معجزه ماساژ کمر؛ افزایش انعطاف‌پذیری و سلامتی کمر

مقالات

بر اساس گفته‌های موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی(NINDS)، هشتاد درصد از مردم با کمر درد دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. راه‌های مختلفی برای مواجهه با کمر درد وجود دارد که بهترین آن‌ها، ماساژ است. ماساژ باعث بهبود ضعف و درد کمر، ایجاد تعادل و جلوگیری از درد عضلات دیگر مثل ستون فقرات و گردن می‌شود. اگر شما هم جزو ۸۰ درصد افرادی هستید که با کمر درد روزتان را شب می‌کنید،‌ این متن را از دست ندهید. در ادامه با معجزه ماساژ کمر آشنا خواهیم شد.

بهبود ضعف و درد کمر؛ اولین معجزه ماساژ کمر

افرادی که در طول روز، ساعات طولانی را می‌نشینند،‌ بیش از دیگران دچار درد کمر می‌شوند. بعضی دیگر به دلیل آسیب‌های ناشی از ورزش یا تصادف با این درد مواجه خواهند شد. برای بهبود و تسریع روند درمانی کمر،‌ ماساژ اولین گزینه به‌شمار می‌رود. اگر از صندلی ماساژور استفاده می‌کنید، آن را روی حالتی قرار دهید که بیشترین تاثیر را در کمر بگذارد.

گره‌های عضلانی و نقاط ماشه‌ای میوفاشیال با ماساژ در زیر پوست هدف قرار می‌‌گیرند. این گره‌ها و نقاط ماشه‌ای قسمت‌های کوچکی از ماهیچه‌ها و نوارهای کشیده‌ای از بافت عضلانی هستند که به‌دلیل استفاده بیش از حد، وضعیت نامناسب، درد مزمن و سایر مشکلات سفت شده‌اند. ماساژ سفتی را در بافت عضلانی تسکین می‌دهد و عضلات را از طریق فشار متوالی شل می‌کند.

بهبود ضعف کمر؛ مهم‌ترین مزیت ماساژ

ماساژ درمانی باعث رسیدن مواد مغذی به ناحیه آسیب دیده می‌شود

ماساژ با افزایش گردش خون، روند ریکاوری ماهیچه‌ها را سرعت می‌بخشد. بالا رفتن گردش خون باعث رسیدن مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به نواحی آسیب دیده خواهد شد. ماساژ به سلول‌های آسیب دیده برای ترمیم و بهبودی کمک می‌کند. همچنین سلول‌های ماهیچه‌ای که ماساژ داده می‌شوند، میتوکندری‌های جدید می‌سازند که این خود باعث بهبود سریع‌تر آسیب عضلانی ناشی از ورزش خواهد شد. با‌استفاده‌از صندلی ماساژور irest علاوه‌بر ماساژ درمانی، به رسیدن مواد غذایی به کمر کمک خواهید کرد.

رسیدن مواد مغذی؛ اصلی‌ترین مزیت ماساژ درمانی

ایجاد تعادل؛ اصلی‌ترین مزیت ماساژ در ناحیه کمر

علت اصلی کمر درد،‌ فشار بیش از اندازه روی آن است. این فشار که اغلب مواقع به دلیل نشستن‌های طولانی مدت بروز می‌یابد، باعث عدم تعادل در فرد می‌شود. زمانی‌که پس از نشستن‌های طولانی از جای خود برمی‌خیزید، ممکن است تعادل خود را از دست دهید و دچار درد شوید. این درد تا مدت زمان طولانی با شما همراه خواهد ماند. شما می‌توانید به کمک صندلی ماساژور روتای می‌توان این درد را تا حد امکان کاهش دهید.

ایجاد تعادل؛ اساسی‌ترین مزیت ماساژ درمانی

ماساژ باعث بهبود گردش خون در کمر می‌شود

یکی از دستگاه‌هایی که باعث افزایش گردش خون در بدن و به ویژه کمر می‌شود صندلی ماساژور روتای مدل RT-8802 نام دارد. این دستگاه که از طریق ضربات طولانی مکرر گردش خون را تحریک و بافت‌ها را شل می‌کند و سفتی را از بین می‌برد. بدین ترتیب بافت‌های عضلانی نرم خواهد شد. با جریان بهتر گردش خون در کمر، درد در این قسمت بسیار کمرنگ خواهد شد. علاوه‌بر صندلی ماساژ، شما می‌توانید از ماساژهای سوئدی یا ماساژور تفنگی نیز استفاده کنید.

بهبود گردش خون؛ اساسی‌ترین مزیت ماساژ درمانی

ماساژ کمر از درد گردن و ستون فقرات نیز جلوگیری می‌کند

زمانی که درد در ناحیه کمر ادامه پیدا می‌کند،‌ بخش‌های دیگر بدن برای متحمل نشدن درد بیشتر،‌ دخیل خواهند شد. به‌همین‌ترتیب قسمت‌هایی مانند ستون فقرات و گردن با درد مواجه می‌شوند. در این شرایط درد کمر کاهش پیدا می‌کند. با‌این‌حال این قسمت‌ها بر اثر تحت تاثیر قرار گرفتن فشار های متعدد، دچار مشکلاتی از لحاظ ساختاری، درد و ناتوانی خواهند شد. همین موضوع روی آناتومی بدن تاثیر می‌گذارد.

اگر با این مشکل روبه‌رو هستید، نگران نباشید! یکی از بهترین اقدامات برای کاهش درد در نواحی کمر، ستون فقرات و گردن ماساژ برای دیسک کمر است. انواع ماساژهای سوئدی، تایلندی، سنگ داغ، شیاتسو یا انواع دستگاه‌های ماساژ ماشه‌ای و مبل‌های ماساژ به کمک تکنیک‌های خاصی که دارند، روی عضلات کمر و نواحی دیگر تمرکز کرده و درد را در قسمت مورد‌نظر کم می‌کنند.

دستگاه‌های ماساژور؛ بهترین انتخاب برای ماساژ کمر

در این مقاله با تاثیر ماساژ کمر بر کاهش درد آشنا شدیم. در واقع این کار باعث بهبود خون‌رسانی به کمر می‌شود و در نتیجه از گرفتگی و درد حاصل از نشستن‌های طولانی یا آسیب‌ها جلوگیری می‌کند. بهترین انتخاب برای ماساژ کمر، استفاده از دستگاه‌های ماساژور است که با هدف قرار دادن بخش مورد‌نظر گره‌های ایجاد شده روی کمر را باز می‌کنند. حالا نوبت شماست. آیا تا‌به‌حال با در کمر مواجه شدید؟ ماساژ تا چه میزان به بهبود این درد کمک حالتان بوده است؟ لطفا تجربیات خود را در این زمینه با ما به‌اشتراک بگذارید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “معجزه ماساژ کمر؛ افزایش انعطاف‌پذیری و سلامتی کمر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره