آموزش ماساژ تخمدان برای کمک به باروری

مقالات

آیا به دنبال روشی طبیعی برای افزایش باروری و مشکلات مربوط به تخمدان هستید؟ انجام ماساژ تخمدان به روش اصولی و استاندارد، باعث افزایش گردش خون و کاهش اضطراب و استرس می‌شود. علاوه بر این آموزش ماساژ تخمدان به بانوان کمک می‌کند تا چرخه پریودشان تنظیم و دردهای دوران قاعدگی، کاهش یابد. چنانچه ماساژ تخمدان به‌صورت استاندارد انجام نشود، به بدن آسیب وارد می‌کند. مطالعه این مقاله به شما فرصتی ارزشمند برای افزایش اطلاعات خود درباره ماساژ تخمدان در مدت‌زمان کوتاه می‌دهد.

آموزش ماساژ تخمدان و افزایش باروری در زنان

پیش از شروع ماساژ با آناتومی تخمدان آشنا شوید

 قبل شروع آموزش ماساژ تخمدان بهتر است کمی با ساختار و مکان قرارگیری رحم و آناتومی آن آشنا شویم. رحم اصلی‌ترین اندام تولیدمثل در زنان است که مانند یک گلابی وارونه در محوطه لگن و در خط وسط بین مثانه و بخش پایانی روده بزرگ (رکتوم) قرار دارد. رحم توسط لوله‌های فالوپ به تخمدان‌ها متصل می‌شود. یکی از عوامل ناباروری نیز بسته‌شدن یا افزایش چسبندگی در همین لوله‌های فالوپ است. ماساژ رحم با افزایش گردش خون باعث باز شدن و کاهش این چسبندگی می‌شود.

مکان دقیق قرارگیری رحم در بدن تقریباً ۴ انگشت پایین‌تر از ناف است. اگر از رحم حدود ۱۰ سانتی‌متر به پایین و ۷ سانتی‌متر به طرفین حرکت کنیم به محل قرارگرفتن تخمدان‌ها می‌رسیم. وظیفه اصلی تخمدان، آزادسازی یک تخمک در هر سیکل قاعدگی و است. ملاقات تخمک با اسپرم باعث ایجاد جنین و بارداری در زنان می‌شود.

تاثیر ماساژ بر بهتر شدن عملکرد تخمدان

یکی دیگر از وظایف تخمدان آزادسازی هورمون استروژن است. این هورمون باعث تنظیم چرخه قاعدگی در زنان و دختران می‌شود. استرس و اضطراب و تجربه هیجانات مختلف در روز باعث کاهش کیفیت تخمک‌ها و برهم‌خوردن نظم پریود می‌شود. ماساژ تخمدان که به ماساژ باروری نیز معروف است؛ با ایجاد حس آرامش و کاهش اضطراب در بدن باعث تنظیم دوره پریودی و افزایش کیفیت تخمدان‌ها می‌شود.

 اگر به طور منظم بعد از یک روز شلوغ و پر تنش ماساژ بدن برای رفع خستگی داشته باشیم، همیشه سطح استرس‌مان کنترل می‌شود و از بروز بسیاری از بیماری‌ها به صورت ناخودآگاه جلوگیری می‌کنیم.

رحم اصلی‌ترین اندام تولیدمثل در زنان

خالی کردن مثانه؛ اولین قدم برای ماساژ تخمدان

برای اینکه بتوانیم بهترین نتیجه را از ماساژ بگیریم، بدن باید در راحت‌ترین حالت خود قرار گیرد. به همین منظور بهتر است قبل از شروع ماساژ مثانه را خالی کنیم و روی پشت دراز بکشیم. برای انجام ماساژ تخمدان بهتر است روی تشک، زمین یا زیراندازهای مخصوص یوگا دراز کشید. همچنین برخی توصیه می‌کنند تا بالش‌های کوچکی را زیر زانو قرار دهیم. فراموش نکنید در طول ماساژ نفس عمیق بکشید و همه کارها را با آرامش و متانت انجام دهید.

آموزش قدم به قدم ماساژ سیستم تولید مثل؛ افزایش گردن خون، آرامش ذهن

پس از انجام آمادگی‌های لازم برای شروع ماساژ، کف یکی از دست‌ها روی ناف و کف دست دیگر را روی آن قرار دهید و در جهت عقربه‌های ساعت، به‌صورت دایره‌ای‌شکل، ماساژ را شروع کنید. به‌تدریج محدوده ماساژ را افزایش دهید. با رسیدن به رحم و تخمدان‌ها می‌توانید فشار بیشتری وارد کنید. میزان فشار باید احساس شود؛ اما دردناک نباشد. در صورت احساس هر گونه درد، فوراً ماساژ را متوقف کنید.

 وش دیگر ماساژ برای تقویت تخمدان، آن است که کف دستانتان را روی کمر زیر دنده‌ها قرار دهید و به سمت پایین بکشید. انجام این حرکت بهتر است دو دوره ۲۰ دقیقه‌ای، طول بکشد. پس از انجام این حرکت می‌توانید دست‌های خود را روی پهلو بگذارید با فشار مناسب به سمت ناف بکشید. هر دو این حرکات بهتر است با بخش انتهایی کف دست انجام شود.

برای بهبود تجربه ماساژ تخمدان بهتر است از روغن ماساژ مناسب استفاده کنید. از نظر برخی افراد استفاده از روغن در ماساژ به‌خاطر خاصیت چرب‌کنندگی آن است و تأثیر مثبتی روی بدن و نتیجه ندارد؛ اما ماساژ تخمدان با روغن سیاه‌دانه، به علت طبع گرم روغن در طب سنتی پیشنهاد می‌شود.

نکته‌ای که در طول ماساژ نباید فراموش کنید، هدف شما از انجام ماساژ بوده و کسب آرامش و دورکردن استرس از بدن یکی از اهداف مهم در زمان ماساژ باروری است. روش‌های دیگری نیز برای کسب آرامش بعد از یک روز کاری شلوغ وجود دارد. استفاده از مبل ماساژ، یوگا و انجام حرکات آرامش‌بخش نیز به شما کمک می‌کند تا آرامش بیشتری کسب کنید و عضلات بدن را در حالت آزاد و رها بگذارید. در صورتی که قصد خرید صندلی ماساژ آیرست را دارید با شماره تماس 02122010230 حاصل فرمایید.

ماساژ پا؛ فشار موثر نقاط مخفی به‌منطور بهبود عملکرد سیستم تناسلی

ماساژ نقاط خاصی از پا به بهبود عملکرد سیستم تناسلی نیز کمک می‌کند؛ به همین دلیل هنگام مراجعه به مراکز ماساژ، ماسورهای حرفه‌ای با فشار نقاط اطراف مچ‌پا به تقویت رحم و تخمدان‌ها کمک می‌کنند. یکی از این نقاط خاص در پا، دقیقا در قسمت بالایی انگشت شست است؛ برای ماساژ با انگشت شست دست، این قسمت را چند ثانیه فشار دهید و سپس رها کنید.

میانه انگشت شست پا نیز نقطه فشاری دیگری وجود دارد که با ماساژ دورانی می‌توانیم نتیجه بهتری دریافت کنیم. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که «پا قلب دوم است»؛ بنابراین در هنگام ماساژ پا هرچه زمان بیشتری بگذارید و حتی سایر قسمت‌های پا را نیز ماساژ دهید به عملکرد سایر اعضای بدن نیز کمک کرده‌اید. برای این کار استفاده از ماساژور برقی پا به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کنار کسب آرامش، به عملکرد بهتر کل سیستم‌های بدن کمک کنید.

ماساژ پا؛ فشار موثر نقاط مخفی به‌منطور بهبود عملکرد سیستم تناسلی

آشنایی با باید‌ها و نباید‌ها برای ماساژ باروری؛ معرفی نکات مهم

یکی از نکات مهم در زمان ماساژ تخمدان‌ها توجه به زمان انجام ماساژ بر‌اساس چرخه قاعدگی است. در هر زمان و با‌توجه‌به وضعیت رحم میزان فشار و ماساژ باید متفاوت باشد. در زمان قاعدگی، ممکن است منطقه تناسلی زنان متورم شود یا احساس درد داشته باشند؛ ماساژ رحم و تخمدان در این دوره به کاهش درد و تورم و آرامش بیشتر کمک می‌کند.

 بهترین زمان ماساژ باروری تخمدان، قبل از تخمک‌گذاری است. در این زمان ماساژدادن به تخمک‌گذاری بهتر و رفع تنش‌ها و تسکین رحم کمک می‌کند. در قابل، بدترین زمانی که می‌توانید با انجام این ماساژ به بدن خود آسیب برسانید، زمان تخمک‌گذاری و انتظار ۲ هفته‌ای بعد از آن است. در این بازه احتمال دارد شما باردار شده باشید و جنین در حال شکل‌گیری باشد. به‌این‌ترتیب ماساژ برای شما و جنین خطرناک خواهد بود. حتی اگر باردار هم نباشید، در این بازه زمانی به دلیل حساس شدن رحم احتمالاً ماساژ برایتان دردناک شود.

 ماساژ به‌طورکلی برای بسیاری از افراد خوشایند است؛ اما انجام اشتباه ماساژ باعث صدمات جبران‌ناپذیری به بدن می‌شود. مراجعه به مراکز ماساژ حرفه‌ای، آموزش اصولی ماساژ و بررسی قیمت صندلی ماساژور و خرید صندلی مناسب، از آسیب به بدن جلوگیری می‌کند. اما ماساژ برای زنان باردار و افرادی که دیسک کمر و گردن دارند توصیه نمی‌شود و بهتر است قبل از انجام آن با پزشک متخصص مشورت کنند.

تاثیر مثبت ماساژ تخمدان در چرخه پریود

بررسی فواید ماساژ درمانی تخمدان؛ تقویت سیستم ایمنی و پاکسازی رحم

روش‌های باروری عموماً با کمک داروهای شیمیایی در کنار فواید و جواب‌دهی سریع، ممکن است عوارض جانبی متعددی نیز داشته باشد. تحقیقات علمی همچنان تاثیر ماساژ بر باروری را تایید نمی‌کند؛ اما ارتباط مستقیمی روی کاهش استرس داشته که به افزایش باروری منجر می‌شود. بااین‌حال ماساژ تخمدان علاوه‌بر کاهش استرس، نتایج مثبت دیگری نیز روی بدن ما می‌گذارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • بازگردانی رحم به محل اصلی در صورت جابه‌جایی
  • کمک به رفع انسداد لوله‌های فالوپ
  • متعادل کردن سطح هورمون‌ها
  • تنظیم چرخه پریودی
  • کاهش استرس
  • بهبود گردش خون
  • آمادگی عضلات برای زایمان
  • جلوگیری از افسردگی
  • کاهش گرفتگی‌ عضلانی در طول دوره قاعدگی
  • از بین بردن کیست‌های تخمدان
  • تحریک تخمدان و افزایش سلامت تخمک
  • پاکسازی رحم
  • کاهش تنش‌ها و افزایش میل جنسی
  • تقویت سیستم ایمنی

ماساژ رحم یک درمان تکمیلی است و نباید جایگزین درمان اصلی شما شود. برای دریافت نتیجه بهتر از ماساژ درمانی تخمدان، باید با پزشک یا متخصص زنان و زایمان نیز مشورت کنید و به‌طور‌کلی از آن‌جایی‌که ماساژ باروری تخمدان روی شکم انجام می‌شود، به بهبود عملکرد اعضای داخل شکم مانند روده و کبد نیز کمک می‌کند. با توجه به اینکه صندلی ماساژور روتای با ویژگی های متفاوت بنا بر سلیقه شما در سایت موجود است.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش با ماساژ درمانی رحم

نتیجه تحقیقات علمی روی ماساژ باروری؛ تاثیر مستقیمی دارد؟

تا کنون هیچ‌یک از تحقیقات علمی، ماساژ درمانی رحم را روشی مورد‌تایید برای افزایش باروری معرفی نکرده است؛ اما مطالعات فراوانی مبنی بر تاثیر ماساژ روی استرس و کاهش اضطراب وجود دارد. کورتیزول یا هورمون استرس که در زمان استرس بالا یا طولانی مدت ترشح می‌شود، تاثیر فراوانی بر جسم ما می‌گذارد.  مهار تولید استرادیول (از هورمون‌های تولید مثل زنان) که تاثیر مستقیمی روی کیفیت تخمک و سیگنال تخمک گذاری دارد یکی از عوارض سطح بالا کورتیزول است.

در فرآیند IVF (لقاح مصنوعی) نیز تولید استرادیول مناسب به آماده‌سازی پوشش رحم برای لانه گزینی در انتقال جنین کمک می‌کند و سطح غیر‌طبیعی استرادیول درصد موفقیت IVF را نیز کاهش می‌دهد. تحقیقی در سال 2015 نشان داد که استفاده از دستگاه ماساژور به مدت 30 دقیقه، قبل از انتقال بلاستوسیست باعث افزایش احتمال لانه گزینی در انتقال جنین می‌شود. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ماساژ با کاهش استرس و افزایش جریان خون تاثیر مثبتی بر نتیجه IVF دارد.

استفاده از دستگاه‌های ماساژور نیز برای ماساژ قسمت‌های مختلف بدن امری رایج است. البته برای برخی نقاط حساس مانند شکم باید از ماساژورهای خاصی استفاده کرد؛ زیرا ممکن است به بافت‌های داخلی آسیب بزند. اما برای سایر قسمت‌های بدن استفاده از ماساژورهای دستی بسیار کمک‌کننده است. این ماساژور‌ها قیمت مناسب‌تری نسبت به صندلی ماساژ دارند. شما می‌توانید قیمت ماساژور دستی irest را از قسمت فروشگاهی سایت بررسی کنید؛ قبل از استفاده از هر نوع ماساژور و حتی صندلی‌های ماساژ بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید؛ زیرا ماساژ نامناسب برای بدن و سیستم‌های داخلی آن مضر است.

ماساژ باروری و افزایش شانس لانه‌گزینی در انتقال جنین

ماساژ اصولی؛ راهی برای پیشگیری و درمان ناباروری

در این مقاله به بررسی تاثیر مثبت ماساژ باروری یا ماساژ تخمدان برای زنان پرداختیم. در‌صورتی‌که ماساژ رحم به‌درستی انجام شود باعث افزایش گردش خون، بالارفتن کیفیت تخمک رها شده، کاهش دردهای دوران قاعدگی و آرامش بیشتر می‌شود. این نتایج مثبت علاوه‌بر کمک به ناراحتی‌های دوران پریود، باعث افزایش باروری می‌شود. تحقیقات نشان داده است که ماساژ درمانی رحم شانس لانه‌پذیری را در IVF نیز افزایش می‌دهد. در پایان از شما خوانندگان عزیز تقاضا داریم تجربیات ارزشمند خود را از ماساژ تخمدان در قسمت نظرات هین صفحه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

مشاوره