درمان درد عضلات  با  5 روش موثر

مقالات

آیا می‌دانید بیش از 150 اختلال مختلف اسکلتی _ عضلانی وجود دارد؟ شایع‌ترین دلایل درد اسکلتی عضلانی آسیب به استخوان‌ها، عضلات، مفاصل، رباط‌ها و تاندون‌ها است. چه دچار آسیب جدید شده و چه آسیب‌دیدگی قبلی داشته باشید، سفتی و درد عضلات در گردن و کمر شب‌های بی‌خوابی را برای شما رقم خواهد زد. این دردهای عضلانی را می‌توان با روش‌های مختلف کنترل کرده و شدت آن‌ها را کاهش داد. در ادامه ما 5 روش موثر برای درمان درد عضلات پا، دست، کمر، گردن و سایر نقاط بدن معرفی کرده‌ایم. شک نکنید که با مطالعه این مقاله به‌راحتی می‌توانید برای درمان درد عضلات و کاهش التهاب آن‌ها اقدام کنید.

1. کاهش درد عضلات و مفاصل در کوتاه‌ترین زمان با صندلی و مبل ماساژور

استفاده از صندلی ماساژور برای انسان فواید متعددی دارد که از جمله آن می‌توان به ایجاد آرامش درونی و ذهنی، سلامت بدن و کاهش بسیاری از دردهای عضلانی اشاره کرد. مبل ماساژور به‌منظور ایجاد آرامش از تکنیک ضربات مالشی استفاده می‌کند؛ بدین‌ترتیب ضربات را با فشارهای مختلف به ماهیچه‌ها انتقال داده و سبب آرامش اعصاب و کاهش درد عضلات می‌شود. طبق مطالعه‌ای که در سال 2003 انجام شده است، ماساژ نیاز به مصرف قرص‌های مسکن را تا 36 درصد کاهش می‌دهد.

در حین ماساژ درمانی با صندلی‌ها و مبل‎‌های ماساژور، حرکات غلتک‌ها و گوی‌ها به درجات مختلف بر ماهیچه‌ها و مفاصل فشار وارد می‌کند و در‌نتیجه درد و گرفتگی عضلات کاهش می‌یابد. اگر شما نیز به فکر درمان درد عضلات بعد از ورزش، پیشنهاد می‌کنیم حتما به فکر خرید مبل ماساژور باشید. شما می‌توانید با استفاده از مبل‌های ماساژور از نوعی درمان مفید برای کاهش درد عضلات بهره‌مند شوید و تا حد امکان داروهای مسکن را کنار بگذارید.

درمان درد عضلات و مفاصل در کوتاه‌ترین زمان با صندلی و مبل ماساژور

2. ماساژ درمانی به روش‌های مختلف؛ راهی برای رهایی از دردهای عضلانی

ماساژ درمانی این روزها از نظر جامعه پزشکی بیش‌از‌پیش مورد‌توجه قرار گرفته است و  به عنوان یک روش برای درمان درد عضلات و مفاصل شناخته می‌شود. نتایج مطالعات انجام‌شده در این خصوص نشان می‌دهد که ماساژ درمانی مزایای متعددی برای درمان درد عضلات شانه و گردن و هم‌چنین ناحیه کمر دارد. ماساژ درمانی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ از رایج‌ترین نوع آن برای درمان درد عضلات و مفاصل می‌توان به ماساژ سوئدی و شیاتسو اشاره کرد.

پس از ماساژ درمانی، هرگونه درد و گرفتگی در فرد پس از گذشت 24 الی 36 ساعت به تدریج برطرف می‌شود. به‌این‌ترتیب بیمار پس از 4 الی 14 روز (با‌توجه‌به میزان گرفتگی) با ریلکس شدن عضلات خود مواجه خواهد شد. به برخی از افرادی که امکان مراجعه به مراکز ماساژ را ندارند؛ پیشنهاد می‌کنیم انواع صندلی ماساژور آیرست یا روتای را برای درمان و کاهش گرفتگی عضلات تهیه کنند. این صندلی‌ها با امکان جابه‌جایی آسان و قرار گرفتن در هر فضایی، به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دردهای عضلانی شما را کاهش می‌دهند.

ماساژ درمانی؛ راهی برای رهایی از دردهای عضلانی

3. درمان درد عضلات و مفاصل با گرما‌درمانی و تاثیرات شگفت‌انگیز آن

اگر شما دچار درد و تورم در عضلات هستید، یکی از روش‌های موثر برای درمان درد عضلات پا، دست، کمر و گردن گرما‌درمانی است. در واقع گرمادرمانی یکی از موثرترین روش‌های درمانی در فیزیوتراپی عضلات و استخوان‌ها به شمار می‌رود.

گرما با افزایش قابلیت ارتجاعی بافت، تنش موجود در عضلات در حال استراحت را کاهش می‌دهد. بدین‌ترتیب به آرام‌سازی گره‌های دردناک عضلانی نیز کمک می‌کند. با آرام‌سازی این گره‌ها که به دلیل تحریک ریشه‌های عصبی ایجاد شده‌اند، درد سریعا کاهش پیدا می‌کند.

چنانچه احساس می‌کنید زمان کافی برای مراجعه به مراکز ماساژ یا فیزیوتراپی برای انجام گرما‌درمانی را ندارید، پیشنهاد ما این است که از دستگاه‌های ماساژور بهره ببرید. این دستگاه‌ها در انواع ماساژور دستی بدن، صندلی، مبل و دستگاه‌های ماساژور تفنگی تولید و عرضه می‌شوند. برخی از آن‌ها نیز امکان ایجاد گرما هنگام ماساژ را برای شما فراهم می‌کنند.

درمان موثر درد عضلات و مفاصل با گرما‌درمانی

4. حرکات کششی ملایم (یوگا)؛ روشی موثر برای بهبود درد عضلات

اگر به دردهای مزمن عضلات دچار هستید، یوگا همان راهکاری است که به شما در کاهش این دردها کمک می‌کند. شما با کمک حرکات یوگا می‌توانید از استرس و فشار وارد شده بر بدن جلوگیری کرده و دردهای مزمن را درمان کنید. برای انجام این ورزش به زمان طولانی نیاز ندارید و حتی با چند دقیقه حرکات کششی ملایم در روز نیز می‌توانید از فواید یوگا بهره‌مند شوید و با درد مفاصل و ماهیچه‌های بدن مقابله کنید.

یوگا یک ورزش جسمی و ذهنی است؛ بنابراین نه‌تنها سلامت فیزیکی شما را حفظ می‌کند، بلکه از طریق ذهن شما روی احساس و درکتان از درد و ناراحتی نیز تاثیر می‌گذارد. پیشنهاد می‌کنیم در‌صورتی‌که دردهای شما عمیق است، به‌منظور دریافت نتیجه بهتر در کنار انجام حرکات کششی از ماساژور تفنگی نیز استفاده کنید. استفاده از ماساژور تفنگی باعث از بین رفتن اسید لاکتیک، آزادسازی گره‌ها، جداسازی زخم‌های بافت‌ها و از‌بین‌رفتن گرفتگی عضلات می‌شود.

حرکات کششیی؛ روشی موثر برای کاهش دردهای مزمن کمر، گردن، زانو، شانه و لگن

5. تسکین درد عضلات و درمان سریع درد عضلانی با روش سرمادرمانی

علاوه‌بر روش گرما درمانی، سرما‌درمانی نیز بر تسکین و بهبود درد عضلات موثر است. سرما و گرما عملکرد و نتیجه‌ای متفاوت دارند؛ اما هر دو روش، درد مفاصل و بافت‌ها را کاهش می‌دهند. سرمادرمانی باعث کاهش التهاب و جریان خون می‌شود و بدین ترتیب درد عضلات را تسکین می‌دهد.

کمپرس سرد به‌وسیله یخ، تورم و درد را کاهش می‌دهد و بهترین روش درمان سریع درد عضلانی ناشی از آسیب‌دیدگی‌های حاد محسوب می‌شود. این روش اغلب برای درد‌های کوتاه مدت مانند درد‌های ناشی از رگ‌به‌رگ شدن، کشیدگی، سوزن‌سوزن شدن و گز‌گز بهترین تاثیر را دارد.

تسکین درد عضلات و درمان سریع درد عضلانی با روش سرمادرمانی

بهبود درد عضلات و مفاصل بدن به کمک دستگاه‌های ماساژور حرفه‌ای و پیشرفته

در این مطلب 5 روش موثر برای درمان درد عضلات بدن معرفی کردیم. این روش‌های درمان تاثیرات قابل‌توجهی بر کاهش و تسکین دردهای عضلانی خواهند داشت. درد عضلات علت‌های مختلفی دارد؛ اما در اغلب موارد نیازی به نگرانی نیست و این درد‌ها بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شوند. به‌طورکلی توصیه می‌کنیم اگر درد عضلات شما شدید است و به مدت طولانی احساس درد دارید، باید با پزشک مشورت کنید.

در‌صورتی‌که دردهای شما مقطعی بوده و در مدت کوتاه برطرف می‌شوند، احتمالا دچار گرفتگی عضلات و مفاصل شده‌اید. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود دردهای عضلانی از دستگاه‌های ماساژور بهره گیرید. صندلی‌ها و دستگاه‌های ماساژور دستی و تفنگی در فروشگاه مبل ماساژ بهترین انتخاب برای کاهش دردها و گرفتگی عضلات شما هستند. اما چنانچه با دردهای مزمن ناشی از آسیب‌دیدگی مبتلا هستید، به‌منظور درمان حتما باید به پزشک مراجعه کنید. اگر قصد تهیه و خرید دستگاه‌های ماساژور را نیز دارید، می‌توانید سفارش خود را به‌صورت اینترنتی ثبت کنید.

مشاوره