها را باتوجه‌به نیازهای خود انتخاب کنید. مقایسه صندلی ماساژور روتای بهترین روش خواهد بود؛ زیرا در کمترین زمان ممکن می‌توانید انواع صندلی‌های ماساژ را بررسی کنید.

استفاده از صندلی ماساژ به‌منظور افزایش گردش خون در بدن و رفع تنش‌ها

ماساژور دستی؛ قابل حمل و استفاده در همه‌جا برای بهبود گردش خون

ماساژور دستی، قابل استفاده برای همه نواحی بدن بوده و پرتابل است. این دستگاه ماساژ همراه، با ایجاد فشار و حرکات مناسب روی نقاط خاصی از بدن با تسکین تنش عضلانی، جریان و گردش خون را افزایش می‌دهد. تنش عضلانی، عروق را منقبض می‌کند و باعث محدود شدن جریان خون در مناطق مختلف بدن می‌شود. با استفاده از ماساژور دستی، تنش عضلانی کاهش می‌یابد و جریان خون به نقاط مورد نیاز فراهم می‌شود.

برای استفاده طولانی مدت و موثر از ماساژور دستی، هنگام خرید به تعداد برنامه‌ها و سری‌های مختلف آن دقت کنید. به‌طور مثال، ماساژور دستی آی رست یکی از بهترین دستگاه‌ها است که ۴ برنامه ماساژ‌ و ۳ سری مختلف دارد که همه نواحی بدن را پوشش می‌دهد. در نهایت، برای بهبود گردش خون در هرلحظه می‌توانید از ماساژور دستی پرتابل استفاده کنید.

روکش صندلی ماساژ برای بهبود چرخش خون؛ قابل استفاده برای رانندگی‌های طولانی

روکش صندلی ماساژ، دستگاهی است که روی صندلی قرار می‌گیرد و از ناحیه پشت زانو تا گردن را پوشش می‌دهد. استفاده از روکش صندلی ماساژ به‌دلیل مکانیسم‌های ماساژ خاصی که دارد، گردش خون را بهبود می‌دهد. این نوع ماساژور مناسب برای افرادی است که در منزل، محل کار و ماشین، مدت زمان طولانی می‌نشینند. از آنجایی که قیمت مبل ماساژ بسیار بیشتر از روکش صندلی ماساژ است، این دستگاه ماساژور گزینه بسیار مناسبی برای افراد با بودجه محدود محسوب می‌شود. البته شما می‌توانید از صندلی ماساژور irest قسطی نیز بهره گیرید.

بهبود چرخش خون بدن با استفاده از روکش صندلی ماساژ در ماشین و خانه

2. ورزش و فعالیت بدنی؛ روش ساده و موثر برای بهبود گردش خون

ورزش و فعالیت بدنی به عنوان یک روش ساده و موثر برای بهبود گردش خون شناخته می‌شود. تمرین‌ها و فعالیت‌های بدنی مانند پیاده‌روی، دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری به افزایش ضربان قلب و عملکرد سیستم عروقی کمک می‌کنند. افزایش ضربان قلب باعث جریان خون در بدن می‌شود، ازاین‌رو، یکی از راهکارهای درمان گردش خون ضعیف است.

همچنین پس از پیاده‌روی و ورزش می‌توانید با ماساژ پا گردش خون را مقدار قابل توجهی افزایش دهید. از سوی دیگر، ماساژ کف پا علاوه‌بر بهبود گردش خون، به درمان برخی از بیماری‌ها نیز کمک می‌کند. به‌طور مثال، سیاتیک را می‌توان با ماساژ کف پا درمان کرد که برای اطلاع از این نوع روش درمانی پیشنهاد می‌کنیم مقاله «درمان سیاتیک با ماساژ کف پا» را مطالعه کنید.

درمان گردش ضعیف خون؛ با روش ساده و موثر ورزش و فعالیت بدنی

3. تغییر در رژیم غذایی؛ بهبود چرخش خون در بدن

رژیم غذایی مناسب و تغذیه سالم نقش مهمی در بهبود گردش خون ایفا می‌کند. مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزیجات، ماهی، آجیل و غلات و محصولات لبنی پروبیوتیک به‌عنوان منابع غذایی مفید برای بهبود گردش خون مصرف می‌شوند. از سوی دیگر، غذاهای فرآوری شده، قندهای اضافه شده و نمک در روند گردش خون اختلال ایجاد می‌کنند؛ ازاین‌رو، برای رفع مشکل گردش خون حتما از خوردن این‌گونه غذاها بپرهیزید.

درمان گردش خون ضعیف با بهترین دستگاه‌های ماساژ

در این مقاله، سه راهکار موثر برای درمان گردش خون ضعیف بررسی شدند. ماساژ درمانی، ورزش و فعالیت بدنی منظم و تغییر در رژیم غذایی به سمت مواد غذایی سالم و مفید، همگی به بهبود جریان خون و سلامتی عمومی بدن کمک می‌کنند. ماساژ درمانی به‌عنوان سریع‌ترین راه برای بهبود گردش خون است؛ زیرا در همان لحظه استفاده از دستگاه‌های ماساژ، جریان خون را افزایش می‌دهد.

ازاین‌رو، پیشنهاد می‌شود اگر مدت زمان طولانی روی صندلی می‌نشینید و مچ پای شما در پایان روز به‌همین دلیل ورم دارد، حتما از دستگاه‌های ماساژور برای بهبود گردش خون و رفع ورم پا استفاده کنید. دستگاه‌های ماساژور متفاوتی برای بهبود گردش خون در فروشگاه مبل ماساژ وجود دارند که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را مشاهده کنید. همچنین، سوالات خود را در مورد دستگاه ماساژور مناسب برای افزایش گردش خون در کادر زیر بپرسید تا کارشناسان ما در کوتا‌ه‌ترین زمان پاسخگوی شما باشند.

مشاوره