صندلی ماساژور ستون فقرات (+عکس)

مقالات

از نظر جامعه پزشکی، ماساژ دادن به عنوان یکی از روش‌های درمانی معتبر و غیرتهاجمی برای درمان بسیاری از درد‌ها و بیماری‌ها، علی الخصوص دردهای عضلانی و مفصلی شناخته و پذیرفته شده است. طبق تحقیقات به عمل آمده ماساژ درمانی دارای مزایای بسیار زیادی است و همچنین دارای عوارض بسیار کمی نیز می‌باشد. ماساژ دادن […]

از نظر جامعه پزشکی، ماساژ دادن به عنوان یکی از روش‌های درمانی معتبر و غیرتهاجمی برای درمان بسیاری از درد‌ها و بیماری‌ها، علی الخصوص دردهای عضلانی و مفصلی شناخته و پذیرفته شده است. طبق تحقیقات به عمل آمده ماساژ درمانی دارای مزایای بسیار زیادی است و همچنین دارای عوارض بسیار کمی نیز می‌باشد. ماساژ دادن گردش خون در بدن را افزایش می‌دهد، دردهای عضلانی و مفصلی را تسکین داده و حتی درمان می‌کند و‌ منجر به افزایش سطح اندورفین در بدن می‌شود.‌ برای ماساژ دادن قسمت‌های مختلف بدن راه‌های گوناگونی از قبیل مراجعه به مراکز ماساژ درمانی، ماساژ در خانه و ماساژ با استفاده از صندلی یا مبل ماساژور وجود دارد. با توجه به وقت گیر بودن و هزینه بر بودن ماساژ در مراکز و کلینیک‌های ماساژ درمانی، بهترین گزینه ماساژ در منزل و با استفاده از صندلی ماساژ می‌باشد. یکی از قسمت های بدن که امکان ماساژ دادن آن با استفاده از صندلی ماساژور وجود دارد، ستون فقرات است.
ما در ادامه قصد داریم به بررسی صندلی ماساژ ستون فقرات بپردازیم. پس ابتدا صندلی ماساژ ستون فقرات را تعریف و انواع آن را نام می‌بریم و سپس مزایای آن را برخواهیم شمرد. در آخر نیز به بررسی قیمت صندلی ماساژ ستون فقرات و مواردی که در هنگام خرید آن، باید مورد توجه قرار گیرد، می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

صندلی ماساژور ستون فقرات چیست؟

یکی از ابزارهای‌ ماساژ، صندلی ماساژور ستون فقرات نام دارد. این دستگاه به صورت اتوماتیک و کاملا هوشمند، حرکات ماساژ را شبیه سازی و اجرا می‌کند. هنگام استفاده از این صندلی ماساژور، ستون فقرات و ناحیه لگن تا گردن فرد در حالت و وضعیت مطلوب و دلخواه خود قرار می‌گیرد، رضایتمندی بیشتری را احساس می‌کند. صندلی ماساژ ستون فقرات، ظاهری شبیه به مبل های راحتی دارد و قابلیت اجرای انواع حرکات ماساژ از قبیل حرکات نیدینگ ضربه‌ای، فشردن، مالش سطحی، مالش عمقی و حرکات ویبره‌ای یا لرزشی را دارا می‌باشد. صندلی ماساژ ستون فقرات انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع صندلی ماساژ ستون فقرات

همان طور که می‌دانید، صندلی ماساژ ستون فقرات یکی از روش‌هایی ماساژ دادن این ناحیه از بدن به شمار می‌رود و تاثیر بسزایی در رفع خستگی و تسکین دردهای عضلانی و مفصلی دارد. صندلی ماساژ ستون فقرات را بر اساس سیستم‌های عملکردی که در آن‌ها به کار رفته است، به انواع مختلفی از جمله صندلی ماساژ لرزشی، بادی و غلتکی یا دورانی  تقسیم بندی می‌‌شوند.

صندلی ماساژ لرزشی

یکی از انواع صندلی‌های ماساژ ستون فقرات، صندلی ماساژور لرزشی یا ویبره‌ای است. سنسورهایی در این دستگاه تعبیه شده است که جریان برق را به امواج لرزش یا ویبره تبدیل می‌کند.  این لرزش به عضلات ناحیه ستون فقرات منتقل می‌کند و منجر به تحریک آن‌ها شده و دردهای موجود در این ناحیه را کاهش داده و یا حتی درمان می‌کند و خستگی عضلات آن را نیز، تسکین می‌بخشد.

صندلی ماساژ بادی

در این نوع از صندلی ماساژ ستون فقرات، تعدادی کیسه هوا تعبیه شده است که با استفاده از پمپ‌های موجود در صندلی ماساژ، به صورت اتوماتیک و کاملا هوشمند عملیات دم، بازدم و جریان هوا را انجام می‌دهند. این نوع از صندلی ماساژ، متداول‌ترین و کارآمدترین صندلی ماساژ ستون فقرات به شمار می‌رود.

صندلی ماساژ ضربه‌ای

صندلی ماساژ ضربه‌ای، یکی دیگر از انواع صندلی ماساژ ستون فقرات است. این دستگاه تجهیزاتی شبیه به سوپاپ یا پیستون دارد که با انرژی برق به حرکت در می‌آیند. این سوپاپ‌ها و پیستون‌ها، به صورت ضربه‌ای حرکت می‌کنند و ضربه‌هایی با شدت بسیار کمی را، به عضلات نواحی مختلف ستون فقرات وارد می‌کنند و دردها و خستگی‌های آن را تسکین داده و برطرف می‌کنند.

صندلی ماساژ غلطکی (دورانی)

صندلی ماساژ غلطکی یا دورانی یکی دیگر از انواع صندلی ماساژ ستون فقرات به شمار می‌رود. در این نوع از صندلی ماساژ، تجهیزاتی غلطکی شکل و لوله ای وجود دارد که با استفاده از جریان برق، به صورت دورانی به حرکت در‌ می‌آیند و به همین دلیل به آن، صندلی ماساژ دورانی نیز می‌گویند.

spine-massage-chair-CY3A2577 CROP

مزایای صندلی ماساژ ستون فقرات

صندلی ماساژ ستون فقرات دارای مزایای بسیار زیادی است که از جمله مهم ترین آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی آسان و در هر زمان به ماساژ و ماساژ درمانی
  • صرف هزینه و زمان کمتر برای ماساژ به نسبت ماساژدرمانی در کلینیک‌ها و مراکز ماساژ
  • افزایش گردش خون در بدن و خون‌رسانی هر چه بهتر به عضلات و ماهیچه‌های ستون فقرات
  • تسکین دهنده و برطرف کننده درد و خستگی عضلات ستون فقرات
  • بهبود عملکرد ماهیچه‌های ستون فقرات و سیستم ایمنی بدن و همچنین کاهش استرس

در هنگام خرید صندلی ماساژ ستون فقرات، به چه مواردی باید توجه کرد؟

در زمان خرید صندلی ماساژ ستون فقرات، موارد مختلفی را باید مورد توجه قرار داد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مشخص بودن میزان بودجه
• شناسایی ویژگی‌ها و قابلیت‌های صندلی ماساژ ستون فقرات و تحقیق در این مورد
• انتخاب و خریداری صندلی ماساژ متناسب با فیزیک بدن
• توجه به شدت لرزش، میزان دم و بازدم، نوع و میزان حرکت و ضربه بر حسب نوع کارکرد دستگاه
• به حجم و اندازه مبل ماساژور دقت بسیار زیادی شود
• دقت در انتخاب طرح و رنگ و همچنین سایز و اندازه دستگاه
• خرید صندلی ماساژ دارای گارانتی، ضمانت نامه و خدمات پس از فروش
• توجه به پلمپ بودن بسته بندی دستگاه و همچنین سالم و بدون عیب و نقص بودن صندلی ماساژ ستون فقرات
• انتخاب محصولات شرکت‌های معتبر، رسمی و دارای مجوز

قیمت صندلی ماساژ ستون فقرات

اکنون که با صندلی ماساژ ستون فقرات آشنا شدید، حتما این پرسش در ذهنتان به وجود می‌آید که خرید این دستگاه با این همه قابلیت، کاربرد و مزایایی که دارد، چه میزان بودجه‌ای را می‌خواهد؟ ما به این پرسش شما، پاسخ خواهیم داد.
به طور کلی عواملی نظیر نوع مبل، سیستم و مکانیزم به کار رفته در آن، شرکت سازنده، طرح و رنگ، سایز و اندازه، میزان تورم و… مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در قیمت صندلی ماساژ ستون فقرات، تاثیرگذار است.

مشاوره