ماساژ پا چیست؟ فواید و نحوه استفاده از آن

مقالات

اگر نمی‌دانید که ماساژور پا چیست و دوست دارید در این زمینه اطلاعات کسب کنید این مطلب برای شماست. پای انسان یکی از پرکاربردترین اعضای بدن است که به آن توجه زیادی نمی‌شود. تحقیقات علمی نشان داده که ماساژ پا می‌تواند در طولانی مدت امراض زیادی را از وجود شما پاکسازی کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که این کار را به صورت منظم انجام دهید تا جسم سالم و روح شادابی داشته باشید. در این مطلب با ما همراه شوید تا فواید استفاده از ماساژور پا و مبل ماساژ، نحوه کارکرد و تمام اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید.

استفاده از ماساژور پا چه ضرورتی دارد؟

امروزه با پیشرفت علم ماساژ و علم رفلکسولوژی بسیاری از افراد از اهمیت ماساژ پا و خواص آن برای جسم و روح خود آگاهند و به دنبال خرید ماساژور پا هستند. پا، قلب دوم هر انسان است و اعصاب زیادی از کف آن می‌گذرد. این اعصاب به قدری مهم هستند که با فشار دادن اصولی نقاط خاصی از پا می‌توانید تاثیر مفیدی جهت کاهش دردها و مشکلات جسمی خود داشته باشید.

 

ماساژ پا چیست

 

پای شما تمام وزن شما را تحمل می‌کند و در طول شبانه روز استفاده زیادی از آن می‌شود. اگر سبک زندگی و کار روزانه‌ای که دارید شما را مجبور می‌کند که برای مدت زمان طولانی روی پا بایستید و یا مدتی طولانی پشت میز باشید؛ جهت جلوگیری از بروز واریس و یا مشکلات دیگر از ماساژ کمک بگیرید. در حال حاضر شما می‌توانید به صورت دستی و ماشینی پای خود را ماساژ دهید. ماساژ دستی با انگشتان دست خود یا فرد دوم انجام می‌شود. تنها باید به علم ماساژ و تکنیک‌های آن آشنا باشید تا خدای نکرده با ماساژ دادن اشتباه موجب آسیب زدن بیشتر به پای خود نشوید.

همچنین در برخی از موارد دیده شده که فرد در حین ماساژ پای خود به مفصل انگشتانش آسیب وارد کرده است. در این حالت مساله از یک مشکل به دو مشکل تبدیل می‌شود و حالا باید به دنبال ماساژی جهت تسکین درد مفاصل انگشتان خود باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که اصول ماساژ پا را بدانید و یا از یک ماسور حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید که البته هزینه‌های مالی زیادی را برای شما در پی خواهد داشت.

دستگاه ماساژور پا چیست؟

راه حل دیگری که برای ماساژ دادن اصولی پای خود پیش رو دارید، این است که بدانید ماساژور پا چیست و برای خرید آن اقدام کنید. این دستگاه به صورت اصولی می‌تواند پای شما را ماساژ دهد. برخی از مدل‌ها، ماساژور پرتابل و قابل حملی هستند که می‌تواند در هر خانه و قسمت‌های مختلف آن جا به جا شود. اما برخی دیگر سنگین‌ترند و ممکن است در جا به جایی آن به مشکل بر بخورید و ترجیح دهید در مکانی ثابت از آن استفاده نمایید. با توجه به اینکه دستگاه ماساژور پای انسان مدل‌های مختلفی دارد پیشنهاد می‌شود از راهنمای خرید ماساژور پا استفاده کنید تا بهترین گزینه با بهترین قیمت و کارایی را برای نیاز خود خریداری نمایید.

 

کاربرد دستگاه ماساژ پا چیست؟

 

لازم به ذکر است که برخی با خرید ماساژور بدن به صورت کلی نیاز خود به ماساژور پا را نیز تامین می‌کنند. این دستگاه‌ها علاوه بر پا دستان و کمر را نیز تحت ماساژ به صورت اصولی قرار می‌دهد. تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را می‌توانید با مراجعه به نمایندگی فروش صندلی ماساژور پیدا کنید. البته باید بدانید که ماساژور کف پا چیست و این دستگاه در ماساژور کلی بدن تا چه حد می‌تواند نیاز شما را برطرف نماید و مشکل شما را حل کند. شاید لازم داشته باشید که برای مشکل پای خود از یک دستگاه مساژور پای تخصصی استفاده نمایید.

در پاسخ به سوال اینکه ماساژور پا چیست باید بگوییم که ماساژور پا شامل دستگاهی نسبتا کوچک است که پا تا مچ به صورت کامل در داخل آن قرار می‌گیرد و یا تنها کف پا را باید در محل مورد نظر قرار دهید. این دستگاه بسته به تکنولوژی که دارد شروع به ماساژ دادن پا یه صورت ضربه یا مالشی می‌کند. 

برخی از ماساژورهای پای موجود در بازار با استفاده از آب کار می‌کنند تا تاثیر بهتری بر روی بدن فرد داشته باشند. این مدل‌ها دارای المنت گرمایشی جهت ولرم کردن آب و دستگاه تولید حباب جهت افزایش احساس آرامش در فرد هستند و قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های ساده‌تر دارند. در این مدل‌ غلطک‌هایی چرخان جهت ویبره کف پا وجود دارد که جریان خون در این ناحیه را افزایش می‌بخشد.

 

انواع دستگاه ماساژ پا

 

مدل‌های ساده تنها کف پا مورد ماساژ با غلطک قرار می‌گیرد و تنها به یک روش می‌تواند این کار را انجام دهد و ممکن است با کمی استفاده دردآور و خسته کننده شوند. این در حالی است که در مدل‌های جدیدتر از کیسه هوا و غلطک‌های متنوع جهت ماساژ دادن پا به صورت لرزشی، ضربه‌ای، مالشی، و غلطکی استفاده می‌شود تا آرامش بیشتری احساس شود و پای فرد از یک نوع ماساژ خسته نشود. در این گونه مدل‌ها میزان فشار ماساژ در چند سطح قابل تنظیم است تا بر اساس آستانه دردی که دارید از ماساژ خود لذت ببرید.

در پاسخ به سوال اینکه ماساژور پا چیست بهتر است بدانید که در برخی از مدل‌های جدید در کنار انواع ماساژها از گرمایش نیز استفاده می‌شود. این مساله برای برخی از افرادی که همیشه پای سردی دارند و یا در زمستان به دنبال گرمایشی مخصوص پا می‌گردند بسیار مهم است. بدین ترتیب شما می‌توانید علاوه بر ماساژ دادن پاهای خسته خود، از گرم شدن آنها نیز لذت ببرید

البته اگر درباره اینکه ماساژور پا چیست اطلاعات داشته باشید حتما می‌دانید که با گرم شدن پا احساس آرامش بیشتری خواهید داشت و گردش خون در این ناحیه افزایش پیدا خواهد کرد. بدین ترتیب ماساژ بهتری می‌کنید و تنش و اضطراب خود را از دست می‌دهید. 

لازم به ذکر است که ماساژورهای پا در دو نوع دستی و اتوماتیک هستند. اگر مشکل بودجه دارید و یا تمایلی به پرداخت هزینه زیاد برای دستگاه را ندارید پیشنهاد ما به شما استفاده از ماساژور دستی است. این دستگاه به صورت برقی یا غیر برقی در بازار عرضه می‌شود و باید با استفاده از دست خود آن را بر روی کف پا قرار دهید.

فواید استفاده از ماساژور پا

فواید ماساژ بدن مانند ماساژ بدن بر هیچ کس پوشیده نیست و تا حد زیادی می‌تواند آسیب‌های وارد  شده به ناحیه را بهبود ببخشد و خستگی‌های عضلانی و استخوانی را کاهش دهد. به همین دلیل ممکن است پس از اینکه فهمیدید ماساژور پا چیست برایتان سوالی ایجاد شود که آیا استفاده از ماساژور پا به من کمکی خواهد کرد؟ و اینکه چه افرادی بهترین گزینه جهت استفاده از این دستگاه هستند؟

 

بررسی فواید ماساژ پا

 

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که اکثر افراد می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. اگر مثل ورزشکاران از پایتان استفاده زیادی می‌کنید احتمالا میدانید که ماساژور کف پا چیست. چرا که استفاده از ماساژور پا می‌تواند خستگی‌های منطقه پا را از بین ببرد. در برخی از مواقع که شرایط کاری به صورتی ایجاب می‌کند که باید برای مدت طولانی بایستید یا پشت میز باشید استفاده از این دستگاه در آخر شب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.
از مهم‌ترین فواید استفاده از ماساژور پا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن خواب بهتر

اگر بی خوابی دارید و درد پا اجازه خواب راحت به شما نمی‌دهد حتما از این دستگاه استفاده کنید. بهتر است پس از ماساژ پای خود را اب آب ولرم بشویید و مقداری اسانس آرامش بخش به آن بزنید.

 

افزایش گردش خون

بسیاری از افراد بدون هیچ دلیل خاصی دچار سرمازدگی همیشگی در پاهای خود هستند و یا احساس می‌کنند که در این قسمت حس زیادی ندارند. اگر به خوبی متوجه شده باشد که دستگاه ماساژور پا چیست حتما تا اینجای مطب دریافته‌اید که با استفاده از این دستگاه می‌توانید جریان خون را در پا و بدن خود بیشتر به راه بیندازید. این انتخاب می‌تواند برای افرادی که به دلیل کهولت یا معلولیت توانایی راه رفتن ندارند انتخاب بسیار خوبی در کنار فیزیوتراپی باشد.

 

کاهش فشار خون

یکی از خطرناک‌ترین مشکلات جسمی، فشار خون بالا در افراد است. این مساله با ماساژ مداوم پا و تغییر سبک زندگی و خوراکی می‌تواند تا حد زیادی کنترل شود. تحقیقات نشان می‌دهند که مساژ دادن اصولی پا می‌تواند فشار خون سیستولیک و میزان سطح تری گیلیسیرید را کاهش دهد.

 

جلوگیری از آسیب دیدن پا

بسیاری از افرادی که فوتبال بازی می‌کنند و یا فعالیت‌هایی مانند دویدن و ضربه زدن با پا دارند حتما می‌دانند که ماساژور پا چیست. شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه رباط‌های کف پای خود را تقویت کنید و تسکین بدهید تا در فعالیت‌های بعدی قوی‌تر عمل کنند و تحلیل نروند.

 

تسکین سردرد و میگرن

در تحقیقاتی ثابت شده که ماساژمداوم پا به مدت 6 ماه تاثیر مثبتی در سردهای میگرنی و غیرمیگرنی مزمن دارد و میزان مصرف مسکن‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

 

کاهش ورم پا

در صورتی که به دلیل ایستادن و نشستن‌های طولانی مدت و یا بارداری دچار ورم پا شده‌اید، بهتر است بدانید که ماساژور پا چیست و استفاده از آن باعث می‌شود که جریان خون در پا افزایش پیدا کند و ورم کمتر شود. لازم به ذکر است که ورم پا می‌تواند دلایل جدی‌تری مانند نارسایی قبلی، کبدی و کلیوی داشته باشد و بهتر است حتما نظر یک پزشک درباره ورم پای خود را جویا شوید و در کنار مصرف دارو از ماساژ نیز کمک بگیرید.

مشاوره