درمان استرس بدون دارو با 8 روش معجزه آسا

مقالات

اختلال در خواب، بی قراری، ناتوانی برای انجام امور روزانه فقط سه مورد از آثار منفی استرس روی بدن هستند. استرس آثار منفی دیگری مانند ریزش مو، مشکلات معده را نیز به همراه دارد و در صورت درمان نشدن، باعث ام اس خواهد شد. از طرفی مصرف داروهای شیمیایی برای درمان استرس،‌ آسیب‌های بسیاری را برای معده به همراه دارد که ممکن است تا سال‌ها زندگی فرد مختل شود. از همین رو، روش‌هایی برای درمان استرس بدون دارو کشف شده که شاید اثربخشی سریع السیری نداشته باشند، اما بدون هیچ‌گونه آسیب استرس را درمان خواهند کرد. علاوه‌بر این، به بهبود وضعیت جسمی نیز کمک شایانی می‌کنند. برای درمان درمان استرس و افسردگی بدون دارو با هفت روش ناگفته،‌ فقط کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

1. انجام مدیتیشن مساوی است با آرامش ذهن و جسم!

اولین پیشنهاد برای درمان استرس و اضطراب بدون دارو، انجام مدیتیشن است. مدیتیشن یک تکنیک و تمرکز ذهنی بوده که به فرد کمک می‌کند ذهن خود را از آلودگی‌ها سبک کند. انواع مدیتیشن از تمرینات مذهبی شرقی به خصوص از هند، چین و ژاپن به سایر کشورها راه یافته و حال یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش میزان استرس است.

برای انجام مدیتیشن، ابتدا مکانی آرام و ترجیحا با نور خورشید پیدا کنید. روی زمین به حالت چهار زانو بشینید و مچ دست خود را روی زانوها بگذارید. حال چشم‌ها را بسته و روی ذهن و بدن خود تمرکز کنید. نفس‌های آرام و طولانی بکشید تا آرامش به بدن شما تزریق شود. ماساژ نیز روش خوبی برای رسیدن به آرامش درونی است. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از ماساژ‌ دائمی در خانه خود، نگاهی به سایت فروش صندلی ماساژ داشته باشید و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

درمان استرس و اضطراب بدون دارو و دریافت آرامش با مدیتیشن

2. یوگا؛ ورزشی آرامش بخش برای درمان استرس و اضطراب بدون دارو

برای درمان استرس شدید بدون دارو و جلوگیری از زوال عقلی، فقط کافی است به صورت منظم یوگا انجام دهید. یوگا مجموعه‌ای از فعالیت‌های ذهنی و جسمی است که ریشه در فرهنگ هندوستان دارد. یوگا همچنین یکی از شش مکتب فلسفی آستیکه (ارتدکس) در فلسفه سنتی هندو است. انجام تمرینات منظم یوگا پاسخ استرس سیستم عصبی سمپاتیک را کاهش می‌دهد که در نتیجه آن تنش عصبی بدن آرام می‌شود.

به این ترتیب برای درمان استرس و افسردگی بدون دارو فقط کافی است به‌‌صورت منظم یوگا انجام دهید. ماساژ در کنار یوگا میز می‌تواند سطح استرس بدن را کاهش دهد و در طولانی مدت استرس از ریشه درمان شود. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم صندلی‌های ماساژور قیمت مناسب را از فروشگاه مبل ماساژ آیرست خریداری کنید. به این ترتیب هر زمان که دچار استرس شوید، فقط کافی است چند دقیقه روی صندلی ماساژور بنشینید.

یوگا؛ روش قطعی برای درمان استرس بدون دارو

3. کنترل تنفس؛ سطح استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد

با کنترل تنفس، شاهد درمان استرس و اضطراب بدون دارو باشید. شاید این جمله در نگاه اول بیهوده به نظر برسد، اما در کشورهای بسیاری از تکنیک تنفس برای کاهش استرس استفاده می‌شود. زمانی که بدن زیر فشار استرس باشد، تنفس نامنظم می‌شود که به دنباله آن تعداد تپش‌های قلب افزایش می‌یابد. از همین رو زمانی که تعداد نفس‌ها کنترل شود، استرس نیز کمتر خواهد شد.

از بینی نفس بکشید و ریه‌های خود را سرشار از هوا کنید. سپس به آرامی از 1 تا 5 بشمارید و نفس خود را با دهان به بیرون بفرستید. این عمل را پنج مرتبه انجام دهید تا تپش قلب به حالت عادی برگردد. پیشنهاد می‌کنیم از این تکنیک تنفسی در زمان انجام یوگا یا ماساژ بهره ببرید تا اثربخشی بهتری داشته باشد. برای کاهش استرس با ماساژ، فقط کافی است نسبت به تهیه یک مبل راحتی ماساژور اقدام کنید.

4. تخلیه انرژی منفی با ورزش؛ بهترین روش درمان استرس شدید بدون دارو

زمانی که در حال انجام ورزش هستید، انرژی‌ منفی بدن شما تخلیه می‌شود و سطح استرس کاهش می‌یابد. همچنین پس از انجام ورزش، سطح دوپامین در بدن بیشتر می‌شود و فرد علاوه‌بر اینکه احساس و اضطراب ندارد، احساس خوبی خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب ورزش، به‌سراغ ورزش مورد علاقه خود بروید تا شور و شوق بیشتری برای انجام آن داشته باشید.

برخی از افراد به دنبال درمان استرس و افسردگی بدون دارو  هستند که باید با تشخیص پزشک باشد. اما در هر صورت ورزش برای رفع استرس و افزایش انرژی مثبت، بسیار اثر گذار است. برای رفع خستگی پس از تمرین در مراتب اولیه نیز پیشنهاد ما صندلی irest a100 است. این صندلی برنامه‌های مختلفی برای ماساژ دارد و گرفتگی عضلات به خوبی رفع خواهند شد.

ورزش‌و تحرک؛ راه حل درمان استرس شدید بدون دارو

5. گوش کردن به موسیقی آرام بخش؛ تزریق آرامش موقت به ذهن و بدن

موسیقی، همواره اثر مثبتی روی زندگی انسان‌ها داشته است. یک موسیقی می‌تواند حال روحی شما را متحول کند و شادی را به وجودتان تزریق کند. از همین رو یکی از روش‌های کاهش استرس، گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌تان است.

برای درمان استرس بدون دارو موسیقی‌های آرام و بی کلام پیشنهاد می‌شوند. موسیقی در زمان ورزش، یا ماساژ نیز به کاهش استرس شما کمک شایانی خواهد کرد. برای مثال شما می‌توانید زمانی که روی irest a389 massage chair نشسته‌اید و در حال ماساژ هستید، به یک موسیقی آرامش بخش زیبا گوش دهید.

6. تفریح‌ و وقت گذراندن با دوستان؛ یکی از روش‌های درمان استرس و افسردگی بدون دارو

تفریح و وقت گذراندن با دوستان یا خانواده، یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش میزان استرس است. زمانی که شما در جمع افراد مورد علاقه خود باشید، احساس امنیت و آرامش خاطر دارید. به این ترتیب استرس شما به صورت موقتی کاهش می‌یابد.

حتما توجه داشته باشید که برای درمان استرس و افسردگی بدون دارو، استفاده از یکی از روش‌ها کافی نیست و شما باید مجموعه‌ای از این پیشنهادات را امتحان کنید.

7. ماساژ درمانی؛ برای درمان استرس بدون دارو و رفع خستگی

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان استرس و افسردگی بدون دارو، استفاده از ماساژ‌ درمانی است. زمانی که فرد برای مدت طولانی دچار استرس باشد، انقباضات عصبی یا اسپاسم عضلانی رخ می‌دهد که تنها روش درمانی آن ماساژ است.

ماساژ درمانی با استفاده از صندلی‌های ماساژ، خستگی نهفته در عضلات شما را رفع می‌کند. علاوه‌بر این ماساژ‌ آرامش خاصی دارد که خود باعث کاهش استرس خواهد شد. در نتیجه برای تزریق آرامش به ذهن خود و کاهش استرس، به سراغ ماساژ درمانی بروید!

ماساژ درمانی؛ برای درمان استرس و افسردگی بدون دارو

8. برای درمان استرس بدون دارو، استفاده از موبایل و تلویزیون را کاهش دهید

موبایل، فضای مجازی، تلویزیون و اخبار، همواره استرس و اتفاقات ناگوار سراسر جهان را به ما تحمیل می‌کنند. زمانی که فرد در برابر سونامی اخبار بد و مشکلات شخصی قرار بگیرد، استرس بر ذهن و جسم او غلبه خواهد کرد. دلیل بسیاری از مشکلات و افسردگی‌های نوجوانان در زمان فعلی نیز همین اتفاق است.

برای درمان استرس و اضطراب بدون دارو، استفاده از موبایل را محدود کنید. به جای می‌توانید به طبیعت رفته، کتاب بخوانید یا با دوستان وقت بگذرانید. علاوه‌بر این که استرس از بین می‌رود، حال روحی بهتری خواهید داشت!

ماساژ درمانی منظم، استرس را کاهش خواهد داد

مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای استفاده از روش‌های درمان استرس و افسردگی بدون دارو رعایت کنید،‌ نظم و برنامه ریزی است. ورزش‌ها و تمرین‌های تنفسی را با برنامه ریزی انجام دهید و شاهد درمان استرس بدون دارو باشید. پیشنهاد می‌‌کنیم برای انجام امور روزمره نیز برنامه ریزی داشته باشید تا از سردرگمی و ایجاد استرس جلوگیری شود. به نظر شما برای درمان استرس شدید بدون دارو چه راهکارهای دیگری وجود دارد؟ شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت‌های همین مقاله با ما و سایر خوانندگان مکمل شاپ به اشتراک بگذارید.

مشاوره