تفاوت دریافت ماساژ به واسطه صندلی نسبت به انجام ماساژ دستی

مقالات

علاوه بر اینکه ماساژ را به عنوان یک فرم فیزیکی معرفی می کنیم،به جرات می توانیم آن را با پیش زمینه ای از علم روانشناسی نیز بشناسیم؛ که از دهه ها پیش به طور معمول و در قالب های متفاوت انجام میشده است. همانطور که اشاره داشتیم ماساژ علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن بعد روانی هر انسان می تواند از لحاظ درمانی در بهبود اندام های مختلف آسیب دیده بدن موثر تر از هر روش درمانی دیگری عمل کند. البته خالی از لطف نیست اگر به ماساژ لقب یک مسکن قوی و کاربردی را بدهیم. در گذشته این فرآیند تنها به واسطه افراد متخصص و صاحب مهارت انجام می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی در همه ابعاد؛ ماساژ نیز مسیر دیگری را در پیش گرفت و ماشین ها نیز برای رقابت با انسان ها در این حیطه وارد عمل شدند.

الحق که توانستند به بهترین شکل عمل کنند و محبوبیت بسیاری را در زمینه ارائه حرکات ماساژ ارائه نمایند. مبل ماساژ توانست با کیفیتی توصیف ناپذیر در ارائه ماساژ در این حیطه با قدرت حرفی برای گفتن داشته باشد. با اختراع مبل ماساژ افراد رغبت بیشتری برای گرفتن ماساژ نشان دادند چرا که دیگر مجبور به اختصاص زمان و هزینه زیادی برای شرکت در جلسات ماساژ نبودند.این مبحث تفاوت دریافت ماساژ به واسطه صندلی نسبت به گرفتن ماساژ دستی به واسطه درمانگر ماساژ را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا؛ شما با کسب اطلاعاتی در مورد تمایز های حاکم در میان این دو؛ یک تصمیم آگاهانه بگیرید. در نتیجه اگر به دنبال مبل ماساژور هستید؛ به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

تفاوت دریافت ماساژ به واسطه صندلی ماساژ نسبت به ماساژ به واسطه دست

مطمئنا میان هر فعالیتی که به دست یک انسان یا به واسطه یک ماشین به کمک تکنولوژی صورت گیرد تفاوت های بسیاری حاکم خواهد بود. موضوعی که در این میان حاکم است میزان تمایل و رضایت شما برای انجام هر یک از این روش ها می باشد.

انجام ماساژ به واسطه صندلی ماساژور

صندلی ماساژ را می توانیم به عنوان یک عنصر ارتعاشی ساده معرفی نماییم که با دارای بودن قسمت های مختلفی چون کیسه های هوا و غلطک ها برای ایجاد یک حس آرامش بخش و نیز اهداف درمانی در همکاری با هم تلاش می کنند. شاید می پندارید که با استفاده از مبل تنها قادر به بهره بردن از یک نوع ماساژ خاص هستید در صورتی که با تغییر در تنظیمات می توانید علاوه بر تغییر زمان دریافت ماساژ، نوع آن را تغییر دهید که عبارتند از :

  •          ماساژ لرزشی
  •          ماساژ ضربه ای
  •          ماساژ ضربه ای و مالشی
  •          ماساژ شیاتشو
  •          ماساژ عمیق
  •          ماساژ تایلندی

تفاوت دریافت ماساژ به واسطه صندلی نسبت به انجام ماساژ دستی

انجام ماساژ به واسطه یک درمانگر ماساژ

برخی دیگر نیز در نظریه های خود تاکید ویژه ای بر دریافت ماساژ از سوی درمانگر های ماساژ دارند. زیرا معتقدند تاثیر شفا بخش در این ماساژ به دلیل ارتباط انسانی بیش از استفاده از مبل ماساژ خواهد بود. زمانی که اندام های شما در ضمن دریافت ماساژ به واسطه دستان انسان دیگر لمس می شود؛ انتهای عصب ها احساس آرامش و راحتی را به سوی مغز ارسال می کنند‌. در نتیجه مغز برای کاهش هورمون های استرس دست بکار شده و سطح اکسیتوسین افزایش میابد. در این روند بعد از دریافت ماساژ علاوه بر اینکه حس مطلوبی را تجربه می نمایید بسیاری از درد ها و مشکلاتی چون سردرد های عصبی یا نامتعادل بودن کار دستگاه گورارش که ناشی از استرس در بدن می باشد نیز کاهش خواهد یافت.

البته در مبل ماساژ نیز تمامی این حرکات شبیه سازی شده اند و با ایجاد کشش ها احساس خواهد شد اما این میزان از شفا بخشی بر اثر ارتباط با دست یک انسان به شکل پر رنگ تری در گرفتن ماساژ دستی احساس خواهد شد.

تفاوت ماساژور صندلی و ماساژ دستی

سفارشی سازی نوع و یا حرکات ماساژ

اگر بخواهیم در باب دریافت حرکات ماساژ بنا به تمایلات شخصی و نیاز بدنمان صحبت کنیم. نمی توانیم برای هیچ یک از روش ها نسبت به دیگری درجه بالاتری قائل شویم به جز میزان فشار دست در ماساژ دستی به واسطه درمانگر.شما با نشستن بر روی مبل ماساژ و فشار دادن کلید شروع کار قادر خواهید بود وضعیت حال حاضرتان را تغییر دهید. این تغییر از نوع اجرای حرکات ماساژ گرفته تا زمانبندی های متفاوت؛ همان شرایطی که در ماساژ حضوری نیز به همین میزان قابل تغییر خواهد بود. درست است که مبل ماساژ نوعی ماشین است که بر اساس برنامه ریزی هایی از پیش تعیین شده شروع به اجرای حرکات ماساژ می نماید اما این امکان را نیز در اختیار ما قرار داده، تا بنا به تمایلات و شرایط جسمیمان با ورود به قسمت تنظیمات تغییر مورد نیاز را اجرا نماییم.

انسجام در نوع و زمان عملکرد

شما برای مراجعه برای دریافت ماساژ انسانی نیازمند دریافت وقت های قبلی و البته منظم هستید. علاوه بر این ممکن است دریافت این تایم ها؛ با زمان بندی های فعالیت های روزانه شما تضاد داشته باشد. از طرف دیگر ممکن است نتوانید در هر جلسه با یک درمانگر ملاقات نمایید و از یک کیفیت همیشگی در دریافت حرکات ماساژ بهره مند شوید.

در صورتی که این شرایط در مبل ماساژ همیشگی است. به گونه ای که نه نوع ماساژ تغییر میابد و نه اینکه خستگی در آن راه دارد. شاید این خوشایند ترین قسمت این موضوع باشد که شما در هر ساعتی از روز و بدون هیچ تغییری در برنامه روزانتان؛ حتی در آخرین ساعت های شب می توانید روی مبل ماساژ بنشینید، چشمان خود را ببندید و دیگر به هیچ چیز فکر نکنید.

برآورد میزان هزینه

بدون اینکه نیاز به توضیح مفصلی در این باب باشد. و با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد که استفاده از مبل ماساژ به جای مراجعه به سالن های ماساژ بسیار مقرون بصرفه تر خواهد بود چرا که ؛ علاوه بر اینکه نیاز نیست هر جلسه برای گرفتن ماساژ انسانی هزینه های بسیاری را پرداخت نمایید. در صورتی عدم تمایل یا نیاز به استفاده از مبل ماساژ، می توانید برای فروش آن اقدام کنید و قسمت قابل توجهی از مبلغ را مجدد به دست آورید.

تفاوت دریافت ماساژ به واسطه صندلی نسبت به انجام ماساژ دستی در چیست؟

سخن پایانی

تا به این قسمت سعی کردیم تمایز های حاکم در این دو روش را یه شکل جامع،کاربردی و به زبانی روان و ساده توضیح بدهیم‌ تا بدون آگاهی برای انتخاب روش مدنظرتان گام برندارید. زیرا با اشتباه رفتن مسیر علاوه بر عدم دریافت یک نتیجه مطلوب، دچار تنش های فکری خواهیم شد. البته نیاز است تا بدانید اگر نسبت به ایجاد ارتباط انسانی برای دریافت حرکات معذب می باشید و عدم رضایت قلبی به دنبال دارید می توانید مبل ماساژ را انتخاب کنید و نیاز نیست خودتان را تحت فشار قرار دهید. چرا که هدف اصلی از دریافت حرکات ماساژ بهبود اوضاع جسمی و روانی شما خواهد بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تفاوت دریافت ماساژ به واسطه صندلی نسبت به انجام ماساژ دستی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره