انتخاب مبل ماساژ به جای درمانگر ماساژ کار درستی است؟

مقالات

این روزها که اکثریت افراد در کشورهای متعدد به معجزات بی نظیر ماساژ پی برده اند؛ در حل بسیاری از آسیب های جسمی و روانی به دنبال بهره مندی از آن می‌باشند. به همین سبب محصولات متعددی در این حوزه طراحی و به تولید رسیدند که در امر ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن وارد عرصه رقابت با یکدیگر شدند، تا تمامیت تلاش خود را برای ایجاد نتیجه ای فرح بخش برای فرد استفاده کننده به کار گیرند. این محصولات عبارت هستند از: ماساژور های مکانیکی پا، ماساژ آب، تجهیزات رفلکسولوژی و ماساژورهای دستی و … در میان تمامی این موارد دریافت ماساژ به واسطه درمانگر (ماساژ دستی) و صندلی ماساژ بیش از سایرین، مورد استقبال عموم قرار گرفتند

اما بازهم میان انتخاب یکی از این دو روش تردیدهایی حاکم است که ما را در یک انتخاب قطعی بر سر دوراهی قرار می‌دهد. بهترین راه برای یک تصمیم گیری درست، مورد قیاس قرار دادن فواید و مضرات هر کدام از آن ها است، تا بسته به شرایط موجود در زندگی شخصی و شغلیمان، به نتایج و انتظاراتی که ضمن دریافت ماساژ بدنبال آن هستیم؛ دست یابیم. در این مبحث سعی داریم یک پاسخ جامع به مهمترین چالش شما در باب دریافت ماساژ بدهیم که آیا انتخاب مبل ماساژ به جای یک درمانگر ماساژ کار درستی است یا خیر؟

در ادامه هر یک از این روش ها را به شکل جزئی تر مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید بدون دخالت هیچ نظریه دیگری یک تصمیم دور از نقص را بگیرید.

آیا انتخاب مبل ماساژ به جای درمانگر کار درستی است؟

نمی توانیم در جواب این سوال یک پاسخ واحد بدهیم. زیرا شرایط ما از لحاظ نوع و زمان هایی که در طی روز به فعالیت های متعدد می پردازیم دارای تفاوت است. به همین سبب است که تاکید داریم، نوع تصمیم وابسته به خود شماست.

البته با تکیه بر اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان می گذاریم به راحتی می توانید تصمیم بگیرد. زیرا با اکتفا به سایر نظریه هایی که حاکی بر رد کردن ابزار ماشینی چون مبل ماساژ در عدم انجام درست حرکات ماساژ یا عدم تمایل به ماساژ دستی به واسطه ارتباط مستقیم انسانی؛ نیز نمی توانید به درستی پیش بروید.

انتخاب مبل ماساژ به جای درمانگر ماساژ

مبل ماساژ

زمان های بسیاری بعد از یک روز کاری شلوغ و همراه با برخی افکار آشفته در صدد این خواهیم بود که به  خستگی عضلات درگیر و این آشفتگی ذهنی پایان دهیم. اینجاست که با تن کردن یک لباس راحت بر روی مبل ماساژ می نشینیم و با زدن دکمه استارت؛ بعد از گذشت زمان کوتاهی هیچ خبری از هیچکدام از آن خستگی ها نخواهد بود.

مبل ماساژ که این روزها تولیدش در قالب جهانی روبه افزایش است. در همه کشورها محبوبیت این جعبه ماساژ به اثباب رسیده است تا جایی که ۲۰ درصد از مردم چین در منازل خود دارای صندلی ماساژور شخصی هستند. البته در کشور ایران هم این محبوبیت همچون مقیاس جهانی؛ پیشرفتی بیش از گذشته را در پیش گرفته است. مبل ماساژ با حرکات شبیه سازی شده ای از ماساژ انسانی فواید پزشکی بسیاری را در خود جای داده  که سبب شده است این روزها اکثریت ما از این صندلی در منزل شخصی یا سالن های ماساژ، علاوه بر زدودن خستگی به دلایل متعدد د بی نظیر درمانی بهره ببریم.

ماساژ دستی

ماساژ دستی به واسطه درمانگر ماساژ؛ در انواع متعددی چون سوئدی، ورزشی، شیاتسو و… اجرا می گردد. هر کدام از این ماساژ ها می توانند با قدرت هر چه بیشتری سبب بهبود آسیب در یکی از اندام های بدن یا شرایط نگران کننده روحی چون استرس های همیشگی شوند. در دریافت ماساژ دستی به واسطه درمانگر؛ ارتباط انسانی قالب می باشد که سبب رغم خوردن ویژگی هایی مثل دخالت تجربه درمانگر در ایجاد یک نتیجه مطلوب تر می گردد. به همین سبب ترغیب بسیاری از افراد برای روی آوردن به این نوع ماساژ برانگیخته می شود. البته این ویژگی ها در هر کدام از این روش ها به اینجا ختم نمی گردد و در ادامه به شکل جامع تری به آن ها اشاره خواهیم داشت.

مزیت های استفاده از مبل ماساژ

انتخاب مبل ماساژ به جای درمانگر ماساژ کار درستی است؟

  • انجام ماساژ روتین و بصرفه

یکی از مزیت های برجسته این روش از ماساژ؛ انجام روتین ماساژ روزانه است که می تواند مهمترین تاثیر را در دریافت نتیجه داشته باشد. اگر یک مبل ماساژ تهیه کنید، مجبور نیستید برای دریافت هر جلسه ماساژ هزینه پرداخت کنید و برنامه ریزی روزانه و شغلی خود را برای وقت تعیین شده برای هر جلسه به واسطه سالن ماساژ تغییر دهید. زیرا؛ به واسطه مبل ماساژ در هر تایمی از روز بدون نیاز به تغییر برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، می توانید حرکات ماساژ روزانتان را دریافت نمایید.

  • دریافت حرکات ویژه

به کمک تکنولوژی؛ به واسطه مبل ماساژ، حرکات در یک ماساژ مناسب با روش های متعددی متناسب با انتظار شما اجرا می گردند. بعضی صندلی های پیشرفته ماساژ از روی حرکات دست ماساژورها و با بکارگیری از ماکت های آزمایشی که دارای حس گر می باشند؛ برنامه ریزی شده اند. این حس گرها نوع حرکت دست انسان را ترسیم می کنند. در این شرایط تفاوت بسیار اندکی را میان دریافت ماساژ به واسطه ماساژور با مبل ماساژ دریافت خواهید کرد.

  • عدم تمایل به ارتباط انسانی

برخی از افراد برای دریافت حرکت ماساژ به واسطه یک فرد دیگر و ارتباط مستقیم دستان او با اندامها متعدد بدنشان حس مطلوبی نخواهند داشت. به همین سبب رغبتی به دریافت حرکات ماساژ به واسطه یک انسان دیگر نشان نمی دهند. آن ها به واسطه مبل ماساژ به راحتی می توانند به چیزی که در ذهن دارند دست یابند.

مزیت های دریافت حرکت ماساژ به واسطه ماساژور

ایا میتوان به حای ماساژ درمانی از ماساژور استفاده کرد؟

  • ارتباط انسانی

اگر با هدف بهبود اندام های آسیب دیده به یک ماساژور مراجعه نموده اید؛ باید بگوییم این افراد در مورد فعالیت های بدن آموزش های موثری دیده اند و به راحتی قادر خواهند بود، اندام های درگیر را تشخیص و اقداماتی را برای تسکین میزان درد انجام دهند.

  • حرکات متعدد

هر کدام از قسمت های بدن؛ با هر نوع و میزان از آسیب نیازمند دریافت حرکات ماساژ متفاوتی هستند. فرد ماساژور با مهارت در انواع ماساژ همچون ریکی، سوئدی، شیاتسو و … بهترین و مناسب ترین نوع ماساژ را اجرا می کنند.

  • کشش

زمانی که ماساژور در حال اجرای حرکات ماساژ می باشد؛ دستانش با بدن فرد دارای ارتباط مستقیم است که سبب ایجاد کشش و انتقال نیرو ها به قسمت های درونی بدن نیز می شود. البته این کشش به واسطه مبل های ماساژ نیز ایجاد خواهند شد اما؛در ماساژ دستی با شدت بیشتری همراه خواهد بود.

سخن پایانی

هر کدام از این روش ها یعنی استفاده از مبل ماساژ یا مراجعه به درمانگر ماساژ ؛  مزیت ها و مضراتی را برای هر کدام از ما وابسته به شرایط شغلی و نوع فعالیت های روزانه و البته نیازهای روحی و جسمیمان خواهیم داشت. که وابسته به هر کدام از آن ها می توانیم یک روش کارآمد را انتخاب نماییم.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “انتخاب مبل ماساژ به جای درمانگر ماساژ کار درستی است؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره