صندلی ماساژور چگونه کار میکند؟

مقالات

پیشرفت تکنولوژی بسیاری از فعالیت‌های روتین زندگی را دستخوش تغییر و تحول کرده است. یکی از تولیدات جذاب و کاربردی که می‌تواند در تامین سلامت جسمی و روحی ما نقش موثری داشته باشد، صندلی ماساژور است. به کمک این صندلی دیگر نیازی به مراجعه به مراکز ماساژ درمانی ندارید. این صندلی‌ها قابلیت ماساژ کل بدن را داشته و از این رو محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. برای آشنایی بیشتر با این محصول و اینکه صندلی ماساژور چگونه کار می‌کند در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

صندلی ماساژور

طراحی صندلی ماساژور به شکلی است که می‌تواند عملیات ماساژ بدن را به صورت کاملا دقیق شبیه‌سازی کند. در واقع شما با نشستن روی آن می‌توانید لحظاتی به دور از تنش‌های جسمی و روانی، یک ماساژ کامل دریافت کنید و خستگی روز را از تن بزدایید. این صندلی قابلیت تنظیم نیز دارد و شما می‌توانید تنها نواحی موردنظر خود را تحت ماساژ قرار دهید. این صندلی نیاز شما را جهت مراجعه به مراکز ماساژ دستی برای همیشه از بین می‌برد.
پس می‌توان گفت خرید آن از نظر اقتصادی ارزشش را خواهد داشت. جالب است بدانید صندلی ماساژور در ابتدای شروع به کار، از سیستم و مکانیزم پیچیده‌ای برخوردار نبود و تنها با اعمال ویبره و لرزش در بدن کار خود را انجام می‌داد. اما استفاده از تکنولوژی و ابتکار تولیدکنندگان باعث شد تا این محصول مجهزتر شده و با امکانات بیشتری در اختیار مشتریان قرار گیرد. در ادامه چگونگی انجام کار صندلی ماساژور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

how-does-the-massage-chair-work-CY3A3447

صندلی ماساژ چگونه کار می‌کند؟

برای اطلاع از اینکه صندلی ماساژور چگونه کار می‌کند بایستی با انواع آن آشنا باشید. در واقع تولیدکنندگان برای آرامش بیشتر مخاطبین و کاربران این صندلی، نمونه‌های مختلف و متنوعی از آن را روانه بازار کرده‌اند که هرکدام به شیوه مخصوص به خود عملیات ماساژ را انجام می‌دهند. براساس بررسی‌های صورت گرفته اغلب این صندلی‌ها با مکانیزم توپ غلتان یا لرزش نوارهای تعبیه شده در صندلی کار خود را انجام می‌دهند. این در واقع جزء طراحی‌های ابتدایی صندلی است که می‌توان به صورت مشترک در اکثر صندلی‌های ماساژور مشاهده کرد. اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دانش تولیدکنندگان، تجهیزات دیگری نیز به تکنیک ماساژ صندلی افزوده شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: پمپاژهای آب و کیسه‌های هوا.
صندلی‌های ماساژور به صورت کلی برای انجام بهتر ماساژ از یک برنامه از پیش تعیین شده پیروی می‌کنند. می‌توان برخی از آن‌ها را با استفاده از ریموتی که در نظر گرفته شده کنترل و مدیریت کرد. نوع دیگری از صندلی‌ها نیز به کمک پنل مدیریتی که روی دسته صندلی قرار گرفته کنترل می‌شوند. اگر با انواع ماساژ آشنا باشید قطعا استفاده از صندلی ماساژور لذت بخش‌تر خواهد بود. در واقع شما می‌توانید با تنظیم صندلی روی یک نوع ماساژ خاص، بخشی از بدن را درگیرکنید که بیشتر به ماساژ و رفع تنش احتیاج دارد. از جمله معروف‌ترین ماساژها عبارتند از: ماساژ سوئدی و ماساژ شیاتسو.

نکات مربوط به صندلی ماساژور

در این بخش با ویژگی ها، اجزا و به طور کل نکات مربوط به صندلی ماساژور آشنا می‌شویم.
• صندلی ماساژور برای اینکه بتواند تاثیری مشابه ماساژ دستی داشته باشد از موتور یا ویبراتورهای الکتریکی استفاده می‌کند.
• برخی از این صندلی ها، کاربری آسانی دارند و تنها با ایجاد ارتعاش و لرزه در بدن خستگی را از تن بیرون می‌کنند. اما نمونه‌های مجهزتری وجود دارند که بسیار شبیه به ماساژورهای انسانی عمل می‌کنند.
• یکی از تکنیک‌هایی که این صندلی‌ها برای ماساژ بدن استفاده می‌کنند گرفتن عضلات بزرگ بدن و فشردن آن‌ها برای چند ثانیه است
• در قسمت‌هایی از بدن همانند شانه، ساق پا و دست که درصد توده عضلانی در آن‌ها پایین است و دارای استخوان بیشتری هستند از کیسه‌های هوا به جای غلتک استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود تا در حین ماساژ به این قسمت‌ها آسیبی وارد نشود.
• برخی از صندلی‌های ماساژور پیشرفته‌تر در مکانیزم و طراحی خود از کیسه‌های هوای چندگانه بهره می‌برند. درون بدنه این صندلی‌ها یک کمپرسور هوا تعبیه شده است. این کمپرسور، به کمک لوله‌هایی که به کیسه‌های هوا وصل هستند آن‌ها را پر و خالی می‌کنند.
• این صندلی‌ها می‌توانند، سفتی، گرفتگی، تنش و خستگی را در بدن رفع کرده و باعث تسکین درد و در نهایت افزایش آرامش جسمی و روحی افراد شوند.
• توصیه‌ای که در خصوص صندلی‌های ماساژور شده این است که زمان استفاده از آن‌ها بیشتر از ۱۵ دقیقه نشود. بیشتر شدن این زمان باعث نمی‌شود که ماساژ تاثیر بیشتری روی بدن شما بگذارد. بنابراین در استفاده از آن، نکات مهم توصیه شده را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید
• برخی از صندلی‌های ماساژور مجهز به تکنولوژی خاموشی خودکار هستند. این یعنی صندلی در یک بازه زمانی مشخص کار خود را انجام می‌دهد و سپس به طور اتوماتیک خاموش می‌شود. بنابراین کاربران می‌توانند بدون نگرانی، ماساژ خود را دریافت کنند.

how-does-the-massage-chair-work-CY3A3430

خرید صندلی ماساژور مناسب

برای خرید صندلی ماساژور می‌بایست موارد زیادی را در نظر داشته باشید. هر فردی بسته به شرایط بدنی، نوع فعالیت روزانه و نیازی که دارد می‌تواند بهترین نوع صندلی را برای خود انتخاب کند. در این بخش راهنمای خرید صندلی ماساژور را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا در پروسه خرید بدانید چه فاکتورهایی مهم هستند.
کاربری
منظور از کاربری، مکانیزم عمل صندلی نیست. در واقع همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، شما باید نیاز خودتان را از صندلی مشخص کنید. اینکه به دنبال یک صندلی ماساژور ساده هستید تا تنش روزانه را رفع کنید یا می‌خواهید صندلی‌های پیشرفته‌تری را امتحان کنید؟ آیا تنها به دنبال آرامش هستید، یا می‌خواهید به کمک این صندلی بیماری خاصی را درمان کنید؟

هزینه
صندلی‌های ماساژور به دلیل تکنولوژی خاص و مدرنی که دارند، جزء محصولات گران قیمت به شمار می‌روند. البته که هرکدام از آن‌ها بسته به فناوری و نوع ساخت، از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند. بنابراین قبل از خرید باید بودجه خود را در نظر گرفته و متناسب با آن اقدام به سفارش محصول کنید.

برای خرید به کجا مراجعه کنیم

شما می‌توانید با بررسی سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، بهترین مدل‌ها و برندهای تولیدشده را در اختیار داشته باشید. این مراکز اطلاعات دقیق محصول را به همراه قیمت آن ارائه کرده و شما می‌توانید با مقایسه برندهای مختلف، بهترین نوع صندلی را متناسب با نیازتان خریداری کنید.

مشاوره