5 راهکار اساسی برای درمان خار پاشنه در منزل

مقالات

بیش از ۹۰ درصد افراد مبتلا به خار پاشنه توانسته‌اند با درمان‌های غیرتهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی این مشکل را درمان کنند. معمولا ۶۰ درصد از خانم و آقایان با ورود به دوره میانسالی ممکن است یک‌ بار به دچار خار پاشنه شوند. منظور از خار پاشنه، رسوب کلسیم در کف استخوان این قسمت است. استفاده از کفش‌های نامناسب، ایستادن طولانی‌مدت، دیابت و افزایش وزن، احتمال ابتلا به خار پاشنه را افزایش می‌دهد. ابتلا به این مشکل در موارد حاد انجام کارهای روزمره را دشوار می‌کند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب شما را با ۵ راهکار اساسی درمان خار پاشنه در منزل آشنا کنیم. این روش‌ها ساده، بدون ضرر و موثر هستند. اگر به دنبال راهکارهای درمان خار پاشنه با روش‌های غیر از جراحی هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

بررسی راهکارهای خانگی برای درمان خارپاشنه

1. ماساژ درمانی؛ تکنیک موثر برای درمان خار پاشنه پا در منزل

ماساژ درمانی، یکی از بهترین راهکارها برای درمان خانگی خار پاشنه است. انجام تکنیک‌های ماساژ باعث شل‌شدن عضلات پا و بهبود جریان خون می‌شود که تاثیر بسزایی در کاهش درد دارد. علاوه‌بر ماساژ دادن ناحیه دردناک خار پاشنه، با ماساژ قسمت‌های دیگر پا نیز می‌توانید درد و التهاب را کاهش دهید. برای انجام ماساژ به‌منظور تسکین درد و درمان خار پاشنه در خانه می‌توانید از انواع دستگاه‌های ماساژ مانند دستگاه ماساژور کف پا یا صندلی ماساژ روتای استفاده کنید. البته در‌صورتی‌که مشکلتان حاد است توصیه می‌شود حتما قبل از استفاده از این دستگاه‌ها یا مراجعه به مراکز ماساژ حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

ماساژ‌ ساق، پاشنه و کف پا مناسب‌ترین ماساژها برای درمان درد پاشنه پا در منزل هستند. ماساژ پا نه‌تنها برای تسکین دردهایی چون خار پاشنه، بلکه برای افسردگی و بیماری‌های روحی نیز به‌عنوان راهکار ضد‌استرس به‌کار می‌رود. در ادامه با فواید هریک از این ماساژها آشنا می‌شویم.

استفاده از تکنیک های ماساژ برای درمان خارپاشنه پا

بررسی مزایای ماساژ عضلات ساق پا برای درمان خار پاشنه در منزل

فشار به عضلات ساق پا یکی از موارد ابتلا به خار پاشنه محسوب می‌شود. در این حالت استفاده از تکنیک ماساژ برای گرفتگی عضلات ساق پا راهکاری عالی برای درمان التهاب کف پا و درمان فوری خارپاشنه است. برای ماساژ ساق پا می‌توانید از ماساژور پا یا ورز دادن عضلات به‌صورت دستی استفاده کنید. بهتر است برای کاهش سطح اصطکاک روی پوست، ماساژهای دستی را با استفاده‌ از روغن‌های مخصوص انجام دهید.

درمان خارپاشنه با دستگاه ماساژور پا

ماساژ پاشنه و عضلات پا؛ روش مناسب برای کاهش التهاب و درد خار پاشنه

درد خار پاشنه انجام فعالیت‌های روزمره را سخت و محدود می‌کند. همچنین در‌صورت حاد بودن مشکل ممکن است درد به نواحی دیگر مانند زانو یا لگن نیز منتقل شود. استفاده از تکنیک ماساژ پاشنه و عضلات پا یکی از روش‌های موثر برای رفع گرفتگی‌ها، جریان بهتر خون و کنترل درد خار پاشنه است. میزان فشاری که توسط ماساژور یا دستگاه ماساژ به این ناحیه وارد می‌شود باید با میزان درد شما متناسب باشد.

اعمال فشار بیشتر از حد توان شما ممکن است مشکل را بیشتر کند. یک مزیت خرید ماساژور زانو برای تسکین درد و درمان خار پاشنه در منزل قابلیت تنظیم فشار است. به‌این‌ترتیب خیالتان از بابت بروز هر‌گونه مشکل احتمالی بر اثر فشار غیرطبیعی راحت خواهد بود.

ماساژ کف پا برای تسکین درد خار پاشنه؛ با استفاده از توپ یا غلطک

یکی از راه‌های درمان فوری خارپاشنه در خانه، ماساژ کف پا است. این نوع ماساژ را با ابزار ساده‌ای مانند توپ یا غلطک می‌توانید انجام دهید. برای اجرای تکنیک ماساژ کف پا برای درمان خار پاشنه در منزل باید توپ یا غلطک را زیر ناحیه مورد‌نظر قرار دهید. سپس به آرامی پایتان را روی توپ، غلطک یا بطری آب یخ زده به جلو و عقب ببرید. این کار التهاب را کاهش می‌دهد و روشی ساده و در دسترس برای درمان خار پاشنه پا در منزل محسوب می‌شود. یک دستگاه مناسب که این تکنیک‌ها را به‌راحتی برایتان انجام می‌دهد ماساژور کف پا است. این ماساژور پرتابل وزن متناسبی دارد و قابل حمل است؛ بنابراین حتی در سفر نیز می‌توانید برای تسکین درد خار پاشنه یا رفع خستگی‌ پاها از آن استفاده کنید.

