لاغری با ماساژ و تاثیر آن بر زیبایی اندام

مقالات

اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید و از طرفی با رژیم هم چندان میانه خوبی ندارید و وقتی کافی برای ورزش هم ندارید، شاید ماساژ بتواند به شما کمک کند. هرچند لاغری با ماساژ ارتباطی مستقیم ندارد اما بی ارتباط هم نیست. احتمالا در فضای اینترنت با مطالب پرشماری مواجه شده اید که از ماساژ میان تنه (شکمی) و دیگر انواع ماساژ به عنوان راهی موثر برای کاهش وزن یاد کرده اند. اما پیش از اینکه در این زمینه به نتیجه گیری برسید بهتر است کمی وقت بگذارید و دقیقا اطلاع پیدا کنید که ماساژ در زمینه کاهش وزن دقیقا چه کارکردی می تواند داشته باشد. در نتیجه اگر قصد خرید ماساژور دارید، به راحتی میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

تاثیر ماساژ بر لاغری، از تبلیغ تا واقعیت

همین ابتدا اجازه دهید یک مسئله را برایتان روشن کنیم. ماساژ درمانی با استفاده از انواع صندلی ماساژور و روش های سنتی تاثیری اثبات شده بر کاهش وزن دارد اما به تنهایی هیچگاه جواب نمی دهد. اگر فکر می کنید که ماساژ لاغری به تنهایی می تواند بافت های چربی ران و کپل، چاقی شکمی یا ران ها را کاهش دهد، کاملا در اشتباهید.

اما تاثیر ماساژ بر لاغری به این صورت است که می تواند تبعیت شما از یک رژیم غذائی و برنامه تمرینی را آسان تر سازد. موارد زیر صرفا برخی از مزایای ماساژ در ارتباط با کاهش وزن می باشد:

  • خواب بهتر
  • کاهش التهابات ماهیچه ای
  • کاهش استرس
  • بهبود روحیه
  • کاهش هیجان
لاغر شدن با ماساژ

در واقع ماساژ می تواند یک بخش از رژیم شما یا فعالیت های ورزشی باشد که برای کاهش وزن انجام می دهید.پس تاثیر ماساژ بر لاغری ارتباطی واسطه ای است. مثلا خستگی ناشی از 2 ساعت ورزش و فعالیت بدنی را می توانید با ماساژ رفع کنید.

از این گذشته، از فواید ماساژ بدن برای سلامتی میتوان به این مورد اشاره کرد که باعث آزادسازی اندورفین در بدن می شود و آزادسازی این ماده در بدن، حس شادی به شما می بخشد.چندین تحقیق این مسئله را اثبات کرده که حس شادی و رضایت، افراد را در دنبال کردن فعالیت های بدنی یا رژیم کمک می کند.

تاثیر ماساژ بر لاغری

کدام نوع ماساژ برای لاغری مناسب است؟

انواع مختلفی از ماساژ وجود دارد. ماساژ سوئدی برای کاهش استرس مناسب استاز دیگر ماساژ های مناسب برای کاهش وزن، ماساژ بافت عمیق است. ماساژ بافت عمیق برای افرادی که ورزش می کنند و به این ترتیب امکان التهابات بافتی دارند مناسب است.در ماساژ شیاتسو از فشار و ورز موضعی برای کاهش فشار استفاده می‌شود.اما کدام نوع ماساژ می تواند در کاهش وزن موثر باشد

به عقیده ی کارشناسان، ماساژ سوئدی با فشار متوسط برای کاهش وزن بیشترین مناسبت را داراست. ماساژ سوئدی باعث گردش خون، شل سازی ماهیچه ها و بخشیدن حس خوب به افراد می شود. در صورتی که کنجکاو هستید بدانید نحوه انجام ” ماساژ سوئدی چگونه است ” به مقاله مربوط به این ماساژ رجوع کنید.

لاغری با ماساژ

واقعیت آن است که ماساژ بدن برای لاغری می تواند بخشی موثر از برنامه کاهش وزن شما باشد اما بهتر است که انتظارات خود را در این ارتباط زیاد بالا نبرید. نباید از ماساژ لاغری انتظار معجزه داشته باشید.برای رسیدن به وزن دلخواه، یک رژیم غذائی سالم با میزان کالری مناسب، و فعالیت های بدنی منظم لازم است.در کنار این ها ماساژ می تواند به عنوان یک گزینه التیام بخش و آرامش زا مد نظر قرار بگیرد.

