اصلاح گودی کمر با 4 روش موثر

مقالات

اگر احساس می‌کنید گودی کمرتان بیش از حد طبیعی و نرمال است، احتمالا دچار گودی کمر شده‌اید. گودی کمر یک اختلال بسیار رایج در ستون فقرات به‌ویژه بین خانم‌ها است. درمان گودی کمر به علت آن وابسته است. برای مثال اگر شما دچار کمبود ویتامین دی هستید یا نرمی یا پوکی استخوان دارید، باید دارو و مکمل‌هایی برای افزایش سطح املاح نام برده در بدن مصرف کنید. اما چنانچه به خاطر سبک زندگی غلط یا انجام حرکات اشتباه، دچار گودی کمر شده‌ باشید، تغییر سبک زندگی و انجام حرکات اصلاحی باعث بهبود این وضعیت می‌شود. توضیح روش‌های درمان گودی کمر در چند سطر نمی‌گنجد. ما در این مقاله به معرفی 4 روش موثر برای درمان گودی کمر می‌پردازیم.

 اصلاح گودی کمر با 4 روش موثر به‌همراه دلایل بروز و روش‌های پیشگیری در مجله مبل ماساژ

1.‌ ورزش؛ انجام حرکات اصلاحی و بدنسازی برای اصلاح گودی کمر

درمان گودی کمر با ورزش یکی از بهترین راه‌های مبارزه با گودی بیش‌ازحد کمر است. هدف از انجام ورزش اصولی، قرار دادن لگن در شرایط بهتر و درمان گودی کمر است. برای این منظور از انواع حرکات دینامیک و کششی در عضلات مختلف استفاده می‌شود. انجام مداوم این حرکات به مرور زمان، گودی کمر را بهبود می‌بخشد. استفاده از صندلی ماساژور آیرست یا هر نوع صندلی ماساژ دیگری برای افزایش گردش خون در بدن و به‌ویژه کمر نیز تاثیر مثبتی بر کسب نتیجه بهتر خواهد داشت.حرکات زیر، از جمله حرکات ورزشی است که برای بهبود و اصلاح گودی کمر استفاده می‌شود:

  • پل باسن
  • اسکات
  • قله زانو زمین
  • کشش یک زانو داخل شکم 
  • کرانچ شکم
  • حرکت کرانچ روی توپ
  • لانگ دمبل
  • کشش فیله و پشت یک پا نشسته
  • کشش پا خوابیده ضربدری روی هم
  • پلانک معکوس
  • کشش جفت زانو داخل شکم 
  • حرکت گربه و حرکت گاو
  • حرکت کودک
  • حرکت قو
  • پلانک
  • کشش کمر 

انجام درست هر یک از این حرکات نتیجه مثبت به همراه خواهد داشت. اما در صورتی که شما حرکت را به اشتباه انجام دهید، اثر معکوسی بر بدن شما گذاشته و به بهبود گودی کمر کمک نمی‌کند. در ادامه روش انجام درست برخی از این حرکات را به شما خواهیم گفت.


کشش جفت زانو داخل شکم؛ یکی از ورزش‌های مفید برای درمان گودی کمر

کشش کمر؛ حرکتی ساده برای اصلاح گودی کمر

کشش کمر یکی از ساده‌ترین حرکاتی است که برای بهبود گودی کمر می‌توان انجام داد. انجام این حرکت نیاز به هیچ وسیله خاصی ندارد و فقط باید روی زمین بنشینید. پاهای خود را دراز کنید و بدون اینکه زانو‌هایتان خم شود و فقط با خم کردن کمر، تلاش کنید تا با دست انگشتان پا را لمس کنید. برای آن‌که بهترین نتیجه را از انجام این حرکت بگیرید، بهتر است در 3 ست و هر بار حداقل 5 دقیقه روی این حالت باقی بمانید. علاوه‌بر

انجام این حرکت، استفاده از صندلی ماساژ برای گرم کردن عضلات یا استفاده از فواید ماساژ درمانی نیز مفید خواهد بود. 

کشش کمر؛ حرکتی ساده برای اصلاح گودی کمر

حرکت کودک؛ تمرینی بدون نیاز به وسیله ورزشی‎

حرکت کودک نیز مانند کشش کمر نیازی به هیچ وسیله خاصی ندارد. برای انجام این حرکت، روی زمین به‌صورت دو زانو بنشینید. کمرتان را خم کنید تا سر روی زمین گذاشته شود. دستانتان بالا سر دراز کنید یا در کنار بدن قرار دهید. اما در هر دو مورد باید صاف و کشیده باشد. این تمرین را در 3 ست و در هر بار حداقل 10 دقیقه انجام دهید. اگر حالت تهوع به شما دست داد، به‌آرامی بالا بیایید و مدت زمان هر ست را کاهش دهید. 


حرکت کودک؛ تمرینی بدون نیاز به وسیله ورزشی‎ برای بهبود گودی کمر

پل باسن؛ حرکتی خوابیده برای بهبود گودی کمر

برای انجام حرکت پل باسن، روی زمین دراز بکشید. دست‌ها صاف کرده و در کنار بدن قرار دهید. کف پاهایتان را روی زمین گذاشته و با وارد کردن فشار به پا، باسن خود را از روی زمین بلند کنید. برای دریافت بهترین نتایج از این تمرین، بهتر است این حرکت را در 3 ست 20 تایی انجام دهید. در روز‌های اول ممکن است انجام این تعداد حرکت، بسیار سخت باشد. برای این‌که به بدن خود فشار وارد نکنید، از تعداد کم‌تر شروع کنید و روز‌به روز افزایش دهید.