ماساژ کف پا؛ با استفاده از غلطک برای تسکین درد خارپاشنه

2. انجام استراحت کافی؛ موضوعی که برای تسکین درد خار پاشنه باید جدی بگیرید

مشکل خار پاشنه درمان خانگی متعددی دارد. یکی از این درمان‌های خانگی ساده که باید آن را بسیاری جدی بگیرید، استراحت کافی است. درد خار پاشنه با فشار ناشی از وزن بدن تشدید خواهد شد؛ بنابراین استراحت، مدیریت تحرک و حذف ایستادن‌های طولانی‌مدت، قدمی موثر به‌منظور درمان خانگی خار پاشنه محسوب می‌شود. اگر در فعالیت‌های روزانه عاملی باعث تحریک پاشنه پا می‌شود، استراحت و استفاده از کمپرس سرد، درد را تا حد قابل‌توجهی کاهش خواهد داد.

هرچه بدن به‌دور از تنش و استرس روزانه باشد، فشار روی بدن کمتر می‌شود. یکی از راه‌های کاهش استرس و روش‌های رفع فشارهای روزانه استفاده از صندلی ماساژور است. با‌توجه‌به وجود تکنیک‌های مختلف، قابلیت تنظیم سرعت و فشار ماساژ و استفاده بدون محدودیت از نظر زمانی، قیمت صندلی ماساژور نسبت به مراجعه مداوم به مراکز ماساژ درمانی بسیار مناسب و مقرون‌به صرفه است.

3. درمان خار پاشنه در منزل با تمرین‌های ورزشی و حرکات کششی

فاسیای کف پا یک رباط ضخیم است که پاشنه را به جلوی پا متصل می‌کند. ورزش‌های کششی با تقویت فاسیای کف پا و بافت اطراف آن برای درمان درد ناشی از خار پاشنه مفید است. برای جلوگیری از تشدید درد خارپاشنه، در انجام تمرین‌های ورزشی باید کشش به‌صورت یکنواخت در هر دو طرف پا ایجاد شود. برای گرم شدن عضلات بدن می‌توانید قبل از ورزش، حرکات کششی آرام انجام دهید و به‌منظور سرد کردن بدن بعد از ورزش از انواع ماساژورهای پرتابل مانند ماساژور تفنگی یا صندلی ماساژ ایرست یا ورزش‌های ملایم استفاده کنید.

انجام حرکات کششی تکنیکی موثر برای درمان خارپاشنه

4. کاهش درد خار پاشنه با استفاده از کفش طبی مخصوص

قلب در بدن وظیفه پمپاژ خون به نقاط مختلف بدن را بر‌عهده دارد. عضلات پشت ساق نیز وظیفه بازگشت پمپاژ خون به سمت بالای بدن را انجام می‌دهد. به همین‌دلیل پا قلب دوم نامیده می‌شود. باتوجه‌به نقش کلیدی پا در بدن، انتخاب کفش مناسب در افراد مبتلا به خار پاشنه نقش مهمی در کاهش درد و درمان کامل مشکل دارد. یکی از راهکارهای درمان خانگی خار پاشنه استفاده از کفش‌های طبی مخصوص است. این کفش‌ها برای جلوگیری از فشار به پا بسیار محکم، سبک و با خاصیت الاستیکی ساخته می‌شوند. همچنین قسمت کفی کفش طبی، متناسب با سایز و قوس پای بیمار طراحی شده است.

5. استفاده از آتل‌های شبانه؛ ابزاری سودمند برای درمان خارپاشنه در منزل

یکی از راهکارهای تسکین درد خار پاشنه استفاده از آتل است. آتل‌های خارپاشنه در زمان خواب شبانه استفاده می‌شوند. استفاده از این آتل باعث کشیده نگه داشتن ساق و قوس پا خواهد شد. همچنین آتل‌های شبانه به انعطاف‌پذیری کف پا و تاندون آشیل کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که این راهکار به‌عنوان درمان فوری خار پاشنه شناخته نمی‌شود؛ اما به مرور زمان سبب تسکین درد حل مشکل خواهد شد.

رعایت سبک زندگی سالم با ماساژ و ورزش؛ بهترین راه برای درمان خانگی خار پاشنه

در این مقاله به راهکارهای درمانی موثر برای خار پاشنه پرداختیم. اگر به خار پاشنه مبتلا هستید، روش‌هایی مانند ورزش، ماساژ، استفاده از کفش طبی، آتل شبانه و استراحت را  به‌عنوان راهکارهای خانگی برای کاهش درد و رفع کامل این مشکل جدی بگیرید.

یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به خار پاشنه، ماساژ درمانی و استفاده از ماساژورها است. با تقویت و آرام‌سازی عضلات بدن می‌توانید از هر گونه درد و مشکلات جسمانی دور بمانید. شما می‌توانید برای مشاهده انواع مدل‌های ماساژور و بررسی ویژگی‌های آن‌ها به بخش فروشگاهی سایت مراجعه کنید. همچنین شما عزیزان امکان استفاده از خدمات مشاوره رایگان فروشگاه مبل ماساژ برای انتخاب دستگاه مورد‌نظرتان را خواهید داشت.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “5 راهکار اساسی برای درمان خار پاشنه در منزل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره