دلایل محبوبیت مبل ماساژ

مقالات

این روز ها کمترین کسی است که دلش نخواهد یک مبل ماساژ در منزل خود داشته باشد. و از طرفداران این وسیله محبوب بشمار نیاید. اما گاهی به دلیل تصور نادرستی که از قیمت مبل ماساژ دارند. و آن را وسیله لوکسی می پندارند که قرار است برایش هزینه بسیاری را صرف کنند. به همین سبب از خرید آن منصرف می شوند و به راحتی از محبوب ترین وسیله ای که رغبت بسیاری به خرید آن نشان می دهند؛ چشم می پوشانند‌. اما دلیل محبوبیت مبل ماساژ در میان عموم از چه نشات می‌گیرد؟ مطمئنا محبوبیت این دستگاه ماساژ علاوه بر ایجاد حس خوشایند و القا آرامشی غیر قابل تکرار از فواید و معجزات بی نظیری در جهت حفظ و افزایش سلامت جسمی و روانی نشات خواهد گرفت.

در این مبحث با ما همراه باشید تا علاوه بر یک ارائه کلی در مورد ماهیت ماساژ به شکل مفصل تری در باب فاکتورهای برجسته ای که سبب ترغیب افراد برای خرید صندلی ماساژ شده است صحبت کنیم. در نتیجه اگر به دنبال خرید صندلی ماساژور هستید؛ به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

دلایل محبوبیت مبل ماساژ چیست؟

ماساژ

ماساژ مجموعه ای از حرکات منظم  و مرتب به حساب می آیند که با تکیه بر اصولی خاص بر بافت های متعدد بدن با اهدافی درمانی و از پیش تعیین شده انجام می شوند. این حرکات به واسطه دست با اشکال مختلفی، با هدف بهبود جریان خون و رفع بسیاری از آسیب ها در قسمت های متعدد بدن؛ اجرا می گردد. تمام این حرکات در قالبی شبیه سازی شده از طرف دستگاه های ماساژ قابل اجرا می باشد. این روزها صندلی های ماساژ؛ طرفداران بسیاری به خود جذب کرده اند به گونه ای تا قسمت اعظمی از این افراد خود را به دست این دستگاه ماساژ می سپارند تا دستان یک ماساژور.

اما سوال اینجاست که به چه دلیلی صندلی های ماساژ در این حیطه به سرعت بیشتری نسبت به ماساژ های دستی در ترغیب افراد برای گرفتن خدمات ماساژ پیشروی داشتند؟ در ادامه به این سوال پاسخ جامعی خواهیم داد.

دلایل محبوبیت مبل ماساژ نسبت به ماساژ دستی

_  مطمئنا همه ما در مورد محیط پیرامونمان دارای نگرش یکسانی نخواهیم بود و گاهی گرفتن ماساژ دستی برایمان کمی با دشواری همراه خواهد بود و تمایلی به تن دادن به تماس انسانی به واسطه ماساژ نداشته باشیم. زیرا؛ می پنداریم حریم خصوصیمان حفظ نگردیده است، تفکری که در مبل های ماساژ خبری از آن نخواهد بود؛

_  طبیعتا شما به جهت گرفتن ماساژ دستی در هر جلسه موظف به پرداخت هزینه می باشید و با تکرار مدام این جلسات باید هزینه سنگینی پرداخت نمایید، در صورتی  که با اختصاص یک هزینه کلی به شکل دائم صاحب یک صندلی ماساژ خواهید شد که در هر ساعتی از روز و در صورت نیاز می توانید از آن بهره مند گردید. در این شرایط با رسیدگی به موقع به آسیب های جسمی و روانی به واسطه مزیت های متعدد صندلی می توانید گام های موثری را به جهت حفظ سلامتی و بهبود شرایط جسمی و روحیتان بردارید؛

_  از طرف دیگر، از نظر همگان صندلی ماساژ کالایی لاکچری به حساب می آید که در کنار مبلمان، گوشه ای از سالن پذیرایی یا اتاق خواب می تواند جلوه ویژه ای را به دنبال داشته باشد. البته لازم بذکر است که مبل های ماساژ در مدل های مختلف با پارچه ها متعددی از لحاظ جنسیت و طیف رنگی طراحی می شوند که شما می توانید متناسب با طراحی داخلی منزلتان، نزدیک ترین یا مناسب ترین مدل را انتخاب نمایید.

بررسی دلایل محبوبیت مبل ماساژ

آیا دریافت ماساژ در هر شرایطی مطلوب به حساب می آید؟

البته که مبل های ماساژ با جایگاه ویژه ای که در حیطه پزشکی برخوردار هستند می توانند تاثیرات مثبت بسیاری بر سلامتی ما داشته باشند. اما همیشه شرایط در این حالت باقی نمی ماند و گاهی استفاده از مبل ماساژ نه تنها برای سلامتی ما مفید نخواهد بلکه ما را از بعد جسمانی در شرایط بدی قرار خواهد داد. زیرا در این،  بعد زمانی گرفتن ماساژ و تحریک اندام های قسمت آسیب دیده در بدن به طور کامل با ممنوعیت همراه است. به همین سبب بهتر است اگر به هر دلیلی دارای شک و شبهه هستید با پزشک مربوطه مشورت نمایید. از مهمترین این آسیب ها می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • شکستی و آسیب های دیگر چون از جا در رفتگی در استخوان ها
  • زخم های عمیق و در آستانه خونریزی
  • بثورات جدی
  • دیسک گردن یا دیسک ستون فقرات ( البته ناگفته نماند در برخی از آسیب های مفصلی از بعد پزشکی ماساژ هایی خاص جهت بهبود شرایط حاضر توصیه می گردد)
  • عدم آمادگی روحی و روانی برای گرفتن ماساژ

علت محبوبیت مبل ماساژ چیست؟

معجزات درمانی مبل ماساژ

همانطور که اشاره داشتیم علاوه بر حس خوشایندی و سبکی که بعد از دریافت ماساژ به واسط مبل ماساژ دریافت می کنیم؛ فواید پزشکی و درمانی بسیاری را به اختصاص آسیب وارده با اندام مرتبط نیز تجربه خواهیم کرد؛ که عبارتند از :

  • کاهش درد های مزمن ایجاد شده در ناحیه کمر

کمر درد یکی از موارد مهمی بشمار می آید که سبب عدم توانایی افراد در ادامه بسیاری از فعالیت ها به ویژه حیطه شغلیشان می گردد. شاید آمار نگران کننده ای باشد اما هر ساله از ۱۰ نفر؛ یک فرد به کمر درد دچار می شود و با قرار گرفتن در شرایطی حاد، کار افتاده به حساب می آیند. شاید برایتان به دور از باور باشد اما ۷۵ درصد از این درد های ناشی بر اثر کمر درد های مزمن به واسطه ی مبل ماساژ درمان و شرایط بهبود سریع تری را طی می کنند.

  • درمان سردرد

بسیاری از سردردها به واسط رفتار های اشتباه ما همچون نشستن و ایستادن غیر استاندارد، بی خوابی؛ بلند کردن اجسام سنگین و گرفتن گردن ایجاد می شوند‌. برای بهبود وضعیت موجود ماساژ می تواند برجسته تر از هر راه حل دیگری، عمل نماید. با انجام حرکات ماساژ بر اندام های متعدد بدن؛ جریان گردش خون سرعت بخشیده شده و عضلات گرفته رها می شوند در نتیجه در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد سر درد هایی که ساعت ها و روزها ما را آزار می داد خواهیم بود. البته اگر این دردها ناشی از یک مشکل ریشه ای و جدی تر همچون میگرن باشد باید جلسات ماساژ به شکل پیوسته و مکرر تری انجام شوند تا نتیجه کامل دریافت گردد.

  • بهبود بیماری های قلب و عروق

مبل ماساژ با دارا بودن گرانش صفر؛ وضعیت گردش خون را بهبود بخشیده، و در نتیجه قلب با شرایط بهتری پمپاژ را انجام می دهد. که این بهترین وضعیت برای قلب بشمار می آید. البته اگر در شرایط نگران کننده ای در این حیطه قرار ندارید نیز می توانید با گرفتن ماساژ از ایجاد هر نوع احتمالاتی جلوگیری نمایید.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

با دریافت حرکت شبیه سازی شده ماساژ به واسطه صندلی ماساژ؛ گلبول های سفید با نوع کارکرد بهتر و افزایش سیستم ایمنی بدن موجب مقابله با قدرت تر با ویروس های وارده به بدن می گردد. به همین سبب بر دریافت این حرکات در فصل های سرد و اوج انتقال ویروس تاکید ویژه ای می گردد.

  • درمان اختلالات جنسی

این روزها وابسته به هر دلیلی این مشکل به گوشمان خواهد رسید. اما در باب حل آن با خجالت و جبهه گیری عمل خواهند کرد تا اینکه با بررسی و تحقیق در مورد راه های درمانی سعی در حل مشکلمان داشته باشیم. بهترین راه حل را زمانی می توانیم اجرایی کنیم که ریشه مشکل را دریابیم. ریشه مسئله اختلالات جنسی را می توانیم به طور مستقیم به استرس های ناشی از شلوغی های حاکم در زندگی مدرن ربط دهیم. دریافت حرکات ماساژ از صندلی های ماساژور به کاهش میزان استرس کمک شایانی خواهند کرد که در پی آن نیز تا قسمت عمده ای اختلالات جسمی حل می گردد.

دلایل محبوبیت مبل ماساژ چیست؟

سخن پایانی

طبیعتا همه ما در باب خرید کالاها و تجهیزاتی که علاوه بر خاص نمودن نوع چیدمان، فواید و راهکارهای پزشکی و درمانی رغبت زیادی نشان می دهیم. اما گاهی تصور اشتباهی که در باب میزان هزینه برآورد شده برای آن را در ذهنمان پرورانده ایم؛ مانع از خرید به موقع کالای محبوب و مورد نیازمان می شود.

در این مبحث تمام سعیمان  را برآن داشتیم تا ماهیت کلی و دلایل محبوبیت مبل ماساژ در میان آحاد افراد را روشن سازیم؛ تا ابهامات شما در در حیطه خرید مبل ماساژ به طور کامل رفع نماییم.

مشاوره