چگونه آرامش داشته باشیم؛ کلید رهایی از استرس

مقالات

استرس یک غریزه به‌شمار می‌رود که در‌ صورت مقابله نکردن و تشدید آن، با مشکلات روحی و روانی رو‌به‌رو خواهیم شد. با انجام کارهای ساده مانند ماساژ یا ورزش‌هایی مثل یوگا می‌توان به‌راحتی با استرس مقابله کرد. اگر شما هم با سوال «چگونه آرامش داشته باشیم؟» مواجه هستید، نگران نباشید. در این مقاله کلیدهای اصلی برای رهایی از استرس را خدمتتان معرفی می‌کنیم. همچنین پاسخی مطمئن به سوال«چگونه آرامش داشته باشیم و شاد زندگی کنیم؟» می‌دهیم.

برای رسیدن به آرامش ورزش کنید

ورزش یک دوپامین مداوم است که از تشدید استرس جلوگیری می‌کند. در واقع ورزش یک راه موثر است که علاوه‌بر کاهش استرس، باعث حفظ تناسب اندام نیز خواهد شد. تفاوتی نمی‌کند که در طول هفته چند بار یوگا کنید یا سراغ ورزش‌هایی رزمی بروید؛ در هر صورت به کاهش استرس کمک بزرگی خواهید کرد. اگر به دنبال پاسخی برای سوال «چگونه همیشه آرامش داشته باشیم؟» می‌گردید، ورزش بهترین گزینه است. این فعالیت علاوه‌بر تولید هورمون اندورفین و کاهش هورمون‌های استرس‌ بدن مثل کورتیزول، باعث بهبود کیفیت خواب نیز خواهد شد. شما می‌توانید برای آرامش بیشتر علاوه‌بر ورزش کردن، به کمک صندلی ماساژ آرامش خود را بیشتر کنید.

ورزش؛ بهترین راه رسیدن به آرامش

برای داشتن آرامش، مصرف کافئین را کاهش دهید

آیا به دنبال پاسخی مطمئن برای پرسش «چگونه ارامش اعصاب داشته باشیم؟» می‌گردید. بی‌شک پاسخ در کاهش مصرف کافئین خواهد بود. در اغلب موارد برای انجام فعالیت‌های روزانه نیاز به مواد غذایی کافئین‌دار داریم. کافئین در اکثر موادی که به‌صورت روزانه مصرف می‌کنیم، وجود دارد؛ قهوه، چای، شکلات و به‌ویژه نوشیدنی‌های انرژی‌زا، مهم‌ترین مواردی هستند که مقادیر فراوان کافئین دارند.

بهتر است به‌جای قهوه از چای سبز استفاده کنید. یادتان باشد که چای سبز نیز کافئین دارد؛ اما مقدار کافئین چای سبز در مقابل قهوه بسیار ناچیز است. بهترین نوع، چای سبز بانچا نام دارد که مقدار کمی کافئین دارد. شما می‌توانید روی یک دستگاه ماساژور بنشینید و با نوشیدن چای سبز، آرامش را برای خود به ارمغان آورید.

کاهش مصرف کافئین؛ اصلی‌ترین روش کاهش استرس

ماساژ؛ بهترین پاسخ به سوال چگونه آرامش داشته باشیم؟

ماساژ، بهترین پاسخ به سوال «چگونه در زندگی آرامش داشته باشیم؟» خواهد بود. اگر زندگی پر‌مشغله‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم، با تهیه صندلی ماساژ به این مشکل خاتمه دهید. ماساژ نقاط حساس مثل چاه شانه، دره اتحادیه، موج بزرگ و دروازه مرزی داخلی به کاهش استرس کمک می‌کند. برای ماساژ این نقاط دو راه وجود دارد. در روش اول می‌توانید با مراجعه به مراکز اسپا از ماساژهای تخصصی بهره‌مند شوید. روش دوم بسیار ساده است.

با تهیه یک صندلی ماساژ در هر ساعت از شبانه‌روز استرس خود را کم کنید. اگر به دنبال صندلی ماساژ هستید مدل روتای ۸۹۰۰ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این صندلی با قابلیت‌هایی مثل هیتر گرمایشی در قسمت پشت کمر، انحنای بلند L شکل گوی‌ها، تصفیه هوا با یون منفی، ماساژ کیسه هوا در قسمت کتف و شانه، پوشش حداکثری ساق پا و زانو و پوشش حداکثری استوریو در دو طرف بهترین انتخاب خواهد بود. خوشبختانه به دلیل تنوع در مدل و قیمت صندلی ماساژور روتای 8900 می‌توانید بهترین گزینه را بخرید.

ماساژ؛ بهترین راه کاهش استرس

روشن کردن شمع؛ عالی‌ترین راه کاهش استرس

استفاده از اسانس‌های طبیعی همچون نارنج، اسطوخودوس، چوب صندل، پرتقال، رز یا علف وتیور احساس اضطراب را تا حد بالایی کاهش می‌دهند. در واقع آروماتراپی یا روشن کردن شمع بهترین گزینه برای «چگونه آرامش پیدا کنیم» به‌شمار می‌رود. با نشستن روی صندلی ماساژور آیرست، روشن کردن شمع و عود، چشم‌های خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. با این کار به‌راحتی می‌توانید استرس را تا حد بالایی کم کنید.

روشن کردن شمع؛ روشی عالی برای دستیابی به آرامش

گوش دادن به موسیقی؛ جذاب‌ترین کلید رهایی از استرس

یکی از جذاب‌ترین‌ پاسخ‌ها به سوال «چگونه آرامش ذهنی داشته باشیم»، بی‌شک گوش کردن به موسیقی است. موسیقی‌های آرام و بی‌کلام مثل صدای پیانو بهترین گزینه‌ها هستند. فقط کافی است که به محیطی آرام بروید و روی تخت دراز بکشید. چشم‌های‌تان را ببندید و به صدای آرام موسیقی گوش فرا دهید. شما می‌توانید از شمع و عود نیز کمک بگیرید. همچنین می‌توانید علاوه‌بر دراز کشیدن، با نشستن روی صندلی ماساژ روتای یا هر برند دیگری و پخش صدای موسیقی، به آرامش بیشتری دست‌ یابید.

گوش دادن به موسیقی؛ آخرین راه برای کاهش استرس

ماساژ؛ بهترین راه برای کاهش استرس

همان‌طور که استرس از راه‌های بی‌شماری وارد زندگی ما می‌شود، روش‌های فراوانی وجود دارند که باعث کاهش این احساس می‌شود. از گوش دادن به موسیقی تا ورزش کردن، همه و همه به ما کمک می‌کنند تا به‌راحتی این حس مزاحم را کم کنیم. با‌این‌حال یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس، ماساژ است. در واقع ماساژ بهترین پاسخ به «چطور آرامش داشته باشیم؟» به‌شمار می‌رود. حالا نوبت شماست! شما چه پاسخ‌هایی به سوال «چگونه به آرامش برسیم؟» دارید؟ نظرات و تجربیاتتان به ما و کاربران عزیز دیگر کمک می‌کند تا با این حس آزار دهنده رو‌به‌رو شویم.

مشاوره