تخت خواب ماساژ چیست؟ (+عکس)

مقالات

در سایر مقالات به شکل مفصلی به معرفی مبل ماساژ و بررسی انواع ویژگی ها آن پرداختیم و اغلب ما بر اثر آشناییت با مزیت های بی نظیر آن برای خریدش؛ با دانش و اعتماد بیشتری گام برداشتیم. اما مبحث دریافت حرکات ماساژ به اینجا ختم نمی گردد و علاوه بر مبل ماساژور، تخت خواب ماساژ نیز شرایط ایده آلی را برای دریافت حرکات ماساژ؛ مشابه ماساژ دستی به واسطه یک درمانگر صاحب مهارت؛ ایجاد خواهند کرد. البته زمانی که از تخت خواب ماساژ سخن به میان آوریم؛ ممکن است ذهن ما کمی دچار سردرگمی شود چرا که؛ هم به تخت خواب ماساژ هوشمند اشاره داریم و هم تخت خواب هایی که به سبب دریافت ماساژ های دستی به واسطه درمانگر در قالب، ظاهر و اندازه های متعددی وجود خواهند داشت و مورد استفاده قرار می گیرند.در این مبحث با ما همراه باشید تا هر دو نوع این تخت ها مورد بررسی قرار دهیم و با موارد استفاده آن ها آشنا گردیم‌.

تاریخچه تخت خواب ماساژ

انجام حرکات ماساژ به واسطه تجهیزات و ماشین هایی چون مبل ماساژ و یا انجام آن به واسطه درمانگر امری جدید و وابسته به دنیای امروز نخواهد بود. قدمت ماساژ مرتبط به هزاران سال پیش بوده که با هدف تسکین دردهای عضلانی و دریافت آرامش انجام می شده است. اما جالب است بدانید حتی در آن دوره از تخت هایی مخصوصی به جهت انجام حرکات ماساژ استفاده می کردند. این تخت های ماساژ دارای جنسیت چوبی و یا متریال سنگ مرمر بودند که به جهت دریافت حرکات ماساژ توسط افراد دولتی و یا کسانی که به منصب می رسیدند مورد استفاده قرار می گرفتند. اما به مرور زمان متریال ها تغییر یافتند. در قسمت قرار گیری سر یک بالشتک به جهت راحتی افراد در هنگام دریافت ماساژ تعبیه گردید که عموما با جنسیت چرم همراه هستند. درست است که تخت های ماساژ ابتدایی دارای وزن سنگین تری‌نسبت به نمونه های حال حاضر بودند اما بهترین نوع متریال با طول عمر بالا استفاده می شد. اما در حال حاضر این تخت ها از متریال پلاستیک و فلز سبک ساخته شده ک نیز با قابلیت تاشویی و اشغال فضایی کمتر همراه است. تا به امروز که علاوه بر مورد استفاده قرار گرفتن مدل های ساده آن برای انجام ماساژ های دستی در قالب های پیشرفته تری همچون تخت های ماساژ هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند‌.

history-of-massage-bed

تخت های مخصوص ماساژ به واسطه درمانگر

نوعی از این تخت ها ساده و بدون هیچ قابلیت دیگری از سوی خود هستند که شرایط مطلوب تری را برای دریافت حرکت های ماساژ از سوی درمانگر فراهم می کنند. و در ۴ نوع تقسیم بندی می گردند :

  • ثابت : همانطور که از نامش برمی آید این تخت ها ثابت و غیرقابل حرکت هستند. به همین سبب دارای وزن و قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها می باشند. این تخت ها به سبب تحمل وزن بالا و بدون نیاز به آماده کردن از بهترین گزینه ها برای سالن های ماساژ محسوب می گردند.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع : این مدل شرایط ایده آل تری را برای انجام حرکات ماساژ فراهم خواهند کرد. چرا که شما قادر خواهید بود ارتفاع تخت را برای اجرای بهتر حرکات ماساژ و با تسلط بیشتر بر روی همه قسمت های بدن در ضمن ماساژ با تغییر همراه نمایید.
  • برقی : این تخت با شرایط آسان تری به سبب تغییر شیب و یا ارتفاع تخت همراه است. چرا که شما مدیریت کنترل کامل آن را تنها با یک دکمه در دست خواهید گرفت.
  • پرتابل یا قابل حمل : ممکن است این مدل از تخت های ماساژ دارای تحمل وزن کمتری نسبت به مدل های ثابت باشد؛ به همین سبب برای سالن های ماساژ گزینه مناسبی محسوب نمی گردد. این مدل از تخت های ماساژ به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی جمع و به دلیل وزن پایین به راحتی قابل حمل هستند. چرا که ممکن است؛ شرایطی ایجاد شود که درمانگر مجبور به مراجعه  به منزل شخصی ماساژ گیرنده و یا فضاهای دیگری چون شرکت و کارخانه ها گردد.
massage-beds-by-therapist

جنسیت تخت های ساده ماساژ

این تخت ها از ۲ متریال اصلی چون چوب و آلمینیوم تولید می گردند که جهت استفاده در مدل های مختلف متفاوتند :

  • چوب : چوب عنصری از طبیعت است و می تواند حس مطلوب و خوشایندی را در فضا ایجاد نماید. از این متریال عموما برای مدل های ثابت استفاده می شود. اما تنها عیب آن این است که امکان لق شدن پایه ها در آن وجود دارد که بازهم نسبت به ضخامت پایه ها متغیر است.
  • آلمینیوم :
    در دیگر مدل ها؛ به ویژه قابل حمل از آلمینیوم برای پایه ها استفاده می گردد. چرا که به دلیل وزن پایین قابلیت حمل و جمع کردن را سهولت می بخشد. آلمینیوم با تحمل وزن بالا همراه است. اما تنها عیبی که می توانیم به آن بگیریم امکان زنگ زدگی در شرایط رطوبت زای آب و هوایی است.

تخت خواب ماساژ هوشمند

حتما نام تخت خواب های ماساژ هوشمند به گوشتان خورده است و یا از نزدیک شاهد کارآیی بی نظیرش بوده اید. این تخت خواب ها با نام تخت خواب هوشمند به شهرت رسیده اند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این تخت ها علاوه بر صندلی ماساژ در کنار تخت دارای آپشن های متعدد دیگری مانند
باکس زیر تشک، بُخور سرد، پشت سری قابل تنظیم، پورت شارژ USB و فندکی خودرو، چای ساز، چراغ خواب، خوشبو کننده هوا، شارژر وایرلس، صندلی مخفی، صندوق های مخفی، کتابخانه و دکور، کفی جکدار فلزی، گاو صندوق الکترونیکی، میز لپ تاپ و یخچال می باشند که آن را در زمره لوکس ترین تخت خواب ها قرار می دهند. اما صندلی ماساژ در قسمت کناری تخت در حالت خوابیده قرار گرفته و با قوسی که بر روی آن طراحی شده است؛ بدن را در بهترین حالت ممکن برای دریافت حرکات ماساژ قرار می دهد‌. این تخت به واسطه چند موتوری که در درون آن تعبیه گردیده؛ می تواند ۵ مدل از حرکات ماساژ را اجرا کند. کافی است بر روی قسمت تنظیمات تخت خواب ماساژ ‌‌کمی تسلط یابید، سپس با تغییر در برنامه ها موفق خواهید شد که به راحتی هر کدام از برنامه های ماساژ را که بدن شما نیازمند آن هستند با فشار و زمان معین اجرا نمایید. از فواید این تخت های ماساژ می توان به قابلیت در دسترس بودن و حضور همیشگی آن در منزلتان و البته جابه جایی راحت از روی تخت خواب استراحت و تخت خواب ماساژ اشاره نمود. ناگفته نماند که این تخت های ماساژ با قرار گیری در کنار تخت خواب دونفره و سایر آپشن ها، فضای زیادی را آشغال می کنند و نمیتوانند گزینه مناسبی برای منازلی با متراژ پایین باشند.

Bed-bed-massage-smart

کلام آخر – تخت خواب ماساژ

از قدیم الایام تا به امروز اجرای حرکات ماساژ ماندگار مانده است و با گذشت زمان و تلفیق دانش بیشتر با آن قالب درمانی را به خود گرفته است. به همین سبب در دنیای امروز کمتر کسی است که از چشیدن لذت ماساژ بی نصیب مانده باشد. تا جایی که در بسیاری از منازل و یا اتاق های استراحت در برخی شرکت های شاهد حضور صندلی و تخت خواب ماساژ می باشیم. که دشواری دریافت حرکات ماساژ را به صفر رسانده است.

 

مشاوره