بررسی تخصصی فواید دستگاه ماساژور پا

مقالات

پا قلب دوم بدن نامیده می‌شود. انجام ماساژ اصولی توسط ماساژور، می‌تواند اثر بسیار مثبتی بر عملکرد بدن داشته باشد. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شده باشد که ماساژور پا چیست؟ برای پاسخ به این سوال و آشنایی با فواید دستگاه ماساژور پا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

نحوه انجام ماساژ پا

متخصصان و پزشکان معتقدند ایجاد فشار در هر نقطه‌ای از پا به طور مستقیم یکی از اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با ماساژی صحیح علاوه ‌بر رفع خستگی پا می‌توان درد بسیاری دیگر از نقاط بدن را کنترل نمود. برای رسیدن به این هدف ابتدا باید بدانیم نحوه صحیح انجام ماساژ پا چیست؟

 

مزایای ماساژور پا

 

نکته اول این است که فشار به کف پا باید با انگشتان شصت انجام شود. ماساژ را از انگشتان پا شروع کرده و آرام آرام به سمت پایین پاشنه بروید. همزمان با سایر انگشت‌های دست، سطح رویی پا را نیز به آرامی بفشارید. این روند را چندین بار تکرار کنید. یکی از اصلی‌ترین فواید دستگاه ماساژ این است که فشار به کف پا به شکل تخصصی‌ و یکسان اعمال می‌شود.  

فواید ماساژ پا

اجازه دهید پیش از بیان فواید دستگاه ماساژور پا کمی درباره تاثیر ماساژ پا بر بدن صحبت کنیم. بیماری واریس به علت جمع شدن خون در رگ ایجاد می‌شود. ماساژ پاها به طور مرتب می‌تواند در درمان واریس بسیار راهگشا باشد. همچنین برای کاهش درد در ناحیه کمر، انجام ماساژ پا تاثیر بیشتری از ماساژ کمر دارد.

جالب است بدانید که انجام ماساژ پا به خصوص قبل از خوابیدن تنفس را بهبود می‌بخشد. بنابراین این ماساژ می‌تواند در رفع گرفتگی سینوس‌ها بسیار موثر باشد. روزانه فشار زیادی روی پاها ایجاد می‌شود. همچنین بسیاری از افراد برای ساعات طولانی در طول روز کفش به پا دارند. به همین دلیل فرایند بازگشت خون از پا بسیار مهم است. با انجام ماساژ پا می‌توانید کمک بسیار بزرگی به بهبود گردش خون در بدن خود نمایید.

فواید ماساژور پا چیست؟

اضطراب، خستگی، افسردگی و سردرد بخشی از علائمی هستند که بانوان در زمان سندروم پیش از قاعدگی تجربه می‌کنند. یکی از مهم‌ترین آثار و فواید دستگاه ماساژور پا برای خانم‌ها کاهش علائم PMS و دردهای مربوط به دوران قاعدگی است.

دستگاه ماساژ پا برای رفع خستگی

دستگاه ماساژور پا با برندهای متفاوتی در بازار وجود دارند که هریک از تکنولوژی های متفاوتی برای ماساژ ا استفاده میکنند. از پر طرفدار ترین برندها میتوان به ماساژور ای روتا، ماساژور پای آی رست و… اشاره کرد. دلیل محبوبیت این ماساژورها کم جا بودن و در دسترس بودن آن هاست. ماساژورهای پا جز ماساژور پرتابل محصوب می‌شوند و ویژگی این نوع ماساژورهای برقی، قابل حمل بودن، جاگیر نبودن، استفاده راحت و… است. علاوه بر فواید ماساژ پا به صورت سنتی دارد تاثیر بسیاری در رفع خستگی دارد و استفاده دستگاه ماساژ پا برای رفع خستگی به صورت روزانه بسیار توصیه می‌شود.

نحوه عملکرد دستگاه ماساژور پا

در ساختار دستگاه‌های ماساژور پا چندین غلطک و کیسه هوا تعبیه شده است. فشارهایی که توسط کیسه هوا ایجاد می‌شوند برای ماساژ پوست و لایه‌های سطحی پا می‌باشند. وظیفه غلطتک‌ها نیز ایجاد فشار‌های قوی‌تر برای تحت تاثیر قرار دادن لایه‌های عمیق‌تر است‌. به همین دلیل می‌گوییم که فشارهای ماساژور پا در مقایسه با فشار دست حرفه‌ای‌تر و  یک‌دست‌تر است. برخی از انواع دستگاه ماساژور پا دارای سیستم گرم‌کننده هستند. این مدل‌ها در زمان انجام ماساژ پا را گرم می‌کنند.

آشنایی با دستگاه ماساژور پا

ماساژورهای پا انواع مختلفی دارند. برای انتخاب بهترین مدل حتماً به مواردی که راهنمای خرید ماساژور پا محسوب می شوند توجه داشته باشید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:

5 فایده ماساژور پا

  1. ابتدا شرایط بدنی خود را بسنجید. اگر دارای سابقه بیماری هستید، برای استفاده از ماساژور پا حتما از پزشک متخصص مشورت بگیرید.
  2. با توجه به ویژگی‌های مختلفی که مدل‌های ماساژور پا دارند اقدام به خرید کنید. میزان سرعت و شدت فشار، وزن کالا، وجود سیستم گرم‌کننده و قابل حمل یا ثابت بودن محصول از جمله ویژگی‌هایی هستند که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید.
  3. نکته آخری که باید به آن توجه داشت میزان بودجه‌ای است که برای خرید ماساژور پا در نظر گرفته اید. این دستگاه با توجه به ویژگی‌های هر مدل دارای قیمت های متفاوتی است.

در ادامه مطلب به مهم‌ترین فواید دستگاه ماساژور پا اشاره می‌کنیم.

فواید دستگاه ماساژور پا

پیشتر درباره فواید ماساژ پا صحبت کردیم.اکنون قصد داریم به اصلی‌ترین فواید دستگاه ماساژور پا را شرح دهیم.

ماساژور پا چه مزایایی دارد؟

صرفه‌جویی در زمان

معمولا افرادی که قصد دریافت خدمات ماساژ به شکل صحیح و حرفه‌ای داشته باشند باید به مراکز ماساژ درمانی مراجعه کنند. دریافت وقت، برنامه‌ریزی و زمانی که صرف رفت و برگشت به این مراکز می‌شود، عواملی هستند که ممکن است بسیاری افراد را از مراجعه به مراکز ماساژ منصرف کنند. بنابراین یکی از فواید دستگاه ماساژور امکان استفاده از آن در منزل یا محل کار و صرفه‌جویی در زمان شماست.

صرفه اقتصادی

درست است که برای خرید ماساژور پا در ابتدا هزینه زیادی می‌کنید. با این وجود با توجه به هزینه‌ای که برای هر جلسه ماساژ درمانی و رفت و آمد به این مراکز صرف می‌کنید؛ خرید این دستگاه در دراز مدت صرفه اقتصادی بیشتری برای شما خواهد داشت.

سهولت دسترسی

یکی دیگر از فواید دستگاه ماساژور پا این است که هر زمان نیاز بود در منزل یا محل کار می‌توانید اقدام به استفاده از دستگاه نمایید. در واقع سهولت دسترسی به ماساژ پا از طریق ماساژور بیشتر از مراجعه به مراکز ماساژ درمانی است.

کاهش اضطراب و خستگی روزانه

تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند دریافت ماساژ می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش اضطراب‌ها و نگرانی‌های روزمره داشته باشد. از بین بردن خستگی عضلات و ماهیچه‌های پا علاوه‌بر بهبود سلامت بدن به آرامش روحی و ذهنی شما کمک می‌کند.

کاهش اضطراب و خستگی روزانه از مزایای استفاده از ماساژور پا است.

کاهش تورم پا

بسیاری از زنان در دوران بارداری دچار تورم پا می‌شوند. این عارضه دردناک می‌تواند فعالیت‌های روزمره خانم‌ها را مختل کند. ماساژ پا تاثیر چشمگیری در کاهش این ورم خواهد داشت. البته بدیهی است بانوان باردار شرایط مراجعه به مراکز ماساژ درمانی را نخواهند داشت. با توجه به موارد گفته شده بهترین راه برای این افراد استفاده از دستگاه ماساژور پا می‌باشد.

کلام پایانی 

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با اصلی‌ترین فواید دستگاه ماساژور پا آشنا کنیم. برای خرید این محصول حتما به به مراکز معتبر فروش صندلی ماساژ مراجعه کنید. فروشگاه مبل ماساژ با سالها سابقه در زمینه فروش انواع صندلی ماساژور و دستگاه ماساژور پا به همراه ضمانت پس از فروش آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز است..

مشاوره