نحوه استفاده از ماساژور دستی؛ تجربه یک ماساژ حرفه‌ای در خانه

مقالات

اگر در طول روز بسیاری از وقت خود را در حال نشستن بر روی صندلی خودرو یا پشت میز کامپیوتر می‌گذرانید، احتمالا با مشکلات گرفتگی و خشک شدن عضلات روبه‌رو شده‌اید. ماساژ درمانی یک راه مفید برای کاهش فشار و درد عضلانی است. به همین دلیل، استفاده از دستگاه‌های ماساژ به‌منظور ریلکس کردن و کاهش درد‌های عضلانی به افراد توصیه می‌شود. اگر به‌تازگی دستگاه ماساژور خریداری کرده‌اید و قصد اطلاع از نحوه استفاده از را دارید، مطالعه این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

نحوه استفاده از ماساژور دستی و روش‌های ماساژ حرفه‌ای

طریقه کار با ماساژور دستی؛ ماساژ قسمت‌های مختلف بدن

ماساژور دستی امکان استفاده از سه برنامه ماساژ مالشی، لرزشی و حرارتی را برای کاربران فراهم می‌کند. بهتر است قبل از شروع کار با ماساژور دستی، کمی روغن ماساژ برای افزایش لغزندگی و اثربخشی ماساژ کنار بگذارید تا در هنگام استفاده از ماساژور دستی از آن روی بدن استفاده کنید. سپس دستگاه ماساژور را روشن کرده و نقاط مورد‌نظر بدنتان را با حرکات دایره‌ای یا خطی روی پوست خود ماساژ دهید. نحوه استفاده از ماساژور دستی برای شانه و گردن به‌این‌صورت است که با قرار دادن ماساژور در کاسه سر شروع به ماساژ کرده و با حرکات دایره‌ای یا عقب و جلو کردن، تنش و خستگی را از این نواحی برطرف می‌کنیم.

ماساژ پشت و ستون فقرات به کاهش درد عضلانی و تسکین از فشار‌های ناشی از فعالیت‌های روزمره کمک می‌کند. استفاده منظم از دستگاه‌های ماساژور به بهبود گردش خون، کاهش درد و بهبود عملکرد عضلانی و راحتی بدن کمک می‌کند. امکان تنظیم سرعت و شدت ماساژ نیز با‌توجه‌به نیاز شما وجود دارد. مدت زمان ماساژ به میزان نیاز بدن و نوع ماساژ بستگی دارد. به‌طور‌کلی، ماساژ هر قسمت از بدن به مدت 5 تا 10 دقیقه کافی است. در ادامه، نحوه استفاده از سه حالت ماساژور دستی بدن را شرح می‌دهیم.

ماساژ مالشی، لرزشی و حرارتی؛ سه حالت ماساژ دستگاه ماساژور دستی

ماساژ غلتکی؛ روشی برای آرامش و شادابی بیشتر بدن

انجام ماساژ غلتکی، برای افزایش آرامش و شادابی بدن رایج است. یک جلسه ماساژ با‌کیفیت با استفاده از ماساژور دستی به شرطی که با آگاهی از نحوه استفاده از ماساژور دستی باشد، روی همه اجزای بدن تاثیر مثبت می‌گذارد. این نوع ماساژ‌ها به‌طورگسترده برای تقویت و تمرین همه گروه‌های عضلانی استفاده می‌شوند. شیار‌های خاص روی سطح ماساژور‌های دستی و دستگاه‌های ماساژ مشابه مانند صندلی ماساژور روتای مدل 8802 باعث تحریک عمیق بافت‌های عضلانی بدن و افزایش جریان لنفاوی و بهبود گردش خون می‌شود.

ماساژ لرزشی؛ راهی برای بهبود گردش خون و نرم کردن عضلات

انجام ماساژ لرزشی یکی از کاربرد‌های ماساژور‌های دستی است. ماساژ لرزشی برای تحریک سیستم گردش خون و شل شدن بافت‌های نرم موثر است. استفاده از این تکنیک ماساژ باعث افزایش گردش خون، افزایش انعطاف‌پذیری، و آمادگی ذهنی افراد برای فعالیت‌های کاری و ورزشی می‌شود. ماساژور‌های لرزشی طرفداران بسیاری دارند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. این دستگاه‌ها با قرار دادن سری آن‌ها روی موضع مورد‌نظر، با حرکات لرزشی، ماساژ را شبیه‌سازی می‌کنند.

ماساژور‌های لرزشی برای همه نقاط بدن قابل‌استفاده هستند و صندلی‌های ماساژور نیز با همین مکانیسم لرزشی، روی عضلات مختلف بدن تاثیر می‌گذارند. ماساژور دستی برای انجام و آموزش ماساژ دست نیز کاربرد دارند. انجام ماساژ لرزشی روی دست‌ها با کمک ماساژورهای دستی در کاهش درد عضلات سفت و افزایش دمای بافت‌های نرم موثر است؛ همچنین، این ماساژورها جریان خون را افزایش داده و فرایند ریکاوری بدن را تسریع می‌کنند.

ماساژ لرزشی؛ موثر در افزایش انعطاف‌پذیری و آمادگی ذهنی ورزشکاران

ماساژ حرارتی؛‌ بهترین گزینه برای کم کردن دردهای عضلانی

گرما با باز کردن رگ‌های خونی و تقویت گردش خون، تاثیر آرامش‌بخشی داشته و در تسکین درد عضلانی موثر است. ماساژ حرارتی باعث حرکت سریع‌تر مواد مغذی در رگ‌ها شده و در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر واقع می‌شود؛ در نتیجه به تسکین درد نیز کمک می‌کند. همچنین، ماساژ گرمایی سرعت گردش خون را افزایش می‌دهد و به شکستن اسید لاکتیک تولید شده پس از تمرین‌های ورزشی کمک می‌کند؛ که در مجموع باعث کاهش زمان ریکاوری عضلانی می‌شود. ماساژور‌های حرارتی نوعی از ماساژور‌های برقی هستند که از عملکرد ترکیبی لرزشی و حرارتی برخوردارند.

ماساژور‌های حرارتی دو سر مجزای کنار هم دارند که با روشن کردن ماساژور شروع به لرزش‌های کوچک می‌کنند. حالت مادون‌قرمز ماساژور‌های حرارتی، گرمایی مطبوع و دلپذیر را هنگام ماساژ ایجاد می‌کند. دسته‌ این ماساژور‌ها به شکل خمیده طراحی شده تا بدون کمک گرفتن از دیگران امکان ماساژ نقاط دور از دسترس مانند کمر وجود داشته باشد. ماساژور‌های دستی و دستگاه‌های مشابه مانند صندلی ماساژ irest به دلیل داشتن عملکرد سه‌گانه غلطکی، لرزشی و حرارتی، روی بهبود گردش خون و بهبود عملکرد عضلات تاثیر مثبتی دارند.

ماساژ حرارتی؛ موثر در کاهش زمان ریکاوری عضلانی بعد از ورزش

نکات مهم برای انتخاب ماساژور دستی؛ از توجه به ابعاد تا تنظیم سرعت و شدت ماساژ

قبل از خرید یک دستگاه ماساژور باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در هنگام خرید ماساژور دستی به طراحی آن توجه کنید، زیرا طراحی ارگونومیک استفاده از ماساژور را آسان‌تر می‌کند ماساژور‌های کوچک بهترین گزینه برای خرید ماساژور محسوب می‌شوند، اما ماساژور‌های بزرگ‌تر مانند مبل ماساژور سرعت درمان درد بیشتری دارند.

اگر قصد خرید مبل ماساژ یا ماساژور دستی را دارید، باید به کیفیت ماساژور نیز توجه کنید؛ ماساژور‌های بزرگ‌تر معمولا دوام بیشتری دارند. امکان تنظیم سرعت و شدت ماساژ نیز از سایر ویژگی‌های مهم ماساژور است که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. خرید ماساژور دستی یا صندلی ماساژور و مبل ماساژ با این قابلیت‌ها، امکان استفاده بهینه از دستگاه ماساژور را برای شما فراهم می‌کنند.

در‌نهایت، با‌توجه‌به بودجه خود ماساژور مناسب را انتخاب کنید. دستگاه ماساژوری را خریداری کنید که قیمت، کیفیت و عملکرد آن مطابق نظر شما بوده و در‌عین‌حال از گارانتی معتبری نیز برخوردار باشد. در هنگام استفاده از ماساژور دستی در نظر داشته باشید که استفاده از ماساژور دستی در نواحی حساس بدن مانند چشم و دهان توصیه نمی‌شود. در صورت داشتن مشکلات پزشکی خاص، قبل از استفاده از ماساژور دستی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، استفاده بیش‌از‌حد از ماساژور دستی باعث درد و ناراحتی عضلانی خواهد شد.

در نظر گرفتن کیفیت ماساژور و امکان تنظیم سرعت و شدت؛ دو مورد از ویژگی‌های یک ماساژور خوب

داشتن حالت ماساژ مالشی، حرارتی و لرزشی؛ مهم‌ترین ویژگی یک دستگاه ماساژور برای ماساژ حرفه‌ای در منزل

ماساژور دستی بدن آی رست دارای ۴ برنامه اتوماتیک ماساژ‌ و ۳ سری مجزا برای ماساژ دادن بخش‌های مختلف بدن است. این ماساژور چند نوع عملکرد ماساژ مالشی، حرارتی و لرزشی نیز دارد. سیستم ویبراتور، کیسه‌های هوا و صفحه‌های کربن در این دستگاه، تجربه ماساژ حرفه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورند؛ به شرطی که قبل از آن اطلاع کاملی از نحوه استفاده از ماساژور دستی کسب کرده باشید.

گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش بلندمدت و حمل رایگان، سه مزیت دیگر ماساژور‌های عرضه شده توسط شرکت مبل ماساژ هستند. شما می‌توانید ماساژور‌های مبل ماساژ را با شرایط اقساطی و تخفیف‌های مناسبتی خریداری کرده و از مزایای آن برای ارتقای سلامتی و ریکاوری بدن بهره‌مند شوید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نحوه استفاده از ماساژور دستی؛ تجربه یک ماساژ حرفه‌ای در خانه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره