مبل ماساژور چگونه کار می کند؟

مقالات

در این مثاله می خواهیم در مورد این که مبل ماساژور چگونه کار می کند صحبت کنیم و قصد داریم تمام قابلیت ها و آپشن های این وسیله را به طور کامل شرح دهیم تا شما بتوانید در صورت لزوم به بهترین نحو از مزیت های آن استفاده کنید. البته، از آن جایی که در دنیای امروز، مردم اطلاعات بیشتری در مورد فواید ماساژ درمانی دارند، ممکن است که این وسیله تا حدی معرف حضور شما باشد اما این نکته نیز قابل توجه است که طراحی و ساخت این وسیله، به مرور زمان دچار تحولات چشمگیری شده و همین موضوع سبب می شود که خیلی از افراد جامعه، در مورد جزئیات کارایی آن اطلاعات کافی نداشته باشند. از این رو ما در ادامه به طور مفصل در این مورد صحبت خواهیم کرد.

 

مبل ماساژور چگونه کار می کند

 

نحوه کار مبل ماساژور

طرز کار مبل ماساژ، بدین شکل است که فشار اضافی که بر ستون فقرات فرد تحمیل شده است را به قسمت های سر، شانه ها و بازو ها منتقل می کند و از این طریق موجب بهبود فرآیند گردش خون در بدن او می شود. این فرآیند می تواند تمام دردهای موضعی و عضلانی را بدون هیچ گونه عوارضی از بین ببرد. از این رو، بهتر است تمام افرادی که در طول روز فعالیت های سنگینی دارند یا به دلیل ماهیت شغلی بدن آن ها برای طولانی مدت حالت ثابت و بدون تحرکی دارد، حتماً از وسیله استفاده کنند تا بتوانند سلامتی خود را حفظ کنند.

البته، ممکن است که نحوه عملکرد انواع مختلف مبل ماساژ، با هم متفاوت باشد اما ساختار کلی عملکرد آن ها به همین شکل است و ما تصمیم داریم در ادامه این بحث به طور اختصاصی عملکرد دو نوع خاص از این وسیله را مورد بررسی قرار دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

نحوه کار مبل ماساژور دو بعدی

یکی از انواع مبل ماساژور، مبل ماساژور دو بعدی است که در رده بهترین نمونه های این وسیله قرار دارد. نحوه عملکرد این نوع صندلی ماساژور، به این شکل است که در هنگام ماساژ غلتک های آن در دو جهت بالا و پایین و چپ و راست، حرکت می کنند و از طریق ورز دادن و مالش عضلات، گرفتگی و دردهای آنها را به طور کامل از بین می برند. البته، بد نیست بدانید که این مدل صندلی به دلیل ساختار خاصی که دارد در قیاس با سایر مدل ها، حرکت محدودتری دارد اما با این حال، نحوه عملکرد آن برای تخفیف دردهای آزار دهنده بسیار مفید است.

نحوه کار مبل ماساژور سه بعدی

نوع دیگر مبل ماساژور، مبل ماساژ سه بعدی است که جزء جدید ترین مدل های این وسیله به حساب می آید. در این نوع مبل، یک نوع غلتک جدید تعبیه شده است که در حین ماساژ از ریل زیرین صندلی جدا می شود و به بهترین وجه ممکن، عضلات فرد را ماساژ می دهد و جالب است بدانید که فرد می تواند نحوه حرکت این غلتک ها و سرعت آن ها را به صورت دلخواه خود تنظیم نماید و این امر نه تنها سبب می شود که ماساژ مفید تر باشد بلکه باعث می شود فرد در حین انجام ماساژ احساس بهتری داشته باشد.

نحوه کار مبل ماساژور

آشنایی با بخش های مکانیکی صندلی ماساژور

یک مبل ماساژور، معمولاً با استفاده از ابزار آلاتی مثل موتور، غلتک ها و کیسه های هوا کار می کند و اگر بخواهیم عملکرد آن را به بیان ساده برای شما توضیح دهیم باید بگوییم که به محض این که فرد، صندلی را روشن می کند غلتک های آن به وسیله نیروی موتور به حرکت در می آیند و باعث ایجاد لرزشی می شوند که منتقل شدن آن به بدن فرد، موجب از بین رفتن استرس و درد و گرفتگی های عضلانی می شود. قابل ذکر است که بسته به نوع و مدل صندلی نحوه حرکت این غلتک ها متفاوت است اما در کل می توان گفت که هدف تمامی این حرکت ها و تکنیک ها، ماساژ دادن بدن و از بین بردن موارد آزاردهنده و مضر است.

مغز هوشمند صندلی ماساژور

مغز هوشمند صندلی ماساژور، یک پردازشگر فوق مدرن است که تمام کارایی ها و قابلیت های صندلی بر روی آن ذخیره شده است و زمانی که فرد نوع ماساژ و میزان فشار و سرعت دستگاه را تنظیم می کند، مغز هوشمند صندلی وارد عمل می شود و حرکت مورد نظر را اجرا می کند و در صورتی هم که دستگاه بر روی حالت اتوماتیک تنظیم شده باشد نیازی نیست که فرد چیز خاصی را تنظیم کند، چرا که به محض روشن شدن دستگاه، پردازشگر سریع یکی از حالت های پیش فرض را اجرا می کند.

انواع ماساژهایی که مبل ماساژور ارائه می دهد

یکی از بهترین ماساژهایی که توسط مبل ماساژور، بر روی بدن اجرا می شود ماساژ سوئدی است. در ماساژ سوئدی با استفاده از حرکت هایی مثل ضربه زدن، فشار وارد کردن و لرزش بدن، گرفتگی ماهیچه های فرد از بین می رود و تمام سموم بدن او از طریق عرق کردن دفع می شود و جالب است بدانید که استفاده از این ماساژ علاوه بر این که باعث بهتر شدن گردش خون می شود میزان انعطاف پذیری بدن را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

مغز هوشمند صندلی ماساژور

ماساژ بعدی ماساژ شیاتسو است که در قیاس با سایر ماساژها طرفداران بیش تری دارد. این مدل ماساژ از طریق فشار وارد کردن به قسمت های خاصی از بدن یا پیچاندن ماهیچه ها و مفصل ها می تواند درد های مزمن فرد را به راحتی از بین ببرد. البته، در ماساژ شیاتسو، فشار مورد نظر فقط به قسمت های انتخابی خود فرد وارد می شود و به همین دلیل فرد می تواند به سرعت از شر درد های خود رها شود و شاید به همین دلیل است که اکثر کسانی که از درد های موضعی شدید رنج می برند، ماساژ شیاتسو را به سایر ماساژ ها ترجیح می دهند.

ماساژ دیگری که قصد داریم به شما معرفی کنیم ماساژ دیپ تیشو است. در این مدل ماساژ ابتدا گرفتگی های بدن شناخته می شوند و سپس با وارد کردن فشار شدید به قسمت های مورد نظر، تمام مشکلات گرفتگی بدن از بین می رود. البته ممکن است که انجام این فرآیند کمی دردآور باشد اما بد نیست بدانید که این مدل ماساژ یکی از مؤثر ترین ماساژ هایی است که توسط صندلی ماساژور اجرا می شود و انجام آن می تواند تمام عوامل درد بدن را به بهترین وجه ممکن از بین ببرد و دلیل آن نیز این است که صندلی ماساژور در این مدل ماساژ، به قسمت هایی از بدن دسترسی پیدا می کند که در انواع دیگر ماساژ دسترسی به آن ها امکان پذیر نیست.

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد مبل ماساژور صحبت کردیم و سعی کردیم که قابلیت ها و کارایی های این وسیله کاربردی را به بهترین وجه ممکن به شما معرفی کنیم تا شما در صورت نیاز بتوانید از قابلیت های این وسیله استفاده کنید. در آخر نیز امیدواریم که مباحثی که در خلال این بحث مطرح کردیم برای معرفی بهتر این وسیله، مفید بوده باشد و بتواند در شناخت این وسیله و کارایی های آن به شما کمک کند.

نحوه تماس با مبل ماساژ
مشاوره