آموزش ماساژ شکم و پا برای درمان یبوست

مقالات

20 درصد از مردم جهان درگیر عارضه یبوست بدون علت هستند که بیشترین درصد این آمار متعلق به زنان است. یبوست که همان عارضه خشک شدن روده‌های بدن است، بر اثر رژیم غذایی نادرست، افزایش سن و سایر دلایل رخ می‌دهد که باتوجه‌به شرایط فرد متفاوت خواهد بود. بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند برای درمان یبوست، فیبر و نوشیدن آب کافی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. با استفاده از این روش‌ها، یبوست در کمتر از 1 هفته درمان خواهد شد. در کنار همه این موارد، ماساژ شکم برای رفع یبوست نیز بسیار کاربردی است. به‌منظور آشنایی با نحوه ماساژ شکم برای رفع یبوست فقط کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آموزش ماساژ شکم برای رفع یبوست در مجله مبل ماساژ

مالش شکم برای یبوست در دو مرحله ساده و آسان

 ماساژ شکم برای رفع یبوست یکی از روش‌های اثر گذار در فرایند درمان این عارضه به شمار می‌رود. به‌منظور آشنایی با نحوه ماساژ شکم برای رفع یبوست، ابتدا باید با مشورت پزشک اطمینان حاصل کنید که یبوست به‌ دلیل مشکلات روده یا معده رخ نداده است. سپس با استفاده از ماساژ شکم برای رفع یبوست، نسبت به درمان این عارضه اقدام کنید. ماساژ درمانی علاوه‌بر درمان یبوست، برای درمان مشکلات دیگری مانند کمر درد، سر درد یا حتی بی‌خوابی نیز مفید است.

از همین رو بسیاری از افراد بدون مصرف دارو، با تشخیص پزشک و ماساژ درمانی، بیماری‌های این چنینی را درمان می‌کنند. در نظر داشته باشید برای دریافت ماساژ‌های خاص باید به مراکز ماساژ درمانی معتبر مراجعه کنید که نیاز به وقت و هزینه بسیاری دارد. بااین‌حال استفاده از فواید ماساژ‌درمانی از طریق دستگاه‌های برقی ماساژور نیز به درمان یبوست، سایر مشکلات و نفخ معده استفاد کنید. به‌این‌ترتیب ماساژ نفخ معده و رفع یبوست تا حد بالایی به بهبود کیفیت زندگی فرد کمک می‌کنند. 

حرکات دایره‌ای ماساژ برای رفع یبوست، روده را به فعالیت وادار می‌کند

برای انجام ماساژ شکم برای رفع یبوست، باید از یک فرد دیگر کمک بگیرید. همچنین جهت ماساژ شکم برای یبوست اهمیت بسیاری دارد. ابتدا روی زمین دراز کشیده و چند نفس عمیق بکشید. سپس از فرد بخواهید با فشار دست کم و کف دست، به‌صورت دایره‌ای شکم شما را ماساژ دهد. تمرکز باید روی قسمت پایینی شکم و محلی که روده و مثانه قرار گرفته‌اند باشد؛ زیرا این ماساژ شکم برای درمان یبوست است.

حداکثر زمان مالش شکم برای رفع یبوست حدود ده دقیقه است، اما هر زمانی که تغییراتی در روده‌ها مشاهده شد، زمان مناسبی برای اتمام ماساژ خواهد بود. ناگفته نماند ماساژ پشت کمر با صندلی ماساژور نیز برای رفع یبوست بسیار موثر است. در این روش فرد روی صندلی نشسته و ماساژ کمر شروع می‌شود. این دستگاه با اثری که روی معده و روده می‌گذارد، جریان خون را افزایش داده و روده‌ها را وادار به فعالیت خواهد کرد. البته این صندلی مزایای دیگری مانند ماساژ کلیه بخش‌های بدن و تنظیم شدت ماساژ دارد که بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. ازاین‌رو با پرداخت قیمت صندلی ماساژ به فواید متعدد این دستگاه برای بهبود سبک زندگی دسترسی داشته باشید. 

ماساژ شکم برای یبوست؛ رفع کننده دل درد و یبوست

فشار نرم به شکم و مثانه باید از سمت راست به چپ انجام شود

دومین روش ماساژ برای رفع یبوست، وارد کردن فشار نرم به‌صورت خطی است. در این روش با کف دست از سمت راست به چپ پهلوها فشار وارد می‌شود. این فشار باید بسیار آرام باشد تا باعث آسیب به معده و کبد نشود. حداقل مدت زمان انجام این ماساژ‌ ده دقیقه است و پس از ده دقیقه ممکن است تغییراتی احساس شود.

برای اثر بخشی بیشتر، می‌توانید پس از ده دقیقه ماساژ کیسه‌ آبگرم روی شکم قرار دهید و بعد از 5 دقیقه دوباره ماساژ‌ شکم برای رفع یبوست را انجام دهید. این ماساژ با استفاده از ماساژور بدن نیز قابل‌انجام است. ناگفته نماند که استفاده از دستگاه ماساژ‌ور مثل صندلی ماساژور آیرست روند تحریک روده‌ها را سریع‌تر خواهد کرد.

نحوه انجام ماساژ برای درمان یبوست

ماساژ کف پا برای درمان یبوست؛ آیا می‌توان با ماساژ کف پا یبوست را رفع کرد؟

پزشکان فیزیوتراپی کف پا را به‌عنوان نقشه بدن می‌شناسد و معتقدند می‌توان دردهای بسیاری را با ماساژ کف پا درمان کرد. بر‌اساس رفلکسولوژی کف پا، ماساژ این عضو بدن به درمان بسیاری از عارضه‌های جسمی کمک خواهد کرد. افرادی که با مشکل کم تحرکی و خشکی روده درگیر هستند، با استفاده از ماساژ کف پا برای درمان یبوست، مشکلات روده آن‌ها حل خواهد شد.

برای درمان یبوست با ماساژ کف پا، ابتدا باید با نقشه کف پا آشنا شوید. انگشتان پا مربوط به سر و گردن هستند و پاشنه نیز برای آپاندیس و سیاتیک است. برای رفع یبوست، فقط کافی است از قوس تا پاشنه کف پا را به‌صورت خطی ماساژ‌ دهید. این بخش مربوط به روده و فعالیت‌های آن بوده که اگر ماساژ درمانی به‌درستی انجام شود،‌ روده‌ها تحریک خواهند شد.

حتما قبل از انجام ماساژ به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص دهد که یبوست علت خاصی ندارد. ناگفته نماند در ماساژ‌ فول بادی توجه ویژ‌ه‌ای به ماساژ کف پا می‌شود تا درد نقاط مختلف بدن درمان شود. اگر با ماساژ فول بادی و نحوه انجام آن آشنایی ندارید، ما در مقاله «ماساژ فول بادی چیست» کلیات و جزئیات این روش ماساژ‌ را بررسی کرده‌ایم که اطلاعات کاملی به شما خواهد داد.

ماساژ کف پا برای درمان یبوست؛ روشی سریع برای رفع خشکی معده

نکات مهم ماساژ برای رفع یبوست

اگر ماساژ برای درمان رفع یبوست به روش اصولی انجام شود، بسیار موثر خواهد بود. برای حفظ استانداردهای این راهکار درمانی، باید جهت ماساژ شکم برای رفع یبوست را به‌درستی انتخاب کنید. این کار در نهایت به بهبود گردش خون و تسهیل حرکت روده در دستگاه گوارش کمک می‌کند. در ادامه این بخش به بررسی چند نکته کلیدی برای افزایش اثربخشی ماساژ به وسیله ماساژور بدن و ماسورها برای رفع یبوست می‌پردازیم. 

  • آغاز آرام و ملایم: همیشه ماساژ را با فشار ملایم شروع کنید و به‌تدریج فشار را افزایش دهید تا بدن شما به آن عادت کند. این کار به جلوگیری از هر گونه ناراحتی یا آسیب منجر خواهد شد.
  • تکنیک‌های حرکتی دایره‌ای: استفاده از حرکات دایره‌ای با انگشتان یا کف دست روی معده به حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می‌کند. برای ماساژ شکم برای رفع یبوست از سمت راست شکم خود شروع کنید و به سمت بالا و در آخر به سمت چپ و پایین حرکت کنید.
  • تمرکز بر ناحیه زیر ناف: فشار ملایم و ماساژ در ناحیه اطراف و زیر ناف به تسهیل حرکت مواد غذایی در سیستم گوارش و دفع راحت‌تر کمک می‌کند. 
  • تنفس عمیق: ترکیب ماساژ با تنفس عمیق اثربخشی آن را افزایش می‌دهد. سعی کنید هنگام ماساژ، نفس‌های عمیق بکشید تا آرامش بیشتری حاصل شود.
  • اجتناب از ماساژ فوری بعد از غذا: قبل از شروع به ماساژ معده بهتر است حداقل یک تا دو ساعت پس از خوردن غذا صبر کنید. 
  • آب گرم: نوشیدن یک لیوان آب گرم قبل از شروع ماساژ به آرامش عضلات معده کمک کرده و ماساژ را مؤثرتر می‌سازد.
  • استفاده از روغن‌های ماساژ: برای کاهش اصطکاک و تسهیل ماساژ، از روغن‌های ماساژ طبیعی مانند روغن بادام یا روغن نارگیل استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در صورت داشتن شرایط پزشکی خاص یا در صورت تجربه درد یا ناراحتی شدید، قبل از انجام مالش شکم برای رفع یبوست باید با یک پزشک مشورت کنید.

با ماساژ درمانی و تغییر رژیم غذایی از یبوست دور بمانید

با انجام ماساژ شکم برای رفع یبوست، روده‌ها تحریک خواهند شد که نتیجه آن دفع مدفوع روده‌ها است. یبوست معمولا بدون دلیل اتفاق می‌‌افتد اما اگر فرد به‌صورت دائمی یا در فواصل زمانی کوتاه دچار این عارضه می‌شود، باید حتما به پزشک مراجعه شود. در این زمان پزشک با تجویز آزمایش و بررسی نتایج، تشخیص می‌دهد که برای درمان یبوست باید از دارو استفاده شود یا خیر. 

به‌نظر شما چه ماساژهای دیگری برای درمان یبوست وجود دارد؟ شما می‌توانید نظرات ارزشمند خود را زیر کامنت‌های همین مقاله به اشتراک بگذارید. همچنین برای خرید صندلی ماساژور روتای با گارانتی 2 ساله یا سایر ماساژورها مثل صندلی ماساژ آی رست مدل SL-A389-2 با ما در ارتباط باشید.

مشاوره