2.‌ ماساژ درمانی؛ استفاده از تکنیک‌های ماساژ برای اصلاح گودی کمر

دریافت ماساژ با کاهش درد و سفتی در ناحیه کمر، به بهبود وضعیت بدنی و اصلاح گودی کمر کمک می‌کند. ماساژ به شل شدن عضلات سفت کمک کرده که باعث کاهش فشار روی ستون فقرات و بهبود انحنای طبیعی آن می‌شود. همچنین، ماساژ با افزایش گردش خون در ناحیه کمر، به بهبود عملکرد عضلات و کاهش درد نیز کمک می‌کند. ماساژ گودی کمر معمولاً توسط یک متخصص ماساژ درمانی انجام می‌شود. متخصص ماساژ درمانی از تکنیک‌های مختلفی برای ماساژ ناحیه کمر استفاده می‌کند. از جمله این تکنیک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماساژ عمقی: این نوع ماساژ با اعمال فشار عمیق به عضلات، باعث به شل شدن آن‌ها می‌شود.
  • ماساژ سوئدی: ماساژ سوئدی با اعمال فشار ملایم به عضلات، به افزایش گردش خون و بهبود انعطاف‌پذیری عضلات کمک می‌کند.
  • ماساژ نقاط ماشه‌ای: این نوع ماساژ با اعمال فشار به نقاط حساس عضلات، به کاهش درد و سفتی منجر می‌شود.

اگر گودی کمر دارید، از ماساژ برای کاهش درد و بهبود وضعیت بدنی خود استفاده کنید. با این حال، مهم است که قبل از شروع ماساژ، با پزشک یا فیزیوتراپ خود مشورت کنید. همچنین بعد از ماساژ باید استراحت کرده و از انجام فعالیت‌های سنگین جدا خودداری کنید. صندلی ماساژور روتای یا هر نوع صندلی ماساژ دیگری نیز می‌تواند جایگزین مراجعه به مراکز ماساژ باشد. 

ماساژ درمانی؛ استفاده از تکنیک‌های ماساژ برای اصلاح گودی کمر

3.‌ فیزیوتراپی؛ انجام حرکات خاص طبق نظر پزشک

فیزیوتراپیست می‌تواند به شما در انجام درست تمرینات اصلاح گودی کمر کمک کند و از وارد شدن آسیب به بدن جلوگیری کند. همچنین، فیزیوتراپیست با استفاده از تکنیک‌های درمانی مختلف، مانند ماساژ، درمان دستی و تحریک الکتریکی عصبی عضلانی (TENS)، به کاهش درد و بهبود وضعیت بدنی نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید با مشورت با فیزیوتراپ، علاوه‌بر شرکت در جلسات فیزیوتراپی، قیمت صندلی ماساژور روتای 8900 یا هر صندلی ماساژ دیگری را نیز بررسی و در کنار درمان از ماساژ نیز استفاده کنید. گاهی دریافت یک ماساژ بعد از یک روز کاری شلوغ، با افزایش گردش خون در بدن و کاهش خستگی از بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌ها جلوگیری می‌کند.

4.‌ دارو درمانی؛ راهی برای کاهش درد و التهاب مفاصل

در مواردی که درد یا التهاب بیش از حد معمول باشد، مصرف قرص‌های مسکن می‌تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند. داروهای مسکن بدون نسخه، مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن یا داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) تجویزی، مانند دیکلوفناک یا ایندومتاسین نمونه‌ای از داروهایی است که شما می‌توانید در هنگام درد یا التهاب شدید مصرف کنید. علاوه‌بر مصرف دارو، استفاده از انواع دستگاه ماساژور و صندلی ماساژ به‌عنوان درمان مکمل باعث تسریع فرایند درمان خواهد شد.

دارو درمانی؛ راهی برای کاهش درد و التهاب مفاصل

استفاده از مبل ماساژ؛ راهی برای پیشگیری از گودی کمر و بسیاری از بیماری‌های دیگر

گودی کمر یا لوردوز، حالتی است که در آن ستون فقرات در قسمت کمر به طور غیرطبیعی قوس دارد. این حالت باعث درد، سفتی و سایر مشکلات در ناحیه کمر می‌شود. وجود ضعف در عضلات شکم، کمبود برخی املاح در بدن یا عادت‌های رفتاری اشتباه، باعث بروز و تشدید گودی کمر می‌شود. از انواع روش‌های درمانی نیز می‌توان به درمان گودی کمر با ورزش، ماساژ، فیزیوتراپی و دارو درمانی اشاره کرد. استفاده از انواع ماساژور و به‌ویژه مبل‌های ماساژ نیز تاثیر به‌سزایی در پیشگیری و درمان گودی کمر یا بسیاری از بیماری‌ها دارد. برای بررسی قیمت یا ویژگی‌های انواع مبل ماساژ، می‌توانید به قسمت فروشگاهی سایت مراجعه کنید.

مشاوره