استفاده از صندلی ماساژ برای لاغری ؛ تاثیر ماساژور بر لاغری

اگر قصد کاهش وزن دارید، در کنار رژیم غذائی و تمرینات مناسب، انواع ماساژور دستی بدن، پا ، گردن و … می تواند این مهم را برای شما تسریع ببخشد. گفتیم که ماساژ به طور کلی جزو برنامه کاهش وزن نمی باشد اما بنا بر دلایلی مشخص می تواند به شما در رسیدن به وزن دلخواه کمک کند.

ماساژ لاغری و تاثیر آن بر زیبایی اندام
  1. صندلی ماساژ به گردش خون شما کمک می کند

سیستم قلبی ما وظیفه رساندن مواد مغذی و اکسیژن به سلول ها و اعضای مختلف بدن ما را برعهده دارد. این سیستم شامل قلب ما و شبکه ای از رگ های خونی می شود که کار انتقال این مواد را برعهده دارند. عروق ما خون را از قلب گرفته و آن را به قسمت های مختلف بدن ما می رسانند.صندلی ماساژ کار ورزدهی و مالش را بر تمام بدن ما به اجرا می گذارد و به این ترتیب عروق خونی منقبض یا نیمه مسدود را باز می کند.با فعال شدن این عروق، جریان خون لازم به اعضای حیاتی ما می رسد. بهبود جریان خون، رسیدن مواد مغذی به اعضای مختلف بدن ما را تسهیل می کند.

  1. صندلی ماساژ با کاهش استرس، از پرخوری جلوگیری می‌کند

استرس و افسردگی گاهی می تواند موجب پرخوری و چاقی شود.عادات غیرسالم غذاخوردم و جذب کالری اضافی می تواند باعث افزایش چربی بدن شما شود. یکی از راه های کاهش استرس استفاده از انواع مبل های ماساژ است. مبل ماساژ می تواند شما را از این کابوس نجات دهد. با استفاده منظم از صندلی ماساژ، شما برنامه ای ثابت برای دفع استرس خواهید داشت. کاهش استرس می تواند مانع عادات پرخوری و تبعیت از یک رژیم غذائی سالم شود.

  1. صندلی ماساژ، سوخت و ساز بدن شما را بهبود می بخشد

سوخت و ساز بدن، یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل بر وزن است.اگر سوخت وساز بدن دچار اختلال شود، کاهش وزن هم دچار اختلال می شود.اگر سوخت و ساز بدن شما کارکردی صحیح نداشته باشد، کالری سوزی هم در بدن شما واقع نمی شود. متابولیسم کند به همراه رژیم ناسالم و پرخوری موجب چاقی می شود.صندلی ماساژ از چند طریق می تواند سوخت و ساز بدن شما را بهبود ببخشد. برای افراد تازه کار، بهبود جریان خون به اعضا و جوارح فعال در هضم غذا کمک می کنند که در تجزیه مواد مغذی موفق تر عمل کنند.از این گذشته، جلسات منظم ماساژ، خواب شما را بهبود می بخشد و خواب بهتر، میزان سوخت و ساز بدن شما را بهبود می بخشد.

  1. خواب بهتر با مبل ماساژور

یکی از دیگر موارد کمتر مورد توجه قرار گرفته ارتباط چرخه خواب بهتر با تناسب اندام است.اگر شما حداقل 7 ساعت خواب روزانه مناسب نداشته باشید، به تدریج به تناسب اندام خود ضربه وارد خواهید کرد. خواب غیر کافی باعث تحریک و افزایش اشتها و چاقی می شود، چرا که بی خوابی به طور مستقیم بر هورمون های گرسنگی تاثیر می گذارد.ماساژ روزانه با بهره از یک صندلی ماساژ یا ماساژور می تواند خوابی آرام و به موقع را به شما هدیه کند.

نتیجه گیری

لاغری با ماساژ ارتباط مستقیم ندارد. نمی توانید انتظار داشته باشید که با تبعیت از یک برنامه ماساژ منظم و روزانه به وزن دلخواه خود برسید. اما تبعیت از یک رژیم غذائی مناسب و ورزش در کنار استفاده از ماساژ و صندلی ماساژور ، بدون هیچ تردیدی به شما در کاهش وزن یا حفظ تناسب اندام کمک می کند.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لاغری با ماساژ و تاثیر آن بر زیبایی اندام”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره