فواید ماساژ صورت و تاثیر آن در جوان‌سازی پوست

مقالات

اکثر ما می‌دانیم فواید ماساژ درمانی چیست؟ در این مطلب قصد داریم به‌طور ویژه شما را با فواید ماساژ صورت آشنا کنیم. شاید بتوان مهم‌ترین فایده این ماساژ را شادابی و جوان‌سازی پوست دانست. این ماساژ قدمتی دیرینه دارد و یکی از ماساژهای سنتی شرق آسیا محسوب می‌شود. برای انجام این ماساژ راه‌های مختلفی وجود […]

روش انجام ماساژ صورت

صورت قسمت حساسی از بدن است. در نتیجه ماساژ صورت نیز حساسیت بالایی دارد. به یاد داشته باشید که قبل از شروع صورت خود را به‌طور کامل شسته و تمیز کنید. همچنین هنگام ماساژ پیش از هر چیز از ایجاد فشار اضافی و غیراصولی بر اعضا صورت پرهیز نمایید.
می‌توانید برای باز کردن منافذ پوست با روغن مخصوص ماساژ، از بخور استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام ماساژ پوست صورت کشیده نشود. قسمت‌هایی که ماساژ صورت برای آنها انجام می‌گیرد عبارتند از
• پیشانی و بالای ابرو
• پایین چشم
• گونه‌ها و بینی
• بالا و پایین لب
این ماساژ نیاز به دقت، حوصله و آرامش دارد. باز هم تاکید می‌شود که برای بهره بردن از فواید ماساژ صورت نباید فشار زیادی به پوست وارد شود.

ماساژ صورت
فواید ماساژ صورت در طب سنتی

اگر با فواید و تاثیر ماساژ صورت در طب سنتی و مدرن آشنا شوید، امکان ندارد نسبت به این ماساژ بی‌اعتنا باقی بمانید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
• گردش خون و پاکسازی پوست
یکی از اصلی‌ترین فواید ماساژ صورت بهبود گردش خون در صورت و پاکسازی پوست است. سرعت گرفتن گردش جریان خون می‌تواند شادابی پوست را افزایش دهد. به‌علاوه این ماساژ با تحریک غدد لنفاوی که مرکز جذب سموم است، مواد زائد و سموم را از بدن شما خارج می‌کند.
• جوان‌سازی پوست
از دیگر فواید ماساژ صورت در طب سنتی کاهش خطوط ریز و نرم‌تر کردن بافت پوست صورت است. به‌علاوه گفتیم که ماساژ صورت گردش خون در این ناحیه را افزایش می‌دهد. نتیجه دیگر افزایش گردش خون، بیشتر شدن تولید کلاژن است. کلاژن نیز از افتادگی پوست و شل شدن آن جلوگیری می‌کند.
• کاهش اضطراب
افزایش سرعت زندگی و تغییرات بزرگ در سبک زندگی روزمره موجب شده است که اضطراب و تنش تبدیل به یکی از مهم‌ترین مشکلات انسان در عصر حاضر شود‌. یکی از بهترین راه حل ها برای کنترل و کاهش اضطراب های روزانه در کنارا استفاده از روش هاس سنتی ماساژ، خرید صندلی ماساژور و مبل ماساژ است. بعد از یک روز کاری و خسته‌کننده انجام ماساژ صورت به روش های سنتی یا با دستگاه ماساژور می‌تواند نقش مهمی در افزایش آرامش و دور کردن تنش‌ها برای شما داشته باشد.

فواید ماساژ صورت با روغن

این شیوه رایج‌ترین شکل ماساژ صورت است. نوع روغنی که برای این کار استفاده می‌کنید بسیار مهم است. روغن باید با خصوصیات پوستی شما سازگاری داشته باشد.
اگر پوست خشکی دارید روغن بادام مناسب است، و در صورتی که پوست شما چرب باشد استفاده از روغن انگور یا جوجوبا مناسب خواهد بود. برای افراد دارای پوست معمولی نیز روغن آرگان بهترین گزینه است.
اگر به هر دلیل تمایل به انجام ماساژ صورت به‌طور سنتی ندارید، می‌توانید یکی از انواع ماساژور پرتابل را برای ماساژ درمانی تهیه کنید.

فواید ماساژ صورت با قاشق

شاید تعجب کرده باشید و از خود بپرسید که چگونه می‌شود با قاشق ماساژ صورت از انجام داد. ماساژ صورت با قاشق یک شیوه بسیار قدیمی ژاپنی برای پاکسازی پوست است. برای ضدعفونی کردن قاشق می‌توانید از ترکیب آب و یخ و همچنین الکل استفاده کنید.
از فواید ماساژ صورت با قاشق می‌توان به افزایش چشمگیر گردش خون در صورت اشاره کرد. بعد از خارج کردن قاشق از آب و یخ به آرامی آن را پشت پلک قرار دهید. شوکی که در اثر سرمای قاشق وارد می‌شود از افتادگی پلک جلوگیری خواهد کرد.
با آغشته کردن پشت قاشق به روغن زیتون گرم شده و انجام حرکات دورانی روی پوست به سفت شدن گونه‌ها کمک می‌کنید. برای پیشگیری از ایجاد چروک و تقویت قابلیت ارتجاعی پوست، می‌توانید قاشق را به آرامی از مرکز پیشانی رو به بالا بکشید.

ماساژ صورت با یخ
ایجاد پف و سیاه شدن زیر چشم‌ها به مرور زمان برای بسیاری از افراد آزاردهنده خواهد شد. با ماساژ زیر چشم با حرکات دورانی و بالا و پایین می‌توانید این پف‌ها را از بین ببرید.
همانطور که مشاهده کردید مزیت اصلی ماساژ صورت با قاشق افزایش گردش خون، جوان‌سازی پوست و از بین بردن چین و چروک در قسمت‌های مختلف صورت است. به این نکته توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی و تثبیت تاثیر ماساژ صورت با قاشق باید هر حرکت را حداقل به مدت دو هفته و هر روز 10 مرتبه انجام دهید.

فواید ماساژ صورت با یخ

استفاده از یخ برای صورت از رایج‌ترین انواع ماساژ صورت به‌خصوص در آسیای شرقی و کشور کره است. ماساژ صورت با یخ یک راهکار ساده، بی‌هزینه و در دسترس برای جوان‌سازی و حفظ سلامت پوست می‌باشد.
همچنین برای افرادی که دارای پوست بسیار چرب هستند، یکی از فواید ماساژ صورت با یخ کنترل و کاهش سطح چربی پوست است. علاوه‌بر این سایر فواید ماساژ صورت با یخ عبارتند از:
• لایه‌برداری از پوست
• رفع التهاب‌های پوستی
• کاهش منافذ باز پوست
• افزایش قدرت جذب پوست برای محصولات مراقبتی
• درمان پف زیر چشم
• جلوگیری از شل‌شدگی و افتادگی پوست
• تحریک پوست به کلاژن‌سازی

بهترین ماساژ صورت

هنگام استفاده از یخ رعایت چند نکته کمک می‌کند تا نتیجه بهتری بگیرید. اول آنکه حتما یخ را داخل یک پوشش نازک و تمیز مانند پارچه یا پلاستیک قرار دهید. یک پارچه هم کنار خود داشته باشید تا در صورت آب شدن یخ رطوبت روی صورتتان را پاک کنید.
نکته بعدی که برای بهره‌مندی از فواید ماساژ صورت با یخ باید به آن توجه داشته باشید، مدت زمان قرار گرفتن یخ روی صورت است. دقت کنید که به هیچ عنوان یخ را برای مدتی طولانی روی پوست قرار ندهید. این امر ممکن است باعث سوختگی پوست در اثر سرما شود‌.
طبیعتا باید قبل از ماساژ صورت خود را پاک کنید، اما برای جلوگیری از ایجاد آسیب به لایه خارجی پوست، کمی مرطوب‌کننده روی سطح صورت خود بمالید. برای اکثر افراد ماساژ صورت با یخ عوارض خاصی به همراه ندارد، اما در صورت بروز هرگونه واکنش پوستی، از ادامه ماساژ با یخ اجتناب کنید.

خرید ماساژور صورت

استفاده از ماساژور سر و چشم می‌تواند تجربه متفاوتی از ماساژ صورت به شما دهد. این ماساژورها در دسته ماساژورهای پرتابل بوده و در اندازه و قیمت‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند.
نکته مهم برای خرید ماساژور های سر و صورت انتخاب یک فروشگاه معتبر است. فروشگاه مبل ماساژ با نزدیک به دو دهه سابقه در فروش ماساژور، آماده فروش انواع ماساژور سر و صورت و پرتابل به همراه ضمانت‌نامه اصالت کالا و خدمات پس از فروش است.

کلام پایانی

تلاش کردیم شما را با تمامی فواید ماساژ صورت در طب سنتی آشنا کنیم. علاوه‌بر امکان انجام ماساژ صورت در خانه و همچنین استفاده از ماساژور صورت، علاقه‌مندان می‌توانند به مراکز ماساژ درمانی برای دریافت خدمات مورد نیازشان مراجعه کنند. با توجه به تاثیر ماساژ صورت با انجام این ماساژ می‌توانید پوستی زیبا و بانشاط داشته باشید.

 

مشاوره