تفاوت صندلی ماساژ 2 بعدی و 3 بعدی چیست؟

مقالات

حالا صندلی ماساژور، در بین طرفداران ماساژ، جایگاهی مناسب برای خود پیدا کرده است و هر روز از نمونه ای جدیدتر از آن در بازار رونمایی می شود. پیشرفت تکنولوژی باعث ارتقا کیفیت این صندلی ها شده است، به گونه ای که روز به روز، نوع کارآیی و اثربخشی آنها به چیزی که از یک ماساژور انسانی انتظار می رود نزدیک تر می شود. برای بسیاری از افراد معنای اصطلاحاتی چون صندلی ماساژ 2 بعدی و 3 بعدی و البته اخیرا 4 بعدی مشخص نیست. در این مطلب به صورت دقیق، به این مفهوم می پردازیم و تفاوت صندلی های ماساژ دو بعدی و سه بعدی را تشریح خواهیم کرد. در نتیجه اگر قصد خرید ماساژور دارید به راحتی میتوانید صفحه مربوطه مراجعه کنید. در نتیجه ااگر قصد خرید ماساژور دارید؛ به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

بعد در صندلی ماساژ چه معنایی دارد؟

اگر قصد خرید صندلی ماساژ آیرست دارید و یا اینکه یک صندلی ماساژ دارید و می خواهید آن را ارتقا دهید و مدلی بالاتر بگیرید ،قطعا به اسامی چون صندلی دو بعدی و صندلی سه بعدی برخورده اید و احتمالا یا اصلا از انها سردرنیاورده اید، و یا اینکه در درک معنای دقیق آنها سردرگم بوده اید. در این مقاله سعی می کنیم به طور دقیق به تفاوت مفهوم” بعد” در این صندلی ها بپردازیم.

صندلی ماساژ دو بعدی چیست؟

صندلی ماساژ دو بعدی، اولین و قدیمی ترین نمونه صندلی های ماساژ هست که هنوز هم در بازار موجود و البته پرطرفدار است. اساس کار این صندلی ماساژ از تکنولوژی دو بعدی تبعیت می کند، یعنی حرکت غلطک های صندلی به سمت بالا و پائین و چپ و راست و در واقع نام دو بعدی هم اشاره به همین دو جهتی دارد که بواسطه این صندلی پوشش داده می شود.

صندلی ماساژور دوبعدی برای رهاسازی یا ریلکس سازی عضلات دچار گرفتگی و رفع دردهای جزئی کارآیی دارد.

• این مبل ماساژور ، در واقع اولین نمونه صندلی های ماساژ بودند که به بازار عرضه شدند(البته اگر نمونه های بدوی و ابتدائی را لحاظ نکنیم) و نوع عمل و حرکت غلطک های آن در واقع از محور x و y تبعیت می کند.

صندلی ماساژ 2بعدی

• این صندلی ها غالبا از قابلیت ورزدهی و مالش دهی خوبی برخوردارند و حتی برخی نمونه های آن از قابلیت تنظیم سرعت و میزان عمق فشار(البته تا حدی مشخص) نیز بهره مند هستند. به این ترتیب در اغلب نمونه های مخصوصا جدیدتر این دستگاه، شما می توانید حرکت غلطک های آن به چپ و راست، و همینطور میزان سرعت بالا و پائین آن و میزان عمق آن را، البته تا حدی مشخص تنظیم کنید. نکته مهم این است که غلطک های این نوع صندلی، صرفا قابلیت عقب و جلو شدن و بالا و پائین شدن دارند، چرا که روی ریلی ثابت قرار گرفته اند.

• صندلی ماساژ دوبعدی در واقع با وجود عمل دوبعدی که توضیح دادیم، دارای غلطکی است که در یک نقطه ثابت مستقر است و میزان حرکت آن محدود است.

صندلی ماساژ سه بعدی چیست؟

تکنولوژی ماساژ سه بعدی ، ابتکاری نوین در عرصه تکنولوژی ماساژ است که در اغلب صندلی های جدید ماساژ لحاظ می شود. تکنولوژی سه بعدی در واقع، یک نوع غلطک جدید را شامل می شود که در آن سر غلطک، از روی صفه زیرین، کمی بیرون می زند و به این صورت می تواند، قسمت هایی از بدن را پوشش دهد که پیشتر در صندلی های ماساژ، مورد غفلت واقع شده بودند. همین قابلیت جداسازی غلطک از صفه یا ریل زیرین، این امکان را می دهد که سر غلطک فرصت ماساژ عمیق تر ماهیچه ها را پیدا کند.

یکی از ویژگی های شگفت انگیز این تکنولوژی سه بعدی، قابلیت تنظیم آن است. بواسطه این تکنولوژی قادر خواهید بود که میزان حرکت غلطک را کنترل کنید. از جمله مدل های سه بعدی می توان به صندلی ماساژ روتای مدل rt-8900 اشاره کرد.

تفاوت صندلی ماساژ 2 بعدی و صندلی ماساژ 3 بعدی چیست؟

به طور کلی، چنین عنوان می شود که صندلی ماساژ سه بعدی ، تجربه ای نزدیک تر به ماساژ واقعی را برای فرد حاصل می کند. برای اینکه تصمیم بگیرید که آیا به یک صندلی ماساژ دو بعدی نیاز دارید یا به نمونه سه بعدی آن، بهتر است کمی با تفاوت های میان آنها و نوع عملکرد آنها آشنائی پیدا کنید.

همانطور که پیش تر هم گفتیم، یک صندلی دو بعدی استاندارد، از دو قطعه غلطک بهره مند است: یک غلطک حرکت افقی( چپ و راست) و غلطک دیگر، حرکت عمودی(بالا و پائین) دارد. کل غلطک ها بر یک صفه یا ریل عمودی قرار گرفته اند.

صندلی ماساژ 3بعدی

اما در مدل صندلی سه بعدی، یک بعد دیگر هم به دستگاه اضافه می شود. در این دستگاه، غلطک ها از قابلیت عقب و جلو شدن( به سمت بیرون)، یعنی قابلیت ایجاد فشاری مصنوعی برخوردارند؛ چیزی شبیه دستان یک ماساژور. این امکان در صندلی ماساژ سه بعدی، فرصت اعمال فشار بیشتر یا کمتر را فراهم می آورد. در واقع، تکنولوژی سه بعدی یک ماساژ عمیق تر و شبیه تر را به ماساژ واقعی حاصل می کند.

در سیستم دو بعدی، غلطک می تواند بالا و پائین بشود. در سیستم سه بعدی همین امکان وجود دارد، به اضافه اینکه غلطک از قابلیت عقب و جلو شدن(به سمت بیرون) و به این ترتیب تنظیم دقیق تر میزان فشار برخوردار است و به این ترتیب یک بعد دیگر به کارکرد صندلی اضافه می شود.

کدام یک بهتر است؟

از زمانی که اولین نمونه های صندلی ماساژ در بازارها عرضه شدند تا همین امروز، تمام این صندلی های ماساژ، دو بعدی بودند و همین امروز هم عمده صندلی های ماساژ در بازار، دو بعدی هستند. صندلی ماساژ سه بعدی، نمونه ای جدیدتر هستند و از نظر قیمت هم بالاتر هستند.

به طور کلی و با توجه به توضیحاتی که دادیم می بینید که صندلی های ماساژ سه بعدی از نظر کارکردی بهتر هستند. البته باید توجه داشته باشید که در خرید مبل ماساژ سه بعدی، حتما باید صندلی از کارکرد مورد ادعا بهره مند باشد. برخی دستگاه های سه بعدی موجود در بازار صرفا ادعای سه بعدی را دارند. و البته فراموش نکنید که گاهی صندلی های ماساژ دوبعدی، نوع نیاز شما را برآورده می کنند. اما اگر بخواهیم مقایسه ای کلی بین این دو نوع صندلی به عمل بیاوریم ، باید بگوئیم که یک صندلی ماساژ سه بعدی، اگر از برندی معتبر باشد، قطعا از صندلی ماساژ دو بعدی کارکرد بهتری دارد.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تفاوت صندلی ماساژ 2 بعدی و 3 بعدی چیست؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره